Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

HÄ? Visa Electron!!!

prozo

New Member
Niin olin eilen jo menossa ostamaan liveä mutta sanoivat että visa electron ei käy!? onko se näin vai oliko myyjä väärässä... Kiitos!
 
Myyjä ehkä yleisti liikaa. Kaikki Electronit eivät käy, mutta ainakin Sampo-pankin kortti on todettu toimivaksi.
 
Visa Electronin täytyy olla surkein kortti ikinä. Monesti olen yrittänyt maksaa ostokseni kyseisellä kortilla, mutta kassalla neiti sanookin, että ei kelpaa ja sitten vaan nostamaan käteistä muun jonon odotellessa. Gigantti taitaa olla ainoa mesta, missä oikeasti oon onnistunu maksamaan kortilla.. muuten käytän kyllä nykyään tuohta..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Urpo_99
Visa Electronin täytyy olla surkein kortti ikinä. Monesti olen yrittänyt maksaa ostokseni kyseisellä kortilla, mutta kassalla neiti sanookin, että ei kelpaa ja sitten vaan nostamaan käteistä muun jonon odotellessa. Gigantti taitaa olla ainoa mesta, missä oikeasti oon onnistunu maksamaan kortilla.. muuten käytän kyllä nykyään tuohta..
Lidlin paskapulju taitaa olla nykyään niitä harvoja missä ei electroni käy.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Urpo_99
Visa Electronin täytyy olla surkein kortti ikinä. Monesti olen yrittänyt maksaa ostokseni kyseisellä kortilla, mutta kassalla neiti sanookin, että ei kelpaa ja sitten vaan nostamaan käteistä muun jonon odotellessa.

Mulla on Sammon visa electron ja on toiminut kyllä kaikissa paikoissa (mitkä hyväksyvät electronin). Hitaammin se kyllä toimii verrattuna esim. Nordean korttiin. Joutuu siinä kassalla kortin hyväksymistä odotellessa pyöritellä peukaloita ja katsella muualle kun myyjä odottaa vahvistusta. :D
 
Ensiksi kannattaa tarkistaa onko myymälän ovessa/kassalla Visa Electron -logo. Itselläni on Osuuspankin normaali pankkikortti, eli Electron, jolla olen maksanut ostokseni mm. Prismassa, Citymarketissa, Anttilassa, McDonald'sissa, erinäisissä pikaruokaloissa ja pizzerioissa sekä Veikkauksen toimipisteessä.

Ei kai se vaikeaa ole käydä automaatilla nostamassa lisää rahaa, vai sijaitsiko se kyseisellä ostohetkellä liian kaukana?
 
olen käyttänyt visa electronia yli puoli vuotta maksuvälineenä, kerran on vastaan tullut paikka missä ei käynyt ja sekin oli joku ruokakauppa missä ei sattumalta vielä toiminut mutta saman ketjun muissa kaupoissa on toiminut
 
Itseasiassa on aika omituista, että on vielä liikkeitä joissa Visa Electron ei käy. Korttihan on kauppiaallekin äärimmäisen mukava, kun ei tarvitse pelata kolikoiden ja setelien kanssa - vaan rahat suoraan tilille.

Myyjän ei tarvitse täyttää kuin yksi paperi ja oikeudet + laite tulee parin viikon sisällä. Kaupat voi jäädä tekemättä, jos kyseessä on vaikkapa limupullo (eikä jokin spesiaalimpi). Asiakas nostaa rahat ja eksyy toiseen kauppaan.

Mulla on ollut ihan hyvää tuuria Visa Electronin kanssa, mutta on niitä tainnut pari paikkaa tulla eteen missä ei ole käynyt. Mä olen tottunut käteiseen ja yleensä myös siten makselen, kortilla on helppo maksella ajattelematta minkälaisia summia on käyttänyt.

Yleensäkin jos vaikka Helsingissä marssii pieneen levykauppaan, niin varmasti asiakaspalvelu on sillä tasolla, että maksaminen onnistuu. Toisin on isommilla ketjuilla, kuten Shell-huoltamot ja vaikkapa Ikea... en tiedä onko kyse isosta koneistosta vai mikä on syy, että esim. monikansallisella yrityksellä kortti ei käy...
 
R-kioskiskissa ei myöskään electron käy. todella ärsyttävää, kun siellä tulee lähes aina matkakortti ladattua.
 
Ylös Bottom