Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grid 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pate74
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Grid 2

Oikein mainiolta kaahailupeliltä vaikuttaa noin 6h pelailun jälkeen, siitä suurin osa on online puolella joka on muuten hyvin toteutettu mutta kun pelissä on näitä dlc packejä jo 4 kappaletta niin yks levelisillä heeboilla on nissan gträä ja muuta kivaa joita vastaan ei tahdo pärjätä. Ajaminen on välillä aika romurallia kun eivät ihmiset tiedä mikä on jarru ja meinaa hermo mennä mutta kyllä sieltä näitä herrasmies pelaajiakin löytyy jolloin kisaaminen on todella maittavaa.Rahan kerääminen, autojen ostaminen ja virittäminen tosiaan vaan online puolella mutta eipä tuo juuri meikäläistä haitta kun sitä tulee enimmäkseen pelailtua. Tuon väripallo systeemin toimivuudesta en osaa sanoa, itsellä se keikku harmaana/vihreenä ja pelin pitäisi sen mukaan etsiä peliseuraa mutta ei se aina ihan niin mee.

Ohjaamo kuvakulma olisi ollut ihan jees mut ei se nyt maailmaa kaada kun ei sitä ole. Autojen ajettavuus on kyllä mielestäni aika nappiin osunut, ei liian arcadea muttei liian realististakaan ja ihan hyvä ettei pelissä ole mitään ajoapuja niin jengillä lähtee auto hanskasta vähän yllättävissäkin paikoissa(ohjaimella pelaan).Graafisesti pc versio kaikki nupit täysillä on todella kaunista katseltavaa suurimman osan ajasta, siellä täällä on rumia tekstuureja ja välillä on suttuisia kamerakulmia mutta ajaessa kaikki on kaunista.

Onhan tämä ainakin online puolella sukupolven parhaita ajopelejä jonka parissa todennäköisesti viihtyy jonkun aikaa.
 
Vastaus: Grid 2

Xboxille tuli haettua tämä tänään Gamestopista, yksin peliä on tullut vähän aikas pelattua ja ihan hyvät fiilikset. Auto lähtee helposti käsistä ja sama jos törmää johonkin niin lähtee helposti lapasesta, joka on vain hyvä juttu. Mitään ajoapuja peli ei tarjoa ja sekin sopii itselle, mukavasti haastettakin tuntuu tarjoavan. Graafisesti ei ehkä niin komea mitä odotin, mutta autojen hajoamiset ja välillä kun romua lentää ilmassa on mallinettu hienosti. Tekoäly on myös mukavan agresiivinen, lisää kilsoja pitää tahkoa ja online puoltakin on ajettava.
 
Vastaus: Grid 2

En odottanut tämän yltävän ensimmäisen Gridin tasolle ennen ostoa katsottujen arvostelujen ja luettujen juttujen perusteella, mutta eipä tämä ainakaan kovin kauas jää, jos edes jää ollenkaan. Odotukset ovat siis ylittyneet, ja moninpeli on ollut tutun monipuolista, vauhdintäyteistä hupia, vaikka kenenkään tutun kanssa en ole edes vielä päässyt pelaamaan. Autojen, niiden parannuksien ja väritysten ostaminen erikseen moninpelissä ei sekään mikään huono ominaisuus ole, sillä se tuo kisoihin lisää tavoiteltavaa ja moninpeliin jonkun verran lisäsyvyyttä. Kisatyyppien monipuolisuus jaksaa pitää mielenkiintoa yksinpeliinkin yllä edes vähän normaalia ajopeliä pidempään.
 
Vastaus: Grid 2

Toinen Wsr kausi menossa ja peli sen kuin paranee, tähän saakka radat ovat olleet todella hienoja ja erillaisia kuin muissa ajopeleissä. Auton ajettavuuskin on todella hauska, sopivasti haastava ja aracade mainen. Kolarit ovat todella näyttäviä, ei voi muuta kun suositella ajopelien ystäville. :)
 
Vastaus: Grid 2

Toinen Wsr kausi menossa ja peli sen kuin paranee, tähän saakka radat ovat olleet todella hienoja ja erillaisia kuin muissa ajopeleissä. Auton ajettavuuskin on todella hauska, sopivasti haastava ja aracade mainen. Kolarit ovat todella näyttäviä, ei voi muuta kun suositella ajopelien ystäville. :)

Samanlaiset fiilikset itselläkin. Tässä vaiheessa tosin vasta päässyt Euroopan ratoja kiertämään Jenkkien jälkeen. Ajaminen tuntuu hyvältä, ainut puute on se, että kun pito on häviämässä ja auto lähtemässä spinnaamaan, niin sen kyllä tavallaan aavistaa, muttei aina suoraan välity varsinaisesti ratin kautta. Autot käyttäytyvät kuitenkin johdonmukaisesti, joten syyllinen löytyy aina peilistä (mistä tulikin mieleen, virtuaalinen taustapeili puuttuu pelistä, mikä on harmi). Radat ovat tosiaan virkistävän erilaisia, on ollut point to point-tyyppisiä maantien pätkiä (Pari kertaa täräyttänyt metsäisellä maantiellä suoraan päin paksua puuta ja kolarihidastus on ollut siisti, kun auto mennyt ihan haitariksi) ja kaupunki-ratoja. AI on ollut sopivan haastava, easy-tasollakaan ei tarvita käytännössä kuin yksi pitkäksi mennyt mutka ja ohi ovat menneet. Vaikeampia tasoja en ole vielä ehtinyt kokeilemaankaan, kun haluan edetä tässä vaiheessa helposti uralla eteenpäin päästäkseni ajamaan uusia ratoja ja autoja.

Moninpeliäkin kokeilin, mutta matchmaking heitti auloihin, missä oli sekaisin 10-levelistä omaan 1-leveliin. Lisäksi ainakin pc-puolella katkeili ja lagasi pahasti, ruutu pysähtyi välillä sekunniksi ja sitten olikin jo ratavalli edessä (myös yksinpelin puolella ollut välillä samaa ongelmaa, korjaantunut kun käynnistänyt pelin uudestaan). Lisäksi kyllästyin kuuntelemaan venäjän ja saksan kieltä puhuvia.
 
Vastaus: Grid 2

Vaikeustaso on kyllä hyvä pelissä, ensin aloitin Hardilla mutta tuntui turhan vaikealta ja vaihdoin Mediumille joka tuntuu sopivalta. Mediumillakin saa ajaa monissa kisoissa tosissaan että voittaa ja aina ei silti rahkeet riitä, välillä Top 3 pääse alussa hieman karkuun ja saa tehdä töitä että saa kiinni.
Etappi kisoissa on kyllä helppo lipsauttaa auto pihalle, nuo kisat on kyllä mahtavaa vaihtelua ja hienoja kisata.
 
Vastaus: Grid 2

Vaikeustaso on kyllä hyvä pelissä, ensin aloitin Hardilla mutta tuntui turhan vaikealta ja vaihdoin Mediumille joka tuntuu sopivalta. Mediumillakin saa ajaa monissa kisoissa tosissaan että voittaa ja aina ei silti rahkeet riitä, välillä Top 3 pääse alussa hieman karkuun ja saa tehdä töitä että saa kiinni.
Etappi kisoissa on kyllä helppo lipsauttaa auto pihalle, nuo kisat on kyllä mahtavaa vaihtelua ja hienoja kisata.

Itsekin ajellut enimmäkseen mediumilla ja on kyllä aika tiukkoja kisoja. Virheistä joutuu maksamaan kovan hinnan.

Nuo etappikisat ärsytti alkuun kun niissä oli niin helppo lipsauttaa auto puuhun. Mutta kun vähän tottui itse ajamiseen ja radatkin ovat tulleet paremmin tutuiksi, niin oon huomannut, että kyseiset kisat ovatkin varsin hauskoja. Vaikka vieläkin välillä meinaa päästä rumia sanoja suusta kun joku puu tai sillankaide pääsee yllättämään :) "Opettelin" ajamaan ratilla ja kun se nyt sujuu, niin auto on kyllä helpompi pitää hanskassa. Padilla ohjaaminen oli helppoa, mutta kyllä sillä oli helpompi tehdä virheitäkin.

Onlinessa kävin taas kokeilemassa ja kyyti oli kylmää. Yhtä kisaa johdin ekan kierroksen jälkeen. Sitten joku hermostui ja tuli mutkassa täysillä päälle. Kisa meni ihan persiilleen siihen. No nousin vielä sijalle 5, mutta eipä paljoa lohduttanut. Jotenkin ärsyttää kun meininki on tuollaista. Toki ymmärrän, että kun mutkia mennään kahva edellä, niin välillä ei vaan pysty väistämään. Mutta jos ei edes YRITETÄ väistää. Mutta juu, ei sovi yleistää. On siellä hyviäkin ja rehtejä kuskeja.

Hauska tuo peli on edelleen. Saa nähdä miten haastavaa tuo on siinä vaiheessa kun pitää ajella jotain Bugatti Veyronia mutkaisella Kalifornian etappipätkällä. Saattaa olla, että hermot menee... :)
 
Vastaus: Grid 2

Onkos tää ratilla ajettava peli, vai sopiiko ajomalli siihen ollenkaan?

Ensin tuntui, ettei oikein ratille sovi, mutta kyllä siihen tottui. Ei millään oo mikään simulaatio vaan ehkä jotain kunnon simun ja arcaden väliltä. Auto lähtee mielestäni luonnollisen oloisesti lapasesta eli rankaisee loogisesti ajovirheistä tai liiallisesta kaasusta vaikkapa mutkasta ulos lähdettäessä. Nyt en tosiaan viitsi enää padilla tätä ajaakaan kun tohon rattituntumaan tottui.
 
Vastaus: Grid 2

Onkos tää ratilla ajettava peli, vai sopiiko ajomalli siihen ollenkaan?

Valitettavasti en tiedä miten paljon pelin sisäisillä säädöillä (oletan, että pelaat PS3:lla, ja vissiin G25 tai G27?) pystyy vaikuttamaan/pelastamaan ohjausta ratilla. Itse pelaan PC:llä, ja kun siinä pystyy manipuloimaan pelin ulkopuolella ratin kokonaisohjaus-astetta (minkä jouduin asettamaan tosiaan laajaksi 675 astetta), niin aikaisemmin kun pelannut Codemastersin ajo-pelejä PS3:lla, niin ongelma on ollut juuri nihkuraisessa kääntösäteessä, mihin pelin sisäiset asetukset (steering saturation ja linearity) eivät ole tuoneet täysin tyydyttävää tulosta( DFGT). Codemastersin pelit ovat ratilla ja PS3:lla olleet aina hieman "äkkivääriä" ohjauksen suhteen, kääntösäde on suht pieni ja nopeat korjausliikkeet ovat aiheuttaneet vauhdissa seiniin ajoa tms. Eli kun PS3:lla ei pysty käsittääksi vaikuttamaan ratin kääntösäteeseen pelin ulkopuolella (kuin korkeintaan Fanatechin rateilla(?)), niin olettaisin, että säätömahdollisuudet ovat suht samanlaiset kuin muilla Codemastersin peleillä. Eli jos aikaisemmat pelit ovat olleet mielestäsi pelattavia (vaikka varauksin) ratilla, niin en usko, että tämä peli eroaisi suuresti siinä suhteessa. Ihmettelen kyllä kun Codemasterin peleissä aina olen ollut PS3:lla pelatessa enemmän tai vähemmän tyytymätön rattiohjaukseen, mutta esim. Shift 2 ja Gt5 pelittivät minulle täysillä, makuasioita tietenkin...
 
Vastaus: Grid 2

Kyllä F1:ssä sai oikeinkin hyväksi kun codemasters lopulta julkaisi itse parhaat säädöt g27:lle.

Lähinnä ajattelin pelin yleistä ajomallia, et onko se liian arcademainen ylipäätään ratille mut ilmeisesti ei.
 
Vastaus: Grid 2

Kyllä F1:ssä sai oikeinkin hyväksi kun codemasters lopulta julkaisi itse parhaat säädöt g27:lle.

Lähinnä ajattelin pelin yleistä ajomallia, et onko se liian arcademainen ylipäätään ratille mut ilmeisesti ei.

Mielestäni ei liian arcademainen( vs. Grid1), enemmänkin vaikkapa Dirt 2/3 ja Shift 1/2 väliltä. Jos F1:seen sait säädöt kohilleen niin uskon, että tässäkin. Erona F1:een on oikeastaan se, että tässä kun on katuautoja, niin autojen "painon" tuntee paremmin ja joutuu enemmän ajamaan ilman äkkinäisiä ratin liikkeitä. F1:ssä downforcea kun on ymmärrettävästi enemmän niin hieman erilaista.

Saas nähdä kun pääsen Aasiaan asti pelissä, yhdellä keskustelupalstalla oli hauska postaus siitä, kun kaveri ihmetteli miten Mclarenin katuauto driftaa kuin pahin Japani-driftrassi, vaikka auton oikeassa kehittelyssä on tietenkin painotettu pitoa ja ajettavuutta. Nyt vasta tier 1 autoissa, mutta vähän huolestuttaa tulevat tier4 autot kun yleensä keskitason autot on mielestäni mukavimpia ajettavia, ei mitkään Veyronit tms.
 
Vastaus: Grid 2

Nuo touge kisat on kyl onlinessa aivan perseestä, kerran jarrutin mutkaan normaalia kovemmin kun oli paljon vauhtia ja en tiennyt miten jyrkkä mutka on niin toinen tulee takakontista sisään ja hylkäys, äsken toisen kuskin auto kimpos seinästä suoraan mun kylkeen hylkäys. Peli vaan arpoo nuo kolarit kumpi niissä on syyllinen -.-
 
Vastaus: Grid 2

Nuo touge kisat on kyl onlinessa aivan perseestä, kerran jarrutin mutkaan normaalia kovemmin kun oli paljon vauhtia ja en tiennyt miten jyrkkä mutka on niin toinen tulee takakontista sisään ja hylkäys, äsken toisen kuskin auto kimpos seinästä suoraan mun kylkeen hylkäys. Peli vaan arpoo nuo kolarit kumpi niissä on syyllinen -.-
Itsellenikin kävi eilen niin, että vastustaja ajoi perään ja minut hylättiin. Tuo systeemi tosiaan toimii juuri niin hyvin kuin ainakin Gametrailersin arvostelussakin varoitettiin. Lisäksi Tougesta saatava XP-palkkio on aina naurettavan pieni samoin kuin Faceoffissa.

Toinen asia, joka ajoittain on ärsyttänyt, on muutaman kerran vähän turhan herkästi tai oudosti napsahtanut oikomisrangaistus.
 
Vastaus: Grid 2

Nyt noin sata kisaa online-puolella takana ja pakko todeta, ettei ainakaan tuo moninpelipuoli ole ykkösen veroinen. Kakkosen ratavalikoima on huonommin moninpeliin sopiva. Liikaa kaupunkiratoja joissa voi ottaa liikaa tukea seinistä vaikka hajoamismallinnus olisi päällä. Porukka käyttää tätä surutta hyödykseen eikä edes yritä ajaa mahdollisimman puhtaasti. Kisaratojen suoja-alueita voi käyttää hyväkseen ja vetää mutkat vauhdilla pitkäksi, mutta muutaman sentin oikaisusta kone lyö jarrusakon välillä liian helposti. Pelikoneena 360 ja moninpaikoin grafiikka on ykkösosaa vaatimattomampaa. Ohjaamonäkymän pois jattämisen ymmärrän, koska vaatii paljon työtä ohjaamojen mallintamiseksi ja harva sitä näkymää käyttää, mutta taustapeilin puuttuminen on miinus. Plussaa tulee siitä miten uusia autoja tulee tarjolle moninpelissä vasta tason noustessa.

Kenties odotukset olivat loistavan ykkösosan jälkeen liian suuret, mutta pettymys tämä on. Codemasters mennyt siitä mistä aita matalin. Ehkä voimavarat on suunnattu jo uusille konsoleille teon alla oleviin peleihin.
 
Vastaus: Grid 2

Codemasters julkisti tänään sarjan seuraavan pelin. Grid: Autosport julkaistaan Euroopassa 27.06.2014 eli vain reilun vuoden kuluttua Grid 2:n julkaisusta. Merkittävimpänä houkuttimena on ohjaamokuvakulman paluu. Muuta houkutinta ei sitten juuri olekaan, sillä peli julkaistaan PC:n lisäksi ainoastaan menneen sukupolven konsoleille, joilla ei autopeleillä kyllä ole enää mitään annettavaa.

Grid Autosport Revealed and Given Release Date - IGN
 
Vastaus: Grid 2

Ainakin ovat itse sanoneet ottaneensa mallia vanhoista Toca peleistä. Itse juuri WTCC kauden alettua nyt ostin jopa vanhan suoerstars V8 next challengen, jotta pääsee koppiautoilemaan. Alkoi tämän vuoksi jopa tämä uusin grid kiinnostamaan. Ne aikaisemmat kun ei ole iskeneet yhtään.
 
Ylös Bottom