Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Guitar Hero: Greatest Hits [PS3 Hype]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaljuapina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Guitar Hero: Greatest Hits [PS3 Hype]

Biisivalinnat tälle pelille ihan selkeästi puhuttavat ihmisiä ja itseänikin ihmetyttää jotkut settilistaan päätyneet kipaleet ja toisaalta jotkut siitä pois jääneet, esim. Pearl Jamin "Even Flow" oli mielestäni oikein mukava biisi soittaa GH3:ssa. Tätä se on kun musamakuja on niin monia ja kun vielä porukan annetaan äänestää parhaimmat biisit peliin, niin tuloksetkin voivat olla hieman ns. vinksahteneita...

Itselleni GH-peleissä on tärkeintä ollut 2 asiaa: 1) biisin soittaminen tuntuu mukavalta ja sopivan haasteelliselta. Ja 2) biisissä pitää olla sitä kuuluisaa "munaa"...! :)

Olen jo aiemmin maininnut GH3:n Rolling Stonesin "Paint It Black"-biisin. Joillekin kipale varmasti uppoaa todella lujaa, mutta allekirjoittanut tunsi lähinnä turhautumista ja tuskaa, kun tämä biisi piti kahlata läpi. Oli se niin kevyttä lutkutusta koko kipale, puuttui muna ja meno... :D

Itselleni GH-peleissä on tärkeintä ollut 2 asiaa: 1) biisin soittaminen tuntuu mukavalta ja sopivan haasteelliselta. Ja 2) biisissä pitää olla sitä kuuluisaa "munaa"...! :)

Tässähän nuo kriteerit on. En tiedä mikä on kirjoittajan mielipide "munakkaasta" biisistä, mutta omasta mielestä ainakin tälläisessä party-pelissä musiikin tulisi olla sellaista kohtalaisen iloista musiikkia jota soittaessa kaikilla on kivaa. Minulla ei ole mitään Slayeria vastaan, mutta Raining Blood ei minusta sovi tälläiseen peliin. Ei tuo peli-iltaa viettäessä tunnelmaa juurikaan kohota. Rock Bandin 'Blue1 biisi' "Are You Gonna Be My Girl" oli aivan loistava biisivalinta tämäntyyppiseen peliin.

Paljon puhuttu Iron Maiden täyttää myös tuon hyvän fiiliksen, mutta biisien soittaminen on kyllä niin kuivaa touhua kun kuvio on aina sitä samaa, joten mikään Guitar Hero: Iron Maiden ei kyllä kiinnosta.

Tätä se on kun musamakuja on niin monia ja kun vielä porukan annetaan äänestää parhaimmat biisit peliin, niin tuloksetkin voivat olla hieman ns. vinksahteneita...

Voi olla että noin kävisi jos biiseistä olisi äänestys pistetty pystyyn, mutta kyllä Smash Hitsin biisilista on ihan pelitalon kokoama. Ainoa asia mistä äänestettiin, oli järjestys jossa biisit julkistettiin.

Olen jo aiemmin maininnut GH3:n Rolling Stonesin "Paint It Black"-biisin. Joillekin kipale varmasti uppoaa todella lujaa, mutta allekirjoittanut tunsi lähinnä turhautumista ja tuskaa, kun tämä biisi piti kahlata läpi. Oli se niin kevyttä lutkutusta koko kipale, puuttui muna ja meno... :D

Tästä samaa mieltä. Turha biisi. Saman bändin Can't You Hear Me Knocking GH2:ssa sitten taas oli todella upea veto ja sitä olisin tähänkin kaipaillut. Vaikka ymmärtäähän sen että tuosta ei alkuperäisäänitystä otettu mukaan, koska Rollareiden alkuperäinen 7-minuuttinen veto sisältää mm. pariminuuttisen saksofonisoolon.

Voi olla että noin kävisi jos biiseistä olisi äänestys pistetty pystyyn, mutta kyllä Smash Hitsin biisilista on ihan pelitalon kokoama. Ainoa asia mistä äänestettiin, oli järjestys jossa biisit julkistettiin.

Kiitos täsmennyksestä! Minä kun sain sen kuvan tämän ketjun viestejä selatessani, että fanit olivat saaneet biisit äänestää... ;) Täytyy kai ottaa silmä käteen vastaisuudessa ja tsekata jutut paremmin, ennen kuin alkaa kommenttia vääntämään..

Mutta täytyy tämä uusi tieto mielessä todeta, että mitä lie sieniä pelintekijät ovat popsineet kun biisilistaa lähtivät arpomaan... Ok, mukana on joitain todella loistavia kappaleita, mutta on siinä listassa myös sellaista kuraa, ettei sitä ihan oikein ymmärrä, millä perusteella noille joillekin biiseille voi edes kuvitella antavansa Greatest Hits-statuksen... ;) Pelintekijät kai ovat sairastuneet musiikkikriitikoille yleiseen elitisti-sairauteen... :D

Tosin itse olen ehkä hieman huono arvostelemaan Greatest Hits-painoksen biisivalintoja, sillä yleensä ottaen minulla GH-peleissä eniten kiksejä ovat antaneet hieman raskaampaa materiaalia soittavien bändien kipaleet, esim. GH3:n dlc:nä julkaistu Mastodonin "Sleeping Giant" on täyttä parhautta soittaa...! Toisaalta Heartin "Barracuda" on myös yksi lemppareista, hyvä, että se pääsi mukaan listaan!

Ylös Bottom