Halo 5: Guardians

Miika_-

Well-Known Member
Vastaus: Halo 5: Guardians

Laitoitko päivityksen asentumaan samalla, kun asennat peliä?

Onella kannattaa yleensä valita, että ei lataa päivitystä heti vaan asentaa pelin ensin, niin menee nopeammin :)

Tiiäkkö että ei kysynyt sitä edes :confused: alkoi vissiin lataileen sitä itsekseen?
 
P

Poistettu jäsen 3274

Guest
Vastaus: Halo 5: Guardians

Tiiäkkö että ei kysynyt sitä edes :confused: alkoi vissiin lataileen sitä itsekseen?

Pitäis kyllä imoittaa, että "päivitys saatavilla haluatko ladata nyt" ja itse lykkään päivityksen latausta aina myöhemmäksi jos ostan jonkun pelin levyllä.

Voi kyllä olla, että ei Halo 5 kohdalla kysy sitä (itse ostin diginä, niin päivitys oli ilmeisesti valmiina)
 

Miika_-

Well-Known Member
Vastaus: Halo 5: Guardians

Pitäis kyllä imoittaa, että "päivitys saatavilla haluatko ladata nyt" ja itse lykkään päivityksen latausta aina myöhemmäksi jos ostan jonkun pelin levyllä.

Voi kyllä olla, että ei Halo 5 kohdalla kysy sitä (itse ostin diginä, niin päivitys oli ilmeisesti valmiina)

Joo niin on minullakin yleensä kysynyt, noh odotellaan että pääsee pelaan :cool:
 

stammy

Well-Known Member
Vastaus: Halo 5: Guardians

Rohkea viritys tuo rankkijärjestelmä. Ensin siis pelataan esikarsinnat, joiden mukaan sijoittuu suoraan johonkin liigaan. Tästä liigasta ei voi pudota, vaan ainoastaan nousta ylöspäin.

Käytännössä siis tarkoittaa sitä, että kovat pelaajat pääsevät heti pelaamaan kovia pelaajia vastaan, eivätkä tällaiset pelaajat grindaa ylöspäin alempia tasoja.

Itselle toki kävi vähän ohraisesti kun tie vei heti platinumiin. Tällä tasolla ehkä parhaimpana päivänä olisi mahdollisuus päästä plussalle, mutta pääsääntöisesti tulee pataan. Toisaalta matsit ovat kokonaisuudessaan olleet tasaisia ja kilpailullisia. Jos mindsetin asettaa siihen, ettei masennu omasta huonosta suoriutumisesta, vaan nauttii kilpailusta ja mahdollisuudesta kehittyä, on tämä järjestelmä kultaa.

Toivottavasti vielä joskus pääsisi tasolla nousemaankin. Nykysysteemillä se ei ole kuitenkaan mikään nopea prosessi, kuten nykypeleissä yleensä. Ja ehkä hyvä niin.
 

HQ

Member
Vastaus: Halo 5: Guardians

Rohkea viritys tuo rankkijärjestelmä. Ensin siis pelataan esikarsinnat, joiden mukaan sijoittuu suoraan johonkin liigaan. Tästä liigasta ei voi pudota, vaan ainoastaan nousta ylöspäin.

Käytännössä siis tarkoittaa sitä, että kovat pelaajat pääsevät heti pelaamaan kovia pelaajia vastaan, eivätkä tällaiset pelaajat grindaa ylöspäin alempia tasoja.

Itselle toki kävi vähän ohraisesti kun tie vei heti platinumiin. Tällä tasolla, ehkä parhaimpana päivänä olisi mahdollisuus päästä plussalle, mutta pääsääntöisesti tulee pataan. Toisaalta matsit ovat kokonaisuudessaan olleet tasaisia ja kilpailullisia. Jos mindsetin asettaa siihen, ettei masennu omasta huonosta suoriutumisesta, vaan nauttii kilpailusta ja mahdollisuudesta kehittyä, on tämä järjestelmä kultaa.

Toivottavasti vielä joskus pääsisi tasolla nousemaankin. Nykysysteemillä se ei ole kuitenkaan mikään nopea prosessi, kuten nykypeleissä yleensä. Ja ehkä hyvä niin.

Itse pääsin Swatissa diamondiin, mutta sitten slayerissa silveriin?! :D
 

Boxraz

New Member
Vastaus: Halo 5: Guardians

Täällä taas team areenassa diamondiin, ja sitten breakoutissa platinaan. Jännä, kun samalla porukalla pelailtiin melkein kaikki noi breakoutin esikarsinnat niin tuli Silver1, Gold1, Gold,2, ja platinum1. Team areenassa muuten sama, mutta itse diamondiin. Silti peli hakee kohtuu tasaisia matseja noissa pelimuodoissa vaikka rank hajonta on aika suuri.
 

stammy

Well-Known Member
Vastaus: Halo 5: Guardians

Jännä, kun samalla porukalla pelailtiin melkein kaikki noi breakoutin esikarsinnat niin tuli Silver1, Gold1, Gold,2, ja platinum1.
Vissiin esikarsinnoissa otetaan muutakin huomioon kuin tiimin voittaminen (joka taas karsinnoiden jälkeen on ainoa joka merkitsee). Esikarsintojen systeemiä ei ole taidettu tarkemmin missään selittää?
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Vastaus: Halo 5: Guardians

Iltapäivällä aikaisin aloitettu Halo-maratoni saatiin viimein päätökseen puolilta öin. Ei kuitenkaan tarinaa läpäisten, jäätiin tehtävään numero 14. Pikaisia ovat, saisi olla enemmän pituutta. Toisaalta pitkästymään ei ole päässyt. Vaikeustasona normal on liian helppo. Kun tässä kuitenkin jatkuvasti ohjausta myöten leijuu ilmassa Destinyn haamu, on vertailu siihen väistämätöntä. Siellä joutuu oikeasti pelkäämään vihuja, tässä ne ovat enempi olleet janttereiden roolissa. Ampumatauluja.

Illan viimeiset tunnit menivät suomiserverillä kustomoituja matseja pelatessa. Näistä eivät ilmeisesti tilastot kasva. Huippuviihdettä yhä edelleen.
 

maagiset

KonsoliFIN Alumni
Vastaus: Halo 5: Guardians

Iltapäivällä aikaisin aloitettu Halo-maratoni saatiin viimein päätökseen puolilta öin. Ei kuitenkaan tarinaa läpäisten, jäätiin tehtävään numero 14. Pikaisia ovat, saisi olla enemmän pituutta. Toisaalta pitkästymään ei ole päässyt. Vaikeustasona normal on liian helppo. Kun tässä kuitenkin jatkuvasti ohjausta myöten leijuu ilmassa Destinyn haamu, on vertailu siihen väistämätöntä. Siellä joutuu oikeasti pelkäämään vihuja, tässä ne ovat enempi olleet janttereiden roolissa. Ampumatauluja.

Illan viimeiset tunnit menivät suomiserverillä kustomoituja matseja pelatessa. Näistä eivät ilmeisesti tilastot kasva. Huippuviihdettä yhä edelleen.
Normaalilla ei kannata pelata Destiny veteraanin kun tämmöinen nakkisormikin pärjää hyvin heroicilla. Menee vain peli pilalle. Kampanjaa tässä on kuitenkin enemmän kuin Destinyssä kaikki lisäosat mukaan luettuna.
 

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Vastaus: Halo 5: Guardians

Vaikeustasona normal on liian helppo. Kun tässä kuitenkin jatkuvasti ohjausta myöten leijuu ilmassa Destinyn haamu, on vertailu siihen väistämätöntä. Siellä joutuu oikeasti pelkäämään vihuja, tässä ne ovat enempi olleet janttereiden roolissa. Ampumatauluja.

Eipä ne Destinyn vihutkaan kauheasti siellä Patrolin puolella pelottele, vaikka kuinka olisi Halloween. Rohkeasti vain vaikeustasoa ylös. Tosin en tiedä, alkavatko nuo viholliset sittenkään pelottaa. No okei, Wardenit, Knightit ja Hunterit on aika ikäviä toisinaan. Destinystä eniten kaipaamaan jää tuplahyppyjä, vaikka tuo buusti onkin kelvollinen korvike ja ehdottomasti tervetullut lisä peliin.
 

Joblo

Active Member
Vastaus: Halo 5: Guardians

Enpä ollut itse älynnytkään, että pelissä on tuollaisia "liigoja" en ole juuri muuta pelannut kuin Slayeria, Free-for-allia ja Swatia, ja näissä liigat Gold 3, Diamond 1 ja Diamond 1.

Peli tuntuu jo paremmalta, tänään on mennyt erinomaisesti ja KD pysytellyt aika hyvin kahden yläpuolella. Kenttien, pelimuotojen ja aseiden vähyys yhä kyllä harmistuttaa suuresti.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Vastaus: Halo 5: Guardians

Lopputekstit valuvat parhaillaan ruudulla. Eräs vuoden odotetuimmista peleistä on takana. Halo on ollut ennenkaikkea se eeppinen avaruusooppera pirteän värikkäällä asulla. Samalla tämä oli ensikosketus omalla kohdalla Bungien ja O'Donnelin jälkeiseen aikaan.

Yksinkertaisen räiskinnän ystävänä mies ja ase -kombinaatiota oli sekoittamassa kolme muuta ryhmien jäsentä. Vaikeustasolla Normal näitä ei olisi tarvinnut välttämättä edes johtaa, tein sitä kuitenkin osoittamalla kohteita tai nakittamalla tiettyyn osaan kenttää. Pysyivät muuten taka-alalla ja heidät voi periaatteessa unohtaa täysin. Ovat kuitenkin hyödyksi nostamalla pelaajaa takaisin riviin kuoleman porteilta. En käyttänyt myöskään juuri lainkaan uutena liikkeenä tuotua tähdättyä ilmahyppyä vihun päälle. Perinteitä kunnioittaen suojasta toiseen siis lähinnä edettiin.

Perinteisiin tämä vitonenkin vahvasti nojautuu. Tärkein yksinoikeus Microsoftille ja pelisarjan ortodoksiset fanit haluavat Halon. Verkkopelissä on tempo nopeutunut siitä mitä muistan noin 10 vuoden takaa. Simppeli 'kerää ase ja taistele' on muuttunut Warzonen korttipeliksi, jossa rahalla voi ostaa oikotien onneen tai ainakin päheemmän pakan kortteja. Kova riskinotto, eikä palaute ole ollut yksinpuolisen kiittävä. Mikromaksut mukana, eivät kuitenkaan pienemmän mittakaavan ja eSportsin Arenassa. Suurten sotanäyttämöjen ystävänä olikin yllätävää miten Arenan 4 vs. 4 tuntuu paremmalta. Joku tolkku pysyy mukana, eikä korttipelien koukerot yllä tahmaisilla näpeillään tänne asti. Eilinen ottelu suomiporukan kesken oli taas sitä vanhan ajan hyvää mittelöä. Aikaa ennen ilmassa leijuvia killstreakkeja ja palkintopokaaleja.

Loppuvuosi on tuupattu täyteen räiskettä. Silti Halolle löytyy se oma lokeronsa. Viimeinen lajinsa pitkänlinjan edustajista, joka on säilyttänyt kiinnostuksen yksinpeliin. Muissa se on ollut kuriositeetti jo vuosia. Roikkunut mukana säälistä, kun muuten panostukset ovat jo vahvasti siellä verkon puolella.

Riittävä syy konsolin hankinnalle? Ainakin niille, joille Halo on merkinnyt jotain muutakin kuin pelkkää tusinaräiskettä. Nostalgia myi konsolin sekä pelin tänne ja sitä se kait on Microsoft hakemassakin.

Uusinta lähtee käyntiin vaikeustasoa nostamalla ja ehkä sitä yhteistyömuotoakin voisi kokeilla. Sen erään kilpakosijan innoittamana by Bungie.

Normaalilla ei kannata pelata Destiny veteraanin kun tämmöinen nakkisormikin pärjää hyvin heroicilla. Menee vain peli pilalle. Kampanjaa tässä on kuitenkin enemmän kuin Destinyssä kaikki lisäosat mukaan luettuna.

Jep, vahingosta viisastuneena uusinta paikallaan.

Eipä ne Destinyn vihutkaan kauheasti siellä Patrolin puolella pelottele, vaikka kuinka olisi Halloween. Rohkeasti vain vaikeustasoa ylös. Tosin en tiedä, alkavatko nuo viholliset sittenkään pelottaa. No okei, Wardenit, Knightit ja Hunterit on aika ikäviä toisinaan. Destinystä eniten kaipaamaan jää tuplahyppyjä, vaikka tuo buusti onkin kelvollinen korvike ja ehdottomasti tervetullut lisä peliin.

Arvaa montako kertaa täällä haettiin tuplahyppyä ja tuloksena painokelvottomia? :D Jos Halo on historiansa vanki, on Destiny siitä se nykyaikainen versio. Hyvässä ja pahassa yhtälailla.
 

PKK

New Member
Vastaus: Halo 5: Guardians

Milloin tulee isompia kenttiä?
Loppuu huumori, kun sama mappi tulee kolme kertaa putkeen slayerissä.
Ja se että ukot syntyy seläntaakse, kun olet sen 3sekuntia sitten tappanut ja kostaa heti.
 

Ollie93

New Member
Vastaus: Halo 5: Guardians

Milloin tulee isompia kenttiä?
Loppuu huumori, kun sama mappi tulee kolme kertaa putkeen slayerissä.
Ja se että ukot syntyy seläntaakse, kun olet sen 3sekuntia sitten tappanut ja kostaa heti.
Veikkaisin et sit kun saavat big team battlen puskettua ulos pelattavaksi.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Vastaus: Halo 5: Guardians

Eilen oli pelatessa puhetta rankeista. Ovat aika hebreaa meille monille. Uutta oli toi kuukausittainen resetointi ja sen mukana jaettava kosmeettiset palkinnot.


Halo 5 Ranks

Ranks only apply to arena games. There are 7 ranks in Halo 5:

  • Bronze
  • Silver
  • Gold
  • Platinum
  • Diamond
  • Onyx
  • Champion

Each of these ranks has a number tier from 1-6. When you win enough games, your tier goes up. If you win enough games at tier 6, you move up to the next rank.

If you reach the top 200 in the playlist, you get Champion rank. So Onyx is the last rank everyone can get, and Champion is reserved for the best players. You can drop from Champion to Onyx if you are not in the top 200 anymore.

There will also be seasons coming later. These reset your rank in certain playlists and lets you do match placement again. The ranks reset each month and you have the ability to earn cosmetic rewards if you do well enough.

Lähde: http://www.gameskinny.com/54a4j/halo-5-guardians-ranking-system-guide
 

nimerkki

New Member
Vastaus: Halo 5: Guardians

Milläs controller layoutilla ihmiset tätä vääntää? Pelissä on sen verta toimintoja, että valitsee niin tai näin, pakosti joutuu jostakin toiminnallisuudesta vähän luopumaan.

Itse olen nyt pelannut H4 kontrolleilla, jotka ovat tuntuneet hyviltä. Miinuksena on hitaampi smart screen (se on tatilla), mutta olen pitänyt naattien heittoa liipaisimella sitä tärkeämpänä. Tiedostan kyllä, että luultavasti paras combo olisi fishsticks, jos sitä oppisi käyttämään.

Itse opettelin Master Chief Collectionin aikoihin pelaamaan bumper jumperilla, jolla olen myös 5:ssä jatkanut. Thruster on vähän huonossa paikassa (X), mutta bumper jumper helpottaa huomattavasti ampumista samalla kun hyppii.

Nyt parikymmentä tuntia moninpeliä pelanneena voisin sanoa kyseessä olevan paras Halo-moninpelikokemus pariin vuoteen, pelimuotojen puutteesta huolimatta. Pelit löytyvät nopeasti ja itse gameplay on hauskaa. Karttasuunnittelukin on melko onnistunutta, suosikeikseni ovat kohonneet Coliseum, Truth ja Eden. Ainoat heikommat kartat ovat mielestäni Pegasus, Orion ja Plaza. Toivottavasti vaikka BTB:n mukana tulisi pari uutta pelimuotoa, oddball ja KotH voisivat toimia oikein hyvin monilla kartoilla. Toivottavasti 343 ei tällä kertaa unohda Assaultia.

Team Arena on tällä hetkellä eniten suosimani pelilista. Harmillisesti kyseessä ainoa pelilista objective-pelimuodoilla. Myös Breakoutista on jäänyt positiiviset fiilikset. Ranking-systeemi tuntuu toimivan melko hyvin ja olen päässyt Brekoutissa platinum 1:een ja Team Arenassa diamond 2:een.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Vastaus: Halo 5: Guardians

Team Arena on tällä hetkellä eniten suosimani pelilista. Harmillisesti kyseessä ainoa pelilista objective-pelimuodoilla. Myös Breakoutista on jäänyt positiiviset fiilikset. Ranking-systeemi tuntuu toimivan melko hyvin ja olen päässyt Brekoutissa platinum 1:een ja Team Arenassa diamond 2:een.

Myös täältä iso peukku Breakoutille. Tykkään yleensä enemmän pelimuodoista, jossa pääsee heti syntymään takaisin kentälle, mutta pelaamani Breakout-matsit ovat olleet erinomaisia. Ne ovat olleet tasaisia vääntöjä, eikä yksi rundi ole kestänyt missään vaiheessa niin kauaa, että odottelu olisi päässyt harmittamaan (näissä taitaa olla tosi tiukka aikaraja muutenkin...).
 

maagiset

KonsoliFIN Alumni
Vastaus: Halo 5: Guardians

Ainoa mikä tuolla breakoutissa hiertää on näkymättömyys. Ei sovi mielestäni tuohon pelimuotoon. Oikeissa käsissä tekee liiankin kovaa tuhoa. Tämä ei ole muutenkaan muodostunut lemppariksi, mutta suurin syy on varmaan oma kädettömyys. Lisäksi se yhden ja saman kohtuu tylsän kentän hinkkaaminen. Hirveää variaatiota ei ole, vaikka voihan tuossakin lähestyä tilannetta hyvin erilaisista näkökulmista.

Omat suosikit on tällä stronghold ja lipunryöstö. Varsinkin lipunryöstö on parhaimmillaan todella hektistä ja tilanteet vaihtelevat nopeasti. Hyvällä tiimipelillä ja puheella pääsee pitkälle. Varsinkin kun peli menee tikan matsaamisen jälkeen jatkoajalle ja saatte joukkueen kanssa tehtyä sen ratkaisevan pisteen, niin tunnelma on katossa. Eilen oli neljän pelaajan fire teamillä juuri tätä juhahumua havaittavissa.

Stronghold on myös aika perinteinen alueiden valtaukseen perustuva pelimuoto, mutta se sopii mielestäni erittäin hyvin näihin Halon kenttiin. Tasaväkisillä joukkueilla hommasta saa todella mielekästä. Toki välissä saattaa tulla myös joku 100-0 voitto, jos vastustajan tiimi ei ole oikein kärryillä hommasta.

Tiivistyksenä voisi sanoa, että olen viihtynyt todella hyvin moninpelin parissa. Välillä toki joutuu tunnustamaan sen tosiasian, että Halojen moninpeli on jäänyt vuosien varrella liiaksi paitsioon ja opeteltavaa siis riittää. Tunteja täytyy saada vielä paljon alle, että oma tekeminen olisi samalla tasolla kuten muutamalla muulla pelikaverilla. Ei tuohon välttämättä riitä edes kymmenien tuntien pelaaminen, mutta voi ainakin sanoa, että tavoiteltavaa riittää.
 

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Vastaus: Halo 5: Guardians

Milläs controller layoutilla ihmiset tätä vääntää? Pelissä on sen verta toimintoja, että valitsee niin tai näin, pakosti joutuu jostakin toiminnallisuudesta vähän luopumaan.

Itse olen nyt pelannut H4 kontrolleilla, jotka ovat tuntuneet hyviltä. Miinuksena on hitaampi smart screen (se on tatilla), mutta olen pitänyt naattien heittoa liipaisimella sitä tärkeämpänä. Tiedostan kyllä, että luultavasti paras combo olisi fishsticks, jos sitä oppisi käyttämään.

Oletusasetuksilla on menty eteenpäin. Opettelin Halo 3:n aikaan Bumper Jumperin, mutta Halo 5:ssä en ensitestien jälkeen sitä ole koettanut. Ehkä tuohon voisi taas perehtyä ja katsoa, hyötyykö siitä merkittävästikin.

Breakoutissa minua häiritsee lähinnä samanaikainen suojien ja kertalaakista tappavien pääosumien puute. Suojien puute tarkoittaa, että osumista ei saa niin selkeää palautetta, joten esimerkiksi DMR:llä päähän paukuttaessa ei ole niin varma, menevätkö laakit perille vai eivät.
 

TeRm0z

Arvostelija KonsoliFIN-jumalien armosta
Ylläpitäjä
Vastaus: Halo 5: Guardians

Oletusnapeilla täälläkin mennään ja hyvin ovat kontrollit iskostuneet selkärankaan.
Ainoa harmi tuossa oikeastaan on kyykistyminen tatista: toisinaan huomaa konttaavansa keskellä kiivainta kaksintaistoa hätäisen sohelluksen seurauksena. Enkä taistelukentillä tehdyn empiirisen tutkimuksen perusteella ilmeisesti ole yksin murheeni kanssa. :D
 
Ylös Bottom