Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

"Halo Infinitella menee jo nyt paksusti, sillä se on Steamin kolmanneksi pelatuin peli heti Counter-Strike: Global Offensiven ja Dota 2:n jälkeen. Lisäksi Halo Infinite on Xboxin pelatuin peli."

Hei nyt tarvitsisi asiantuntijaa. Elikkä palkka tulossa ja haluaisin ostaa Halo: Infinite, niin miten tuo homma toimii. Diginä ostan eli haluaisin kampanjan ja moninpeliin tuon passin? MUTTA tuntuu että vaihtoehtoja on pilvin pimein.

Xbox Series X / digitaalinen sisältö
 
"Halo Infinitella menee jo nyt paksusti, sillä se on Steamin kolmanneksi pelatuin peli heti Counter-Strike: Global Offensiven ja Dota 2:n jälkeen. Lisäksi Halo Infinite on Xboxin pelatuin peli."

Hei nyt tarvitsisi asiantuntijaa. Elikkä palkka tulossa ja haluaisin ostaa Halo: Infinite, niin miten tuo homma toimii. Diginä ostan eli haluaisin kampanjan ja moninpeliin tuon passin? MUTTA tuntuu että vaihtoehtoja on pilvin pimein.

Xbox Series X / digitaalinen sisältö
Siitä: https://www.xbox.com/fi-fi/games/store/halo-infinite-campaign/9NP1P1WFS0LB/0017

Moninpelin Battle passit ostat erikseen moninpelin sisältä niihin Seasoneihin mihin haluat.
 
Taitaa olla niin että vaikka ennakkotilaisi tuon digiversion niin siinä ei tule mitään extraa mukana? Paljonko yksi kausi maksaa? Onko se noin 6 kk mittainen?
 
Battle pass yhteen kauteen maksaa 1000 credittiä, eli 10 euroa (game pass tilaajalle 9 euroa). Eli rahalla ostetaan Halo Credittejä, joilla sitten saa pelin sisällä tuon passin lunastettua.

Eka kausi kestää toukokuulle asti, mutta sen jälkeenkin voi halutessaan jatkaa passin suorittamista ja tavaroiden avaamista (tulee vain toinen passi myös avattavaksi). Passit eivät vanhene.

Tietääkseni kampanjan ostamalla ei saa suoraan mitään extraa, mutta kampanjaa pelaamalla voi avata kosmetiikkaa moninpelin puolelle.
 
hmm... kuulostaa aika nerokkaalta idealta. Tuota, tuota... mitä tämä Battlepass nyt oikein tekee? Eli avautuvatko asiat vain nopeammin?
 
hmm... kuulostaa aika nerokkaalta idealta. Tuota, tuota... mitä tämä Battlepass nyt oikein tekee? Eli avautuvatko asiat vain nopeammin?
Ei, vaan jokaisella levelillä aukeaa enemmän tavaraa kuin ilman maksullista Battle Passia. Toisin sanoen saat enemmän kosmeettisia esineitä, vaikka tasojen nousu on ihan yhtä nopeaa.

Tässä tosiaan nyt kannattaa muistaa, että tuo Battle pass ei ole millään tavalla pakollinen. Tasojen nousun myötä aukeavat jutut ovat kosmeettisia, eivätkä vaikuta peliin sen enempää. Kympin sijoitus tästä sisällöstä ei ole paha, kun moninpeli on muuten täysin ilmainen, mutta ei sieltä mitään etua taistelukentälle saa.

Halo Infiniten kampanjaa ei myöskään tarvitse ostaa, jos ei välttämättä halua. Eikö sinullakin ollut Game Pass -jäsenyys?
 
Battle pass yhteen kauteen maksaa 1000 credittiä, eli 10 euroa (game pass tilaajalle 9 euroa). Eli rahalla ostetaan Halo Credittejä, joilla sitten saa pelin sisällä tuon passin lunastettua.

Eka kausi kestää toukokuulle asti, mutta sen jälkeenkin voi halutessaan jatkaa passin suorittamista ja tavaroiden avaamista (tulee vain toinen passi myös avattavaksi). Passit eivät vanhene.

Tietääkseni kampanjan ostamalla ei saa suoraan mitään extraa, mutta kampanjaa pelaamalla voi avata kosmetiikkaa moninpelin puolelle.
Siis mitäs helsvettiä? Eikö tuota moninpeliä voikaan pelata ilmaiseksi? Ja jos voi, niin miksi ihmeessä jotain Battle Pässiä pitäisi ostaa? Alkaa suoraan sanoen kuulostaa aika pässiltä… :D
Ei, vaan jokaisella levelillä aukeaa enemmän tavaraa kuin ilman maksullista Battle Passia. Toisin sanoen saat enemmän kosmeettisia esineitä, vaikka tasojen nousu on ihan yhtä nopeaa.

Tässä tosiaan nyt kannattaa muistaa, että tuo Battle pass ei ole millään tavalla pakollinen. Tasojen nousun myötä aukeavat jutut ovat kosmeettisia, eivätkä vaikuta peliin sen enempää. Kympin sijoitus tästä sisällöstä ei ole paha, kun moninpeli on muuten täysin ilmainen, mutta ei sieltä mitään etua taistelukentälle saa.

Halo Infiniten kampanjaa ei myöskään tarvitse ostaa, jos ei välttämättä halua. Eikö sinullakin ollut Game Pass -jäsenyys?
Olisi näköjään kannattanut lukea tämäkin viesti, niin en olisi kysellyt turhia. Kiitos ja anteeksi!
 
Tekee muuten ihmeitä progressiolle jo tämä special event. Kun kilkettä tulee kahdesta suunnasta niin tavaraa tuntuu tippuvan tilille aiempaa järkevämpään tahtiin. Ja onhan siellä tarjolla ihan mukavan näköistä armoria. Tietää taas mitä viikonloppuna tekee.
 
Progressio toimii silloin kun on tuoretta haastetta tarjolla. Sitten kun viikon helpoimmat (n. 10) on tehty alta pois, niin tahti hidastuu huomattavasti. Itselläni on level 22 ja peliaikaa yli 30 tuntia, vaikka olen optimoinut haasteita, käyttänyt tuplaexpaa jne. En silti ole huolissani. Eiköhän tuota viilata. Eikä se nyt oikeastaan ole menoa nytkään haitannut. Parannuksien pitäisi olla helppoja.
 
Joskus yritin tutustua Halo sarjaan mutta oli niin tylsistyttävään meininkiä että jäi pariin tuntiin. Olen silti seurannut tämänkin kehitystä mutta ei noista videoista kyllä innostavaa tarinaa tai tekemistä tunnu löytyvän. Edelleen ne lapsen äänellä kirkuvat muka hassut supermario pikkuviholliset ja muut viholliset jotenkin yligeneerisen näköisiä steteotyyppi avaruus örkkejä.. olisko kourallinen erilaisia, mutta vähän kuin stormtroopereita, klooneja. Ymmärrän että näin on ollut halossa jo 100v mutta olisiko aika uudistua? Ympäristöissä ja rakennuksissa tulee mieleen että mitä nämä kaikki laatikot ja mielikuvituksettomat rakennuksen sisustat oikein on, mikä käyttötarkoitus näillä maailmassa olisi, miksi kukaan tekisi näissä mitään? Jossain on oltava siivooja joka hinkkaa avaruusgraniittia puhtaaksi ja ylläpitää seinäledit, tai ehkä kyseessä joku muu seinäpaneelitekniikka :) Eli on vähän tunne että vanha tyyli kivikaudelta jolloin ei ollut varaa piirtää montaa polygonia säilytetään ja lätkäistään tasaisen pinnan päälle joku tarkempi tekstuuri ja mennään sillä. Äkkiseltään alue näytti olevan staattinen ja sandboximainen, editoriin muljautettu hiirellä muutama korkeusero ja sitten vaan x kpl eri paikkoja.. no tuosta ei saanut selvää onko tässä saatu loogisuutta/johdonmukaisuutta vai jääkö vaan random kentäksi/alueeksi.

Eikä siinä, ei kaikkiin peleihin pääse sisään mutta vaikuttaisi että käyttämätöntä potentiaalia olisi paljon. Kunhan ilmestyy niin pitää toki hetki kokeilla että yllättääkö vai jääkö ensikuvitelmien tasolle.

En ota kantaa siihen onko Halo Infinite hyvä peli vai ei kun en ole pelannut sitä vähääkään, luulisin kuitenkin että että on, kun olen pitänyt aiemmistakin osista ja myös pelannut ne kaikki läpi, siis kampanjat. Tähän seuraavaan luonnehdintaan sen sijaan sanon mielipiteeni, sanoit siis näin " Ympäristöissä ja rakennuksissa tulee mieleen että mitä nämä kaikki laatikot ja mielikuvituksettomat rakennuksen sisustat oikein on, mikä käyttötarkoitus näillä maailmassa olisi, miksi kukaan tekisi näissä mitään? Jossain on oltava siivooja joka hinkkaa avaruusgraniittia puhtaaksi ja ylläpitää seinäledit, tai ehkä kyseessä joku muu seinäpaneelitekniikka". Mitä järkeä tuon kaltaisessa ajattelussa on, pelien rakennukset ovat useasti järjenvastaisia, tarkoituksettomia. Halot ovat futuristisia mielikuvitus pelejä, eikä pelimaailmoja kannata yleensä kovin tarkasti vertailla reaalimaailmaan tai varsinkaan näitä mielikuvituksellisimpia. Vertailun vuoksi, miksi Star Wars peleissä seinät ovat täynnä tarkoituksettomia valoja, näitä kuvailemiasi "seinäledejä"? Onko Star Wars pelien rakennukset ja niiden sisätilat tarkoituksen mukaisia? Eivät ole. Onko siellä siivoajia? On varmaan koska nekin ovat useasti puhtaita. Miksi useissa roolipeleissä tai kauhupeleissä luolat, niiden käytävät ja monet rakennukset ovat täynnä palavia kynttilöitä tai soihtuja? Kuka jaksaa niitä sytytellä ja tuoda niihin uusia kynttilöitä tai soihtuja, hylättyihin luolastoihin? Siksi koska ne ovat pelejä, tarkemmin sanottuna sci-fi tai fantasia mielikuvituspelejä eikä niitä kannata verrata reaalimaailmaan, eikä realistisempiin peleihinkään. Myös Halo Infinite on sci-fi peli, eikä oikeastaan tavoittele kovinkaan realistista tunnelmaa.
 
Itselle ylivoimaisesti paras konsoli-fps-peli, moninpeliä kokeilleena. Odotan tästä jumalpeliä koska tykkään tässä kaikesta. En aio hankkia Game Passia... vaan haluan maksaa peleistä. Nyt oma strategia tosiaan että Halo > XSX. Siellä minulla on ennestään Forza Horizon 5 ja Jurassic World Evolution 2. Toki olen aivan varma että tällaiset halot ja vastaavat vievät 90 % peliajasta.

PS5 sitten Returnal ja Elden Ring.

MUTTA, pelaan juuri tuota Halo akatemiaa, jossa opetellaan moninpelin saloja. Suosittelen sitä kaikille jos yhtään aikaa. Löytyy valikoista. Tämä on niin helppo ottaa pelattavaksi, mutta jos todella haluaa kaiken irti niin on vaikka ja mitä ihmeteltävää. Mieletön juttu kuinka asennetaan oma tekoäly jota sitten aikanaan pääsee muokkaamaan.

Kypärä näyttää aseen tiedot, ase patien määrän niin ikään omassa näytössä, kypärässä kun zuumaa tulee ammusten tyyppi ja määrä. On heijastusta ja lasipintaa. Omaa asua saa laittaa yksilölliseksi värejä, muotoja, tyylejä, yksityiskohtia myöten. Usko on korkea kampanjaa kohtaan, mutta jos kampanja pettäisi niin varmaan pelaisin sitten vain moninpeliä. Parhaassa tapauksessa molemmat puolet ovat 50/50 täydellisiä. Minusta tämä on jo nyt täydellinen konsoli moninpeli.
 
Mikään challenge ei ole vielä sen kummemmin ärsyttänyt mutta nyt senkin edestä. "Earn 5 Killing Sprees in Fiesta". Ensin tuli Tenrai Challengena ja jauhoin pelejä noin 20. Varmaan 18 neljän spreetä sain. Ei antanut mitään ennen kun tuo Challenge on tehty. Sain lopulta tehtyä, mutta viikon viimeinen challenge on sama?! Pitäisi uudestaan sama jaksaa tehdä.
Sain Tenrain levelille 7, eikä enempää Challengejä. Kolmella kerrallako tuo pitäisi saada leveliin 30? 3 x 7 = 21

Skill based matchmaking ottaa myös päähän Quick Playssä. Menen rankediä jos haluan pelata tosissaan ja socialia jos rennommin, mutta ei onnistu. Rankedissä saa melkein helpompia vastustajia kuin Quick Playssä tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Jossain luki, että Tenrai-eventti pyörii 6 kertaa. Kieltämättä voisivat infota näistä selkeämmin, kum pwlin sisällä on vain sen kolmen eventin ajat ilmoitettu.

Voimia! Tuollainen 5 killing spreetä on jo karmea. Ehkä yhden vaatiminen voisi olla ihan jees.
 
Kuulostaa siltä että suoritatte peliä, ettekä pelaa. Missä rentous? Eli selkeästi haluatte kaiken suorittaa... tulevia Halo Esports pelaajia mahdollisesti?


Halo Esports
 
Nykyinen haastesysteemi kieltämättä edellyttää tietynlaista suorittamista, jos pelin progressiossa haluaa edetä (ei toki pakollista). Siispä olisi hyvä, jos sitä muutettaisiin enemmän expa-pohjaiseen suuntaan, jotta edistys tapahtuisi ihan vain peliä pelaamalla. Palaute on sen suuntaista, että eiköhän se sinne päin ennemmin tai myöhemmin mene.

Ode taas viittaa siihen, että pelit ovat "hikisiä" koska matchmaking laittaa myös socialissa niin samantasoisia (tai juuri aavistuksen parempia) pelaajia. Itselleni matchmaking on toiminut ihan ok. Joskus menee paremmin, joskus persiilleen. Pääsääntöisesti tasaisen viihdyttäviä pelejä, mikä on jo loistosaavutus.
 
Vaikka Halo Infinite on ollut parasta moninpeli-räiskintää vuosiin niin minäkin kaipaan muutoksia tuohon ”parjattuun” progressiin. Tuntuu, että pelit kärsivät siitä, kun pelaajat koittavat suorittaa haasteita. En sano, että haasteet pitäisi poistaa vaan myös haasteiden ohella olisi hyvä saada pisteitä expoista.
 
Kuulostaa siltä että suoritatte peliä, ettekä pelaa. Missä rentous? Eli selkeästi haluatte kaiken suorittaa... tulevia Halo Esports pelaajia mahdollisesti?


Halo Esports
Eikö molempi tapa ole sinänsä ok tapa pelata? Mielestäni tämä on aika yksilöllinen juttu. Itse toki olen nimenomaan rennomman pelaamisen kannattaja, mutta voin silti niitäkin ymmärtää, jotka nauttivat nimenomaan suorituskeskeisestä pelaamisesta. Itselläni on kuitenkin työssä sen verran paineita, etten jaksa niitä vapaa-ajallani harrastusten puitteissa kerätä. Mutta tosiaan tapansa ja makunsa kullakin.
 
Ylös Bottom