Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heroic on ollut aina se toimivin vaikeusaste yksin pelatessa. Sillä peli on aina ollut pelattavissa ilman turhautumista, mutta hieman on pitänyt katsoa, mitä tekee. Tasapaino on siis ollut erinomaisesti balanssissa. Toivottavasti tälläkin kertaa!

Toisena asiana: Waypointissa ja kaiketi erityisesti r/Halo subbredditissä on täysi sota päällä. Käytännössä pelkkää valitusta monetisaatiosta ja playlisteistä. Tämä oli viikonloppuna huipentunut tappouhkauksiin(!) 343:n työntekijöitä kohtaan. Oksettavaa ja toksista toimintaa. Rakentavaa kritiikkiä toki tarvitaan, mutta positiivinen asenne kantaa elämässä pidemmälle kuin viha.
Samaa mieltä Heroicista. Haastetta löytyy, muttei liikaa. Ainakin aiemmissa Haloissa.

Mitä ihmettä... Täytyy sanoa, että itseä ei oo monetisaatio niin häirinnyt edes. Enemmänkin ihmetellyt miksi ihmiset siitä niin vauhkoaa, ettei saa kaikkia armoreita käyttöönsä. Hyvin on avattavaa, jos maksaa 10e Premium Battle Passista ja tuo ei ole mikään kova hinta, kun peli kuitenkin ilmainen.
Playlistien vähyys on itseä enemmän ärsyttänyt, mutta sitäkin enemmän SBMM socialissa. Kohtalaisen pienillä muutoksilla saataisiin nuo korjattua ja 343 on minusta korjannut challengejä jo esimerkillisen nopeaa. Veikkaisin että korjaavat ja ovat jo sanoneet lisää playlistejä tulevan. Ymmärrän kritiikin, mutta samalla tulee kieltämättä vähän sellainen olo, että eikö mikään kelpaa.
 
Minusta olisivat voineet odottaa pelin varsinaiseen julkaisuun, eikä laittaa arvostelua betasta / early accessista. Jokaisessa arviossa kritisoidaan progressiosysteemiä, josta pudotetaan pisteitä. Tuohan on saanut juuri melko tuntuvan muutoksen, kun dailyistä saa nyt huomattavasti eri tahtiin expaa. Olisi voinut vaikuttaa arvioonkin hieman. Ja mikäli tässä vielä muita muutoksia tulee, niin arvio ei ole ajan tasalla.

Ymmärrän toki, että lukijoita ja klikkauksia halutaan, jolloin ensimmäisenä arvostelun ulos laittava on paremmassa asemassa. Olisivat silti voineet odottaa tuohon 8.pv julkaisuun asti. Arvostan mm. Windows Centralin tapaa tässä; on kirjoitettu ennakkoarvio, mutta pisteet tulee vasta pelin julkaisussa. Samalla korjataan arvioon mahdolliset muutokset pelissä.
Varmaan voidaan myös kysyä Microsoftilta miksi peli on jo nyt ihmisten pelattavissa ja arvosteltavissa jos se ei olisi sitten valmis paketti jota kannattaisi arvostella? Aika valmiilta paketilta tuo minusta näyttää, mitä nyt pieniä töyssyjä ollut tuolla progression puolella.

Kyllähän nämä nykypäivän "beta phaset" kuukautta ennen julkaisua ovat nykyään yhtä kuin valmis peli. Sen tietää Microsoft ja arvostelijat.
 
20 min niin tiedetään tuliko pannukakku vai elämää suurempi mestariteos.


Metacritic voi olla tällä kertaa parempi vaihtoehto jos Opencritic ei poista noita turhia MP arvosteluita sekoittamasta tuolta välistä.






Digital Foundryn testit kampanjasta.




Ohhoh, kampanjan piti olla vain 60 FPS mutta Series X sisältää 120 FPS performance moden, yllättävää mutta otetaan ilolla vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Esim. Gamespotilta 9/10 ja mukavat kehut kampanjalle, ja moni arvostelu kehuu pelin onnistuvan Halon "taian" saavuttamisessa.
 
Esim. Gamespotilta 9/10 ja mukavat kehut kampanjalle, ja moni arvostelu kehuu pelin onnistuvan Halon "taian" saavuttamisessa.

Myös mm. IGN (9/10) ja GameInformer (9.25/10) pitivät erittäin kovasti kampanjasta, eikä 68:n arvostelun jälkeen 86 oleva OpenCriticin keskiarvo huono ole. Kriitikoiden konsensuksen mukaan haasteet eivät sitten lopulta pilanneet tätä julkaisua, joten ehkäpä tässä voisi olla omakin paluu sarjan pariin.
 
Peli tuntuu jakavan mielipiteet siitä onko tarina hyvä tai onko open world tarpeellinen, mutta suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä että peli on paluu parempaan aikaan.

No ensi viikonloppuna sitten pääsee itse testaamaan ja kokemaan Halon paluun, odotukset ovat todella kovat.
 
Itseltä jää testaamaatta ainaki nyt toistaiseksi. On vähän ähky Open World peleihin juuri nyt. Katsellaan sitten joskus.
 
Muropaketin Tuukka Hämäläisen arvostelu:


Lyhyestä virsi kaunis: Halo Infinite on sitä mitä toivoinkin sen olevan. Se välttää oikeastaan kaikki sudenkuopat joihin pelisarjaa uudistamalla ja open world -kaavalla voisi langeta. Siihen voi tarttua uusikin pelaaja, mutta Halo-konkarit saavat pelistä juuri sitä mitä kaipaavat. Kun Halon jykevä pääteema alkaa soida, on tunnelma katossa.

4.5/5
 
20 min niin tiedetään tuliko pannukakku vai elämää suurempi mestariteos.


Metacritic voi olla tällä kertaa parempi vaihtoehto jos Opencritic ei poista noita turhia MP arvosteluita sekoittamasta tuolta välistä.



Digital Foundryn testit kampanjasta.




Ohhoh, kampanjan piti olla vain 60 FPS mutta Series X sisältää 120 FPS performance moden, yllättävää mutta otetaan ilolla vastaan.


Videon perusteella tuo 120 FPS-valinta ei tosin taida olla sieltä sujuvimmasta päästä, vaikka ostaisi uuden television korjaamaan ongelmia. Lisäksi mitä saavutetaan freimeissä, menetetään yksityiskohdissa. Onneksi siellä on sitten se 60 kuvakehyksen valinta, joka pyörii tasaisemmin ja näyttää paremmalta.
 
Videon perusteella tuo 120 FPS-valinta ei tosin taida olla sieltä sujuvimmasta päästä, vaikka ostaisi uuden television korjaamaan ongelmia. Lisäksi mitä saavutetaan freimeissä, menetetään yksityiskohdissa. Onneksi siellä on sitten se 60 kuvakehyksen valinta, joka pyörii tasaisemmin ja näyttää paremmalta.

Aika outoa että VRR ei toimi Halo Infinitessä, tämän takia tuo 120 FPS modi ei ole niin hyvä kun voisi olla. Mutta jos se patchilla saadaan kuntoon niin voi olla kokeilemisen arvoinen modi niille joilla on teknologia torjua pelin framedropit.
 
Mukavaa nähdä pitkästä aikaa ilmeisen onnistunut Halo-peli, ainakaan tämän hetkisten arvostelujen perusteella ei ole yhtäkään "meh"-arvostelua.

Voivat viimeistään nyt ihmiset 343:n päässä huokaista helpotuksesta ja taputella itseään selkään. Välttivät katastrofin ja lopputulos on lopulta parempi kuin moni uskalsi odottaa.
 
Siihen nähden kuinka hyvä moninpeli oli jo ennen virallista julkaisupäivää, niin ei nuo pisteet varsinaisesti yllätä.

Hypet olivat kampanjan suhteen aika korkealla jo aikaisemmin, eivätkä ne nyt ainakaan laskeneet. Mahtavaa päästä kampanjan kimppuun. Toivottavasti jo tiistai yönä. :)
 
Oli tarkoitus vetää tämä cooppina läpi mutta tuo tuleekin vasta toukokuussa, hieman erikoinen tämän pelin julkaisu kun pelimuotoja julkaistaan tipoittain.
 
"Halo Infinite on erinomainen yhdistelmä uutta ja vanhaa. Kaikkien aikojen laajin Halo-kampanja ei keksi pyörää uudelleen, mutta se on helposti lähestyttävä ja varmasti vanhojenkin veteraanien mieleen."

Hmm...?
 
Foorumin suosikkiarvostelijalta taasen hieman maltillisempi arvio kampanjasta.


Ei tullut "I strongly recommend", mutta tuli suosittelut kuitenkin. Ihan kohtuullisesti siis linjassa muiden arvostelujen ja pisteiden kanssa.

Coopin puute julkaisussa on isoin miinus. Muuten tuntuu, että nyt on aika hyvä paketti kasassa niin kampanjan kuin moninpelin puolella.
 
Itseltä jää testaamaatta ainaki nyt toistaiseksi. On vähän ähky Open World peleihin juuri nyt. Katsellaan sitten joskus.

"Erinomaista on myös, että avoimesta maailmasta huolimatta Halo Infiniteä voi halutessaan pelata kuin lineaarista peliä. Lisätehtävien tekeminen ei ole mitenkään pakollista. Niitä suorittamalla saa kyllä pieniä etuja, mutta ne voi jättää halutessaan huomiotta. Lisäksi avoin pelimaailma on pidetty kooltaan aika hillittynä, eikä missään vaiheessa tule Ubisoft-peleistä tuttua tehtävä-ähkyä." - Muropaketti
 
Infinite näyttäisi olevan selkeä onnistuminen, vaikka minua ei oikeastaan battle pass -grindaukseen perustuva moninpeli kiinnosta ja yksinpelikin on varsin lyhyt. Menee ilmeisesti muutamassa tunnissa läpi, jos pelaa vain eteenpäin. Koska kyseessä on kuitenkin useita vuosia päivittyvä peli ja lähtökohdat ovat näin hyvät, luulisin, että tuota tulee pelattua enemmänkin tulevina vuosina.

Jos moninpeliä uudistetaan järkevämpään suuntaan, melkein sen pelaamista voisi harkita vakavammin. Nyt tulee ehkä pelattua muutama peli silloin tällöin. Ei oikein kiinnosta pelata kosmetiikkagrindaajien kanssa samassa pelissä, jos muut tavoittelevat vain jotain erikoisia saavutuksia eivätkä keskity itse pelaamiseen.
 
Myös Miika Lehtonen V2:lta on arvostellut kotimaisella Halo Infiniten:


4/5

OpenCriticissä onkin jo 93 arvostelua ja keskiarvo on edelleen 86/100, joten eiköhän tuo tosiaan ihan kohdillaan ole ja tuskin tuosta radikaalisti mihinkään muuttuu.
 
Ylös Bottom