Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2) **Sarja päättynyt**

drunkmotherfckr

New Member
Kovalchukin ansiokkaasti pitämä Hurjapäät-sarja tuli tiensä päähän. Tänä legendaarista ajosarjaa ei kuitenkaan lopeteta, vaan jatko-osa on tosiasia. Kuten kaikki me tiedämme, jatko-osathan ovat yleensä elokuva- (T2, Die Hard 2, Scream 2 jne) ja pelialan (Leisure Suit Larry 2, Rail Road Tycoon 2, GT2 jne) suola.

Hurjapäät 2 olisi ollut aivan liian kesy nimi sarjalle, jota ajavat niin monet itsestään liikaa luulevat virtuaalikuskit. Nämä Kokkolan Kovalaiset ja Vantaan Vataset kaipaavat jotain raväkämpää ja osuvampaa. Tätä säälittävää porukkaa katsoessa syntyi Taulapäät. Osuvampaa nimeä ei ole eikä tule.

Kuten jo Hurjapäät-elokuvasarjan tuntevat tietävät, auton viritys ja tuunaus on joka pojan ja -tytön harrastus numero uno. Eihän kukaan osta valmiiksi tuunattua autoa IRL, joten nämä ovat kiellettyjä. Samoin kenelläkään normaaleilla janttereilla ei ole varaa superautoihin (Ferrari, Lamborghini, Zonda, R8, LFA jne) joten näitäkään ei sallita. Hintaraja on 150,000. Jos joku kuitenkin luulee omistavansa oikean superauton niin todistusta tänne päin ja tehdään sääntöön poikkeus - pitäähän se oma auto saada kisaan mukaan. Aiemmasta poiketen sallitaan nyt myös 4-vetoiset autot eli Subarut ja Evot kuten oikeaan Hurjapäät-henkeen kuuluu.

Kisoista ei lasketa pisteitä vaan tarkoitus on pitää hauskaa hampaat irvessä kuitenkin niin, että seuraavaan kisaan kaikki lähtevät samalta viivalta. PP-raja pidetään tarkoituksellisesti alhaisena maksimaalista ajonautintoa silmällä pitäen. Herrasmiessäännöt ovat voimassa eli tahallista kolarointia ei sallita.

Jokainen kisa on kestoltaan noin 2x20min. Tätä ennen on 20min aika-ajo ja toinen lähtö ajetaan käännetyssä lähtöjärjestyksessä. Huone aukeaa noin klo 19:30 ja aika-ajo alkaa 19:40. Matemaattisesti lahjakkaat voivat laskea milloin sitten kisa alkaa ja kertoa sen muille. Niin ja se viikonpäivä on aina tiistai. Mukaan mahtuu 16 onnekkainta, mutta tässä arvonnassa ei tarvitse arpaonnea - edelliseen sarjaan mahtui kaikki aina mukaan. Jos nyt kuitenkin suosio on ennalta arvaamattoman suurta niin listataan mukaan pääsevät kuskit.

Lisätkää minut unkwnplaya kaverilistalle niin pääsette kisaan mukaa. Tehkää kaverilisäys ajoissa, ettette myöhästy kisasta. Kisa on suljettu ulkopuolisilta.

*******************************************
Taulapäät kisa no1: (Ajettu, protestoitu ja kuopattu)

Aika: Tiistai 12.4.2011 klo 19:30, Aika-ajo klo 19:40, Kisa klo 20:00
Paikka: Autodromo Nazionale Monza (shikaanin kanssa)
Kisa: 2x10 kierrosta
PP-raja: 520
Asetukset: penalty = weak, mechanical damage = light. ABS ja automaatti sallittu.
Rajoitukset: Ei viripajojen autoja eikä superautoja. Auton hintaraja 150,000. Autoissa ei saa olla säädettävää etusiipeä, mutta muut aero-osat ovat sallittuja.
Sallittu: nestetankkaus ennen kisaa ja sen aikana sekä kaverin henkinen alistaminen.
Pukeutuminen: täysin vapaa ja omaehtoinen


Taulapäät kisa no2:

Aika: Tiistai 19.4.2011 klo 19:30, Aika-ajo klo 19:40, Kisa klo 20:00
Paikka: Circuito de Madrid
Kisa: 2x15 kierrosta. Kierros kestää pikkasen alle 1:30 (paitsi Taiteilijalla 1:20).
PP-raja: 520
Asetukset: penalty = weak, mechanical damage = light. ABS ja automaatti sallittu.
Rajoitukset: Ei viripajojen autoja eikä superautoja. Auton hintaraja 150,000. Autoissa ei saa olla säädettävää etusiipeä, mutta muut aero-osat ovat sallittuja.
Sallittu: Oikoa saa missä haluaa ja on jopa suotavaa. Alkoholin nauttiminen tällä kertaa kielletty.
Pukeutuminen: t-paita missä bändilogo/hassu teksti/koiran kuva


Taulapäät kisa no3:

Aika: Tiistai 17.5.2011 klo 19:30, Aika-ajo klo 19:40, Kisa klo 20:00
Paikka: Nürburgring Nordschleife
Kisa: 2x3 kierrosta. Ensimmäinen lähtö klo 18:00 paikallista aikaa - ajetaan hämärtyvällä radalla, mutta pimeä ei ennätä tulla. Toinen lähtö klo 5:00 - hämärästä ajetaan kohti auringon nousua. Time progression 6.
PP-raja: 520
Asetukset: penalty = weak, mechanical damage = light. ABS ja automaatti sallittu.
Rajoitukset: Ei virityspajojen-, kisa-, RM- yms autoja eikä superautoja. Auton hintaraja 150,000. Autoissa ei saa olla säädettävää etusiipeä, mutta muut aero-osat ovat sallittuja.
Sallittu: Wurst, sauerkraut und bier. Ein dunkles, bitte!
Pukeutuminen: Lederhosen


Taulapäät kisa no4: Oldies Goldies Taulapäät! Kisataan 60- ja 70-luvun autoilla.

Muodin ja vapaan raukkauden 60- ja 70-luvut, jolloin miehet oli rautaa ja autot... no umpirautaa, oli myös hienoa moottoriurheilun juhlaa. Uraansa aloitteleva Keke Rosberg ja ralli-ikonit Timo Mäkinen ja Rauno Aaltonen toivat käsitteen lentävä suomalainen koko maailman huulille. Nyt Taulapäät kisaavat elävien legendojen innoittamina 60- ja 70-luvun autoilla! Rööki huuleen, tukka permanentille ja kahva edellä mutkaan!

Aika: Tiistai 24.5.2011 klo 19:30, Aika-ajo klo 19:40, Kisa klo 20:00
Paikka: Trial Mountain Circuit
Kisa: 2x15 kierrosta
PP-raja:500
Asetukset: penalty = weak, mechanical damage = light. ABS ja automaatti sallittu.
Rajoitukset: 60- ja 70-luvun autot. Ei virityspajojen-, kisa-, RM- yms autoja eikä superautoja. Auton hintaraja 150,000. Autoissa ei saa olla säädettävää etusiipeä, mutta muut aero-osat ovat sallittuja.
Sallittu: Kaikki mitä tapahtui Woodstockissa
Pukeutuminen: Jotain tyyliin Simon Templar meets Austin Powers


Taulapäät kisa no5:

Hermann Tilke on suunnitellut Taulapäille eksklusiivisen moottoriradan! Radalta löytyy mahtavia suoria ja maukkaita mutkia. Korkeuserot ovat kuin ajettaisiin Kuollelta Merelta Himalajan huipulle! Kuka kesyttää parhaiten tämän taitoa ja taulapäisyyttä uhmaavan radan? Sehän selviää ensi tiistaina. Käyttöoikeudet rataan ovat tiistaihin asti, jonka jälkeen Ecclestone siirrättää sen johonkin arabimaahan. Live and let drive!

Aika: Tiistai 31.5.2011 klo 19:30, Aika-ajo klo 19:40, Kisa klo 20:00
Paikka: Eifel Unkwnplaya. Rata löytyy Unkwnplayan Track Lististä.
Kisa: 2x10 kierrosta
PP-raja:520
Asetukset: penalty = weak, mechanical damage = light. ABS ja automaatti sallittu.
Rajoitukset: Ei virityspajojen-, kisa-, RM- yms autoja eikä superautoja. Auton hintaraja 150,000. Autoissa ei saa olla säädettävää etusiipeä, mutta muut aero-osat ovat sallittuja.
Sallittu: Bling, Bling ja Cha-Ching
Pukeutuminen: Armani, Rolex ja kaikki mikä maksaa ihan v*tusti.



Taulapäät kisa no6: Kauden päättäjäiset

On tullut aika itse kunkin hypätä pois oravanpyörästä ja käydä nauttiimaan Suomen suvesta. Taulapäiden kauden päättäjäiset pidetään tietenkin Monacossa - arvoisessaan ympäristössä. Käydään vielä haistelemassa F1-kisan tunnelmia ja samalla muistellaan Taulapäiden kauden mieleenpainuvimpia hetkiä. Kauteen mahtui ylivoimaisia voittoja, taistelua sadasosista, tuplaohituksia (kuten Häkkinen aikoinaan), pilkkopimeää Nürreä, klassikkoautoja jne. Kausi muistetaan myös PSN:n ongelmista joka teki ikävän, pakollisen tauon. Kaikki vielä kerran mukaan!


Aika: Tiistai 7.6.2011 klo 19:30, Aika-ajo klo 19:40, Kisa klo 20:00
Paikka: Côte d’Azur
Kisa: 2x12 kierrosta
PP-raja:520
Asetukset: penalty = weak, mechanical damage = light. ABS ja automaatti sallittu.
Rajoitukset: Ei virityspajojen-, kisa-, RM- yms autoja eikä superautoja. Auton hintaraja 150,000. Autoissa ei saa olla säädettävää etusiipeä, mutta muut aero-osat ovat sallittuja.
Sallittu:
Pukeutuminen: Ykköset päälle!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Ykkösosassa ongelmana oli lähinnä se, että kisoista tuppasi tulemaan epätasaisia - meni pitkälti yksin ajeluksi muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Olisiko kiinnostusta sille, että laitettaisiin kisoihin boost joko heikkona tai jopa vahvana päälle? Tämä tietenkin sortaa nopeita kuskeja, mutta kisoista tulisi varmasti tasaväkisempiä vääntöjä. Mukavempi se on porukassa kuitenkin ajella.

Boosthan antaa hitaammalle imuapua suorilla oli sitten kuski tai auto heikompi. Käsittääkseni myös mutkissa pysyy paremmin perässä. Tämä tietenkin laskee realismia himpun, mutta mielestäni olisi ainakin testauksen paikka.
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

^Boostit sopii erinomaisesti Hippulalle... Tosin, noi nopeemmat vois loukkaantua, ku "huonommat" kuskitkin voi voittaa... Joka taas on huono juttu, koska peliähän tää vaa on... :)
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Kuten jo Hurjapäät-elokuvasarjan tuntevat tietävät, auton viritys ja tuunaus on joka pojan ja -tytön harrastus numero uno. Eihän kukaan osta valmiiksi tuunattua autoa IRL, joten nämä ovat kiellettyjä. Samoin kenelläkään normaaleilla janttereilla ei ole varaa superautoihin (Ferrari, Lamborghini, Zonda, R8, GT-R jne) joten näitäkään ei sallita. Jos joku kuitenkin luulee omistavansa oikean superauton niin todistusta tänne päin ja tehdään sääntöön poikkeus - pitäähän se oma auto saada kisaan mukaan. Aiemmasta poiketen sallitaan nyt myös 4-vetoiset autot eli Subarut ja Evot kuten oikeaan Hurjapäät-henkeen kuuluu.

Mihin meinaat tarkemmin rajan vetää, eihän uuden GT-R:n listahinta Suomessakaan ole kuin satanelkeetjotain tuhatta euroa. STI impun saa alta seittemäänkymppiin jne. Eihän ne ysäri-riceburner- isot sportit (esim Supra IV, R3x Skylinet) uutenakaan ilmasia ole olleet, vaikka nykyään aika monella töissäkäyvällä olisi vara moiseen.

Kunhan sivusta huutelen, liian aikainen ajankohta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Olisin voinu jopa ilmoittautuu mukaan, mutta huoneessa rähinä päällä samaan aikaan kun salkkarit tulee töllöstä niin jätän väliin:)
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Mihin meinaat tarkemmin rajan vetää, eihän uuden GT-R:n listahinta Suomessakaan ole kuin satanelkeetjotain tuhatta euroa. STI impun saa alta seittemäänkymppiin jne. Eihän ne ysäri-riceburner- isot sportit (esim Supra IV, R3x Skylinet) uutenakaan ilmasia ole olleet, vaikka nykyään aika monella töissäkäyvällä olisi vara moiseen.

Tuo on niin totta ja raja tulee olemaan pakosti häilyvä. GT-R kieltoon siksi, että muuten kaikilla on se ja sarjan nimi pitäisi muuttaa. Kokemuksesta sen verran ylivoimainen auto, että pakko kieltää, mutta kun en halua kieltää kaikkia 4-vetoisia. Sen jos saisi takavetoisena niin olisi heti sallittu. Tekisi mieli kieltää myös Lexus LFA, mutta en keksi mitään hyvää syytä... Vai meneekös tuo jo hinnan puolesta superautoluokkaan?
:cool:
Edit: onhan tuo näköjään niin kallis, että bannin meni...
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Tekisi mieli kieltää myös Lexus LFA, mutta en keksi mitään hyvää syytä... Vai meneekös tuo jo hinnan puolesta superautoluokkaan?
:cool:
Edit: onhan tuo näköjään niin kallis, että bannin meni...
Se vain tuntuu kalliilta,jos on persaukinenturisti.:D
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Nelivedoilla on kyllä iso etu muihin verrattuna. Mutta toivotaan että picasso ei ota nelivetoa alleen :D

Niin ja mukana ollaan edelleen.

Edit: Jaa jos buusti laitetaan päälle, niin sittenhän se voikin tasottaa tilannetta. Mun puolesta voidaan laittaa buustit päälle, niin ei tarvi kaikkien ajaa nelivedoilla. Itse tossa katsellut etuvetosta autoa.
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Mä oon buusteja vastaan,mut kai se on oltava mukana,jos laitat ne päälle.:)Mitäs piät hintarajana superautoilla?

Katsotaan mitä mieltä enemmistö on boostista ja mennään sen mukaan. Kokeilumielessä voisi testata.

Kyllä esim M5 on sallittava ja sen hinta on 137,000. Toisaalta taas GT-R maksaakin vain 77,700 - melkein tuo on sitten hyväksyttävä mukaan. Palaan tuohon koeajon jälkeen vielä myöhemmin. Siinä noin 150,000 tuo raja sitten menee.
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Boosteista sen verran, että jopa mäki voitin mettäpikasson niien ansiosta. :D
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

GT-R:n kohtalo selvis aika nopeasti. Siihen saa ostettua etuspoleria ja muita aero-osia. Auto on siis kielletty. Vanhempiin GT-R:iin elikkäs Skylineihin saa myös noita aero-osia, joten nekään eivät ole sallittuja.

edit: samalla huomasin, että ainakin uusimpaan Imppuun ja Evoon saa etuspoileria ja lisäsiipiä joten nekin pakko bannata. Vanhemmista en tiedä, mutta en viitsisi kaikkia mahdollisia autoja ostaa.
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

GT-R:n kohtalo selvis aika nopeasti. Siihen saa ostettua etuspoleria ja muita aero-osia. Auto on siis kielletty. Vanhempiin GT-R:iin elikkäs Skylineihin saa myös noita aero-osia, joten nekään eivät ole sallittuja.

edit: samalla huomasin, että ainakin uusimpaan Imppuun ja Evoon saa etuspoileria ja lisäsiipiä joten nekin pakko bannata. Vanhemmista en tiedä, mutta en viitsisi kaikkia mahdollisia autoja ostaa.
Taitaa sit m3/m5 ja moni muukin auto olla sit kiellettyjä,ku niihinki voi ostaa kaikenlaista aero osaa?Taitaa melkein kaikkiin sporttiautohin saada noita aero-osia.
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Aero-osia saa vaikka mihin autoihin. Ajoin 88' supralla viime tiistaina ja siihenkin sai etusiiven, lisäsiiven ja takasiiven. Mutta ei siinä kuitenkaan pystynyt säätämään kun takasiipeä.

Sellasethan autot tässä nyt on ollu kiellettyjä joissa on voinut säätää taka- ja etusiipeä.
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

Aero-osia saa vaikka mihin autoihin. Ajoin 88' supralla viime tiistaina ja siihenkin sai etusiiven, lisäsiiven ja takasiiven. Mutta ei siinä kuitenkaan pystynyt säätämään kun takasiipeä.

Sellasethan autot tässä nyt on ollu kiellettyjä joissa on voinut säätää taka- ja etusiipeä.
Jep,mielestäni voidaan kieltää myös 4wd vehkeet.Eli mentäis samoilla säännöillä ku ennenki.:)
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

.Juoppoäidin... Vaa kertoo millä meette ja piste.
 
Vastaus: GT5 - Taulapäät (Hurjapäät 2)

En tiedä, kuinka olette suunnitelleet autojen oston, mutta jos voisin Xbottina ehdottaa seuraavaa: sopikaa jokin tietty krediittimäärä auton ostoon, ja sitten jokin toinen summa, jolla autoa voi tuunata.

Just a suggestion.

EDIT: Jaa, onhan tuosta jo juteltu, carry on.
 
Ylös Bottom