Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Ei saakeli, kai se on viimeistään ensi vuoden alussa käytävä xbox -kaupoilla, sen verran nostalgiset fiilikset tuli tuosta multiplayer -videosta. Viimeksi pelannut x360:llä Halo 4 -moninpeliä vuosikausia sitten. Jopa tuoneet yhden lemppari asioistani tähänkin peliin; Grappling hook, the best hook ever! :D
 
Jos nyt halutaan lisää epäilyksiä lisätä kampanjan tilasta niin on varsin omituista ettei pelistä olla tähän mennessä näytetty muuta kuin tuo sama alue. Olenko nyt ihan väärin käsittänyt vai eikö näissä yleensä ole monipuoliset alueet ja jopa eri planeetoilla reissataan? Tähän mennessä annettu aika yksipuolinen kuva pelissä nähtävästä maailmasta, kun kenties tietyistä syistä ainoastaan tätä yhtä aluetta ollaan pystytty näyttämään liikkuvassa kuvassa.
 
Halo Infinite on minun loppuvuoden odotetuin peli. Jo viime vuonna olin tyytyväinen grafiikkojen suhteen, mutta nyt on otettu selkeä harppaus eteenpäin. Saa nähdä, että tuleeko Halo Infiniten monipeliä tahkottua yhtä paljon kuin Halo 5:n. Luulisi pelaajia nyt olevan enemmän kuin Halo 5:lla, kun kuitenkin kyseessä on free-to-play.

Lupaavalta näyttää moninpeli sekä tarinatila. Pidin Halo 5:n tarinasta erittäin paljon, mutta se jäi pahasti kesken ja tämän takia sarjan "reboot" -huhut pistivät vähän jännittämään, että mitä sieltä lopulta tulee. Vaikuttaa kuitenkin nyt siltä, että tarinaa jatketaan siitä mihin Halo 5 jäi ja hyvä näin!
 
Oh shit, vaikuttaa todella hyvältä. Vanhana halottajana, jolla on satoja, jopa tuhansia tunteja multiplayeriä 1-Reach -akselilla, muutokset vaikuttaa onnistuneilta. Kasvoin Halon multiplayerin parissa ja osat 4 sekä 5 tuntuivat jotenkin "monotomisemmalta" kuin aiemmat osat. Värimaailma oli vaisu verrattuna vaikka Halo 3:seen.
Infiniten moninpeli näyttäis siltä että se "tuntuu Halolta". Värimaailma on taas eloisa, aseet näyttää ja käyttäytyy (Battle Rifle, huh) kuten ennen. Fysiikat vaikuttaa pitkästä aikaa olevan kunnossa, kaikessa tekemisessä on impactia, joka luo hauskoja ja erilaisia tilanteita taistelukentälle.
BTB 2.0 tulee vihdoin takaisin, joka viimeksi Reachissä oli mukana. Se on hauskaa vähän casuaalimpaa mättöä, jossa tankit ja muut härvelit kentällä mukana.
Peli näyttää sekä tuoreelle, että tutulle. Kiinnostaa vanhoja konkareita, sekä varmasti vetää uusia pelaajia sarjan pariin valtavat määrät.

Oon oikeastaan aika yllättynyt, että oon näin innoissani. Olin suoraan sanottuna hieman kyyninen mitä sieltä taas tulee, mutta ainakin multiplayer näyttäis siltä, että oikeasti halutaan hakea sitä tunnelmaa, joka aiemmista osista teki legendaarisia.
Veikkaisin, että aika monen Halo-veteraanin kohdalla tunnelmat on samanlaiset. Ainakin mitä olen viesteillyt ja katsonut YouTube-reaktioita, vaikuttaa community olevan innoissaan.

Olisin itsekin toivonut kampanjasta gameplaytä ja ymmärrän miksi joitakin jäi harmittamaan. Multiplayer vaikuttaa silti niin hyvältä, että fiilis on aivan mielettömän innostunut ja ns. huojentunut samalla. Tietenkin pitää vielä päästä testaamaan käytännössä ja odotus Flight testejä kohtaan on suuri.

Vähän vaikea tiivistää näitä tunnelmia, varsinkin sellaiselle, joka ei multiplayer-Haloa ole paljoa pelannut. Mutta fiilis on todella hyvä ja Infinite nyt aivan kirkkaasti oman odotuslistan kärjessä.

Niin ja graafisesti peli näyttää nyt todella herkulliselta!
 
Paljon parempi esitys kuin tämä varsinainen messuviritys. Ragdollit myös varsin maukkaasti tehty:
Minäkin huomasin juuri ragdoll-animaatiot myös siitä ekasta trailerista. Todella hienoa animaatiotyötä. Halo 5:ssä oli jo hyvä animaatiot, mutta tässä vielä selkeästi paremmat. Myös hahmojen skaalaus vaikuttaa korostavan tätä, hahmot näyttävät melko suurilta näytöllä, joten pelaajien vaivalla kustomoidut panssarit ja laadukkaat animaatiot näkyvät hienosti.

Oh shit, vaikuttaa todella hyvältä.
Tässä oli paljon hyviä mietteitä, samaa mieltä! BTB:tä olen kaivannut takaisin pitkään, MCC:ssäkin pelaan käytännössä ainoastaan 3/Reach BTB:tä. Se on sitä Halo-hiekkalaatikkoa parhaimmillaan, ja Infinite näyttää lupaavan paljon samaa. Hiekkalaatikon uutuudet kuten equipment ja powerupit joita voi kantaa ja vaikka taktisesti jakaa tiimille (ottamalla hengen itseltään sopivassa paikassa), sekä ajoneuvojen uudistukset antavat varsinkin BTB:lle todella onnistuneen ja lupaavan ensivaikutelman.

Ihan kritiikittä en kuitenkaan Infiniteä päästä. Graafisesti parannus viime vuotisesta demosta on selkeä, mutta edelleen esimerkiksi plasmaräjähdykset ja spartalaisten suojien animaatiot näyttävät turhan piirrosmaisilta ja kovin pehmeiltä ollakseen next-gen (siirtymävaiheen toki) grafiikoita. Esim. BF2042 näytti trailerissa selvästi terävämmältä, vaikka toki graafinen tyylikin eroaa. Halon Battle Pass -systeemiä kehutaan reiluksi, mutta mieluummin ottaisin lineaarisen progression esim. Reachin krediittisysteemillä, vaikka toki sekin vaati kovasti grindia. F2P-moninpeliksi monetarisaatio vaikuttaa kuitenkin siedettävältä.
 
Monarit nyt ei hirveästi nappaa enää, mutta kaipa tuota joutuu testaamaan sitten kerta free to play se on. Näyttää sen verran kyllä hyvältä. Luultavasti vanhaa kyllä viedään kun pässiä narussa.. :D
 
Monarit nyt ei hirveästi nappaa enää, mutta kaipa tuota joutuu testaamaan sitten kerta free to play se on. Näyttää sen verran kyllä hyvältä. Luultavasti vanhaa kyllä viedään kun pässiä narussa.. :D
Suosittelen todellakin kokeilemaan. Halon moninpeli ei ole sellaista reaktiohippaa kuin vaikka Codin, koska time to kill on selvästi pidempi. Hyvällä ampumiselle ja kenttätuntemuksella voittaa höntyilijän.
 
Ihan kritiikittä en kuitenkaan Infiniteä päästä. Graafisesti parannus viime vuotisesta demosta on selkeä, mutta edelleen esimerkiksi plasmaräjähdykset ja spartalaisten suojien animaatiot näyttävät turhan piirrosmaisilta ja kovin pehmeiltä ollakseen next-gen (siirtymävaiheen toki) grafiikoita.
Mulle tuo Reach-tyylinen art style toimii. Ei jäänyt oikeen mitään valittamista ulkonäön suhteen. Vielä kun on lähes puoli vuotta aikaa optimoida peliä. Ainakin ton perusteella grafiikat on harpannut viime vuodesta reilusti.

Huomasin pohtineeni itsekin tuota Battle Pass -systeemiä, että mitähän se tulee tarkoittamaan. Mutta oon iloinen, että Loot boxeja ei ole ja että muutokset pelkästään kosmeettisia. Ymmärsin tuosta, että ainakin ison osa voi hommata myös "normaalisti" pelaamalla. Reachissä oli kyllä aika hyvä se systeemi, olet oikeassa. Vaikka osa jutuista vaati esim. liikaa PVE:n ja kampanjan jauhamista.
Voi olla, että tulee itsellä ekaa kertaa ja hankittua tuollainen Battle Pass johonkin peliin. :D Mikäli lopputulos Infinitessä sitten oikeasti hyvä.

Tuo Academy vaikuttaa myös hyvältä treenimoodilta ja uudistuksesta. Uusille Halon pelaajille varsinkin voisi olla todella kätevä.
 
Mulle tuo Reach-tyylinen art style toimii. Ei jäänyt oikeen mitään valittamista ulkonäön suhteen. Vielä kun on lähes puoli vuotta aikaa optimoida peliä. Ainakin ton perusteella grafiikat on harpannut viime vuodesta reilusti.
Art style on ehdottomasti parempi kuin Halo 5:n Power Rangersista inspiraationsa saanut tyyli, Reach on myös oma suosikkini. Infinite vaikuttaa asettuvan tässä suhteessa Halo 3:n ja Reachin välimaastoon, missä lieneekin se sweet spot. Tarkoitin kuitenkin noiden efektien hieman puutteellista tarkkuutta ja pehmeää tyyliä, muutamat niistä näyttävät jos eivät vanhentuneilta, niin eivät myöskään kovin hyviltä pääalustan tehoihin nähden. Pikkuasioita toki, mutta terävämmät efektit kestäisivät paremmin aikaa. Jo Halo 5 kärsi tästä varsinkin perus-Onella, eikä asia korjaannu pelkästään tehokkaammalla hardwarella. Spoilereissa pari kuvaa vertailun vuoksi.
hh1si5vnb3571.png
Näyttökuva 2021-06-15 140300.png
 
Viimeksi muokattu:
Art style on ehdottomasti parempi kuin Halo 5:n Power Rangersista inspiraationsa saanut tyyli, Reach on myös oma suosikkini. Infinite vaikuttaa asettuvan tässä suhteessa Halo 3:n ja Reachin välimaastoon, missä lieneekin se sweet spot. Tarkoitin kuitenkin noiden efektien hieman puutteellista tarkkuutta ja pehmeää tyyliä, muutamat niistä näyttävät jos eivät vanhentuneilta, niin eivät myöskään kovin hyviltä pääalustan tehoihin nähden. Pikkuasioita toki, mutta terävämmät efektit kestäisivät paremmin aikaa. Jo Halo 5 kärsi tästä varsinkin perus-Onella, eikä asia korjaannu pelkästään tehokkaammalla hardwarella. Spoilereissa pari kuvaa vertailun vuoksi.

Varsin kaksiulotteisen näköisiä Infiniten räjähdysefektit vielä, toivottavasti ovat ainoastaan placeholdereita.
 
Suosittelen todellakin kokeilemaan. Halon moninpeli ei ole sellaista reaktiohippaa kuin vaikka Codin, koska time to kill on selvästi pidempi. Hyvällä ampumiselle ja kenttätuntemuksella voittaa höntyilijän.
Kerta se ilmanen tulee olemaan, niin ei siinä menetä kun aikaa lähinnä. Jotain Halon monareita on tullut näpyteltyä ja ne on kyllä ollu ihan hauskaa mättöä. Firefight vai mikähän se oli, niin upposi jossain Halossa kyllä todella hyvin, sitä parin kaverin kera taidettiin mättää useempikin ilta.
 
Uusimmassa Canon Fodder -blogissa loren murusia mm. moninpelin panssareista, ajoneuvoista ja kartoista, sekä paljon kuvia:

 
Uusimmassa Canon Fodder -blogissa loren murusia mm. moninpelin panssareista, ajoneuvoista ja kartoista, sekä paljon kuvia:

Hyvältä näyttää. Banshee on todella hienon näköinen.

Heh, nyt tässä on päässyt käymään näin, että viimeksi samanlailla odottamani peli taisi olla Halo Reach yli 10v sitten. Ei pyöri nyt oikein mikään muu peli mielessä kuin Infinite. Koitan hillitä odotuksia, etten pettyisi, mutta ei ne vaan hälvene. Olipahan onnistunut esitys 343:lta tällä kertaa.
Master Chief Collection ollut nyt pelailussa viimeiset päivät. Halo 3 on edelleen oma lemppari multiplayerin suhteen.
 
Ylös Bottom