Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miksi ihmeessä teidän pelistä innostuneiden pitää sellaisesta ottaa hernettä nenään?
Miksi sinä otat hernettä nenään ihmisten innostumisesta? Itse en ole peliä vielä edes ostanut enkä ole siitä superinnoissani, mutta tämä sinun innostumisesta valittaminen on kyllä jo suorastaan surullista luettavaa.

Ja on täälläkin sen verran ainakin itseäni ärsyttävää intoilua ollut, kun on alettu kertomaan kuinka lomia ollaan ottamassa jo kuukausia etukäteen vain yhtä peliä varten. Ei tulisi itselleni tuollainen mieleen yhteenkään konsolipelin tai ylipäätään viihdetuotteeseen liittyen. Kyllä ne illat ja viikonloput ihan riittää siihen, että mitä tahansa peliä saa pelata. Saa sitä toki noinkin tehdä kuka vaan, jos siltä tuntuu, mutta mielestäni on turhaa odottaa, etteikö joku voisi tuon tyyppistä suhtautumista myös ihmetellä tai jopa kritisoida.
Siis sinua ÄRSYTTÄÄ että muut käyttävät lomiaan niinkuin haluaa? Johan on. Toivottavasti sinä kysyt kaikilta etukäteen oman lomasi syyn hyväksyttävyyden ihan ettei joku nyt vain ärsyynny.

Ja tähän taas: itsekään en ota lomia pelien takia, mutta ei se minun elämään vaikuta mitenkään jos muut noin tekevät.

Se tosiaan minut nyt sai aktivoitua tähän kritiikkiin, vaikka noin muutoin olen itsekin halunnut viime aikoina suhtautua GTA VI:een neutraalimmin, ja jopa varovaisen positiivisesti.
Miksi annat muiden tekemisten vaikuttaa omaan elämääsi noin paljon? Tuo aiemmin laittamani kuva sopii tähänkin taas: muilla on kivaa niin sinun pitää tulla huutamaan niille että nyt on väärällä tavalla kivaa!

Kuinka monesti tämäkin pitää selittää ja miten se voi olla niin vaikea ymmärtää? Jos sinä olet jostain aidosti innostunut ja sitten jatkuvalla syötöllä joku tulisi sitä kyseenalaistamaan ja heittämään sulle siitä negatiivista paskaa ja ”kritiikkiä” niin ihan varmasti se alkaisi ärsyttää sinuakin tai ketä tahansa. Ja on jokaisen oma asia miten innoissaan tästä on ja miten lomansa pitää, miten se on sinulta pois millään tavalla tai pitäisi sinua ärsyttää? Ei ne sinun lomia ole eikä sinun tarvitse tehdä samoin.
Älä nyt hyvä mies taas kerran ota hernettä nenään, kun jotkut sanovat mielipiteensä.
Miksi sinä otat hernettä nenään ihmisten innostumisesta? Itse en ole peliä vielä edes ostanut enkä ole siitä superinnoissani, mutta tämä sinun innostumisesta valittaminen on kyllä jo suorastaan surullista luettavaa.

Siis sinua ÄRSYTTÄÄ että muut käyttävät lomiaan niinkuin haluaa? Johan on. Toivottavasti sinä kysyt kaikilta etukäteen oman lomasi syyn hyväksyttävyyden ihan ettei joku nyt vain ärsyynny.

Ja tähän taas: itsekään en ota lomia pelien takia, mutta ei se minun elämään vaikuta mitenkään jos muut noin tekevät.

Miksi annat muiden tekemisten vaikuttaa omaan elämääsi noin paljon? Tuo aiemmin laittamani kuva sopii tähänkin taas: muilla on kivaa niin sinun pitää tulla huutamaan niille että nyt on väärällä tavalla kivaa!
Sinähän tässä annat muiden itsestäsi poikkeavan näkemyksen tai jopa kritiikin nousta itsellesi sellaiseksi asiaksi, että se harmittaa sinua ja sinun pitää täällä sitten päästä toista kirjoittajaa ojentamaan. Miten itse poikkeat siitä, mistä nyt minua kritisoit? Tämähän on vain erimielisiä keskustelua yhdestä konsolipelistä. Sen näkemysten vaihdon pitäisi olla mahdollista, vaikka sitten oltaisiinkaan asioista eri mieltä.

Viimeksi muokattu:
Ja mitä sitten jos porukka ottaa vaikka 10 vuotta etukäteen lomaa kun on innoissaa jostain pelistä? Millä tavalla se on nyt on niin kamalaa?

Mä suunnittelen lomani lähes aina harrastuksieni ehdoilla. Syksy on parasta aikaa perhokalastukselle, joten silloin olen lomalla, jos se vaan on mahdollista. Joku taas haluaa pitää lomansa maaliskuussa, koska silloin on parhaat hiihtokelit Lapissa. En näe sen ihmeellisempänä, jos joku haluaa ottaa lomapäiviä silloin kun se kauan odotettu peli viimein julkaistaan.

Viimeksi muokattu:
Kannattaa nyt lopettaa sen fanaattisen sanan käyttö, koska sitä ei ole täällä näkynyt. Toisten peli ilon polkeminen maahan on yksi ärsyttävimmistä asioista. Kritiikkiä saa toki antaa, mutta ku se menee siihen helvetin noidankehä menoon että pakko on pilata muitten ilo. Suosittelen oikeesti pitämää mölyt mahassa.

Ja mitä sitten jos porukka ottaa vaikka 10 vuotta etukäteen lomaa kun on innoissaa jostain pelistä? Millä tavalla se on nyt on niin kamalaa? Mä en vaan käsitä sitä että pitää nyt joidenkin olla todella varovaisia että "ei nyt vaa kannata odottaa liikoja ai ai ku se on paha jos sitten pettyykin eikä peli olekaan niin hyvä niin mitä sitten niin, kantsis vaa olla todella varovainen tämä on vakava asia".

Herra jumala antaa toisten vaikka kuinka hypettää ja olla innoissaan ja olla nukkumatta viikon kun ei malta odottaa. Mitä se sulta on pois? Ei pelkästään nyt tämän pelin kohdalla vaan ylipäänsä ottaa pannuun semmoset jotka nyt jotenki ohjaa tai sanoo miten nyt sitä elämää pitää elää tai miten on oikea tapa toimia. Jos mä nyt sanon että GTAVI on maailman paras asia mitä minulle on koskaan tapahtunut ja se on elämäni suurin ja iloisin tapahtuma ja siitä tulee maailman paras peli niin olisko se jotenkin väärin? Ei sitä noin innoissaan kannata olla, varo nyt vähäsen muuten tulet vielä pahasti pettymään, näin karkeesti sanottuna.

Itse en hypetä enää pelejä samalla tavalla kun nuorempana, ne tulee kuin tulee, syynä siihen on että nykyään on niin paljon pelattavaa eikä odota vain sitä yhtä peliä, kuten aikoinaan san andreaksen kohalla luin joka artikkelin ja vatsassa kihelmöi kun julkasuun oli enää pari päivää enkä nukkunut edellisenä yönä ollenkaan, vihdoin kun pelin sain se ylitti kaikki mun odotukset. GTAVI kohalla hypen taso on semmoset -70% vähemmän kun nuorempana san andreaksen kohalla mutta innoissaan silti, mutta jos jotkut ovat yli innoissaan ja ovat ottaneet kuukausia etukäteen lomaa töistä niin mä en lähe siihen puuttumaan.
Saa toki noi tehdä, mutta mitä enemmän tällaisilla foorumeilla jotain asiaa hypettää, on silti hyvä tiedostaa, että toisellakin tavalla asiaan suhtautuvia kirjoittajia voi löytyä, ja heilläkin on sitten kuitenkin oikeus näkemyksensä kertoa. Eli jos haluaa hypettää, on syytä olla ainakin valmis ottamaan vastaan myös antihypeä. Ja saat toki antihypeäkin varmaan sitten vastustaa, mutta sitten jäädään kyllä junnaamaan, jos ei vaan voida hyväksyä sitä, että joskus tulee sitä hypen vastaistakin kommenttia.

Viimeksi muokattu:
Sinähän tässä annat muiden itsestäsi poikkeavan näkemyksen tai jopa kritiikin nousta itsellesi sellaiseksi asiaksi, että se harmittaa sinua ja sinun pitää täällä sitten päästä toista kirjoittajaa ojentamaan. Miten itse poikkeat siitä, mistä nyt minua kritisoit? Tämähän on vain erimielisiä keskustelua yhdestä konsolipeleistä. Sen näkemysten vaihdon pitäisi olla mahdollista, vaikka sitten oltaisiinkaan asioista eri mieltä.
Mitä näkemysten vaihtoa se on jos lyttäät kaikki eri mieltä olevat? Et sinä täällä keskustele vaan levität sinun "virallista totuutta" ja lyttäät eri mieltä olevat ja eri tavalla elämäänsä eläjät.

Kannattaa nyt lopettaa sen fanaattisen sanan käyttö, koska sitä ei ole täällä näkynyt. Toisten peli ilon polkeminen maahan on yksi ärsyttävimmistä asioista. Kritiikkiä saa toki antaa, mutta ku se menee siihen helvetin noidankehä menoon että pakko on pilata muitten ilo. Suosittelen oikeesti pitämää mölyt mahassa.
Se, että suututaan kritiikistä näin, on jo osaltaan fanaattisuutta. Kannattaa lopettaa ensin se perustellusta kritiikistä käämien polttaminen, niin sitten on toki syytä jättää fanaattinen-sanan käyttö. Toki kirjoitin ensisijaisesti siitä hypettämisen ilmiöstä, joka on tämän foorumin ulkopuolella ja tuo fanaattinen-sana nyt kuitenkin kuvaili nimenomaan sitä, mitä pelin ympärillä maailmalla parhaillaan tapahtuu.
Mitä näkemysten vaihtoa se on jos lyttäät kaikki eri mieltä olevat? Et sinä täällä keskustele vaan levität sinun "virallista totuutta" ja lyttäät eri mieltä olevat ja eri tavalla elämäänsä eläjät.
Onhan se, minun perusteltu näkemykseni, että kritiikistä suuttuva intoilu ja ylipäätään asioiden hypettäminen on pahasta. Miksi siitä nyt sitten pitäisi jotenkin erityisesti sinun tai kenenkään muun loukkaantua? Se hypettäminen jatkuu joka tapauksessa sanoin minä mitä tahansa. Jos en koe jotain asiaa sinänsä hyvänä, olen usein valmis asiaa kritisoimaan, jo ihan senkin takia, että jos se sitten kuitenkin herättäisi asiasta edes jonkinlaista tervettä kyseenalaistamista.

Nyt sitten vielä vahvistettuna se ihan tärkein kritiikin pointtini - nykyään maailmaa johdetaan markkinavoimien ja polarisaatiota ruokkivien vallanhimoisten ihmisten toimesta niin voimakkaasti ohjaillen ja massoille nimenomaan manipulaatiota tai jopa propagandaa tarjoillen sekä hypen, että poliittisen kiihkoilun kautta, että tämä ilmiö minua kieltämättä huolestuttaa, ja siksi olen myös tätä GTA VI:nkin hypeä sitten halunnut kritisoida.

Massat ovat toki tällaisen median ja somen kautta erityisesti tapahtuvan ohjauskulttuurin ottaneet omakseen, ja se nähdään monen toimesta ihan normaalina ja jopa hyvänä asiana. Ei tämä GTA VI:n ilmiö ole kyseisen lieveilmiön lähellekään pahimpia ilmentymiä, mutta osa sitä joka tapauksessa. Itselleni tekee joka tapauksessa pahaa katsoa sitä, kun markkinavoimat manipuloivat ihmisiä sen kuin kerkiävät. Tämä oma harmistukseni sitten siitä syystä, että tietyt (varsin harvalukuiset, mutta vaikutusvallaltaan mahtavat) tahot sitten saavat muokattua asiat heidän tahtonsa ja oman hyötynsä mukaisiksi.

Viimeksi muokattu:
Henkilökohtaisesti ymmärrän asiallisen ja perustellun kritiikin, se on ihan normaalia ja kuuluu asiaan. Se mikä taas ei ole ihan normaalia, ja mikä on jo tälläkin foorumilla monien toimesta tuotu esille, on samojen asioiden jankkaaminen viestistä ja päivästä toiseen. Myöskään muiden ihmisten hyvästä fiiliksestä ärsyyntyminen ei vaikuta ihan terveeltä. Eikö voi vaan lopettaa, mikä siinä on niin vaikeaa?

Onhan se, minun perusteltu näkemykseni, että kritiikistä suuttuva intoilu ja ylipäätään asioiden hypettäminen on pahasta. Miksi siitä nyt sitten pitäisi jotenkin erityisesti sinun tai kenenkään muun loukkaantua? Se hypettäminen jatkuu joka tapauksessa sanoin minä mitä tahansa.
Tämä saa olla omalta osaltani viimeinen viesti tähän asiaan, mutta haluan sen vielä sanoa:

Miksi haluat olla tuollainen yleinen ankeuttaja? Jos jo tiedät että sanomisellasi ei ole vaikutusta siihen suuntaan mihin haluat, miksi käytät aikaa ja vaivaa siihen että lyttäät muita?

Henkilökohtaisesti ymmärrän asiallisen ja perustellun kritiikin, se on ihan normaalia ja kuuluu asiaan. Se mikä taas ei ole ihan normaalia, ja mikä on jo tälläkin foorumilla monien toimesta tuotu esille, on samojen asioiden jankkaaminen viestistä ja päivästä toiseen. Myöskään muiden ihmisten hyvästä fiiliksestä ärsyyntyminen ei vaikuta ihan terveeltä. Eikö voi vaan lopettaa, mikä siinä on niin vaikeaa?
Kerro mitä täällä oli sitten viime aikoina jankattu? Tänään toki tämä kyseiseen peliin ja sen hype-ilmiöön liittyvä kritiikkini, joka minulla aktivoitui vain siitä syystä, kun huomasin, että taas jos kukaan toi esiin kritiikkiä peliin tai sen markkinointiin liittyen, niin heti noustiin asiasta voimakkaasti takajaloilleen. Itse en ainakaan ollut ihan tietoisesti halunnut pitkään aikaan muutoin tässä ketjussa kritisoida sitten mitään koska se tuntuu niin kovin paljon joitakin täällä hermostuttavan, jos pelistä tai siihen liittyvistä ilmiöistä kukaan mitään negatiivista sattuukin kirjoittamaan.

Oma viimeisin viestini ennen tätä päivää oli nimenomaan positiivinen ja kertoi siitä, että peliä näyttäisi saavan netistä ostettavilla koodeilla varsin mukavaan hintaan, ja että olen itsekin pelistä nähnyt jo sen verran kiinnostavia videoita, että saatan pelin jopa ostaa suoraan julkaisussa. Ei mielestäni mitään kauhean negatiivista ainakaan minulta pitkään aikaan, vaikka olenkin joskus silloin kuukausia aiemmin aika kriittisesti kirjoittanut Rockstarin peleistä ja niiden jumaloinnista.

Itse en kyllä havainnut mitään jatkuvaa samaa kritiikkiä tässä ketjussa viime kuukausina. Olen ketjua kuitenkin kohtuullisella mielenkiinnolla itsekin seurannut. @shamaniac tainnut lähinnä jotain asioita markkinointiin liittyen kyseenalaistaa, mutta mielestäni on täysin ymmärrettävää tuota pohtia ja jopa jotain siihen liittyen kyseenalaistaa. Itse en siihen keskusteluun sitten kuitenkaan nähnyt tarpeelliseksi osallistua. Shamaniac toi ihan hyvin siinä asioita esille, joita olen saattanut itsekin pohtia,

Viimeksi muokattu:
Tämä saa olla omalta osaltani viimeinen viesti tähän asiaan, mutta haluan sen vielä sanoa:

Miksi haluat olla tuollainen yleinen ankeuttaja? Jos jo tiedät että sanomisellasi ei ole vaikutusta siihen suuntaan mihin haluat, miksi käytät aikaa ja vaivaa siihen että lyttäät muita?
Kerroin sen jo kirjoituksessani, lue uudelleen ajatuksella siis, jos et vielä asiaa ymmärtänyt.

Kerroin sen jo kirjoituksessani, lue uudelleen ajatuksella siis, jos et vielä asiaa ymmärtänyt.
Voitko painua helvettiin tästä ketjusta jos ei ole parempaa sanottavaa? Sinä et tee täällä mitään muuta, kun haastat kokoajan riitaa ja saastutat tätä ketjua.

Edit. Onko näillä foorumeilla enään moderointia ollenkaan? Tämä ketju kaipaisi sitä kyllä isolla kädellä.

Viimeksi muokattu:
Eniten ihmettelen sitä, kun kukaan ei edes ole hypettänyt tätä peliä täällä foorumilla sen erikoisemmin, kuin muutakaan peliä.

Ainoastaan naureskeltu ja ihmetelty jotain asiaa peliin liittyen, esimerkiksi tuota Netflix hommaa. Tosin, olen edelleen sitä mieltä että kuusi tuntia on aika mitätön asia. Otinkin Netflixin kuukaudeksi, kun totesin että siellä on muutakin katsottavaa tullut. Mielenkiinnolla torstai-iltaa silti odottelen, sillä satun olemaan töissä siihen aikaan.

En ole toki seurannut hirveästi muun netin puheita. Toki omassa kaveripiirissä koko peli ei edes kiinnosta, joten tämä on ainut paikka, missä olen vähän päässyt fiilistelemään peliä :D

Mielipide… Sinä et tee mitään muuta taaskaan, kun haastat riitaa, trollaat ja pilaat muiden fiiliksen. Säälittävin foorumisti täällä.

En sitä pysty olemaan, ainakaan niin kauan kuin sinä täällä olet.
Nyt vaikuttaa siltä kuin 10-vuotiaat nassikat nahistelisi. Olisiko korkea aika siirtää nämä touhut muualle? Ippenator voi tosiaan lopettaa, ainakin tässä ketjussa, ja muut voivat jatkaa keskustelua itse pelistä.

Moderoinnin puute ihmetyttää.

En sitä pysty olemaan, ainakaan niin kauan kuin sinä täällä olet.

Nyt vaikuttaa siltä kuin 10-vuotiaat nassikat nahistelisi. Olisiko korkea aika siirtää nämä touhut muualle? Ippenator voi tosiaan lopettaa, ainakin tässä ketjussa, ja muut voivat jatkaa keskustelua itse pelistä.

Moderoinnin puute ihmetyttää.
Jep, @jryi lopetettua ei täällä enään tunnu olevan mitään moderointia. Ymmärrän, että tätä pyöritetään omien töiden ohella mutta ei tämäkään oikein toimi.

Jep, @jryi lopetettua ei täällä enään tunnu olevan mitään moderointia. Ymmärrän, että tätä pyöritetään omien töiden ohella mutta ei tämäkään oikein toimi.
Jep ja harmi, että @TT-2k siirtyi myös sivuun, niin nyt on moderointi ihan nollissa.

Ja mitä itse tulee peliin ja siitä hypettymiseen, niin eikai se ole keneltäkään pois jos joku innostuu, että saadaan vihdoinkin uusi GTA piiiitkän odotuksen jälkeen. Itse odottelen, että pääsen tutkimaan pelimaailmaa ja poimimaan kaikenlaisia pieniä juttuja sieltä täältä. Tarinalta ei ole kovia odotuksia, kun on kuiteskin sitä samaa kuin aikaisemmissakin osissa on ollut. No kolmisen kk enää ja pääsee testailemaan, että oliko odotuksen arvoinen :)

Viimeksi muokattu:
Jep ja harmi, että @TT-2k siirtyi myös sivuun, niin nyt on moderointi ihan nollissa.

Ja mitä itse tulee peliin ja siitä hypettymiseen, niin eikai se ole keneltäkään pois jos joku innostuu, että saadaan vihdoinkin uusi GTA piiiitkän odotuksen jälkeen. Itse odottelen, että pääsen tutkimaan pelimaailmaa ja poimimaan kaikenlaisia pieniä juttuja sieltä täältä. Tarinalta ei ole kovia odotuksia, kun on kuiteskin sitä samaa kuin aikaisemmissakin osissa on ollut. No kolmisen kk enää ja pääsee testailemaan, että oliko odotuksen arvoinen :)
Miksi tt-2k on lopettanut???

Eli nyt ku ei oo moderointia nii tästä foorumista voi tulla ihan villilänsi, ei sillä että nyt keskustelu menee välil överiks kyl uskon että ainakin nämä tutut nimet pystyy jotenkin keskenäänki sopimaan riitansa, mutta lähinnä toi osto ym kirppikset missä voi tulla mitä tahansa ripulikusetusta sinne eikä kukaa modaa/poista viestejä jne.

Ihmettelinki että onpa hiljasta modien osalta ku tämäki ketju on mennyt jo ajat sitten raiteiltaa ja juna jorpakkoon. :D o_O

Ylös Bottom