Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 RM-CAR RACE #THE END#

Vastaus: GT5 RM-CAR RACE

Kiitos perdolle tulosten laittamisesta.:)Nyt alkaa takki olla tyhjä kisojen järjestämisen kannalta. Ni vähän porukkaa mukana,ett ehkä on parempi lopettaa tämä(kin) "sarja". Perdon kans mietittiin,ett saisko arkisin ajettavat kisat enemmän kuskeja mukaan.:confused:
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE

Veikkaan ettei tämä kannatusta tule saamaan mutta yritetään ainakin:p Elikkä jos joku kisa ajettaisiin ihan normaalit kierokset autot ym mutta jätettäisiin se renkaan kuluminen pois?. Tänään vaan huomasin sen mitä monessa kisassa on ollut että alku kieroksilla on hyvin 4-6 kuskia aina hyvin samassa kasassa ajamassa kilpaa. mutta parin kieroksen päästä jotkut joutuvat jo säästelemään renkaita ja näin ollen vauhti tippuu ja tulee isot erot ja loppu kisa meneekin sitten yksin ajellessa. Omasta mielestä olis mielekkäämpää ajaa koko kisa sillälailla että ne 4-6 kuskia olis koko kisan ajan siinä samassa ryhmässä eikä tartte niin paljon keskittyy siihen renkaan kulumiseen vaan voi vetää lappulattiassa huoletta koko kisan :). Ite oon vaa käyny noitten ulkomaalaisten kanssa ajamassa muutamia n.30 kieroksen kisoja ja kyllä siinäkin haastetta on pitää se porukka koko kisan ajan sielä takana ilman että virheitä tekis, näissä kisoissa on myös ollut paljon niitä ohituksia ja kärjen vaihtumisia. Itelle sellaset kisat ois mieleen mutta teistä en sitte tiedä ja hipheihän sen loppu peleissä päättääkin. :)
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE

Veikkaan ettei tämä kannatusta tule saamaan mutta yritetään ainakin:p Elikkä jos joku kisa ajettaisiin ihan normaalit kierokset autot ym mutta jätettäisiin se renkaan kuluminen pois?. Tänään vaan huomasin sen mitä monessa kisassa on ollut että alku kieroksilla on hyvin 4-6 kuskia aina hyvin samassa kasassa ajamassa kilpaa. mutta parin kieroksen päästä jotkut joutuvat jo säästelemään renkaita ja näin ollen vauhti tippuu ja tulee isot erot ja loppu kisa meneekin sitten yksin ajellessa. Omasta mielestä olis mielekkäämpää ajaa koko kisa sillälailla että ne 4-6 kuskia olis koko kisan ajan siinä samassa ryhmässä eikä tartte niin paljon keskittyy siihen renkaan kulumiseen vaan voi vetää lappulattiassa huoletta koko kisan :). Ite oon vaa käyny noitten ulkomaalaisten kanssa ajamassa muutamia n.30 kieroksen kisoja ja kyllä siinäkin haastetta on pitää se porukka koko kisan ajan sielä takana ilman että virheitä tekis, näissä kisoissa on myös ollut paljon niitä ohituksia ja kärjen vaihtumisia. Itelle sellaset kisat ois mieleen mutta teistä en sitte tiedä ja hipheihän sen loppu peleissä päättääkin. :)
Toi on kyl hyvä ehdotus ja ois kiva kokeilla tota systeemiä,joten kannatan tota ehdotusta.Vaik päätösvalta on mulla,ni oon ottanut muiden ehdotuksia/toiveita mielelläni vastaan,ett kisat ois mahdollisimman viihdyttävïä.:)
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE

Tuo on totta, mitä NaiGhou sanoo. Kyllä suurimmat erot tulevat renkaiden kuluessa. Kisan eka kierroksilla pysyy perässä, mutta ohi ei pääse. Sitten kun on 3-4 kierrosta menty, niin huomaa itsellä olevan enemmän pitoa käytössä kuin useimmilla muilla, joten pääsee ohi ja eroa alkaa syntymään.

Tuota renkaiden kulumattomuutta kannattaa kokeilla, niin varmasti kisat tasoittuisivat...
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE

Täältä hiukan vastustusta tuohon renkaiden kulumisen poistamiseen,mikä "rokottais" aikalailla aitouden tunnetta ja muuttais helposti ajotyylin/säätämisen vielä enemmän amatöörimäisemmäksi...Tasoittaisko kaksi tai kolme lyhyempää kisaa käänteisellä lähtöjärjestyksellä eroja?
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE

Seuraava kisaehdotus :
Lotus Elise 111R RM '04 / Suzuka Circuit East Course
3 x 13 kierrosta / käänteinen lähtöjärjestys


Koitin kerätä jo kisatut RM mallit (punaiset)...pitääkö lista paikkaansa?

Acura NSX RM '91
Chevrolet Camaro SS RM '10
Chevrolet Camaro Z28 RM '69
Chevrolet Corvette Z06 (C6) RM '06
Chevrolet Corvette ZR1 (C6) RM '09
Dodge Challenger R/T RM '70
Honda CIVIC TYPE R (EK) RM '97
Honda INTEGRA TYPE R (DC5) RM '04
Lexus IS F RM '07
Lotus Elise RM '96
Lotus Elise 111R RM '04
Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR RM '05
Nissan SILVIA spec-R AERO (S15) RM '02
Subaru IMPREZA Sedan WRX STI spec C Type RA RM '05
Suzuki Cappuccino (EA21R) RM '95
TVR Tuscan Speed 6 RM '00
Volkswagen Golf IV GTI RM '01
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE

Seuraava kisaehdotus :
Lotus Elise 111R RM '04 / Suzuka Circuit East Course
3 x 13 kierrosta / käänteinen lähtöjärjestys


Koitin kerätä jo kisatut RM mallit (punaiset)...pitääkö lista paikkaansa?

Acura NSX RM '91
Chevrolet Camaro SS RM '10
Chevrolet Camaro Z28 RM '69
Chevrolet Corvette Z06 (C6) RM '06
Chevrolet Corvette ZR1 (C6) RM '09
Dodge Challenger R/T RM '70
Honda CIVIC TYPE R (EK) RM '97
Honda INTEGRA TYPE R (DC5) RM '04
Lexus IS F RM '07
Lotus Elise RM '96
Lotus Elise 111R RM '04
Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR RM '05
Nissan SILVIA spec-R AERO (S15) RM '02
Subaru IMPREZA Sedan WRX STI spec C Type RA RM '05
Suzuki Cappuccino (EA21R) RM '95
TVR Tuscan Speed 6 RM '00
Volkswagen Golf IV GTI RM '01
Muistaakseni molemmilla corveteilla on ajettu. 09 suzukaa ja 06 cape ringiä? En kyl oo aivan varma asiasta.

Mulle ainakin käy toi perdon ehdottama auto/rata/yms.:) ja renkaiden kuluminen päällä?
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE

Kannatan rengaskulutuksen päällä pitämistä (softit kestää helposti 13 kierrosta)!

Suzuka / Chevrolet Corvette ZR1 (C6) RM '09 yhdistelmä tais tosiaan olla ihan ensimmäinen RM kisa mikä ajettiin kokeilumielessä silloin kun idea näillä kilpailemiseen syntyi (hyvin muistettu!:))...

Tässä korjattu lista:
Acura NSX RM '91
Chevrolet Camaro SS RM '10
Chevrolet Camaro Z28 RM '69
Chevrolet Corvette Z06 (C6) RM '06
Chevrolet Corvette ZR1 (C6) RM '09
Dodge Challenger R/T RM '70
Honda CIVIC TYPE R (EK) RM '97
Honda INTEGRA TYPE R (DC5) RM '04
Lexus IS F RM '07
Lotus Elise RM '96
Lotus Elise 111R RM '04
Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR RM '05
Nissan SILVIA spec-R AERO (S15) RM '02
Subaru IMPREZA Sedan WRX STI spec C Type RA RM '05
Suzuki Cappuccino (EA21R) RM '95
TVR Tuscan Speed 6 RM '00
Volkswagen Golf IV GTI RM '01
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE

Seuraava kisa 19.2:
Lotus Elise 111R RM '04 / Suzuka Circuit East Course
3 x 13 kierrosta / käänteinen lähtöjärjestys.
Osallistujalista:
1.hiphei_finland #13
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE -seuraava kisa 19.2-

Seuraava kisa 19.2:
Lotus Elise 111R RM '04 / Suzuka Circuit East Course
3 x 13 kierrosta / käänteinen lähtöjärjestys.
Osallistujalista:
1.hiphei_finland #13
2.qpedroq #10
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE -seuraava kisa 19.2-

Kuten parhaista kierrosajoista näkee niin mulla ei ainakaan ollu kyseessä renkaiden säästäminen vaan yksinkertaisesti se että vauhti ei riittänyt. Meikäläinen ei tuollaista autoa oikeen saa iskuun tunnin kokeilulla. Eikä se kierrosika juurikaan kyllä huonontunut kun renkaat kului (2 pysähdystä), muutamalla sekunnilla, ja se verrattuna stoppiin on aika vähän. Paremmin säädetyllä autolla olis ehkä pystynyt ajamaan yhdellä stopilla ja sillä taktiikalla ainakin joissain kisoissa on saanut sijoja voitettua vaikka aika-ajossa en koskaan kovin nopea ole ollutkaan.
Ei vaan oikeen ollu ideaa mihinpäin olisi alkanut autoa säätämään, ja kun sunnuntaille ei sitä testiaikaakaan löytynyt.

Tasaisuuden vuoksi renkaiden kulumattomuus vois olla hyvä, mutta se kyllä edellyttäis sitten niitä tasaisen nopeita kuskejakin. Itellä siitä ei edellisessä kisassa ois ollu hyötyä kun sitä nopeutta ei ollut, mutta ilmeisesti sen sijaan olisin hävinyt yhden sijan.
Sopivan mittaisissa kisoissa renkaiden kuluvuus on mun mielestä parempi, koska silloin ne jotka osaavat säätää ja saavat autonsa säätöihin pärjäävät paremmin, samoin se antaa mahdollisuuden taktikoida.

Itellä siirtyi työaika sen verran aikaisemmaksi että itse en ainakaan viikolla pelaa pätkääkään, lukuunottamatta perjnatain huristeluita.
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE -seuraava kisa 19.2-

Luulen,että suurin syy renkaiden liialliseen kulumiseen on kuitenkin ratin ja penkin välissä...toki säädötkin kulumiseen vaikuttaa,mutta esim. GT500 sarjassa kaikilla oli välillä tehdassäätö auto alla,mutta renkaat säästyi edelleen samoilla kuskeilla (eli mirkkuliisalla:))...

Toisin sanoen renkaiden säästäminen (vauhdin kärsimättä) vaatii ennenkaikkea taitoa ja jos jatkossa ajettais surutta renkaita säälimättä mielestäni kisaamisen taso tippuis melkoisesti...
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE -seuraava kisa 19.2-

Seuraava kisa su 19.2:
Lotus Elise 111R RM '04 / Suzuka Circuit East Course
3 x 13 kierrosta / käänteinen lähtöjärjestys.
Osallistujalista:
1.hiphei_finland #13
2.qpedroq #10
3.JLansi #1
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE -seuraava kisa 19.2-

Osallistujalista:
1.hiphei_finland #13
2.qpedroq #10
3.JLansi #1
4.mirkkuliisa #7
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE -seuraava kisa 19.2- Lisää kuskeja kaivataan! TERVETULOA!

Lisää kuskeja kaivataan,tervetuloa uudet ja vanhat kilpakumppanit.:)
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE -seuraava kisa 19.2-

Osallistujalista:
1.hiphei_finland #13
2.qpedroq #10
3.JLansi #1
4.mirkkuliisa #7
5.ezkander
6.samitzuFIN #44
 
Vastaus: GT5 RM-CAR RACE #THE END#

Lopetettu vähäisen osallistuja määrän takia.Kiitoksia kaikille osallistujille!
 
Ylös Bottom