Vastaus: Halo 5: Guardians
Lopputekstit valuvat parhaillaan ruudulla. Eräs vuoden odotetuimmista peleistä on takana. Halo on ollut ennenkaikkea se eeppinen avaruusooppera pirteän värikkäällä asulla. Samalla tämä oli ensikosketus omalla kohdalla Bungien ja O'Donnelin jälkeiseen aikaan.
Yksinkertaisen räiskinnän ystävänä mies ja ase -kombinaatiota oli sekoittamassa kolme muuta ryhmien jäsentä. Vaikeustasolla Normal näitä ei olisi tarvinnut välttämättä edes johtaa, tein sitä kuitenkin osoittamalla kohteita tai nakittamalla tiettyyn osaan kenttää. Pysyivät muuten taka-alalla ja heidät voi periaatteessa unohtaa täysin. Ovat kuitenkin hyödyksi nostamalla pelaajaa takaisin riviin kuoleman porteilta. En käyttänyt myöskään juuri lainkaan uutena liikkeenä tuotua tähdättyä ilmahyppyä vihun päälle. Perinteitä kunnioittaen suojasta toiseen siis lähinnä edettiin.
Perinteisiin tämä vitonenkin vahvasti nojautuu. Tärkein yksinoikeus Microsoftille ja pelisarjan ortodoksiset fanit haluavat Halon. Verkkopelissä on tempo nopeutunut siitä mitä muistan noin 10 vuoden takaa. Simppeli 'kerää ase ja taistele' on muuttunut Warzonen korttipeliksi, jossa rahalla voi ostaa oikotien onneen tai ainakin päheemmän pakan kortteja. Kova riskinotto, eikä palaute ole ollut yksinpuolisen kiittävä. Mikromaksut mukana, eivät kuitenkaan pienemmän mittakaavan ja eSportsin Arenassa. Suurten sotanäyttämöjen ystävänä olikin yllätävää miten Arenan 4 vs. 4 tuntuu paremmalta. Joku tolkku pysyy mukana, eikä korttipelien koukerot yllä tahmaisilla näpeillään tänne asti. Eilinen ottelu suomiporukan kesken oli taas sitä vanhan ajan hyvää mittelöä. Aikaa ennen ilmassa leijuvia killstreakkeja ja palkintopokaaleja.
Loppuvuosi on tuupattu täyteen räiskettä. Silti Halolle löytyy se oma lokeronsa. Viimeinen lajinsa pitkänlinjan edustajista, joka on säilyttänyt kiinnostuksen yksinpeliin. Muissa se on ollut kuriositeetti jo vuosia. Roikkunut mukana säälistä, kun muuten panostukset ovat jo vahvasti siellä verkon puolella.
Riittävä syy konsolin hankinnalle? Ainakin niille, joille Halo on merkinnyt jotain muutakin kuin pelkkää tusinaräiskettä. Nostalgia myi konsolin sekä pelin tänne ja sitä se kait on Microsoft hakemassakin.
Uusinta lähtee käyntiin vaikeustasoa nostamalla ja ehkä sitä yhteistyömuotoakin voisi kokeilla. Sen erään kilpakosijan innoittamana
by Bungie.
Normaalilla ei kannata pelata Destiny veteraanin kun tämmöinen nakkisormikin pärjää hyvin heroicilla. Menee vain peli pilalle. Kampanjaa tässä on kuitenkin enemmän kuin Destinyssä kaikki lisäosat mukaan luettuna.
Jep, vahingosta viisastuneena uusinta paikallaan.
Eipä ne Destinyn vihutkaan kauheasti siellä Patrolin puolella pelottele, vaikka kuinka olisi Halloween. Rohkeasti vain vaikeustasoa ylös. Tosin en tiedä, alkavatko nuo viholliset sittenkään pelottaa. No okei, Wardenit, Knightit ja Hunterit on aika ikäviä toisinaan. Destinystä eniten kaipaamaan jää tuplahyppyjä, vaikka tuo buusti onkin kelvollinen korvike ja ehdottomasti tervetullut lisä peliin.
Arvaa montako kertaa täällä haettiin tuplahyppyä ja tuloksena painokelvottomia?
Jos Halo on historiansa vanki, on Destiny siitä se nykyaikainen versio. Hyvässä ja pahassa yhtälailla.