Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 5: Guardians

Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Hauska kuulla, että ainakin beetassa keskitytään tuohon areenamuotoiseen kilpailulliseen pelaamiseen, jossa kaikilla on samat lähtökohdat matseihin. En sitten tiedä, mitä mieltä tuosta Midshipistä pitäisi olla mieltä. Vähän tuntuu ylityylitellyltä, ja toisaalta kenttää on jo pelattu Halo 2:ssa sekä Halo 3:ssa. Parempi olisi, jos tehtäisiin suosiolla uusia kenttiä samoilla suunnitteluperiaatteilla, joiden ansiosta nuo klassikot olivat niin hyviä. Helpompi tietenkin on kopioida, mutta siinä sitten ollaankin, jos uusi peli ja / tai kenttään tehdyt uudistukset eivät istukaan ihan kokonaiskuvaan.

Samaa mieltä karttojen kierrättämisestä. Olisi tietenkin mukavaa, että originaali karttasuunnittelu olisi niin hyvää ja monipuolista, ettei yli kymmenenvuotiaaseen perustaan tarvitsisi tukeutua.

Laitetaan vielä muutama kuva betan(?) kartoista:

klcl9Ur.jpg

oidk2ju.jpg

Vny89yh.jpg

kEcN0zf.jpg

uLPCu98.jpg
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

On se kyllä pirun siisti :) En tykännyt kuiteskaan Halo 4 loadout systeemistä.. Kyllä alussa kaikilla pitäis olla se assault rifle PISTE!
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Halo 5:n moninpelistä vuosi pikkupätkä off-screen kuvaa, josta näkyy kaksi vanhan koulukunnan (tai ainakin itseni) kammoamaa mekaniikkaa, nimittäin aim down sights ja cod-animaatiolla toteutettu sprint. Tosin kuvassa näkyvä ase on Battle rifle, josta zoom-mekaniikka löytyy jo ennestään.

http://i.gyazo.com/c8266004805e6f1e75f9eb065ca796de.mp4
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Halo 5:n moninpelistä vuosi pikkupätkä off-screen kuvaa, josta näkyy kaksi vanhan koulukunnan (tai ainakin itseni) kammoamaa mekaniikkaa, nimittäin aim down sights ja cod-animaatiolla toteutettu sprint. Tosin kuvassa näkyvä ase on Battle rifle, josta zoom-mekaniikka löytyy jo ennestään.

http://i.gyazo.com/c8266004805e6f1e75f9eb065ca796de.mp4

Hieman pehmennyksenä pettymykselle, ADS ei ole perinteinen, eli ei hidasta liikettä, ei penaltyä lonkalta ammuttaessa ja descopekin on mukana. Eli ymmärtääkseni toiminnaltaan sama zoomi kuin aikaisemmin, mutta kosmeettisesti näyttää ads:ltä.

Lähde:
d421e19bbc2a09d9832981c345e6f248.png
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Hieman pehmennyksenä pettymykselle, ADS ei ole perinteinen, eli ei hidasta liikettä, ei penaltyä lonkalta ammuttaessa ja descopekin on mukana. Eli ymmärtääkseni toiminnaltaan sama zoomi kuin aikaisemmin, mutta kosmeettisesti näyttää ads:ltä.

Lähde:
d421e19bbc2a09d9832981c345e6f248.png

Juu, saman huomasin aiemmin. Tänään klo 11 amerikan aikaa näytetään Halofesteillä ensimmäisen kerran virallista pelikuvaa, ehkä se sitten helpottaa tai pahentaa tuskaa :cool:
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Onhan siinä uudistuksia. Henkilökohtaisesti pidän uudistuksia hyvinä, kyllähän supersotilaalle nyt skillsejä pitää löytyä :) Paskamyrsky varmasti nousee tosi Halo fanien keskuudessa :) Omasta mielestä kumminkin vaikuttaa hyvältä piristysruiskeelta tälle pelisarjalle, toivottavasti hommat toimii myös käytannössä. Betaa odotellaan mielenkiinnolla.

http://www.gameinformer.com/b/featu...guardians-changes-the-series-multiplayer.aspx
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Uudistuksia tosiaan riittää, osa näyttää ihan miellyttäviltä, ja osa tässä vaiheessa hieman epäilyttäviltä.

[video=youtube;8NVtOhoHe4A]https://www.youtube.com/watch?v=8NVtOhoHe4A[/video]

[video=youtube;0BgZ2m4bReo]https://www.youtube.com/watch?v=0BgZ2m4bReo&list=UU7NCg0venpKJg3kuJojKlbQ[/video]

Ampuminen on tekijöiden mukaan perinteistä Haloa, eli hipfirellä ei ole tarkkuuspenaltyä ja uusi aim down sights mekaniikka on vain vaihtoehtoinen. Kuulostaa erinomaiselta, sillä se tuo immersiota muuttamatta kuitenkaan pelin tempoa.

Liikkumisessa on useita uudistuksia, jotka nopeuttavat peliä. Sprinttaaminen estää suojien latautumisen, mikä on todella hyvä uudistus. Sen sijaan liukumiselle ja varsinkaan seiniä pitkin kiipeämiselle en (vielä) lämpene.

Aseet ilmestyvät karttaan ajastimella, niin kuin pitääkin.

Tästä on vielä vuosi aikaa julkaisuun, mutta peli näyttää aika valmiilta jo tässä vaiheessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Halo 4:n moninpelipettymyksen jälkeen vitosen beeta tuntui omiin käsin hyvältä. Mielestäni 343 on tehnyt ihan fiksuja päätöksiä tuodessaan peliin uusia ominaisuuksia. Se perusmekaniikka on edelleen ennallaan. Toki Ground Poundin kaltaiset jutut vähän arveluttavat, mutta ei noihin saa kunnon tuntumaa, ennen kuin pääsee pelaamaan beetaa enemmän ja ennen kaikkea näkee sen hyvien pelaajien käsissä. Pelaajalehti.comiin pitäisi olla tulossa tänään pientä juttua, mutta seuraavasta lehdestä voi lukea vähän enemmänkin.
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Halo 4:n moninpelipettymyksen jälkeen vitosen beeta tuntui omiin käsin hyvältä. Mielestäni 343 on tehnyt ihan fiksuja päätöksiä tuodessaan peliin uusia ominaisuuksia. Se perusmekaniikka on edelleen ennallaan. Toki Ground Poundin kaltaiset jutut vähän arveluttavat, mutta ei noihin saa kunnon tuntumaa, ennen kuin pääsee pelaamaan beetaa enemmän ja ennen kaikkea näkee sen hyvien pelaajien käsissä. Pelaajalehti.comiin pitäisi olla tulossa tänään pientä juttua, mutta seuraavasta lehdestä voi lukea vähän enemmänkin.

Eilisestä streamista pro-tiimien mittelö Midship-remakessa:

[video=youtube;57bFH5AGbdI]https://www.youtube.com/watch?v=57bFH5AGbdI[/video]

Jonkin verran käyttävät uusia ominaisuuksia, mutta paha mennä sanomaan onko balanssi kohdallaan.
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Aseiden äänet kuulostivat hyvältä... mutta pääosin oon hieman pettynyt :( Ei tunnu enää siltä tutulta Halolta enää, en tiiä mikä idea oli antaa äänet noille Spartaneille, lisäksi selostaja kuulosti koomiselta :( muutenkin ihan COD-fiilis
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Aseiden äänet kuulostivat hyvältä... mutta pääosin oon hieman pettynyt :( Ei tunnu enää siltä tutulta Halolta enää, en tiiä mikä idea oli antaa äänet noille Spartaneille, lisäksi selostaja kuulosti koomiselta :( muutenkin ihan COD-fiilis

Juu, selostaja kuulostaa lähinnä parodialta vanhoista Haloista. Pelattavuudessa Titanfallin, Crysiksen ja ehkä myös CoD:AW:n vaikutus näkyy selvästi.
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Aseiden äänet kuulostivat hyvältä... mutta pääosin oon hieman pettynyt :( Ei tunnu enää siltä tutulta Halolta enää, en tiiä mikä idea oli antaa äänet noille Spartaneille, lisäksi selostaja kuulosti koomiselta :( muutenkin ihan COD-fiilis

Omasta mielestäni Sparteneille äänen antaminen oli yksi parhaista uudistuksista. Varmaan menee joku aika tottua, mutta huutavat kohtuu hyödyllistä informaatiota, kuten millä aseella hahmo tapettiin. Itseäni huolestuttaa hieman sprintti, ettei vain kuitenkin nopeuta peliä liikaa. Ground Poundista ei suurempaa haittaa näyttäny olevan, sillä se on kuitenkin aika hidas tehdä. Thruster-packin cooldown on neljä sekuntia, joten sitäkään ei voi spämmiä, itse tosin muutaman sekunnin lisäisin siihen.

Betaan vahvistettiin jo spectator-modi, joka ei ainakaan tee huonoa Halon tavoitteille e-sportsissa. Kertoivat myös ranking systeemistä, jossa on 7 tieriä. Betan CSR systeemissä on taas 7 divisioonaa, joista viisi ensimmäistä jakautuu kolmeen eri tieriin. Parhaassa divisioonassa ovat pelin top 200 -pelaajat. Tuossa vielä vähän tarkemmin selostettuna: http://halofollower.com/halo-5-beta-ranking-system-tiers-divisions-csr/
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Kokonaisen erän verran pelikuvaa Empire-kartasta hyvällä selostuksella. Tappoajat ovat aika lyhyitä ja konepistooli on tehokas, yhdellä lippaallisella tappaa kaksi vihollista. Peli näyttää muutenkin todella nopeatempoiselta. Kartta muistuttaa suuresti Halo 4:n melko surkeaa Adrift-karttaa.

[video=youtube;8Uqqe-mKN6I]https://www.youtube.com/watch?v=8Uqqe-mKN6I[/video]
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Kyllä tuosta pätkästä ihan löylyt sai. Halon tunnistaa vaikka pelin tempo on selvästi noussut. Innolla odotan tulevaa betaa, eikös sen pitäisi tuossa kuukauden päästä jo alkaa?
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Näyttää itse asiassa oikein hyvältä. Onkos tässä kykypalettia pienennetty? Nuo selkämoottorit löytyvät, mutta entä nämä hologrammit sun muut? Itse en oikein niille koskaan lämmennyt (lue=oppinut käyttämään).
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Näyttää itse asiassa oikein hyvältä. Onkos tässä kykypalettia pienennetty? Nuo selkämoottorit löytyvät, mutta entä nämä hologrammit sun muut? Itse en oikein niille koskaan lämmennyt (lue=oppinut käyttämään).

Ei ilmeisesti ole muita kykyjä kuin ne mitä ovat videoilla esitelleet, airstomp yms.

En ainakaan muista kuulleeni näistä hologrammeista, active shieldeistä ja cloackista mitään juttua. Korjatkaa, jos on mennyt minulta ohi.
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Näyttää itse asiassa oikein hyvältä. Onkos tässä kykypalettia pienennetty? Nuo selkämoottorit löytyvät, mutta entä nämä hologrammit sun muut? Itse en oikein niille koskaan lämmennyt (lue=oppinut käyttämään).

Pelissä ei ole enempää kuin nuo seitsemän kykyä (Smart Scope, sprintti, Ground pound eli air stomp, thruster pack, charge, slide ja clamber) ja ne ovat siis kaikilla käytössä, eli niitä ei voi itse valita.
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Spämmätään nyt videoita sitä mukaa kun niitä tulee. Tässä uutta kerrasta poikki -pelimuotoa eli Breakouttia selvästi Forgessa rakennetulla kartalla.

[video=youtube_share;7bmPgWpJCDk]http://youtu.be/7bmPgWpJCDk[/video]
 
Pelissä ei ole enempää kuin nuo seitsemän kykyä (Smart Scope, sprintti, Ground pound eli air stomp, thruster pack, charge, slide ja clamber) ja ne ovat siis kaikilla käytössä, eli niitä ei voi itse valita.
Tämäpä kuulostaa erinomaiselta ja nostaa kiinnostusmittaria. Toivotaan, että areenamätön lisäksi myös rennompaa pyssyttelyä olisi luvassa.
 
Vastaus: Halo 5: Guardians [Hype]

Pelissä ei ole enempää kuin nuo seitsemän kykyä (Smart Scope, sprintti, Ground pound eli air stomp, thruster pack, charge, slide ja clamber) ja ne ovat siis kaikilla käytössä, eli niitä ei voi itse valita.

Niin, tai ainakaan niitä ei ole tuossa areenassa. Onhan se mahdollista, että kykyihin pääsee jossain määrin vaikuttamaan sitten muissa mätöissä, mutta niistä tuskin puhutaan vielä hetkeen.
 
Ylös Bottom