Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Half-Life: Alyx (Valven lippulaiva-VR-peli)

Siinä olis, jumalauta et on upean näköistä.




Edit: ilmainen Valve indexin omistajille. Täytyy odotella black friday tarjouksia mutta kyllä tuo index ostohousuja ollaan vetämässä jo jalkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Siinä olis, jumalauta et on upean näköistä.




Edit: ilmainen Valve indexin omistajille. Täytyy odotella black friday tarjouksia mutta kyllä tuo index ostohousuja ollaan vetämässä jo jalkaan.
Olen sanonut tämän jo aiemmin, mutta todetaan vielä toistamiseen. 2020 pelivuosi on aivan käsittämätön.

Hieno homma, että Half-Life saa vihdoin jatkoa. Joitakin vuosia takaperin pelasin läpi Episodi 2:n. Grafiikka oli ymmärrettävästi rujon näköistä, mutta tästä huolimatta peli tuli läpäistyä ihan mieluusti. Ehdottomasti yksi parhaista FPS -sarjoista - ellei jopa paras.
 
Siinä olis, jumalauta et on upean näköistä.



Edit: ilmainen Valve indexin omistajille. Täytyy odotella black friday tarjouksia mutta kyllä tuo index ostohousuja ollaan vetämässä jo jalkaan.


Täällä ollaan jo valmiita, kun näkyy pelissä olevan suora tuki Oculukselle. Tänään päivitetty Oculus Quest PCVR-yhteensopivaksi.

Näytti hyvältä! Valve panostaa nyt tasolla, joka vie koko alaa eteenpäin. Molemmat aikaisemmat Half-Lifet olivat vallankumouksellisia aikoinaan. Ilmeisesti tästä kaavaillaan tälle jatkoa.

EJ5XAX0W4AAR28W
 
Viimeksi muokattu:
Gabe Newelille VR on selvästi samanlainen innoituksen lähde kuin meille monelle on ollut jo useamman vuoden. Paluu pelaamisen alkulähteille.

“Everyone at Valve is excited to be returning to the world of Half-Life. VR has energized us. We’ve invested a lot of ourselves in the technology. But we’re also game developers at heart, and to be devoting ourselves to a VR game this ambitious is just as exciting. For that to come in the form of Half-Life feels like the culmination of a lot things we care a lot about: truly great games, cutting edge technology, and open platforms. We can’t wait for people to experience this.”

-Gabe Newel, CEO Valve

Geoff Keighley on hieno mies. Sen tietää myös Valve.

 
Viimeksi muokattu:
Paljon on ollut itkua pelaajilta ”en maksa 1000$ siitä että voin pelata yhtä peliä”. Tuntuvat unohtavan että niitä laseja saa paljon halvemmallakin ja nyt black friday ja joulu lähestymässä niin silmä kovana alennusten kanssa.
 
Paljon on ollut itkua pelaajilta ”en maksa 1000$ siitä että voin pelata yhtä peliä”. Tuntuvat unohtavan että niitä laseja saa paljon halvemmallakin ja nyt black friday ja joulu lähestymässä niin silmä kovana alennusten kanssa.

Asiat yleensä maksavat. Ei ole pakko mennä kalleimmalla, kun halvemmallakin saadaan upeita pelikokemuksia. Suosittelen Oculus Questia. Onnistuu Beat Saberit ilman kaapeleita ja tämä Half-Life: Alyx tietokoneeseen kytkettynä.

Pelin kotisivu: https://half-life.com/en/alyx

Steamissa hinta on 44,99 €.
 
Harmillisesti uusi Half-Life-peli paljastuu VR-yksinoikeudeksi (ainakin toistaiseksi?). VR sai tämänkin pelaajan aluksi innostumaan,
kunnes tajusi sen olevan taas yksi gimmick, jossa laitteet jäävät nurkkaan tai laatikkoon pölyttymään. Uusi Half-Life maistuisi kyllä
varsin mainiosti, mutta ei todellakaan näkökulmaa vaihtava näyttö naamaan teipattuna ja kädet liiketunnistuslärpäkkeillä :/
 
PSVR lasit on varsinkin käyttetynä halvat 150-200€ ja tarjoavat hintalaatusuhteeltaan parhaan kokemuksen VR kentässä.

Tällä hetkellä pieni ongelma on se että PS4 tehot ei riitä, muuta silloin kun PS5 julkaistaan niin tämä toivottavasti poistuu ja tulee pelejä pelkästään PS5. Mutta se kannattaa muistaa että PSVR on nykyiselläänkin loistava laite ja ylivoimaisesti paras hintalaatusuhteeltaan.

Immersion puolesta VR pelit on ihan omassa luokassa, voidaan puhua jopa uudesta alustasta.
 
Harmillisesti uusi Half-Life-peli paljastuu VR-yksinoikeudeksi (ainakin toistaiseksi?). VR sai tämänkin pelaajan aluksi innostumaan,
kunnes tajusi sen olevan taas yksi gimmick, jossa laitteet jäävät nurkkaan tai laatikkoon pölyttymään. Uusi Half-Life maistuisi kyllä
varsin mainiosti, mutta ei todellakaan näkökulmaa vaihtava näyttö naamaan teipattuna ja kädet liiketunnistuslärpäkkeillä :/
Mutta onko peli esimakua tulevasta oikeasta täysmittaisesta Half-Lifestä?
 
Mutta onko peli esimakua tulevasta oikeasta täysmittaisesta Half-Lifestä?

Tämä peli on testi VR:lle, jos se menestyy ei Valve todennäköisesti palaa tekemään normaaleja pelejä. Mitä meinaat täysmittaisella pelillä ? Tämä on 15-20h oikea Half-Life peli, mutta vain parempana kuin se koskaan voisi olla perus Hiiri näppis kombolla.
 
Harmillisesti uusi Half-Life-peli paljastuu VR-yksinoikeudeksi (ainakin toistaiseksi?). VR sai tämänkin pelaajan aluksi innostumaan,
kunnes tajusi sen olevan taas yksi gimmick, jossa laitteet jäävät nurkkaan tai laatikkoon pölyttymään. Uusi Half-Life maistuisi kyllä
varsin mainiosti, mutta ei todellakaan näkökulmaa vaihtava näyttö naamaan teipattuna ja kädet liiketunnistuslärpäkkeillä :/

Väitän ettei VR oo hetken huumaa. Se on kuin online-pelaaminen, yksi iso osa pelaamista, vaikka ei täysin syrjäytäkkään perinteistä. Toki monen, hyvänkin pikkupelin kohdalla vr on vain huumaa, ja esim. Beat Saber 5 tuskin säväyttää enää ketään. Onneksi välillä julkaistaan näitä kunnon pelejä vr:nä.

Tästä uudesta Half-Lifestä, komeelle näyttää ja luottoo löytyy Valveen, joten seurataan mielenkiinnolla. Tässähän joutuu, ehkä hyppäämään ensi vuonna takaisin PC-pelaajaksi :D
 
Viimeksi muokattu:
Ei VR ole hetken huumaa ja kaikki jotka tietää jotain tajuaa sen, ollaan vitun kaukana jostain hetken huumasta!
 
Tästä uudesta Half-Lifestä, komeelle näyttää ja luottoo löytyy Valveen, joten seurataan mielenkiinnolla. Tässähän joutuu, ehkä hyppäämään ensi vuonna takaisin PC-pelaajaksi :D

Ei sitä tarvitse hypätä kun ottaa nykyisen rinnalle. Poimii molemmista leireistä parhaimmat VR-kokemukset. Meno on PC-puolella astetta villimpää, kun tekijät voivat tuoda keskeneräisiä pelejä ohi virallisten kauppapaikkojen. Kokeileva pääsee ihan tuoreiman sisällön äärelle, jopa osallistumaan kehitystyöhön.

Half-Life: Alyxin minimivaatimukset tietokoneelta:

EJ7_W6dXUAAnusg
 
Viimeksi muokattu:
Hieman off-topic mutta tätä olen useammassakin viestissä täällä sivunnut, Sonyn maltillinen kehitystahti PSVR:n kanssa johtaa väkisinkin siihen että moni PSVR:stä innostunut alkaa tähyillä PC puolelle ja ihan syystä. Kaikkia teknisiä tietoja emme edes tiedä, mutta modit ja avoin ympäristö tarjoavat sellaista, mitä tuleva PSVR2 ei taatusti tule tarjoamaan. Half-Lifeäkään emme PSVR:llä tule näkemään.

Half Lifen aihettama pöhinä on kyllä valtaisa :D vaikka Asgards Wrath ja Stormland ovat nekin kovia suorituksia, eivät ne juuri ole väräyttäneet flat-pelaajia, suomalaisissa pelilehdissä ei ole edes arvosteluja kai näkynyt niille.
 
Kaikkia teknisiä tietoja emme edes tiedä, mutta modit ja avoin ympäristö tarjoavat sellaista, mitä tuleva PSVR2 ei taatusti tule tarjoamaan.

Pelikonsolit nyt yleisesti ottaen ovat vain rajoitettu versio tietokoneesta. Counter-Strikeä ei olisi koskaan syntynyt täällä. Muistamme kuitenkin esimerkiksi Unreal Tournamentin, joka tuki modien siirtoa tietokoneelta PS3-versioon. Toisaalta suljettu ympäristö myös suojelee.

Valve laittaa myös tämän Alyxin työkaluja jakoon modikulttuurin piristykseksi.

"Community-built environments, available via Steam Workshop - A set of Source 2 tools for building new levels will be available for the game, enabling any player to build and contribute new environments for the community to enjoy. Hammer, Valve's level authoring tool, has been updated with all of the game's virtual reality gameplay tools and components," Valve writes on the official Half-Life: Alyx website.

Lähde: https://www.tweaktown.com/news/6888...ia-new-vr-optimized-source-2-tools/index.html
 
Ylös Bottom