GT3 Time Attack haastekisa !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja snander
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

snander

New Member
KISA PYSTYYN!

On tullut ajettua muutaman kaverin kanssa peukalo ruvella turismon time attack moodia.

Olisi kiva tietää mihin omat aikani riittävät "kansallisella" tasolla.

#1 1'22.729
#2 1'46.304
#3 1'59.990
#4 1'23.363
#5 1'20.672
#6 1'15.477
#7 1'46.202
#8 1'21.695
#9 1'59.360
#10 - - - - -

Ainoastaan oikeat ajat kelpaavat. Ei hivenen pyöristeltyjä...

Ihan hyvän tuntuisia aikoja. Täytynee jossain välissä yrittää käydä nuo TT:t uudelleen läpi. Viimeksi pelasin niitä joskus viime elokuussa.

En ehtinyt yrittää kovin montaa näistä, kun yritin parantaa B3-lisenssin aikaa. Ajoin kuitenkin muutaman ja tässä olisivat tulokset ja lisäksi vanhat ajat niistä, joita en vielä ehtinyt yrittää uudelleen:

#1: 1:22,486
#2: 1:45,355
#3: 1:59,778
#4: 1:23,785
#5: 1:19,845 :)
#6: 1:15,456
#7: 1:46,837
#8: 1:22,094
#9: 1:58,552
#10: 4:49,633 (vanha)

Kaikki vanhat ajat on tehty DS2-ohjaimella ja uudet Logitechin FF-ratilla. Ratti auttaa ainakin minua hitaammilla autoilla, jotka yleensä hyötyvät tarkemmasta ohjauksesta. Nopeammat autot ratilla ajettuna ovat ainakin vielä hieman vaikeita minulle. Katselin vähän Racing-Linesta TT-aikoja ja kyllä niihin on vielä matkaa.

Yritän muuten aina välttää kaikkia seinäkosketuksia, vaikka peli salliikin pienemmät osumat niin TT- kuin lisenssi-osioissa. Noilla GT-foorumeilla, joilla yleensä viihdyn, pyritään pitämään kaikki suoritukset "puhtaina". "Puhdas" tarkoittaa ajoa ilman minkäänlaisia seinäosumia ja aina vähintään kaksi pyörää radalla. Tämä on voimassa myös Free Run- tai muissa ajoissa, joissa peli sallisi mitkä tahansa ajolinjat. Lisäksi tallennan Replay-tiedostot ja minulla on XPort, jolla voin siirtää Replayt PC:lle.

Onkohan aku313 vielä maisemissa. Jos on, niin häneltä todennäköisesti löytyy hyviä TT-aikoja. ;)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan snander
KISA PYSTYYN!

Tässä vähän padilla ajettuja asvalttiaikoja viime yöltä. Rallia en aja, komplexirataan en kajoa pitkällä puutikullakaan.

TT1: 1'24.278
TT2: 1'48.544
TT3: 2'03.227
TT4: 1'25.982
TT5: 1'22.541
TT6: 1'18.352
TT7: 1'49.071

Eipä noissa ole hurraamista. Varsinkaan Tokio ei suju edes ykköstilan arvoisesti.

En laita aikoja, mutta tuli mieleen yks juttu jostain vanhemmasta Kazunori Yamauchin haastattelusta.

Siinä kerrottiin että Seattlen radalla on rakennus, joka pelin valmistuttua on jo purettu, mutta joka jäi vielä pelin Seattle radalle. Se taisi olla se iso kupolihalli.

Siinä haastattelussa hän kertoi, että jos voittaa Seattle radan, niin pääsee räjäyttämään tämän rakennuksen maan tasalle.

Oletteko päihittäneet Seatteln time attackin, ja onko tämä feature mukana pelissä?

Ratilla olen ajellut...

#1: 1'22.451
#2: 1'46.344
#3: 1'59.485
#4: 1'23.185
#5: 1'20.345
#6: 1'14.584
#7: 1'45.760
#8: 1'22.599
#9: 1'57.831
#10: 4'44.725

Joopa joo, kävin kans tsiikaamas tuolla race lainis noit aikoja.

Pistää vaan miettimään et, millä hitolla ne on tollasia aikoja ajanut? Ei niinku mitään tolkkuu. Esimerkiksi TT6:ssa Apricot Hillissä ennätys on 01.13.160. Todella uskomaton.

Ei auta masentua. Tiukkaa treeniä vaan!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla

#10: 4:49,633 (vanha)

Yritän muuten aina välttää kaikkia seinäkosketuksia, vaikka peli salliikin pienemmät osumat niin TT- kuin lisenssi-osioissa.

Kuole pois =)

(arvaat varmaan miksi siinä oli vain yksi aika jäljellä =)

Minulla ei ainakaan mielestäni pahemmin tykkää seinä kosketuksista... tosin vauhti on sitä luokkaa että senkin takia jo voi tulla failia... tai sitten juuro versiota on muokattu käyttäjäystävällisemmäksi =)

No mutta löytyykös 90 asteen putkeen hyviä neuvoja? Se kun tuntuu olevan se osa missä jään koneelle (sinne aina johdossa), mutta sitten siellä se liian kovalla huippuajalla varustettu paskiainen menee ohi vaikka kuinka yritän ajaa sen taktiikan mukaisesti =)

snander, Racing-Linen ennätyslistassa on aika monta nimeä, joita pidän erittäin luotettavina. TT6:n listan alkupäässä olevat Wiese ja Flinx sekä ehkä myös O.Z ovat sellaisia, joiden ajat pitävät aina paikkansa. Wiese on erittäin taitava ratin käyttäjä ja Flinx oli aikanaan GT2:lla nopein tietämäni nimimerkki. Minulla on muutamia heidän replaytaan XPort-tallennuksina, mutta ei taida olla näitä. Tuon O.Z:n replayta löytyy myös videoleikkeinä . Siellä näyttää olevan myös TT6. Lisäksi tuon sivun takana näyttää olevan muidenkin replayta videona sekä myös XPort-tallennuksina (= paljon pienempiä kuin videoleikkeet).

Ilmeisesti nuo TT6:n huippuajat tehdään siinä viimeisessä shikaanissa, jossa on ne perhahan keilat.

Lootus, en muista TT10:stä muuta kuin sen, että saavuttaakseen 1. ajan ei tarvitse tehdä täydellistä suoritusta. K.Yamauchin malliajossa on aika paljon virheitä. Ongelma on yleensä siinä, että yrittää liikaa ja ajaa ulos.

Katso tuolta samalta sivulta alempaa, koska siellä on Mr.Persistancen tekemä 4:42,xxx TT10:ssä. R-L:ssa ennätys on Wiesellä 04.37,731, joka on tyly aika.

Nuo videoleikkeet ovat yleensä erittäin suttaisia, koska niiden koko on pyritty pitämään edes jotenkin järjellisenä. Jos joku harrastaa aktiivisemmin GT3:n peluuta, niin XPort on hyvä väline replay-tiedostojen vaihtoon. Vastaavia tuotteita on myös muita, mutta XPort taitaa olla yleisin. Anteeksi mainos. En ole tekemisissä ao. tuotteiden kanssa.

Edit: Päivitin uudet ajat TT5 - TT9 tältä illalta. Pari uusista ajoista on ihan siedettäviä, mutta muutamiin ei tullut kovin paljon parannusta. Jos haluan saada aikaan oikein kunnon tuloksen, niin silloin minun pitää kyllä keskittyä vain yhteen ajoon/ilta ja mieluimmin useampana iltana. TT10 vaatii kokonaan oman illan, jos aion yrittää siihen parannusta. En tiedä viitsinkö, koska Complex String ei ole suosikkiratani.

Tere

Ollaan ajottain maisemissa Ala. Mun TT ajat on surkeita, oon ajanut vain ne läpi, johon nyt ei paljon tarvinnut. Suunnittelin toden teolla palaavani TT muiden luokkien jälkeen, johon menee tällä menolla pitkään. Toisaalta jos kyllästyn autojen tunaamiseen niin TT vois olla kiva luokka. Pehkuran O.Z. ;) pitää FR luokassa tällä hetkellä tiukilla. Näyttää nyt siltä että jään esim SS5:ssa 0.02x:n päähän, vaikka pääsin lähelle aika nopeasti, aika ylläätten saturoitu tuohon.

ptv

Vaikka katsoin sen videon vaan kerran ja siitä tuskin oli hirvesti iloa, enkä tiedä miten tai miksi, mutta meni se sekunnin alle koneen ajan, maailman kahdeksas ihme ottaen huomioon minun ajotaitoni =) Kiitos avusta?

PS. Toki ensiksi se jäi 22 sadasosa sekuntia koneesta, joka potutti lievästi, ja sitä ihmettelin eniten että mielestäni tein melkein vanhaan malliin virheitä =)

No kaipa minullakin on välillä onnea, nyt on tämäkin piru läpi eikä tarvi enää tähän pakosta kajota, mitä nyt voi välillä ilokseen ajella arcadea ja saatanpa vielä joku päivä testata niin pirun tylsältä vaikuttavaa Gran Turismo-sivupelimuotoa!

PPS Niin ja vihdoinkin sain minua eniten pelissä kiinnostaneen asian selville, (ainakin jenkki versiossa) arcade pelimuodossa kaikki (skabat kaikilla 3 vaikeustasolla ja TT:t) läpäistyään on pelistä läpi 21.3% ainakin tallennustiedoston mukaan :)

Osta se Logitechin WingMan Formula Force GB alunperin PC käyttöön suuniteltu usb liitäntäinen ratti, joka on itseasiassa täysin identtinen ensimmäisen virallisen PS2 GranTurismo ratin kanssa. Ainoastaan väri on erilainen.

Logitech PC ratin saa monesta paikasta jo alle 80 euron, kun vastaavasta PS2 brändätystä sa pulittaa melkein kaksi kertaa enemmän. En kyllä ole varma onko niitä paljon enää myynnissä, vai onko joku uudempi mali korvannut sen ja jonka yhteensopivuudesta ei ole takeita.

Yhteensopivuuden ja ajotuntuman osalta parhaimpia ratteja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus
...No kaipa minullakin on välillä onnea, nyt on tämäkin piru läpi eikä tarvi enää tähän pakosta kajota, mitä nyt voi välillä ilokseen ajella arcadea ja saatanpa vielä joku päivä testata niin pirun tylsältä vaikuttavaa Gran Turismo-sivupelimuotoa!

PPS Niin ja vihdoinkin sain minua eniten pelissä kiinnostaneen asian selville, (ainakin jenkki versiossa) arcade pelimuodossa kaikki (skabat kaikilla 3 vaikeustasolla ja TT:t) läpäistyään on pelistä läpi 21.3% ainakin tallennustiedoston mukaan :)
Suottahan sinä sitä arcadea kolmeen kertaan ajelit. Saman tuloksen olisit saanut, jos olisit vetänyt sen suoraan HARD-tasolla (tai mikä-se-vaikein-taso-niistä-kolmesta-nyt-olikaan). Jos haluat pelata sitä vähän vaikeammalla tasolla, niin valitse tuo "HARD", paina sitten L1 & R1 (muistaakseni), jolloin teksti muuttuu "PROFESSIONAL":ksi (muistaakseni). Valitse tällöin tuo vaikeustaso, niin peli ei käytä kuminauhaefektiä ja muita helpotuksia, vaan se pyrkii ajamaan autonsa niin hyvin kuin se osaa.

Gran Turismo-sivupelimuoto LOL :D Eikä se ole edes 4/5 osaa pelin prosenteista. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Badass
Mikä on hyvä mut suht. halpa ratti?
Minulla on Logitech Wingman PC-ratti (punaiset gripit ratin kehällä, eli FF-ratti). Se on ihan Ok, mutta pientä "klappia" alkaa esiintyä ratissa. Ohjaus on kyllä vielä tarkka. Logintechin Momo on parempi ja ilmeisesti kestävämpi, mutta se on myös kallis.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla

Suottahan sinä sitä arcadea kolmeen kertaan ajelit. Saman tuloksen olisit saanut, jos olisit vetänyt sen suoraan HARD-tasolla (tai mikä-se-vaikein-taso-niistä-kolmesta-nyt-olikaan). Jos haluat pelata sitä vähän vaikeammalla tasolla, niin valitse tuo "HARD", paina sitten L1 & R1 (muistaakseni), jolloin teksti muuttuu "PROFESSIONAL":ksi (muistaakseni). Valitse tällöin tuo vaikeustaso, niin peli ei käytä kuminauhaefektiä ja muita helpotuksia, vaan se pyrkii ajamaan autonsa niin hyvin kuin se osaa.

Gran Turismo-sivupelimuoto LOL :D Eikä se ole edes 4/5 osaa pelin prosenteista. :D

Kyllä minä tiedän että minkälainen "kakkospelimuoto" se on (no okei, sehän on "simulation", mutta muistin sen nimeksi "Gran Turismo", kertoo jotain eikö =)

Ja en minä ajanut kuin about 10-15 rataa helpoimmalla, sitten vaan vaikeemmalla tykittämään (tarkoitin alunperin lähinnä sitä, että siellä on kaikki 3 vaikeustasoa merkitty läpäistyksi!)!

Enkä minä sitä professionalia ole sen takia ikinä vaivautunut pelaamaan, kun haluan pitää tämän pelin hauskana rällästyksenä. Ostan sitten vaikka Nascar 4:sen tai uudemman PC:lle jos tahdon ottaa autopelit tosissaan, mitä toivottavasti ei tapahdu ikinä ;)

Listaa ajoista

Keräsin nuo ajat listaksi, ja lisäsin omani mukaan.
En tiedä onko porukoilla mielenkiintoa tätä kohtaan, mutta ite ainakin kisaisin muita vastaan edes jollain tapaa.
GrandMasterF, JayR ja Kuntsi ainakin oli tässä GT2 aikaan kisoissa mukana, ja meno oli mahtavaa. oli mukana tosin tyyppejä jenkeistä ja Englannista, mutt akisailu omalla kielellä olis ihan paikallaan.
Mutta tässä nämä harvat ajat joita tänne on tullut.

rata aika kuski
1 1:22.451 Rambo-Jorgen
1 1:22.486 Alavilla
1 1:22.729 snander
1 1:23.630 Micci_67
1 1:24.278 TT1

2 1:45.355 Alavilla
2 1:46.304 snander
2 1:46.344 Rambo-Jorgen
2 1:46.425 Micci_67
2 1:48.544 TT1

3 1:59.392 Micci_67
3 1:59.485 Rambo-Jorgen
3 1:59.778 Alavilla
3 1:59.990 snander
3 2:03.227 TT1

Jossain minäkin pärjään.

4 1:23.185 Rambo-Jorgen
4 1:23.363 snander
4 1:23.785 Alavilla
4 1:25.890 Micci_67
4 1:25.982 TT1

5 1:19.845 Alavilla
5 1:20.345 Rambo-Jorgen
5 1:20.672 snander
5 1:20.685 Micci_67
5 1:20.902 JayR
5 1:22.541 TT1

Ja tämä taas ei tunnu onnistuvan millään. Viper on kiva auto, mutta tällä radalla... Minä en ainakaan tunnu onnistuvan.

6 1:14.584 Rambo-Jorgen
6 1:15.456 Alavilla
6 1:15.477 snander
6 1:16.402 Micci_67
6 1:18.352 TT1

7 1:45.760 Rambo-Jorgen
7 1:46.202 snander
7 1:46.837 Alavilla
7 1:48.042 Micci_67
7 1:49.071 TT1

8 1:21.695 snander
8 1:22.094 Alavilla
8 1:22.599 Rambo-Jorgen
8 1:23.479 Micci_67

9 1:57.831 Rambo-Jorgen
9 1:58.552 Alavilla
9 1:59.360 snander
9 2:01.034 Micci_67

10 4:44.725 Rambo-Jorgen
10 4:49.633 Alavilla
10 5:06.907 Micci_67

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus

Kyllä minä tiedän että minkälainen "kakkospelimuoto" se on (no okei, sehän on "simulation", mutta muistin sen nimeksi "Gran Turismo", kertoo jotain eikö =)

Enkä minä sitä professionalia ole sen takia ikinä vaivautunut pelaamaan, kun haluan pitää tämän pelin hauskana rällästyksenä. Ostan sitten vaikka Nascar 4:sen tai uudemman PC:lle jos tahdon ottaa autopelit tosissaan, mitä toivottavasti ei tapahdu ikinä ;)

Meinaat että Nascar on enemmän simulaatio kuin GTn GT moodi. Aika mielenkiintoista. koska ite en ainakaan ole pelannut realistisempaa autopeliä kuin mitä GTt on.
Ja jos rällästystä haluaa, niin kai niitä sitten löytyy läjä, ettei tarvii GTtä 'vajaa pelata'.

öhöm... siis te ootta ottanu aika tosissaan tämän gt3:n pelaamisen teksteistä päätelle. Minä en o elannu ees tg moodia läpi kokonaan, en oikeestaan läheskään läpi. Pelasin koko beginner ja amateur leaguen läpi sekäa ajoin kaikki lisenssit (suurimman osan huonoimmalla ajalla) läpi, mutta sitte kylläsatyin kun oli enää pitkiä kisoja jäljellä ja alotin uuden pelin ja siinä meni vanha pelini. Uudella pelillä on velä S lisenssi saamatta. En tajuu miten oon joskus saanu sen. Nehän on niin vaikeita, että ei tuu mitään. siis näin yleisestikin ottaen. Ja niistä huonommista lisensseistä oon muistaakseni pari ekan ryhmän ajoa saannu kullalle, en tajuu miten ees sen huonoimman lisenssin saa kaikki kullalle. Aivan hiton vaikee peli tuo gt3, varsinkaan kun en mikään autopelien suurkuluttaja oo muutenkaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku

No en mä ainakaan sitä ole hirveen tosissaan ajanut, n30% vasta kisattu, ja siinä on iso läjä Arcade puolta mukana.
GT puolen pelaamiseen meneekin ikuisuus ajaa läpi, ainakin multa, Mutta Arcade on aika nopee tapaus.
Mitä vikaa pitkissä kisoissa on? Niissähän se vasta katotaan kuka on kuski. En ole niitä mahdollisesti vaikeita vielä ajellut läpi, mutta ainakin helpommat kisat voittaa miten haluaa.
Ei S nyt niin vaikee ollu. Vähän malttia ja yllättävän helpostikin se menee pronssilla läpi.
Ite ajelin ihan ensimmäiseksi sen helpoimman lisenssin kullalle, jotta sain auton. Osassa niistä joutu tekee ihan töitäkin, mutta kyllä osa oli ihan helppoja. Ehkä sun vaan täytyy vähän harjoitella ajolinjoja ja kaasuttamisia. Hyvällä lähdöllä pystyy parantaa ainakin sekunnin aikaansa.
Se mitä olen tähän mennessä pelannut (+ kahta ekaa peliä) niin peli on mun mielestä aivan liian helppo. GT2 pelissä yleensä lähdin kisaan 20-30% alitehoisella autolla, jotta oli edes jonkin verran kisa meininkiä. Se että pelissä rupee pärjäämään vaatii auton rakentelua ja säätämistä. Kummasti alkaa sijoitukset paranemaan.

Ylös Bottom