Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GTA: What's next?

Vastaus: GTA: What's next?

Seuraavalle GTA-pelille löytyisi monia hyviä pelialueita. Seuraavassa muutamia:

-GTA: Chulak: Pelissä seikkailtaisiin Teal'cin kotiplaneetalla. Miehekästä.
-GTA: Stargate: Tähtiportin avulla voisi seikkailla useilla planeetoilla!
-GTA: Universum: Voisi seikkailla ympäri maailmankaikkeutta. Kuinka huikeaa! Voisi yrittää varastaa avaruusristeilijää, mikä ei kovin helposti onnistuisikaan.
-GTA: Keski-Pohjanmaa: Valloita Keski-Pohjanmaan rikollinen maailma. Kaupunkeina ainakin Kokkola, ja kylistä löytyisi Kälviä, Lohtaja, Ullava, Himanka ja monet muut legendaariset paikat. Paikka valloitettaisiin kunta kerrallaan =)
 
Vastaus: GTA: What's next?

WoPe sanoi:
Seuraava GTA PS2 grafiikalla PS3:lle, hieman piirtoetäisyyttä lisää ja tarkempi kuva ja helvetin suuri ruudunpäivitys :D

Minua jäi kyllä kiinnostamaan tuo länkkäri :)
Sheriffitki lähtis hevosilla perään ja paukuttelis revolverilla, pankin ryöstökin vois olla erilaista, samoin junan voisi kaapata :)


no jos ei muuta niin hahmoihin saisivat upottaa polyconeja rutkasti lisää ps3lla, ja ne perhanan kädet! ottaisi mallia halffis2 käsi ja kasvo animaatioista
ps.uskon että ero on kuin yöllä ja päivällä kun gta siirtyy seuraavalle sukupolvelle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GTA: What's next?

Paavi^ sanoi:
Seuraavalle GTA-pelille löytyisi monia hyviä pelialueita. Seuraavassa muutamia:

-GTA: Chulak: Pelissä seikkailtaisiin Teal'cin kotiplaneetalla. Miehekästä.
-GTA: Stargate: Tähtiportin avulla voisi seikkailla useilla planeetoilla!
-GTA: Universum: Voisi seikkailla ympäri maailmankaikkeutta. Kuinka huikeaa! Voisi yrittää varastaa avaruusristeilijää, mikä ei kovin helposti onnistuisikaan.
-GTA: Keski-Pohjanmaa: Valloita Keski-Pohjanmaan rikollinen maailma. Kaupunkeina ainakin Kokkola, ja kylistä löytyisi Kälviä, Lohtaja, Ullava, Himanka ja monet muut legendaariset paikat. Paikka valloitettaisiin kunta kerrallaan =)

Ja lisäyksenä

-GTA: Upinniemi: Varasta upinniemen sotasatamasta matruusien ohjusvene ja tykitä nelos komppania maantasalle, ryöstä muonituskeskuksen näkkileipävarasto :D Vitsi vaan...
toi tulevaisuus GTA ois hyvä, leiju autot ja sädepyssyt, sekä jotain kyborgi osia asennettaviksi peli hahmolle, kuten Necromunda henkinen powerfist --> lyövastustajasi 10m päästä seinälle jne...

Tai sitten GTA: Middle Age, Linnoituksia, varsijousia, miekkoja sekä haarniskoja ja hieman magiaa... Ja vielä tietenkin lohikäärmeet. Kenties voisit ystävystyä "Lance"lotin kanssa ;)
 
Vastaus: GTA: What's next?

Sen verran runsas kattaus noita ajoneuvoja on tossa San Andreaksessakin, että tuskinpa R* lähtee tekemään mitään 40- luvulle sijoittuvaa, jossa voi mennä vain muutamalla automallilla tai hevosella...
Onhan noissa viesteissä monia hyviä ideoita, mutta niistä tarvisi saada laaja kokonaisuus... Ei pelkästään pari hyvää ideaa takaa pelille pitkäikäisyyttä.
 
Vastaus: GTA: What's next?

Äh.. ei mitään yliluonnollisuuksia ja avaruushärdellejä tähän pelisarjaan. Nykyinen realistisissa ympäristöissä pitäytynyt linja on mielestäni juuri oikea. PS2:lle ei enää GTA-pelejä tule, mutta seuraava (PS3:lle) osa on todennäköisesti entistä enemmän johonkin oikeaan kaupunkiin pohjautuva. Tuskin on sattumaa, että Rockstar varasi mm. GTA: Tokyo:n. Ehdotankin GTA: Espoota ja GTA: Tamperetta :cool:
 
Vastaus: GTA: What's next?

Ei mitään keskiaikaa/länkkäriä gta:han! Mites sit perusteltais grand theft AUTO... ehkä noista vois kehittää omat sarjansa... grand theft horse... :rolleyes: no joo...

Kyllä tää nykyaika on paras. Ja ehdotuksia siihen:

Pelin maailmaa vielä elävämmäksi eli jo aiemmin mainitut lumi ja eläimet (odotin ihan oikeasti törmääväni harmaakarhuun Mount Chiliadilla ;) )

Kun pelin juonitehtävät on pelannut läpi niin juonen hahmot jäis peliin vielä niin että niihin vois törmätä, jotenkin jää niin "yksinäinen" olo ku suorittelee niitä ylimääräisiä tehtäviä eikä enää voi moikata "tuttuja".

Moninpeli verkossa... toimis meinaan aika hyvin just San Andreaksen jengi kuvioissa, vai mitä häh?

Sit myös tehtäviin paremmat palkkiot ja suuret yllätykset! Esim. vanha tuttumme Bigfoot... tämän karvaisen kaverin koodaus ja mallinnus pelimaailmaan olisi ollut pieni juttu tekijöille mutta MIELETÖN yllätys ja ilon aihe pelimaailmassa seikkaileville!

Ja viel yksi juttu tuli mieleen; jotain catburglar meininkiä ja seinillä kiipeilyä imukuppien avulla...

Että tämmösiä.
 
Vastaus: GTA: What's next?

Tomppa- sanoi:
Ehdotankin GTA: Espoota ja GTA: Tamperetta
Mä oon ihan samaa mieltä. Rockstar voisi panostaa ja tehdä pelin jostain niille eksoottisesta kaupungista esim. juuri Helsinki, Tampere tai Oulu. (Ei turkua, turkua ei tueta :cool: ) Meille se olisi myös hauskaa jos se kaupunki toteutettaisiin ihan samallaiseksi kuin se on oikeasti. Esim. ois siistii mennä Forumin mäkkäriin tai Uimastadikalle uimaan.

Päähenkilö voisi vaihteeksi (ja myös tasa-arvon vuoksi) olla nainen. Saisi siinä pelatessä myös vähän silmänruokaa ;).
 
Vastaus: GTA: What's next?

Indy sanoi:
Päähenkilö voisi vaihteeksi (ja myös tasa-arvon vuoksi) olla nainen. Saisi siinä pelatessä myös vähän silmänruokaa ;).

Samantien hahmoeditori vois olla kätsy.

Ja mitä kaupunkeihin tulee, niin vaikka GTA: Finlandia, jossa on sitten pelimoottori yms. hässäkät ja sitten tulisi modeja ja lisäosia tyyliin Helsinki, Nurmijärvi, Lapinlahti (ja Tampere olis kyllä ihan kvia) Nämä sitten ladataan ilmaiseksi PS3:lla netistä... Tosin tuo olisi kyllä aika hidas ja takkuinen systeemi. :/
Tai sitten yksinkertaisesti yksi GTA -peli, missä voi "valloittaa" Suomen kaupunki kerrallaan.. Aloitetaan pohjanmaalta ja lopetetaan tietenkin Helsinkiin.
 
Vastaus: GTA: What's next?

Enpä usko, että seuraavakaan gta perustuisi oikeaan kaupunkiin sen enempää kuin aikaisemmat osatkaan. Sehän kiellettäisiin aika isolla varmuudella yhä useimmissa maissa ja oikeusjuttuja nousisi vielä entistä enemmän. Eikä tuosta sitäpaitsi mitään hyötyä tai iloakaan olisi kuin korkeintaan kyseisen kaupungin asukkaille.

Ja kun tarkemmin on miettinyt, niin parhaat vaihtoehdot uuden GTA:n tapahtuma-ajoiksi voisivat olla joko 70-luku tai nykyaika. Tulevaisuus tai liian kaukainen menneisyys ei vain oikein ainakaan minun mielestäni sovi GTA-sarjoihin, vaikka tuo 40-luku kuulostikin hetken hyvältä. Antaa Mafian pysyä mafiapelinä ja GTA:n ihan omana lukunaan.

Luontoon voitaisiin panostaa myös enemmän. Niin, että olisi tosi paikka kyseessä, kun jää keskelle ei-mitään luonnon armoille, kun lähimpään tiehen on ties kuinka pitkä matka. Survivor-elämää mgs3:n tyyliin, mutta tietenkin GTA:han soveltumaton hiippailu pois lukien :p Jossain tehtävässä voisi esim. poliisit jättää päähenkilön keskelle ei mitään rangaistukseksi hulinoinnista, kuten San Andreaksessa, mutta tällä kertaa selviytyminen olisikin ongelma, kun yön tullen kaiken maailman sudet ja karhut uhkaavat henkeä. Päähenkilön täytyisi myös syödä metsästä pyydystämiään otuksia pysyäkseen hengissä ja hyvävointisena.

Sitten nuo vuodenajat.. Koska seuraavassakin GTA:ssa on varmasti SA:n tyyliin kokonainen osavaltio alueena, voisi se tällä kertaa olla niin iso, että esim. eteläpäässä paikkaa voisi olla talvet leudompia kuin ihan pohjoisessa. Pohjoinen olisi kunnon alaska tuon ylhäällä kuvailemani villin luonnon kanssa. Jos seuraava GTA tehdään seuraavan sukupolven konsoleille, niin ehkä siinä jo voisi riittää kapasiteetti tekemään pelimaailmasta oikeasti sen kokosen, että jos tiput keskelle metsää esim. lentokoneesta, niin on pidemmän kaavan urakka kömpiä lähimmälle sivistyksen piiriin kuuluvalle seudulle.

Sitten tietysti meri olisi jäässä talvisin ja pienimmät joet voisi ylittää vaikka potkukelkalla :p
 
Vastaus: GTA: What's next?

Lloope sanoi:
Sitten nuo vuodenajat.. Koska seuraavassakin GTA:ssa on varmasti SA:n tyyliin kokonainen osavaltio alueena, voisi se tällä kertaa olla niin iso, että esim. eteläpäässä paikkaa voisi olla talvet leudompia kuin ihan pohjoisessa. Pohjoinen olisi kunnon alaska tuon ylhäällä kuvailemani villin luonnon kanssa. Jos seuraava GTA tehdään seuraavan sukupolven konsoleille, niin ehkä siinä jo voisi riittää kapasiteetti tekemään pelimaailmasta oikeasti sen kokosen, että jos tiput keskelle metsää esim. lentokoneesta, niin on pidemmän kaavan urakka kömpiä lähimmälle sivistyksen piiriin kuuluvalle seudulle.

Sitten tietysti meri olisi jäässä talvisin ja pienimmät joet voisi ylittää vaikka potkukelkalla :p

Joo.. tuo olisi kyllä siistiä. Sitten saisi käydä pilkillä. Ja laskettelu pitää tuoda mukaan. Ja tottakai afterski alppimökillä. Ja moottorikelkkasafarit tuolla "alaskalla" kuulostaa myös kivalta, sitten tulee jääkarhu.
 
Vastaus: GTA: What's next?

Peliin pitäisi ehdottomasti saada Steven Seagal näyttelemään ja antamaan motion capturena liikkeensä peliin. Olisi huikeaa kun parilla napinpainalluksella saisi hahmonsa, Mason Stormin, lyömään vastustajan aseen kädestä ja työntämään tämän sormet hänen silmiinsä. Samassa vielä tietenkin napattaisiin ase, hypättäisiin sivulentona ja ammuttaisiin ilmalennon aikana liuta pahiksia lisää.

Tietenkin toivon mielenkiintoisempaa juonta, yhtä hauskoja hahmoja ja paremmin suunniteltuja tehtäviä. San Andreaksessakin oli näitä huikeita tehtäviä, mutta oli myös liikaa näitä perushommia. Ei se haittaa jos pelin pituus vähenee, jos pelikokemus elävöittyy ja tulee paljon intensiivisemmäksi. Vapautta saisi tulla juoneen myös, jos kerran peli on muutenkin niin vapaa. Ja vuorovaikutusta ympäristön kanssa. Voisi saada aikaan muutoksia peliympäristössä, jotka myös pysyisivät siellä pitkään. Esimerkiksi voisi vaikka räjäyttää sillan, jonka korjaaminen veisi aikaa. Ja nämä ilmastonvaihtelut olisivat hauskoja. Talvikelillä kesärenkailla, hyrr.

Eniten San Andreaksessa ketutti tehtävissä se, että tehtäviin kuului liian usein joku helvetin pitkä ajomatka tai vastaavaa. Sitten itse tehtävä olikin joku tyyiliin "Valokuvaa tuo hemmo". Tämä on tietenkin sivuefekti tuosta pelialueen laajenemisesta, mutta voisi sitäkin jotenkin eliminoida.
 
Vastaus: GTA: What's next?

Paavi^ sanoi:
Peliin pitäisi ehdottomasti saada Steven Seagal näyttelemään ja antamaan motion capturena liikkeensä peliin. Olisi huikeaa kun parilla napinpainalluksella saisi hahmonsa, Mason Stormin, lyömään vastustajan aseen kädestä ja työntämään tämän sormet hänen silmiinsä. Samassa vielä tietenkin napattaisiin ase, hypättäisiin sivulentona ja ammuttaisiin ilmalennon aikana liuta pahiksia lisää.

Tietenkin toivon mielenkiintoisempaa juonta, yhtä hauskoja hahmoja ja paremmin suunniteltuja tehtäviä. San Andreaksessakin oli näitä huikeita tehtäviä, mutta oli myös liikaa näitä perushommia. Ei se haittaa jos pelin pituus vähenee, jos pelikokemus elävöittyy ja tulee paljon intensiivisemmäksi. Vapautta saisi tulla juoneen myös, jos kerran peli on muutenkin niin vapaa. Ja vuorovaikutusta ympäristön kanssa. Voisi saada aikaan muutoksia peliympäristössä, jotka myös pysyisivät siellä pitkään. Esimerkiksi voisi vaikka räjäyttää sillan, jonka korjaaminen veisi aikaa. Ja nämä ilmastonvaihtelut olisivat hauskoja. Talvikelillä kesärenkailla, hyrr.

Eniten San Andreaksessa ketutti tehtävissä se, että tehtäviin kuului liian usein joku helvetin pitkä ajomatka tai vastaavaa. Sitten itse tehtävä olikin joku tyyiliin "Valokuvaa tuo hemmo". Tämä on tietenkin sivuefekti tuosta pelialueen laajenemisesta, mutta voisi sitäkin jotenkin eliminoida.
Ei voi muuta sanoa kuin word. ;) Tuossa viestissä oli kiteytettynä kaikki (ainakin melkein kaikki)SA:n viat ja sitten suurin osa niistä asioista, joita toivoisiin seuraavaan GTA:n. Kaiken tuon lisäksi pitäisi tekijöiden pitäisi vielä keksiä joku jippo, joka veisi sarjaa kunnollaa eteenpäin, ja saisi kiinnostumaan seuraavastakin osasta. Tämä San Andreaskin oli aika lailla sitä samaa, joka tosin ei sinänsä ole kovin paha juttu, koska VC oli jo sen verran hyvä kaikin puolin, että siitäkin oli jo kohtuullisen paha mennä parantelemaan asioita lukuun ottamatta näitä mainittuja virheitä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GTA: What's next?

GTA sarja saisi mennä Getawayn suuntaan monessakin mielessä. Ensinnäkin Getaway on jo nyt teknisessä toteutuksessa edellä (enkä tarkoita vain ulkoasua) autot heijastavat ympäristöä, ja liikennettä on ruuhkaksi asti, silti peli ei pätki sen enempää kuin SA, joka on mielestäni ruma kuin kengänpohja, väreistä huolimatta.
 
Vastaus: GTA: What's next?

Tuomas sanoi:
GTA sarja saisi mennä Getawayn suuntaan monessakin mielessä. Ensinnäkin Getaway on jo nyt teknisessä toteutuksessa edellä (enkä tarkoita vain ulkoasua) autot heijastavat ympäristöä, ja liikennettä on ruuhkaksi asti, silti peli ei pätki sen enempää kuin SA, joka on mielestäni ruma kuin kengänpohja, väreistä huolimatta.

Valtava pelialue vaatii veronsa. Getawayssa ei niin suurta aluetta taida olla?
 
Vastaus: GTA: What's next?

Miikka 720 sanoi:
Valtava pelialue vaatii veronsa. Getawayssa ei niin suurta aluetta taida olla?

Getawayssa pelialueen suuruus on n. 40 km2, eli se on paljon San Andreasta suurempi.

"Another feature the developers are especially proud of is the conversion of more than 40 km² of London they did for the game." - Gamershell Getaway 2:sta.
 
Vastaus: GTA: What's next?

Tuomas sanoi:
GTA sarja saisi mennä Getawayn suuntaan monessakin mielessä. Ensinnäkin Getaway on jo nyt teknisessä toteutuksessa edellä (enkä tarkoita vain ulkoasua) autot heijastavat ympäristöä, ja liikennettä on ruuhkaksi asti, silti peli ei pätki sen enempää kuin SA, joka on mielestäni ruma kuin kengänpohja, väreistä huolimatta.

Ennemminkin annetaan Getawayn kehittyä omana konseptinaan ja GTA:n omana. Molemmille tyyleille löytyy varmasti kannattajansa. GTA:n sarjakuvamainen, tyylitelty ulkoasu ei ilmeisesti kaikkia miellytä, mutta ei varmaankaan täysin photorealistinen ulkoasukaan ole kaikkien mieleen. Itse kallistun GTA:n suuntaan..
GTA:SA:n bugisuus ja liikenteen "huonous" on välillä todella turhauttavaa, siinä on paljon parantamisen varaa. Grafiikka muuten on mielestäni täysin asiansa ajavaa, paikoin hienoakin.. Joku latausaika sisätiloihin siirryttäessä on täysin mitätön asia, ei haitannut minun pelikokemusta millään tavalla.

Ja minkä takia nähdään suurta vaivaa ja tehdään identtisesti samanlainen kaupunki todellisen kanssa, jos lopputulos on helevetin tylsä, oikean kaupungin irvikuva? Ainoastaan kaupungin tuntevat voivat saada siitä jotain kicksejä irti.. Getawayn ekan osan perusteella siis puhun, kakkoseen en koske pitkällä tikullakaan..

Miksiköhän muuten GTA:SA:ta yleisesti ylistetään ja uutta Getawayta haukutaan? Ehkä sille on jotain todellisuuspohjaakin? Mutta tottakai, makuja on monenlaisia..
 
Vastaus: GTA: What's next?

Irti otto jenkeistä nyt vaan ja lähdetään valloittamaan maailmaa. En kyllä haluaisi nähdä mitään Outer Spaceja. Ei kiitos. Lontoo on nytperiaatteessa nähty ja kun Getaway on Lontoossa... Japani olisi hauska, Kiina olisi hauska, Venäjä olisi ankea ja köyhä, Suomi oli mukavaa jne. GTA: PK-Seutu jyräisi. Ja jos siinä pääsisi Suomen Ruotsalaisille alueille tappa... levittämään omaa sanaa niin sehän olisi mahtava. Toivoisin silti GTA:n täysin uudenlaista konseptia, uusia tuulia jne. Ei enää samaa vanhaa vaan isoja uudistuksia. Tämän polven GTA teemat olivat eri vuosikymmenet, ensi polven teema on joku muu.
 
Vastaus: GTA: What's next?

Olen sitä mieltä että kehitys voisi jotenki suuntautua muuhun kuin alueen koon lisäämiseen. En nyt sano ettei olisi mutta mun mielestä ne resurssit jotka iso kartta vaatii voisi pikkuhiljaa ruveta hyödyntämään muulla tavalla. Mun mielest raja on kohta tulossa vastaan, ei sillä tavalla ettei pelintekijät pystyisi tekemään isompia alueita, vaan sillä tavalla että mitään loputtoman suurta aluetta pelaaja ei pysty oppimaan ulkoa. San Andreaksessakin alueen ulkoa oppiminen kesti jo melkeen liian kauan. Onhan GTA peleissä aina ollut kartta, mutta helpompi sitä on mun mielestä pelata jos osaa alueen ulkoa. Tietenkin monia pelaajia loputtoman isot alueet kiinostaa ja viihdyttää, mutta MUN mielestä San Andreaksesta ei tarvitsisi enää (kauhean paljon) suurempaan alueeseen mennä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom