Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grandia 2 vai Skies of Arcadia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dreamer
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
D

Dreamer

Guest
Elikkä haluaisin tietää kumpi näistä on teidän mielestänne parempi RPG??

Itse en ole SOA:aa pelannut, mutta Grandia II on ainakin ensimmäisten 20 tunnin ajan jaksanut pitää mielenkiintoa yllä, vaikka en mikään armoton ko. lajityypin fani olekaan. FF7 jäi PC:llä kesken 10 tunnin jälkeen, FF8 on asentamattomana hyllyssä, mutta Grandia II:sta olen jaksanut pelailla viime päivinä ihan urakalla. Tarina on vähän lapsellinen ja puhetta on kohtuullisen paljon eikä skippaaminen onnistu, mutta silti pelaaminen on hauskaa.

Osta molemmat, jos edullisesti jostain löydät.

-= Pacdam =-

Itse taas olen pelannut vain Skiessia. Loistava peli minun mielestäni. Taistelusysteemi on ehkä vähän simppeli ja turhankin helppo, mutta tässä pelissä kyllä riittää tunnelmaa. Loistavat graffat, helvetin hieno musiikki, mukaansatempaava tunnelma, hyvä juoni, hyvät hahmot.... eli kerrassaan mainio peli.

Mutta ei tuo Grandiakaan varmaan huono ole kuulemani perusteella, joten olen samaa mieltä Pacdamin kanssa, osta molemmat!

En ole pelannut kuin Grandiaa josta kyllä aivan pidin. Ei herättänyt kyllä suurempia tunteita puoleen eikä toiseen. Tarina on aika suoraviivainen kuten pelin eteneminenkin. Muistaakseni koskaan ei ollut mitään epäselvyyttä siitä että mitäköhän tarttisi ruveta tekemään. Ärsytti jossakin määrin.

Toisekseen vastustajat olivat aivan älyttömän helppoja lähes koko pelin ajan. Ehkä vanhasta tottumuksesta tuli leveloitua liiankin kanssa mutta oli pienoinen pettymys kun edes loppupomosta ei ollut yhtään mitään vastusta.

Kolmanneksi vielä en ole mikään 3d-roolipelien ystävä ja mielestäni koko pelin maailma vaikutti aika muoviselta ja epäaidolta. Visuaalinen ilme oli kyllä ok, ne art deco vaikutteet olivat hienoja. Olisi mielestäni kyllä ollut vielä hienompi toteutettuna 2d-llä kuin renceroiden, mutta mutta...

Olihan pelissä hetkensäkin. Taistelusysteemi oli aika mukava, samoin se että oli edes vähän puhetta. Harmi vain ettei ollut koko aikaa. Samoin pidin erityisesti siitä Elenan (?) laulusta ja muutenkin musiikki oli ok, samoin kuin ne huudot ja muute efektit taistelussa.

Kokonaisuutena "ihan kiva". Ehkä eniten harmitti silloin joskus se että kun maksoi pelistä lähemmäs neljäsataa silloista rahaa niin pelattavaa tuntui olevan melko vähän. Uudestaan ei mielestäni kyllä tuota kannata pelata, toisin kuin esim. Final Fantasyitä joita pelaa vaikka miten monta kertaa uudestaan. Kevyemmän roolipelaamisen ystäville suosittelen lämpimästi, muillekin jos saa halvalla. Itselläni on tämän kokemuksen takia jäänyt SoA ostamatta kun olen pelännyt että 3d-maailma ei sytytä ja että muutenkin kokemus on "grandiamainen". Kyllä sitten jossain vaiheessa...

Molemmat on tullut pelattua läpi, ja itse pidin enemmän SOA:ta kuin Grandiasta. Grandiassa on kyllä aivan loistava pelattavuus, mutta juoni/hahmot ovat niin uskomattoman huonoja, että jouduin tahkoamaan pelin läpi pakottamalla itseni siihen. SOA:ssa taas on mielestäni upea tarina ja hieno pelimaailma, jossa saa liikkkua vapaasti.Pelisysteemi on kyllä huomattavsti huonompi, kuin Grandiassa. Molemmat pelit ovat erittäin helppoja.

niin kun tuosta uudelleen pelattavuudesta oli puhetta niin kummassa on parempi?

Ylös Bottom