Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GRID 2019

Pelistä on muuten ilmestynyt demo PS4:lle sekä Xboxille. Pitääkin kokeilla, vaikka luultavasti on liian arcade omaan makuun.

E. Korjataan sen verran, että löytyy kyllä PS Storen demo osiosta Game Unlockina 69,90€ hintaan ja ilmaista latausnappia en löytänyt mistään. Kenties Storen webbisivuilta onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:
Demoa olisi mielenkiintoista kokeilla mutta mistähän sen muka voi ladata? En löydä pleikalla enkä boksilla...
 
Demoa olisi mielenkiintoista kokeilla mutta mistähän sen muka voi ladata? En löydä pleikalla enkä boksilla...
Se demo on ilmeisesti tällä hetkellä ladattavana vain USA:n PS Storesta, ei Suomen. Xboxin kohdalla ei tietoa.

Tosiaan, kun se kerran oli listattu myös tuonne Suomen kaupan demo osioon, mutta täyteen hintaan niin luulisi sen tulevan myös tänne ladattavaksi, kunhan Sony saa tilanteen korjattua.

Edit.
Joulukuu 12. Xbox
Joulukuu 18. PS4
 
Viimeksi muokattu:
Joo pelasin tuon demon läpi.

On totta vie loistava tekoäly pelissä.

Demo sisältää 3 erilaista lyhyttä kisaa.
 
Jouluna tuli tämä peli ja on hauskaa ajanvietettä ajella. Mikään autopeli ei voita Gran Turismoa mutta hyvä autopeli tämä on juurikin tekoälyn suhteen ja urassa riittää kisoja ajella plus vielä season 1 urakisoja saa ostamalla lisää jos pääuran kisat saa ajettua ja haluaa lisää.
 
Ostin ite just alesta PC:lle, ihan vain ajantappopeliksi kun kerran toimii triple setupilla. Kuuleman mukaan perus need for speediä mut tekoäly hakkaa muut pelit. Saas nähdä...
 
Löysin tään pc:lle 4,95e, kun oli eräällä sivustolla käyny kämmi. Nimittäin mun tilauksen jälkeen hinta pysy samana, mutta peliksi muuttui esittelyjä myöden alkuperäinen Grid. Mutta saamani koodi oli kyllä uuteen. :D

Mutta asiaan. Peliä en ole vielä asentanut, kun nyt juuri ostin. Mutta kysyisin et tekeekö tässä mitään noilla season passeilla/DLC:llä?

erillisistä DLC:stä vain se normi Alfa kiinnostais reilulla eurolla, mutta tarjolla on myös season pass 1 jollain 11eurolla ja ultimate versioon päivitys 29,90e. Saako noilla joillain rahoilleen vastinetta?


edit: No nyt täytyy sanoa, että peli pääsi yllättämään todella positiivisesti. Ennakkoon olin todella ennakkoluuloinen ja olin sitä vielä monien kehujen jälkeenkin. Mutta täähän on hauskaa ja tekoälyn kanssa on oikeasti kiva ajaa.
vielä kun pyörii täysin ultra asetuksilla 4k resolla 60fps lukittuna, ni näyttää todella hyvältä.
 
Viimeksi muokattu:
Tehdään ihan oma postaus nyt muutamien tuntien pelailujen jälkeen.

Alkuun on sanottava, että peli vei mukanaan ja ostin sen 30e Deluxe Upgraden, joten se siitä halvasta 4,95e pelistä..

Mutta laitetaan nyt plussia ja miinuksia:

+ Grafiikat, omaan silmään erittäin hyvännäköinen peli ja etenkin ohjaamosta aurinko heijastelee niin, että isossa osassa rataa ei välttämättä näe tietä ollenkaan.
+ Keveys. Peli pyörii mun PC:llä kaikki asetukset ultralla 4K resolla lukittuna 60fps. Enemmänkin varmaan tulisi, mutta olen lukinnut siihen. Luulisi siis pyörivän nätisti hyvillä graffoilla myös konsoleilla?
+ Ajotuntuma, vihdoin ajopeli joka on sopivan arcadea pädille ja jossa ajetaan oikeasti vain kisaa. Ei open worldiä tms. Ja vaikka ajomalli on aivan mielettömän arcadea ja rentoa, niin siitä huolimatta auto lähtee kyllä kanttareista pyörähtämään, etuvedot puskee, takavedot menee sivuluisua jne. Autoissa on myös massan tuntua hienosti ja ajaminen on nautinnollista. Pädillä olen aina vihannut Formuloita peleissä jotka ei ole formulapelejä, mutta tässä on todella hienoa ajaa niin pikku formulaa, kuin rellun vanhaa F1 autoa. Mini on aina myös auto mitä vihaan, mutta tässä sekin oli todella hauska vekotin ajella.
+ Ensimmäinen (arcade)ajopeli mikä tuntuu helpommalta ajaa ohjaamosta, kuin konepelliltä, tai auton takaa pädillä ajaen. Yleensä pädillä on hirveä ajaa ohjaamosta.
+ Vahinkomallinnus. Älkää ymmärtäkö väärin. Auto ei todellakaan hajoa helposti, mutta siksi se on juuri Gridin tyyliseen peliin hyvä. Terminal Damage on olemassa, mutta sitä ennen voi kyllä kiilata AI autojen kylkiin huolella.
+ Rentous. Tätä on ihan oikeasti hauska vaan ajella eteenpäin ja käydä vääntöä AI kuskien kanssa. Isot virheet voi pikakelata taakse, lisäksi peli suosii pientä jokkis meininkiä ja ollaan kylki kyljessä, vähän mennään puskuria päin jne.
+ AI, aivan mielettömän hyvää. Ne tulee ohi, hakee ohituspaikkaa, tekee virheitä. Ehkä parasta mitä olen hetkeen nähnyt. Johtuen osittain siitä, että tässä voi törmäillä. Muutoinhan tämä ei toimisi, eikä AI tulisi ohi ollenkaan.
+ Tallikaveri, vastustaja jne. On oikeasti kätevää palkata tallikaveriksi kuski joka on kisassa kuin kisassa kakkonen, sit laitat sen jarruttamaan, jotta pääset itse karkuun.Tai jos et itse saa kärkeä kiinni, niin tiimikaverin rahat tuo rahaa sulle, joten pistät sen puskemaan parempa sijoitusta itselleen. Lisäksi vastustaja on kiva lisä, mutta etenkin se jos törmäät liikaa johonkin. Se suuttuu ja kostaa ja jahtaa sua kuin raivohullu. Tää oli kiva lisäys autopelien tekoälyyn.
+ Kisoja on todella paljon ja ainakin nyt kolme season passia tulossa. (tai ni eka on jo)
+ Luokkia on paljon. Yleensä tämä on mulle huono, mutta nyt on kaikkia oikeasti kiva ajaa.
+ Free Drivessa saat tehtyä suht monipuolisesti sarjoja ja niistä saat oikeasti myös rahaa ja expaa. Tosin ne on naurettavan pieniä, vaikka ajaisi esim viisi 10kierroksen kisaa, mutta raha on rahaa, pidentää pelin elinikää.
+ Hauska lisä se miten voit oman lähtölistan ”kyltin” tms tuunata itse. Saat sinne sijoiteltua merkkejä voitetuista kisoista jne.

- Grafiikat, tai no niiden heijastukset. Joo ne näyttää mielettömän hyviltä ja siksi ne on ansaitusti plussissa, mutta kun oikeasti kisasta toiseen ei näe rataa niiden vuoksi. Antaa epäreilua tasoitusta ajaa ohjaamosta.
- AI, kaiken hyvyyden keskellä pyörähdät radalta ulos turhan usein AI törmätessä sinuun. Ei tätä ilman takaisinkelausta voi pelaa.
- AI, vaikka ne osaa ohitella vaikka miten hyvin, niin yks kaks kun toiseen kisaan lähdetään joukon hänniltä, niin tallikaveri, eikä päävastus osaa nousta sieltä ainuttakaan sijaa. Olen jopa koittanut madella kärjessä, niin olen saanut sijalle 12 nostettua tallikaverin. Eivät vaan osaa yks kaks ohittaa siinä. Mutta kun ajat aika-ajon ja tallikaveri/vastustaja lähtee sijoilta 2-7, niin kummasti pystyvät nousemaan kärkeen.
- Vaikeustaso. Mediumilla voitat viimeisestä ruudusta silmät kiinni ajaen aina. Mutta Hardilla ei mun taidot riitä kuin sijoille 7-9, vaikka teen mitä. Aika-ajoissa pääsin parhaimmillaan ruutuun 4, mutta kisa oli kokoajan vain peittelyä ja pikkuhiljaa tippumista. Miksi ei voi olla 0-100 slideria?
- Kisat on aina 3-4kierrosta. Toki voi pidentyä myöhemmin, mutta haluaisin että voisin valita edes short, medium, long asetuksella kisat 3, 5, 10 kierrosta tms.
- Radat, mukana on muutamia aitoja ratoja, ne on tosi jees. Itse tykkään myös kaupunkiradoista ja ne kuuluu Gridiin. Mutta kun ongelma on se, että kaikki kaupunkiradat tuntuu ihan samalta. Siellä pitäisi olla kokoajan näkyvissä joku Eiffel torni, Colosseum, vapaudenpatsas tms, jotta tuntuisi edes eri kaupungilta. Siihen lisäksi itse radat on leveyden ja ulkoasun osalta ihan liian samanlaisia. Sen vuoksi ne radat menee keskenään nopeasti sekaisin, mutta niistä tulee myös tylsiä.
- - - Vaikka liittyy edelliseen, niin tästä tulee miinuksien miinus. Näin ei kuulu tehdä! Nimittäin tuot peliin legendaarisia aitoja ratoja. Esim Brand Hatch, aivan mahtava rata. Ni se asia on nyt niin, että ei tule tilannetta missä laitat ikinä pelaajan ajamaan sitä väärinpäin! Keksityt radat saa heittää vaikka vinoon ja looppia keskelle suoraa, mutta ei aitoja. Ei ei ja ei!!!!
- Olisiko tuon ruudukko systeemin sijasta urasta voinut tehdä jotenkin toisenlaisen? Vähän 90-lukua toi meininki. Vähän jotain show välivideoita ja joku oikea Story siihen tms. Nyt on vähän valjua availla ruudukoita.
- Koska luokkia on paljon, myös autoja per luokka on tosi vähän. Joskin ne on olleet ihan hyviä valintoja joka luokassa.
- Autojen maalaukset/teippaukset on luokasta ja autosta toiseen samat. Ainoastaan se tehdasmaali, jota ei voi vaihtaa ees värin osalta on ainut ero. Muut on samoja.
- Valikoissa kun aukeaa jotain uutta, on todella hankalaa selata kaikkea aina läpi. Kun ei se avautunut asia tule listan alkupäähän, vaan ne on siellä keskellä jossain piilossa. On ne sit maaleja, palkintoja tms.


Miinuksia on toki pelissä paljon, mutta loppupeleissä ne on kaikki aikalailla vain hienosäätö juttuja, jotka ois helppo korjata (vaikka ei tulla varmaan korjaamaan). Mutta niistä ei ole oikeasti mikään mitään maata mullistavaa ja ei ne saa ärräpäitä lentelemäään.
Peli on kyllä kaiken kaikkiaan todella hauskaa ja rentoa ajelua pädillä. Ei liikaa murehtimista ja silti saa AI:n kanssa vääntää välillä ihan tosissaan.
 
Peli on saanut kohtuuttoman paljon kritiikkiä pelaajilta esim. steamissa sen takia, että se on tosiaan tuollainen pelkkän ajamiseen keskittyvä karsittu ja vanhanaikainen viritys. Toisaalta, jos piti autopeleistä 10 vuotta sitten eikä koe kaikkia nykypäivän hömpötyksiä parannuksina, pelissä on kaikki, mitä hyvään autopeliin tarvitaan yksinpelinä. Moninpelihän taitaa olla edelleen pelkkä vitsi, kerran tai pari sitä kokeilin joskus, mutta ei siinä ollut mitään järkeä. Vaikeustason hölmöys on ainoa varsinainen vika, joka rasittaa pidemmän päälle. Pieni miinus myös hajoamisen mallinnuksesta. Autot kyllä hajoavat kolhimalla melkoiseen kuntoon pidemmissä kisoissa, jos törmäilee tarpeeksi, mutta aika vaisua se on entiseen Gridiin verrattuna. Muutaman kisan ajamiseen silloin tällöin Grid on mainio valinta, mutta ei sitä varmasti kukaan jaksa viikosta toiseen jauhaa. Yksi hauska juttu on seurata, kuinka monta nemesistä saa kisoissa aikaiseksi, 4 nemesistä tulee aika usein, jos ajaa perus forza-taktiikalla sikaillen kylkeen, mutta sitä useampien suututtamisessa on jo haastetta.
 
Tehdään ihan oma postaus nyt muutamien tuntien pelailujen jälkeen.
- Kisat on aina 3-4kierrosta. Toki voi pidentyä myöhemmin, mutta haluaisin että voisin valita edes short, medium, long asetuksella kisat 3, 5, 10 kierrosta tms.

Ei ne pidemmiksi muutu. Mulla pelin pisin kisa kesti hieman yli 8 minuuttia ja se oli vielä oikein endurance kisa.
 
Ei ne pidemmiksi muutu. Mulla pelin pisin kisa kesti hieman yli 8 minuuttia ja se oli vielä oikein endurance kisa.
Tää on kyllä harmi. Voisin noita free play kisoja vetää vaikka loputtomiin pidemmillä kisoilla, mutta ku niistä tulee rahaa ehkä tonni.
 
Kyllä peli vaikutti ihan kelvolliselta ajopeliltä mistä oikea kohdeyleisö voi nauttia todella paljon. Itselleni ei demon perusteella uponnut, oli liian arcadea itselleni.

Lähinnä oma maku on semmoinen, että tarvitsisi olla todella hyvä uratila, jotta jaksaisi ajaa rata-ajoa joka on noin arcadea. Arcadepelit maistuu, mutta mielummin sitten enemmän fantasiaa.

Mutta tosiaan ihan hyvä ajopeli, jos kaipaa Forzasta ja Gran Turismosta kevyempää peliä, jossa kuitenkin kisataan intensiivisesti. Tekoäly vaikutti demon perusteella pelin parhaalta puolelta. Toivottavasti jatko-osa panostaisi uramuotoon lisää.

E. Ja Codemastersin blogissa oli joulukuussa, että peliin tulee isoja korjauksia ja parannuksia tämän vuoden aikana.
 


Uran kaikki kisat kullalla. Olipahan melkoinen urakka mutta tulipahan savotta tehtyä. Tänään tuli peliin päivitys Season 2 kisoista, aionkin seuraavaksi maksaa 12€ season 1 kisoista.

Hyvää pelissä on hieno ulkoasu. Sade on hienoa ja ilotulitukset taustalla kisan aikana hauska idea. Toisto, toisto ja vielä kerran toisto on tämän pelin paha heikkous. Samoja ratoja tahkotaan tunnista toiseen. Auto vaan vaihtuu välillä. Jos ei ole autopelien ystävä niin tätä ei voi suositella. Itse kyllä pidän autopeleistä paljon joten jaksoin pienissä erissä tämän puristaa läpi.
 
Eikö kannata ottaa se paketti missä tulee suoraan kaikki kolme kautta.

Joo kyllähän se kannattais näin, tajusin asian myöhemmin mutta tietokoneella tarkistin storen niin sieltä ei löydy season passia. Ainoastaan season 1 & 2 hintaan 11,95€/kpl. Ultimate edition löytyy, sitäkö tarkoitit?
 
Joo kyllähän se kannattais näin, tajusin asian myöhemmin mutta tietokoneella tarkistin storen niin sieltä ei löydy season passia. Ainoastaan season 1 & 2 hintaan 11,95€/kpl. Ultimate edition löytyy, sitäkö tarkoitit?
Juu nimenomaan se, siinä tulee muutakin mukana, mutta myös juurikin kaudet 1-3:
 
Joo kyllähän se kannattais näin, tajusin asian myöhemmin mutta tietokoneella tarkistin storen niin sieltä ei löydy season passia. Ainoastaan season 1 & 2 hintaan 11,95€/kpl. Ultimate edition löytyy, sitäkö tarkoitit?
Itsekin väänsin joulukuussa kaikki kisat kullalle ja meinasin jo ostaa ensimmäisen kauden, kun oli juuri julkaistu. Muut pelit sitten söivät sen verran peliaikaa, etten ostanutkaan. Se mikä vähän harmittaa noissa lisäreissä, kun niihin ei ole lisätty uusia Achievementteja/Trophyja ollenkaan. Tällaiset saavutukset kuitenkin motivoivat esim. ajamaan ne kaikki kisat kullalle. Lisäksi useimmissa peleissä, joihin julkaistaan lisäsisältöä, mukana tulee jokunen uusi saavutuskin. Tässä ei.
 
Tää on nyt storessa halpa. Ultimate edition.

 
Ylös Bottom