Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

  • Viestiketjun aloittaja BF
  • Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

En minäkään innostu noista samojen sukellus- ja maskikuvien postaamisesta, mutta nytkin kuvia tuli12 kappaletta, joista ksuurin osa oli kuitenkin "uusia", joten kelpaa mulle. Tuokin laskuvarjokuva vuoristossa oli lähes identtinen edelliseen verrattuna, mutta tuossa tuli hyvin esille, mitenkä eriliselta peli näyttää eri kellonaikaan. Tuossa kuvassahan siis näkyy tuo upea auringonlasku.

Sukelluskuvakin oli aikalailla täysin samasta kuvakulmasta kuin edellinen, mutta tuossa näkyi kuitenkin taustalla nyt jotain laivan hylkyä sentään.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Ei kyse ole siitä että se grafiikka pilaisi pelin, vaan siitä että just nytkin lupaillaan tommosta mitä ei kumminkaan saada. Itseä ei noi kuvat oo kiinnostanut pätkän vertaa, samanlaisia kuvia voidaan julkaista vaikka 2d tasohyppelystä.

It's official: olen vanha. Multa ilmeisesti puuttuu kokonaan HD pikselisilmä. Katson noita kuvia niin ei herää ajatus siitä, että "tuollaista ei kumminkaan saada". Lähinnä kurkkasin nopeasti ja ajattelin että näyttää samalta kuin LA Noire ja Red Dead. Riittää minulle oikein hyvin. Ja ehkä screenshottien tavoite ei olekaan, että kuva ammutaan tykillä seinälle ja aletaan laskemaan pikseleitä. Just a thought. Jokainen peli näyttää kuvakaappauksissa paremmalta mitä ne oikeasti on.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Siis no voi HUH HUH! Rockstar on paljastanut aiemmin todella kitsaasti tietoa pelistä ja sitä vielä jopa voivoteltiin tässä ketjussa. Nyt kun R* jakaa kuvia auliisti, niin alkaa winetys. Te ette kanssa osaa olla mihinkään tyytyväisiä, stanan turhanpäiväiset valittajat! Menkää itseenne!
Minä olen erittäin tyytyväinen noihinkin viimeksi tulleisiin kuviin. Valitettavasti osa oli vanhan toistoa mutta UUDESTA kuvakulmasta. On kuitenkin pidettävä aina se mielessä, että Rockstar ei pidä politiikkanaan julkaista liikaa tietoa pelistä. Hyvä että julkaisivat nämäkin.
Sitten vielä tästä Exectan winetyksestä, että lentokonekuva oli hänen mielestään suurennettu: Sillä ei ole höykäyksen pöläyksen väliä, koska itse pelin grafiikasta screenshotit eivät kerro mitään. Itse asiassa on parempi katsoa nyt huonompilaatuisia kuvia, niin ei sitten pääse niin pahasti pettymään, kun itse peli on omassa pelikonsolissa. Olen jo aiemmin veikannut tässä ketjussa, että GTAV:n grafiikka tulee olemaan RDR:n tasoista. Mitään muuta ei kannata kenenkään odottaa. Itse asiassa valtavan alueen ja suuren sisällön huomioon ottaen grafiikka saattaa jopa olla vanhahtavaa. Kuvista ei siis kannata hakea nätteysarvoja, vaan muita seikkoja, joita ne voivat paljastaa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Muistakaa hyvät ihmiset ne kuvat täysikokoisena (Oikea hiiren näppäin ja view image in new tab), vaikkapa sitten sieltä gameinformerista, jos rupeatte arvostelemaan kuvia. On turha katsoa pienenettyjä kuvia, kun ei niistä huomaa edes niin hyvin esineiden kulmikuutta sekä pelimaailman sahalaitoja. Näyttävä peli, mutta grafiikka on tottakai vanhaa konsoleista sekä mielettömästä pelimaailmasta johtuen. Ja tottakai kuvista pyritään tekemään mahdollisiman näyttäviä hyvillä kuvakulmilla sekä sopivalla valaistuksella ja ehkäpä vaikka taustaa vähän sumentamalla niin pääkohde erottuu paremmin. Sekin tekee ihmeitä, kun kuvissa ei näy HUD:a.

Mielenkiintoinen muuten tuo lentokone kuva ja itse asiassa kaikki loputkin noista 12 uudesta kuvasta. Liittyisivätkö ne kaikki jonkinlaisiin tehtäviin? Lentokone kuvassa on takaa-ajo tiellä ja yksi poliisiauto menee pellolla. :D Muissakin kuvissa on joko tilanne päällä tai näkyy useampi henkilö. Onko kiikarit käytettävissä aina vai liittyykö johonkin tiettyyn tehtävään?

e. Uskon myös tuohon, että pelin grafiikkaa on suurin piirtein RDR:n tasoista ja sehän kelpaa hyvin. Tähän omaan kuvitelmaan olen päässyt lukemalla ennakoita sekä trailereiden ja kuvien perusteella.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Toiset itkee toiset ei. Luulen että nämä kommentit ovat tulleet eri leireistä :)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

...

Mielenkiintoinen muuten tuo lentokone kuva ja itse asiassa kaikki loputkin noista 12 uudesta kuvasta. Liittyisivätkö ne kaikki jonkinlaisiin tehtäviin? Lentokone kuvassa on takaa-ajo tiellä ja yksi poliisiauto menee pellolla. :D Muissakin kuvissa on joko tilanne päällä tai näkyy useampi henkilö. Onko kiikarit käytettävissä aina vai liittyykö johonkin tiettyyn tehtävään?

e. Uskon myös tuohon, että pelin grafiikkaa on suurin piirtein RDR:n tasoista ja sehän kelpaa hyvin. Tähän omaan kuvitelmaan olen päässyt lukemalla ennakoita sekä trailereiden ja kuvien perusteella.

Muistaakseni jossain ennakoissa viime vuoden lopulla vahvistettiin, että myös NPC:t voi nyt tehdä rikoksia, näinhän oli Vice Cityssä ja San Andreasissa. Toivottavasti tuossakin takaa-ajossa olis vaan joku NPC ajamassa, tuohan voitaisiin lukea yhdeksi näistä "random eventeistä", mitkä on lainattu peliin RDR:stä. Kunhan noita ei tapahdu kuin hyvin harvoin ettei tuo tilanne ala toistamaan itseään. Ihmettelen kyllä, miks tuo yks poliisiauto ajaa noin paljon tuolla pellon puolella. Tokihan ne poliisit on aina GTA-peleissä seurannut vaikka minne, mutta kun tossakin tuo pelaaja / NPC ajaa ihan tien puolella, niin ihmettelen kyllä mitä tuo yks poliisi luulee tekevänsä. :D

Jos grafiikka olis RDR:n tasoista, niin huhhuh. Itse en uskalla odottaa edes sitä. RDR on yksi tämän sukupolven komeimmista peleistä suhteutettuna sen pelialueen kokoon. Ja nyt kun V:n alue on 5 kertaa isompi (maa-alue 3.5 kertaa isompi) ja se ei ole pelkkää preeriaa parilla hökkelikylällä, niin en kyllä tiedä mitä voi odottaa. Tärkeintä olis kuitenkin, että ruudunpäivitys on tasainen. Siitä ei ainakaan mikään ennakko maininnut mitään, joten liekö sekin nyt kunnossa. Muistaakseni siinä GameInformerin ennakossa viime vuoden lopulta sanottiin, että fps tuntui välillä putoilevan kuten GTA IV:ssä, mut pelihän oli sillon vielä enemmän vaiheessa kuin nyt. Itestä tuntuu myös, että grafiikka olis huonontunut, kun vertaa niihin aivan ensimmäisiin julkaistuihin kuviin. Ehkä Rockstarin piti tehdä pieni myönnytys paremman fps:n vuoksi ja laskivat grafiikka-asetuksia.


Ja kolme uutta kuvaa tullut taas tänään, plus vähän uutta tietoa:
http://www.gtav.net/news/4525/edge-release-new-screenshots-amp-new-info

15.5. tulossa myös Xbox-lehden ennakko, jonka lupasivat olevan reilusti muiden aiempia julkaisuja parempi ja sisältävän yksinoikeudellista tietoa. Katotaas, mitä sieltä tulee sit keskiviikkona!
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Minua kiinnostaa tässä pelissä se montako framea sekunnissa peli pyörii. Onko se 10fps vai päästäänkö jopa 20 fps. Minusta pelit joiden framerate jää alle 30:n, saisivat jättää julkaisematta. Se kun vaikuttaa jo pelattavuuteen niin paljon.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Minua kiinnostaa tässä pelissä se montako framea sekunnissa peli pyörii. Onko se 10fps vai päästäänkö jopa 20 fps. Minusta pelit joiden framerate jää alle 30:n, saisivat jättää julkaisematta. Se kun vaikuttaa jo pelattavuuteen niin paljon.

Yleensähän hyvät ajopelit pyörii siinä 60 fps, mutta GTA:lta ei voi nimenomaan hiekkalaatikkopelinä odottaa samaa. Käsittääkseni GTA on aina pyörinyt siinä 30 fps:n paikkeilla, eli on varsin nykivää katsottavaa. Kumma kyllä pelin muun erinomaisuuden vuoksi itse olen aina tottunut siihen. Ainoastaan silloin kun olen pelannut jotain suppeampaa peliä, jossa ei vaadita niin paljon muuhun tilaa, niin siirtyminen takaisin GTA:han on taas tuottanut pienen shokin.

Tämä on pelkkää huhua, mutta väitetään, että vain vauhdikkaisiin peleihin, kuten esimerkiksi Burnout tai Forza Motorsport, pyritään laittamaan 60 fps, koska ajopeleinä ne vaativat sen, koska niillä ei ole muuta tarjottavanaan kuin se kova vauhti (vrt GTA:n virtuaalimaailma). Muihin peleihin sitä ei välitetä laittaa, koska niillä on jo muutenkin tarjottavaa pelaajalle. Korkea fps ei siten ole prioriteetti joka pelissä. Noh, näin olen kuullut, mutta en tiedä pitääkö paikkansa. Mm. Trinidad Zeus Nizelli, joka oli ystäväni ennen kuin heitti lusikan nurkkaan ja joka näytteli Red Dead Redemptionissa solttua, vahvisti minulle tämän esittämäni väitteen. En sitten tiedä kuka on oikeassa. Ainakin uskottavaa on, että jos peliin ei sen luonteen vuoksi tarvi panna 60 fps, niin toki siitä luovutaan. Se lyhentää pelin valmistusaikaa ja siten kustannuksia. Nykyäänhän pelien valmistamisesta kuluu suurin osa markkinointiin, kuten ehkä veristen lammikkojen väsäämiseen, jossa on silmiä ja muita irtoraajoja, jotta typerä zombipeli saadaan myytyä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Nykyäänhän pelien valmistamisesta kuluu suurin osa markkinointiin, kuten ehkä veristen lammikkojen väsäämiseen, jossa on silmiä ja muita irtoraajoja, jotta typerä zombipeli saadaan myytyä.

Joo on tullu huomattua ettet pelaa muuta ku gtaata joten jos pitäisit mielipiteeskin gtaassa etkä ala trollaan. Resident evil on helvetin hyvä sarja vaikka menny vähän heikompaan suuntaan mut se kuuluu omaan ketjuunsa.
Muistutuksena vielä nimenomaan sulle että gta IV ei kuulu tähän ketjuun myöskään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Joo on tullu huomattua ettet pelaa muuta ku gtaata joten jos pitäisit mielipiteeskin gtaassa etkä ala trollaan senkin retardi. Resident evil on helvetin hyvä sarja vaikka menny vähän heikompaan suuntaan.

ÄH HÄH HÄH HÄH. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Puhuin kuitenkin pääasiassa GTA:sta. Mielenkiintoista on nähdä, millainen GTAV:n ruudunpäivitys on. Sitä silmälläpitäen hieman valaisin yleistä GTA-tyyppisten pelien tilannetta. Fps oli pääasia, ei se että valtavia markkinointikuluja kulutetaan johonkin verilammikkoon. Pelaaja-parathan senkin lystin sitten maksavat kaikenmoisten lisäosien mukana, sillä kuluttajaltahan ne kulut aina viimeksi nyhdetään.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Joo on tullu huomattua ettet pelaa muuta ku gtaata joten jos pitäisit mielipiteeskin gtaassa etkä ala trollaan senkin retardi. Resident evil on helvetin hyvä sarja vaikka menny vähän heikompaan suuntaan mut se kuuluu omaan ketjuunsa.
Muistutuksena vielä nimenomaan sulle että gta IV ei kuulu tähän ketjuun myöskään.

Kaikki on suhteellista. RE 5 meni RE 4:stä "vähän heikompaan suuntaan" samalla tavalla kuin Johanna Tukiainen nykykunnossa näyttää "vähän huonommalta" kuin Pamela Anderson Baywatchin aikaan.

Sanoisin että RE 5 oli jopa niin huono, että se sai PDZ:n näyttämään hyvältä. Kaverin kanssa tuli peli väännettyä läpi co-opilla hammasta purren ja naurua pidätellen. Tämän sukupolven huonoin peli, mikä oman konsolin sisäpuolella on käynyt. En tosin pelaa kuin sen 3-4 peliä vuodessa, että varmasti löytyy huonompiakin, mutta oman pelikirjaston listassa ei RE 5:n voittanutta löydy. IMO.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Jos puhuttais välillä gtaasta mikä on aiheena. Peli vaikuttaa oikein hyvältä ja tulee ostettua varmasti.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Jos hyvä fps kiinnostaa niin kannattaa sitten odotella pc-versiota niin saa 60 tai jopa 120fps. GTA IV pyörii vissiin jopa icehancerin/enb:n kanssa aika hyvin 60 fps ja näyttää varmaan samalle kuin next gen-GTA (kannattaa katsoa youtubesta hakusanoilla gta iv icehancer mille modattu nelonen näyttää).

Ei kyllä itselläni ollut GTA IV 360-version fps:n kanssakaan mitään ongelmaa, peli ei vaan napannut samalla tavalla kuin San Andreas. Nyt toi Franklin traileri sitten herätti taas mielenkiinnon vitosta kohtaan. San Andreaksen jengimeininki vaan iski niin kovasti että sitä kaipaisi lisää.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Jos hyvä fps kiinnostaa niin kannattaa sitten odotella pc-versiota niin saa 60 tai jopa 120fps.
Ei, kyllä tuo GTA IV:n PC-portti on niin perseestä ettei se pyöri millään koneella täysillä grafiikoilla tasaisella 60fps.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Ei, kyllä tuo GTA IV:n PC-portti on niin perseestä ettei se pyöri millään koneella täysillä grafiikoilla tasaisella 60fps.

Käsittääkseni asia näin oli julkaisun aikoihin, muttei enää? Pitäisi varmaan hankkia se jostain alesta että pääsisi itse koittamaan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Kyllä tuo PC:n GTA nykyään rullaa ihan ok, kun väki saa modeineen päivineen sen 60 siitä irti. Aika kaukanahan se täydellisestä on. Ei kuitenkaan se katastrofi mikä alussa.

Silleensä harmi jos tämä uusi ei löydä PC:lle. Olisi jopa vähän kiinnostanut.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Silleensä harmi jos tämä uusi ei löydä PC:lle. Olisi jopa vähän kiinnostanut.

Jos tarkoitat "uudella" GTAV:tä, niin kai sinun nyt pitäisi tietää, että ennemmin tai myöhemmin se tulee PC:lle. En ole aivan tarkkaan seurannut, mutta eikö Vice City ja San Andreas jo tulleet PC:lle? PC-pelaajien ei kannata olla mielestäni huolissaan. Kun kuulin tämän uutisen, jossa Rockstar ilmoitti, että GTAV:ta ei olla suunnitelmissa kääntää PC:lle, soitin heti Sam Houserille. En ainakaan saanut mitään tietoa, että ei ehdottomasti tulisi koskaan PC:lle. Tällä hetkellä sanovat Rockstarilla, että "suunnitelmissa ei ole", mikä noin rivien välistä tarkoittaa, että kunhan saavat konsoliversiot hyvään kuosiin, niin herää halu kääntää siitä myös PC-versio. Konsoliversioissa vaan on edelleen niin paljon korjaamista, että he Rockstarilla eivät vielä halua miettiä sen tarkemmin PC:lle kääntämistä. Ongelmia jo konsoliversioiden teossa on niin paljon. Tämä on se tieto, jonka Sam Houser minulle viimeksi puhelimessa kertoi. Tosin siitä on aikaa kun viimeksi keskusteltiin, mutta silti olen vakuuttunut, että PC-pelaajat saavat GTA:nsa, sillä R* on aina onnistunut päihittämään ongelmat.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Minä soitin Bill Gatesille ja sain tietää hyvän jauhelihakastikkeen reseptin lisäksi, että GTA V:ttä ei nähdä PC:llä, tai ei ainakaan Windowsilla.

Toisin sanoen, Rockstar on varmaankin aina sanonut lähes kaikista peleistään (ainakin) tällä sukupolvella, että ei ome suunnitelmia PC-versiolle, mutta se nyt voi tarkoittaa mitä vain. RDR on ainoa tapaus, joka ei tullut PC:lle, mutta kaikki R* Northin pelit ovat kyllä löytäneet tiensä PC:lle. Ei ole vain mitään järkeä julkaista PC-versiota samaan aikaan konsoliversioiden kanssa, sillä oli kyseessä mikä peli tahansa, aina löytyy niitä satoja tuhansia warettajia, jotka eivät maksa pelistä. Odottaa sen puoli vuotta, että kaikki ostaa konsoliversion ja julkaisee myöhemmin PC-version, jolle löytyy kyllä vielä ostajia, mutta iso osa warettajista on jo hankkinut konsoliversion. Samalla se puoli vuotta voidaan käyttää PC-version optimoimiseen ja kehitykseen (toki osa R*:n studiosta varmaan aloittaa sen PC-version työstämisen jo ennen konsoliversioiden julkaisua).
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Minä soitin Bill Gatesille ja sain tietää hyvän jauhelihakastikkeen reseptin lisäksi, että GTA V:ttä ei nähdä PC:llä, tai ei ainakaan Windowsilla.

Toisin sanoen, Rockstar on varmaankin aina sanonut lähes kaikista peleistään (ainakin) tällä sukupolvella, että ei ome suunnitelmia PC-versiolle, mutta se nyt voi tarkoittaa mitä vain. RDR on ainoa tapaus, joka ei tullut PC:lle, mutta kaikki R* Northin pelit ovat kyllä löytäneet tiensä PC:lle. Ei ole vain mitään järkeä julkaista PC-versiota samaan aikaan konsoliversioiden kanssa, sillä oli kyseessä mikä peli tahansa, aina löytyy niitä satoja tuhansia warettajia, jotka eivät maksa pelistä. Odottaa sen puoli vuotta, että kaikki ostaa konsoliversion ja julkaisee myöhemmin PC-version, jolle löytyy kyllä vielä ostajia, mutta iso osa warettajista on jo hankkinut konsoliversion. Samalla se puoli vuotta voidaan käyttää PC-version optimoimiseen ja kehitykseen (toki osa R*:n studiosta varmaan aloittaa sen PC-version työstämisen jo ennen konsoliversioiden julkaisua).

Kyllähän sitä konsoleillakin osataan warettaa, esimerkiksi Alan Wakea waretettiin yli miljoona kertaa julkaisuvuotenaan Xboxille. Luvut ei ole yhtä korkeita kuin jollain PC-peleillä mutta isoja lukuja silti varsinkin kun suhteuttaa niitä kokonaismyynteihin. Jos joku Alan Wake myy jotain 700k (meniköhän miten pieleen ulkomuistista...) julkaisuvuoden aikana ja sitä on laittomasti ladattu yli miljoona kopiota niin kyllähän se kirpaisee kehittäjää enemmän kuin samana vuonna 4 miljoonaa waretettua Black Opsia PC:llä, kun BO myi saman vuoden aikana varmaan yli 10 miljoonaa kopiota kaikilla alustoilla...

Eikä Xbox todellakaan ole mikään eka konsoli mille oli iso warezskene, kyllä meikä ainakin muistaa kun monella tutulla ja kaverilla oli modpiiri jo PS1:ssä ja isot kasat poltettuja pelejä. Pikkukaupungissa missä silloin asuin oli eräs firma joka noita piirejä asenti, maksoikohan jotain 100-200 markkaa, varmasti oli muissakin kaupungeissa samanlaista palvelua tarjolla ja jos ei ollut niin varmasti joku aina tunti jonkun joka osasi piirin asentaa.

Käytännössä on ihan sama julkaisisiko Rockstar V:n samaan aikaan PC:lle, ne jotka sen warettaa PC:llä jaksavat kyllä odottaa, tai sitten warettavat sen konsolille (ja myöhemmin vielä uudestaan PC:lle). Tässä nyt vaan taas Rockstar kusee meidän muiden muroihin kun pistää rehelliset PC-pelaajat odottamaan taas sen puoli vuotta.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

...Tässä nyt vaan taas Rockstar kusee meidän muiden muroihin kun pistää rehelliset PC-pelaajat odottamaan taas sen puoli vuotta.

Itse asiassa ne on ne warettajat, jotka kusee teidän muroihin. Ja on se warettaminen konsoleilla silti aivan marginaalista, kun verrataan PC-waretuksiin. En tunne omasta kaveripiiristäni kuin yhden ihmisen, joka on warettanut varmaan jokaiselle konsolille paitsi ehkä PS3:lle (ei siinä, tyyppi kyllä omistaa myös ihan laillisesti kiitettävän määrän pelejä eri alustoille). Olis ihan kiva saada puhdasta tilastotietoa noista kuinka paljon ihmiset warettaa konsoleille suhteutettuna PC-waretukseen (jota omassa kaveripiirissäni harrastaa varmaan jokainen), mutta se nyt menis varmaan vähän ohi tästä GTA V -aiheesta.

Jottei mene ihan offtopiciksi, niin Trevorin ääninäyttelijä lienee vahvistunut. Mitään virallista ei vielä ole, mutta Steven Oggia veikkaillaan hahmon ääneksi. Lisää vahvistusta asialle tuo se fakta, että joku Rockstarin animaatiovastaava oli lisännyt Facebookissa Steven Oggin kaverikseen / tykännyt tämän tilasta tai jotain vastaavaa. Tuskin ihan sattumaa. Eipä tämä nyt itteäni kauheasti kiinnosta, kuka siellä äänen takana häärii, varsinkin jos on kyseessä tällanen "nevöhöödi" (siis mä oon ihan nevöhööd susta!), mutta laitoinpa tämän nyt kuitenkin tänne.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom