Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Tonppa

KonsoliFIN Alumni
Oletteko törmänneet räikeisiin häiriötapauksiin pelatessanne verkossa? Toki kaikenlaisiin rääväsuihin ja törppöihin olette varmaankin joutuneet "tutustumaan", mutta että ihan kunnon sekopäihin?

http://fi.playstation.com/help-support/grief-reporting/

Tuolla sivulla voi käydä tekemässä "ilmiannon" räikeistä tapauksista. Itse jouduin ensimmäistä kertaa turvautumaan kyseiseen sivustoon, sillä yksi henkilö jostain syystä napsahti ja on alkanut pommittamaan minua PSN-yksityisviesteillä.

Aloitin Battlefield: Bad Company -pelin pelaamisen PS3:lla tuossa pari viikkoa sitten. X360:lla tuli ansaittua 10002:n tapon achievement, joten nyt on tähtäimessä sama Trophy PS3:lla. Upea peli kun on, sitä jaksaa jauhata illasta toiseen. :)

Luonnollisesti olen suhteellisen hyvä, sillä kartat ja aseet ovat kaikki tuttuja. Näin ollen vaikka arvoni ei ole vielä 25:ttä, niitän vastustajia kiitettävästi. Yksi puolulaiseni ei sitten hyväksynyt sitä. Ilmeisesti "vein hänen tapot", kun ammuin snipulla nopeammin kuin hän ja pudotin jengiä tankkitulituksella oikein urakalla. Yhtäkkiä ruudulle pamahti ihme rasistiläppää tältä hepulta. Sitten alkoi tulla lisää kuinka hän on maailman paras pelaaja ja mä olen vain **tun nigga jne. Sitten tuli yksi viesti täynnä jotain statseja (en jaksanut enää lukea) ja sen jälkeen vielä kuvalla varustettu viesti. Kuvaa en saa PS3:llani auki, ehkä hyvä niin. Vastasin kiroilematta tai muuta typerää kirjoittamatta, ettei hänen kannata riehaantua, vaikka sainkin enemmän pisteitä. Sitten tuli vain lisää viestejä...

Argh. Ties mikä tapaus toisessa päässä, mutta todella sekopäinen sellainen. Toivottavasti hän ei ala laittamaan samanlaisia viestejä jollekin herkkähipiäiselle...

Mites teillä? Oletteko joutuneet vainon kohteiksi?
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Ei ole tullut vastaan. Ainoastaan omien tappajia on tullut pelissä vastaan ei pahempaa.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

No itsellä ei sentään noin sekopäistä kaveria ole tullut vastaan, mutta kyllä kerran NHL:ssä tuli pelattu yhtä tyyppi vastaan online peli. Kaveri teki näitä raivostuttavia pakitus-läpäri maaleja varmaan 4 ja sitten mä hermostuin ja aloin tekemään vanhanaikaisia kertatoisensa jälkeen. Voitin ottelun, ja sitte siellä se kaveri alko kaikkee lähettelee kunne lopulta lisäsin sen estolistalle. Tais 6 viestiä laittaa missä haukkus mua säälittäväksi bugi maalien käyttäjäksi ja haukkus kaikeks mitä vaan keksi, vaikka itekkin teki vielä säälittävimpiä. Mut joo rauha hänen sielulleen.. :)
Niin ja onhan sit niitä tullu kans vastaan ketkä lähettää 1-2 viestiä, mutta tää nyt oli vähän pahempi.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

ja olin lukevinani, että jos KZ2:ssa on tuollaista häiriökäyttäytymistä, niin siinä ohjekirjassa jo neuvotaan ilmoittamaan niistä, ehkä siihen liittyy: omien tappaminen ja muu tahallinen/sanallinen toisten ärsyttäminen?
kaippa sitä vois alkaa pitää "jöötä" ulkomaalaisille :D
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Bad Companyssa häiriökäyttäytyminen on ihan sisäsyntyistä. Kyse on niukoista resursseista, joita on jakamassa joukko innokkaita pelaajia. Tämä täysin sama ilmiö on näkynyt alusta lähtien PC:llä ja myöhemmin mm. lootalla. Aluksi oli lentokoneet ja niistä tappelu, myöhemmin helikopteri ja nyt viimeisimpänä artillary. En vetäisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tämän pelin piirissä tapahtuvasta "häiriköinnistä".
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Joo, kokemusta itellä tuolta NHL-peleistä tulleista viesteistä, välillä hävinneeltä välillä voittaneelta pelaajalta, usein ihan käsittämättömistä syistä ja nyt ekana mieleen tulee joltain jenkki-pojulta tullut viesti- Hope u get cancer.
Kuten salee tossa edellä jo totesikin, niin laita estolistalle, ei tuu viestiä sieltä enää ikinä..
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

En vetäisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tämän pelin piirissä tapahtuvasta "häiriköinnistä".

Hetkinen. En siis voi vetää mitään johtopäätöksiä niiden kipeiden viestien perusteella, joita minulle lähetettiin? Jaa. Mitäköhän pitää tapahtua, että voidaan käyttää sanaa häiriköinti ilman sitaatteja?

Toki olen X360:llakin törmännyt samaisen pelin ääressä älyvapaisiin tyyppeihin, mutta koskaan homma ei ole mennyt samalle tasolle kuin nyt tämän yhden selkeästi häiriintyneen hepun kanssa. Omia tapetaan jne, mutta sekopäiseksi homma ei ole koskaan aiemmin mennyt.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Xbox Livessä näitä häiriköitä tuli aina silloin tällöin vastaan. PSN:ssä en ole törmännyt vielä yhteenkään. Ja hyvä niin.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Tonppa sanoi:
Vastasin kiroilematta tai muuta typerää kirjoittamatta, ettei hänen kannata riehaantua, vaikka sainkin enemmän pisteitä.

En epäile tuntemuksiasi tätä härikköä kohtaan, mutta vinkkinä vastaisuuden varalle: et ehkä ollut ainoa joka sai maistaa tämän sanasiepon sutkauksia? Takerruit kuitenkin niihin ja menit vielä vastaamaan tavalla, joka varmasti riemastutti sankaria. Tätä hän juuri odotti.

Paras keino on jättää nämä tapaukset huomiotta ja antaa vajota omaan mitättömyyteensä.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

et ehkä ollut ainoa joka sai maistaa tämän sanasiepon sutkauksia?

Uskon, että kyseinen tyyppi on muitakin pommittanut. Harmi vain niitä nuorempia pelaajia, jotka joutuvat vastaanottamaan samanlaisia viestejä kuin minä. Siksi tein valituksen, jos siitä jotain hyötyä olisi... (jos vain muutkin tekisivät, niin eiköhän jotain tapahtuisi)

Ja missään nimessä ei kannata olla hiljaa! Siitä olen täysin eri mieltä kanssasi. (eli siis kannattaa tehdä valitus)
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Paras keino on jättää nämä tapaukset huomiotta ja antaa vajota omaan mitättömyyteensä.
Olen tässä asiassa täysin eri mieltä. Nimenomaan tuollaisista urpoista kannattaa ja pitääkin heittää grief-raporttia. Se että häiriköinti leviää pelin ulkopuolelle, on jo parikin astetta vakavampaa kuin teamkill-peeloilijat.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Uskon, että kyseinen tyyppi on muitakin pommittanut. Harmi vain niitä nuorempia pelaajia, jotka joutuvat vastaanottamaan samanlaisia viestejä kuin minä. Siksi tein valituksen, jos siitä jotain hyötyä olisi... (jos vain muutkin tekisivät, niin eiköhän jotain tapahtuisi)

Kyllä ja kun meissä joukossa on paljon herkkiä, jotka eivät ole tottuneet vastaanottamaan tälläistä törkyä, tuntuu se äkkiseltään pahalta. Ehkä jonkinlainen paksumman nahan kasvattaminen on näissä ympyröissä tarpeen. Joskus on joutunut heittämään mikrofonin lattialle, kun alkaa tulla vähän liian paksua tekstiä. Harvinaista onneksi.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Hetkinen. En siis voi vetää mitään johtopäätöksiä niiden kipeiden viestien perusteella, joita minulle lähetettiin? Jaa. Mitäköhän pitää tapahtua, että voidaan käyttää sanaa häiriköinti ilman sitaatteja?

Toki olen X360:llakin törmännyt samaisen pelin ääressä älyvapaisiin tyyppeihin, mutta koskaan homma ei ole mennyt samalle tasolle kuin nyt tämän yhden selkeästi häiriintyneen hepun kanssa. Omia tapetaan jne, mutta sekopäiseksi homma ei ole koskaan aiemmin mennyt.

Minusta tuo oli ihan selvää häiriköimistä ja siitä kannattaa/kannatti tehdä raportti.Omalla kohdalla ei ole(onneksi)vielä tullut mitään häirikköä vastaan PS3.sen puolella.

Tosin minulla kävi sillain BF: Bad Companyssa,että olin snipu ja juoksentelin yhteen pusikkoon.No,siellä sitten istu kaikki muutkin sniput kuin orrella,jokainen omassa puskassaan väijymässä.Harmillisesti vain yksi epäonnekas sniputtaja riensi edessä olevasta puskasta esiin ja juoksi juuri vihollisen eteen,kun tulitin vihua.No,se oli se kerta.Mutta sama toistui uudestaan! Sama pelaaja osui mun tähtäimen eteen just kun tulitin.Siltä meni hermot ja se alkoi ampua mua aina uudestaan.Aina kun respawnasin,niin kuula tuli kalloon.Menin sitten tekemään sovinnon elettä ja heittelin medic packeja sille ja sit se lopetti.Ymmärsi kait viestin että se oli ihan puhdas vahinko.Ja sitä se todellakin oli.Ei kuulu minun tapoihin ampua omia.Se oli vain harvinaisen epäonnekas sattuma.:D

Xbox360:llä taas kun pelasin rock bandia,niin joku kanadalainen lähetti v"tuilu viestejä,kun mulla tuli nettikatkos boxille kesken soittelun.Lähetti oikein ääni viestin! :cool:
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Olen tässä asiassa täysin eri mieltä. Nimenomaan tuollaisista urpoista kannattaa ja pitääkin heittää grief-raporttia. Se että häiriköinti leviää pelin ulkopuolelle, on jo parikin astetta vakavampaa kuin teamkill-peeloilijat.

Varmaan haettiin enemmän tätä, ettei viesteihin vastailtais?
Se tosiaan nimittäin on vain bensaa liekkeihin yleensä, jos vastaa noiden klovnien viesteihin. Vastasi millä tavalla tahansa. Häirikkö huomaa, että viestinsä noteerataan niin luonnollisesti häiriköinti jatkuu.
Eli paras tapa, IMO, olis jättää vastaamatta ko. häiriköijälle ja kaikessa hiljaisuudessa vaan raportoida tuonne sivulle.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Eipä ole mitään kummempaa tullut vastaan. Ja jos joskus tulee tuskimpa siitä välitän. Annan asian olla ja niin antaa varmaan häiriköijäkin, jos en vastaile mitään. On parempaakin tekemistä, kuin valittaa valittajille....
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Eipä ole mitään kummempaa tullut vastaan. Ja jos joskus tulee tuskimpa siitä välitän. Annan asian olla ja niin antaa varmaan häiriköijäkin, jos en vastaile mitään. On parempaakin tekemistä, kuin valittaa valittajille....

Mutta eihän sitä tarvitse valittaa valittajalle tai v****ilijalle, vaan pistää raporttia eteenpäin, näin minä teen heti, kun joku häiriköi, olkoon sitten kuka tahansa! tiimkillaaja, valittaja tai päätään aukoja! mun pelejä ei tartte tulla pilaamaan millään tavalla :mad:
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Kerran tuli NHL:ää pelatessa joltain britiltä kaikenlaista neekeri läppää. Ilmeisesti hiukan katkera oli vastustaja tappiosta etenkin kun oma ja kaverini pelaaja olivat tummaihoisia...

Ja joskus myös tullut jotain nimittelyä huoran pojaksi yms. myös NHL09:ssä. Lähinnä nuo vaan naurattaa ja ehkä vähän myötähäpeääkin on näiden viestin lähettäjiä kohtaan. Koville tuntuu häviäminen ottavan joidenkin kohdalla :D
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Joskus joku Britti NHL09:ssä rupes jotain väsynyttä niggazzz läppää heittämään, kun olin tehnyt pelaajastani tummaihoisen. Sieltä tuli jtn orjuus läppää ja että pitäs painua pelamaan korista. Kuittasin tuon sillä, että kannattais keskittyä jalkapalloon kun kerta jääkiekkossakaan ei meille nekruille pärjää... Sen jälkee hiljaa ollut...

Ja Bäfässä tuli kerran itkua että käytän koodeja, kun saman herran kolmesti puukolla teilasin.

edit: hidas, nekru kaveri kerkes ensin :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Nuo asiattomuudesta valittamissydeemit on olemassa juuri sen takia, että niitä käytetään. Kylmästi nolla toleranssi kummaltakin puolelta.

Itselläni tuli kerran vastaan homottelua. Hoidin asian, eipä tullut enempää kyseiseltä järjen jättiläiseltä.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

On tullut monesti spämmäystä siitä kuinka olen n00b ja munkitan urakalla, mutta sitä on sitten vaan hauska yrittää kahta kovemmin viedä näitä valittajia :D
 
Ylös Bottom