... koska peliä ei varmasti tässä vaiheessa rakenneta enää uudestaan vaan kyse on viimeistelystä ja hienosäädöstä.
Täysin eri mieltä.
Halo: Infinite on ollut jo vuosia ns. "kehitys-helvetissä" ... miettikääpä kuinka monta vuotta peliä on jo tehty? Milloin alkoi koko konseptin työstö? Pelimoottorin ja tiimin valinta? Saatiinko alussa tietää että peli tehdään kokonaan Next-Gen konsolille, ja myöhemmin "haluamme että toimii myös Xbox Onella".
Moninpeliä 4K / 120fps. Yksinpeliä avoimessa maailmassa. Co-Op sohvalla ja netissä. 4K, HDR, Ray Tracing, 60fps-120fps. Ei latausaikoja, välidemoista siirrytään suoraa pelikuvaan, jne. Tästä listasta puuttuu varmasti vielä kymmeniä ominaisuuksia.
...
Eurogamer kirjoitti:
"Halo Infinite looks like the fake plastic trees version of Halo, like a video game designed with Mega Bloks in mind. It pops in all the wrong places. It doesn't feel grounded. It doesn't feel like it has depth. It feels, well, surface level, smooth and uninteresting."
Jos ihan aidosti paneudutte siihen mitä tuossa tekstissä kerrotaan, ymmärrätte että Halo: Infinite pelidemo ei pelkästään ollut graafisesti järkyttävä, mutta myös teknisesti täysin keskeneräinen. Siinä ei yksinkertaisesti ollut juurikaan mitään järkeä. Siitä ei tullut WAU! fiilistä... tuonne rengasplaneetalle minä haluan hypätä ja lähteä tutkimaan maailmaa.
Ne joille Destiny 1 ja 2 tuttuja, saattoivat jopa järkyttyä, sillä jos Haloa on kehitetty siihen suuntaan, niin aika paljon tullaan menettämään. Vihut ovat pienissä ryhmissä paikoillaan, pitkin karttaa, menet jeepillä sitten paikasta toiseen ja todellakin kulutat niitä ammuksia, jopa näihin rivisotilaisiin, tykiruokaan, Gruntteihin... se ei ole kivaa kun puolet lippaasta menee yhden taliaivon lähettämiseen tuonpuoleiseen...
Brutejen pitäisi niin ikään olla suuria ja pelottavia vastuksia. Kun sellanen osuu lähitaistelu tilanteeseen, pitäisi ensin juosta lähestulkoon karkuun... nyt näitä muovisia "karvaturpia" voi tippua eteesi vaikka 3 kpl ... ja mitä vielä kaadat niitä kuin heinää.
Elite on komenteja, se komentaa usein ryhmää joka muodostuu Gruteista. Vahvoissa ryhmissä on mukana Shakaaleja sädeaseineen ja kilpineen. Elite on kova ja ovela vastustaja. Etenkin punainen Elite vaikeimmalla tasolla on vaarallinen, sen ei pidä antaa yllättää sinua. Monen taktiikka on se että otetaan ensin rivisotilaat hengiltä, sitten napsitaan Shakaalit ja lopulta pääset 1 vs 1 Eliten kanssa. Missä pelote pelivideossa?
...
Yksi typeryys oli myös tämä peleistä tuttu ominaisuus: "Hei olen vihu, seison ruutitynnyrin vieressä, älä ammu minua vaan tuota tynnyriä..." Hmm...? Yhden kerran se voikin toimia... mutta jo toisella kerralla alat miettimään että myös näiden vihujen tulisi tajuta jotain...
Tämä koukku, on suoraan kuin Doom Eternalista, jossa lihakoukku. Ammut sen johonkin kiinni ja liikut siihen paikkaan koukun avulla. Oliko muistaakseni Overwatchissa ihan yhtälailla tällainen HERO. Huoh... minusta Halo on sellaista scifi-fantasiaa... ei haittaisi lainkaan jos pelikentässä olisi maassa "energiahissi" ... sellaisia sinisiä kohtia jossa energia nousee ylöspäin, menet kohdalle ja pomppaat sen 10 metriä ilmaan, ilmalennon aikana pystyt vähän muuttamaan suuntaa ja sitä rataa...
Koukusta tulee fiilis että Super Solttu ei ehkä sittenkään ole niin vuotta 2500. Valituslista on pitkä, mutta jos tarkoitus oli saada tähän Halo 1 ja Halo 2 tunnelmaa niin siinä ollaan todellakin epäonnistuttu. Ja myöntäkää nyt jokainen viimein, nuo pilarit ovat todella rumia. Sen sijaan että maailma olisi SCIFI se on MINE ... ikävää, mutta on se kun ihan kunnolla katsot sinne peiliin.
Rakastan Haloa. Jokaisen olen läpi pelannut. Ykkösen useita kertoja, mutta totuus on myös se että 343 Industries ei ole pystynyt tuottamaan yhtäkään erinomaista Halo peliä. Se on hirvittävää sekin. Amen.