Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

https://kotaku.com/pet-dog-gta-6-throw-poop-2000729352

Pelissä voi myös heitellä ihmisiä koirankakalla, arvostan. Vähän jää mietityttämään voiko ihmisiä heitellä siis vain kakkaa sisältävällä pussilla, vai onnistuuko ihan pelkän ulosteen heittely.
Näin twitterissä kuvan jossa oli jotain kymmenen nostettavaa objektia maassa mitä olisi voinut kai ottaa ja heitellä. Paskaa on kyllä hankala heittää ettei se tarttuisi omaan käteen, en itse ainakaan kokeilisi. Tosin jos pukee ensin hanskat, sen jälkeen tiputtaa ne niin no problem.

Tässä pelissä voi tehdä näköjää kaikkee mahdollista.
Melkein yhtä tärkeää on se, että ilmeisesti tässä tehtävissä pelaajilla on enemmän valinnanvapautta. Huhujen mukaan.

Eli ne ketkä eivät tykkää perinteisistä Rstarin tehtävistä, voivat ehkä huokaista helpotuksesta. Ehkä, sillä ei tåmå ole tietääkseni varmaa.

Melkein yhtä tärkeää on se, että ilmeisesti tässä tehtävissä pelaajilla on enemmän valinnanvapautta. Huhujen mukaan.

Eli ne ketkä eivät tykkää perinteisistä Rstarin tehtävistä, voivat ehkä huokaista helpotuksesta. Ehkä, sillä ei tåmå ole tietääkseni varmaa.
Jää nähtäväksi mitä ne valinnanvapaudet sitten on, todennäköiseesti menetkö esim. protaita vaiko hissillä. Voi lopulta jäädä tosi kosmeettisiksi miten esimerkiksi First Lightissa oli se "uskomaton valinnanvapaus" hoidettu.

Eniten R* pelien tehtävrakenteessa ärsyttää se vanhanaikainen tapa miten ensin mennään aina jonnekin kohtuu lunkisti, tavataan höpsöjä hahmoja ja sitten yhtäkkiä tuleekin asetyyppejä paikalle ja ammutaan tie ulos ja vähä ajellaan yms. Tossa kohtaa ihan yhdentekevää että mitä reittiä siellä ammuskellaan jos se pohjarakenne on aina toi sama. Tästä on ihan viimepäivinä ollu pelimediassakin juttua että muuten kyllä extended look vakuutti mutta vanhanaikainen tehtävärakenne mietityttää monia.

Ei itseasiassa ole ees huhu vaan tuosta oli juttua tuon aiemmin pastetun yt kaverin videoilla, kun oli haastatellut jotain suunnittelijaa pelin tiimoilta ja nähnyt sen 2,5h pelikuvaa. Hiiviskelynappikin nyt löytyy mikä näky sillä pitkällä gameplay pätkälläkin. Toivotaan, että se mainostettu vapaus myös näkyy varsinaisessa pelissä. Toki uskon, että tässä varmasti on noita scriptatumpiakin tehtäviä edelleen missä sitä vapautta ei niin paljoa ole mutta jospa olisi vaihtelua sitten noiden välillä. Nuo scriptatutkin tehtävät on ihan kivoja kuitenkin.

Pelissä voi myös heitellä ihmisiä koirankakalla, arvostan. Vähän jää mietityttämään voiko ihmisiä heitellä siis vain kakkaa sisältävällä pussilla, vai onnistuuko ihan pelkän ulosteen heittely.
Tämä olisi vielä parempi jos ne koirat ensin paskoisi nurmikolle ja jos NPC ei kerää sitä helvetin jöötiä, niin sitten voi toimittaa sen koiranomistajalle omakätisesti takaisin. :D

Nämä on näitä, mitä joskus tekisi mieli tehdä oikeassa elämässä mutta ehkä GTA VI mullistaa pelimaailman ja mahdollistaa tämän! Toivon oikeasti!

Eniten R* pelien tehtävrakenteessa ärsyttää se vanhanaikainen tapa miten ensin mennään aina jonnekin kohtuu lunkisti, tavataan höpsöjä hahmoja ja sitten yhtäkkiä tuleekin asetyyppejä paikalle ja ammutaan tie ulos ja vähä ajellaan yms.
Mutta tämänhän ei pidä paikkaansa enään edes vitosen osalta? Tai oli varmasti tuollaisiakin tehtäviä mutta olihan siellä valtavasti vaihtelua tehtävissä myös.

Ei itseasiassa ole ees huhu vaan tuosta oli juttua tuon aiemmin pastetun yt kaverin videoilla, kun oli haastatellut jotain suunnittelijaa pelin tiimoilta ja nähnyt sen 2,5h pelikuvaa. Hiiviskelynappikin nyt löytyy mikä näky sillä pitkällä gameplay pätkälläkin. Toivotaan, että se mainostettu vapaus myös näkyy varsinaisessa pelissä. Toki uskon, että tässä varmasti on noita scriptatumpiakin tehtäviä edelleen missä sitä vapautta ei niin paljoa ole mutta jospa olisi vaihtelua sitten noiden välillä. Nuo scriptatutkin tehtävät on ihan kivoja kuitenkin.
Noni, vaikuttaa hyvältä. Stealth-mahdollisuus jo voi tuoda pelin tehtäviin myös enemmän vapautta.

Vaikka kuten olen sanonut joskus aikaisemmin, GTA:n mielestäni ei sovi hiiviskely. Mutta mukava jos semmonen mahdollisuus on, ja jos se on tehty hyvin.

Mutta tämänhän ei pidä paikkaansa enään edes vitosen osalta? Tai oli varmasti tuollaisiakin tehtäviä mutta olihan siellä valtavasti vaihtelua tehtävissä myös.
Mielestäni pitää kyllä, ja RDR2 osalta myös. Gta5:ssa auttaa hivenen se että joissakin tehtävissä voi vaihtaa hahmoa jolloinka siihen saa pienen twistin, mutta molemmissa se perusidea on aika lailla:

1. Aja/ratsasta/siirry tehtäväalueelle useimmiten jonkun toisen hahmon kanssa. Juttelua matkalla, exposition baby!
2. Hönöillään jotain pientä ja homma riistäytyy käsistä. Seuraa massiivista skriptattua ammuskelua.
3. Paetaan paikalta osittain skriptatuissa puitteissa.

Ja juu on vaihtelua toki, mutta R* saa todella paljon kritiikkiä tästä tehtävärakenteesta. Extended look näytti kaksi isomman luokan tehtävää joissa tismalleen sama rakenne.

Pitäisi varmaan pelata uusiksi ja virkistää muistia mutta minulla kyllä jäänyt tuoreimmastakin se kuva, että ihan sitä samaa perinteistä GTA-kaavaa ne tehtävät oli. Tämän esimerkin olen jo sanonut mutta RDR2:ssa oli se kokemus kun ei voinut open worldissä lähestyä kohdepaikkaa kuin suoraan edestä tai tuli joku "mission over" tms. Olin oikeasti melko pettynyt siinä kohtaa.

Vaan ei passaa tältä tulevaltakaan liikoja odottaa vaan katsella mitä se käytännössä on. Lupaavia puheita toki.

Minua asia ei ole häirinnyt. Pidänkin itseasiassa sellaisesta, että jos on tehtävä päällä, niin sen suoritetaan parhaalla mahdollisella tavalla. Isojen tehtävien ulkopuolella sekoilu on sitten eriasia.

Vaikka toki joo, se miten tehtäviä lähestyy, niin olisi voinut olla vapaampaa.

Toivottavasti se tässä pelissä on sitä.

Pitäisi varmaan pelata uusiksi ja virkistää muistia mutta minulla kyllä jäänyt tuoreimmastakin se kuva, että ihan sitä samaa perinteistä GTA-kaavaa ne tehtävät oli. Tämän esimerkin olen jo sanonut mutta RDR2:ssa oli se kokemus kun ei voinut open worldissä lähestyä kohdepaikkaa kuin suoraan edestä tai tuli joku "mission over" tms. Olin oikeasti melko pettynyt siinä kohtaa.

Vaan ei passaa tältä tulevaltakaan liikoja odottaa vaan katsella mitä se käytännössä on. Lupaavia puheita toki.
No tässä oli heist tehtäviä, sukellustehtäviä, taisi olla joku hävittäjätehtäväkin, huumeiden kuskailua pienkoneella jne. Yhdessä tehtävässä revittiin rinnetalo lava-autolla matalaksi Tappava Ase tyyliin ja toisessa jahdattiin rekkaa, jonka kyydissä oli sinun varastettu vene. Kyllä minusta on aikamoista yksinkertaistusta jos noista saa sen kuvan, että kaikki tehtävät toisti samaa kaavaa. Nelosessa vastaavasti tehtävät oli juurikin tuota mitä mietitte ja vasta Ballad of Gay Tony lisäri paransi tilannetta. Mutta se on totta, että vahvasti scriptattuja tehtäviähän nuo oli kaikissa noissa. Siksi toivonkin, että GTA6:ssa olisi myös vähemmän scriptattuja välissä.

Itse en välittänyt V tehtävistä oliko ne saman toistoa tai skriptattua koska pystyit tekemään niin paljon muita asioita siinä välissä ja sait tehdä mitä haluait. IV sen sijaan ei ole muuta tekemistä niin siinä se tehtävä tehtävän jälkeen saman toisto alkaa todella puuduttamaan kun ne ei eroa toisistaan juuri mitenkään. Sitten kun tuli joku uusi tehtävä tyyppi se tuntui hyvältä ja freesiltä mutta sitä ei kovin usein tapahdu.

Ylös Bottom