Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laittakaa yv ku täällä ei keskustella matkiiko peli destinyä vai ei.
 
No tuo on sinun oma oletuksesi.

Olen pelannut kaikkia: Destiny 1 ja 2, Halo-sarja. Ostin aikanaan ekan Xboxin juuri Halon vuoksi. Jos et näe yhteyttä Destinyyn? Todellako... se on ikävää että Halon julkaisu oli tuollainen sotku, mutta totuus on että ei se vakuuttanut millään osa-alueella.
Eikö se nyt herranjumala mene jakeluun, että Halo on ollut tietenkin Destinyn esikuva. Onhan Destiny ensimmäiset Halot tehneen Bungien tuotos. Eli Destiny on monessa asiassa Halon kopio, eikä toisin päin, kuten tunnut jostain syystä täällä kerta toisensa jälkeen hokevan. Onko tietämättömyyttä vai jotain outoa agendaa - en tiedä, enkä välitäkään tietää. Usko nyt jo kuitenkin hyvä mies, että tottakai Destinyssä ja Haloissa (vanhoissa ja tulevissa) tulee aina olemaan paljon yhtäläisyyksiä. Yksinkertaisesti siksi, että Halot ovat olleet valtavana esikuvana Destinylle. Herätys tähän maailmaan ja hetkeen!
 
Elikkä 10 vuotta Haloa, sitten 10 vuotta Destinya, nyt mennään 10 vuotta Halo-Destinya. Se on ok. Siellä on Microsoft, Bungie, 343 takana...

MUTTA

Ei pidä kopioida niitä Destinyn huonoja puolia. Idiootti viholliset hengaavat avoimessa maailmassa pisteessä X. Mene ja lahtaa. Tule hetken päästä takaisin ja ovat siellä uudestaan. Tyhmä paikallaan seisova tekoäly. Tämä on Destinyn pahimpia syntejä ja nyt mukana uudessa Halossa.

Tuo video on hirveä jos katsotte vihollisen käyttäytymistä, sijoittelua, kenttärakennetta... en tuomitse lopullista peliä, mutta 5 vuotta tällaistako paskaa on hiottu?
 
"Uusi" studio on kyhännyt kuitenkin jo Haloja aikasemminkin, ei koskaan Bungien tasolla omasta mielestä ole liikkunut (tai omat Halo suosikit löytyy Bungien aikakaudelta). Ei pitäisi siitä olla kiinni, itse näkisin että peli vain on kesken eikä siitä nyt parempaa ollut tarjota. Se kuinka pitkään valmiiksi tulo kestää on ainoa mikä huollestuttaa itsellä. Hyvä ja tarpeeksi näyttävä (joka kuvastaa kaikkia Haloja) peli sieltä tulee, eriasia tuleeko se valmiina vuoden parin päästä vai julkaistaanko keskeneräsenä tälle vuotta ja ensi vuosi sitten päivitellään kuntoon.
 
Hyvin tuntuu halo infinite maistuvan kaikille ihan sama missä selailee paitsi kovimmille ps trolleille ei maistu. Sen tiesi jo valmiiksi :D

Nimenomaan, sama huomattu täälläkin. Kun katsoo tämän videon likerationia niin huomaa, että suurin osa dislikettäjistä on varmasti PS-faneja, jotka iloitsevat siitä, kun peli ei näytä niin next geniltä kuin toivottiin, mutta silti peli tykkäyksien perusteella kelpaa monille:

 
Why Halo Infinite Looks Like A Last-Gen Game

"Halo Infinite introduced new weapons and mechanics to the Halo franchise, but its outdated graphics has many players disappointed with the game."

...


Onhan tämä nyt ihan hirveää luettavaa?

"The reason these graphics are being met with such harsh criticism is that it doesn't align with anything Xbox has announced so far. Given that the Xbox Series X is supposed to be top of the line, seeing this level of dated graphics has many fans feeling disappointed. If a game is being produced on the best possible equipment on the market, it should reflect that. Plus, all of the trailers for the title had it looking phenomenally detailed and bold, which set a high expectation for the demo. For Halo Infinite to have ever so slightly better graphics than Halo: Combat Evolved is a disservice to the series. With every new iteration of a game, people expect it to be an improvement upon its predecessor. While Halo Infinite features a diverse array of new weapons and items, including a new grappling hook mechanic, the graphics themselves are putting off quite a few people."

...


Huh, huh... kyllä tämä hiljaiseksi vetää minutkin...

"The artificial intelligence in the 2001 game was advanced even compared to modern shooters. The enemy AI in the last two “Halo” games was famously and controversially tweaked down to adjust for higher graphical fidelity. Bungie’s own modern-day “Destiny” series, while being semi-open in design, has dumber AI enemies than the first “Halo” game."

 
Viimeksi muokattu:
Hyvin tuntuu halo infinite maistuvan kaikille ihan sama missä selailee paitsi kovimmille ps trolleille ei maistu. Sen tiesi jo valmiiksi :D
Digital Foundrynkin pojat toivoivat pelille lykkäystä jos graafista puolta ei saada parannettua demosta. Ovatko hekin näitä PS-trolleja?

Yhtä kapeakatseisesti voidaan sanoa, että xbotit puolustelevat fanipoikamaisesti kaikkea kritiikkiä mikä kohdistuu tähän peliin.

Porsaita äidin oomme kaikki.
 
Ei millään pahalla, mutta mitä Star-Lord yrität sanoa? Sitäkö että Destinyssä on paskempi tekoäly kuin Halossa. Jippii! Miten ihmeessä se liittyy tähän ketjuun?

Grafiikat eivät olleet niin hienoa kuin voisivat olla, mutta taas kerran pyydän sinua katsomaan vähän syvemmälle. Katso pelimekaniikkaa. Katso pelin avoimempaa maailmaa. Katso toiminnan monimuotoisuutta. Katso ylipäätään mitä asioita voit tehdä pelissä. Ajatele tämä sama neljän pelaajan cooppina. Ajattele moninpelin mahdollisuuksia. Ajattele karttaeditoria.
Jos mikään näistä ei demon tai edellisten Halojen perusteella sytyttänyt, niin silloin voin aika varmasti sanoa, että Halo ei ole sinun peli.
 
Voi hellanlettas sentään taas näitä kilpparin juttuja... Samaa valitusta se oli aikoinaan kun oli Destinyä ja pleikkaria hommaamassa vuosia sitten. Itse kun tuon streamin katsoin, en juurikaan valittamisen aihetta löytänyt grafiikasta. Kultasilmät selkeästi nähnyt jotain sietämätöntä. Ei mene jakeluun, gameplayhan se tärkein asia tietenkin on.
 
Destinylla viitataan siihen että Bungie pystyi jo vuonna 2001 tuottamaan upean tekoälyn, josta olen useasti maininnut. Tuossa demossa jos katsotte vihollisten käytöstä niin se muistuttaa Destiny 1 ja 2 pelejä mikä on hirvittävä asia jos näin on lopullisessa pelissä.

Toinen juttu on tämä Halon identiteetti. Tottakai on hienoa että kentät ovat avoimempia, mutta Destiny jälleen kerran on avoimen maailman peli. Jos Halosta on sellainen tulossa niin saapa nähdä. Se voi nimittäin tarkoittaa sitä että tästä toisesta pelisarjasta kopioidaan ja paljon.

Destinyn taistelumekaniikka on Halon tapaan kultaa, mutta se mitä Destiny tekee toisin, sinun todella pitää kuluttaa vihuihin ammuksia, jotka ovat usein kovin staattisia kuten demossakin. Toiseksi aseilla on arvoja, sekin näyttää mahdollisesti olevan Halossa mukana. Näen pelottavan paljon yksityiskohtia, jotka ovat kuin tästä floppipelisarjasta. Kaikkien aikojen HYPEtetyin juttu ja mitä on jäänyt jäljelle.

Yksi väsynyt HuuHaa Huttunen jaksaa peliä pelata ja hehkuttaa... harva muu. Se missä mies on täysin oikeassa on se pelimekaniikka, se on kultaa. Se on syy pelata, toisto. Nyt kuitekaan ei ole mitään järkeä näin paljon ottaa vaikutteita sillä jos katsotte Halo 1 niin se olisi ihan riittävä taso aloittaa... sen perintöä ei voi noin vain unohtaa jos tekijät hehkuttavat että nyt palataan pelin juurille.

Sääli kun niin paljon potentiaalia ja sitten käteen isketään joku koukku jolla liikutaan, todella väsynyt ratkaisu sekin. Selkeä kriisihän tässä on nähtävillä. Mikä on Halon identiteetti.....
 
Sinä ainakin olet aina ensimmäisenä noita Xboxin tiettyjä pelejä arvostelevia juttuja tuomassa tänne. Intressi on kyllä päivänselvä. Miten jaksat tuota konsolisotaa? En todellakaan ymmärrä pätkääkään. PS5 ja XSX tulevat olemaan tosipelaajille sinänsä loistavia laitteita.

Toisaalta, jos ylipäätään next-gen-laitteilta odottaa edellistä sukupolvea aivan valtavasti upeampia pelielämyksiä ja tajunnan räjäyttäviä kokemuksia, niin pettymyksiä on sitten järjestään tulossa. Kumpikaan konsoli ei nimittäin mitään täysin mullistavaa tule tuomaan.

Kaikki pelien legendaarisuudessa tulee jatkossakin olemaan pelien pelattavuudesta ja pelimaailmojen ja tarinoiden innovatiivisuudesta kiinni, kuten on aina ennenkin ollut.

Jos haluaa tulevan konsolisukupolven aikana pelata aina parhaita pelejä, niin sitten pitää hankkia molemmat, PS5 ja XSX, muuten jää vaihtoehdoiksi käydä katkeraa ja äärimmäisen noloa konsolisotaa taas seuraavan konsolisukupolven ajan, tai sitten pitää aiheesta turpansa kiinni. Toivon toki jälkimmäistä, jos persaus ei kestä hankkia molempia konsoleita.

Ja muuten tiedoksesi, että Halo Infinite tulee olemaan aikaisemmista Haloista nauttineille fantastinen pelielämys. Se on ainoa asia joka kyseisen pelin kohdalla on tärkeää.
Minuakaan ei ole koskaan halo pelit kiinnostanut mutta halo infinite demossa näytti pelattavuus niin hyvältä et pakko ottaa testiin kun gamepass löytyy ja nähtiin myös kuinka saumattomasti peli jatkuu videosta ei meinaa huomata eroa :)
 
Destinylla viitataan siihen että Bungie pystyi jo vuonna 2001 tuottamaan upean tekoälyn, josta olen useasti maininnut. Tuossa demossa jos katsotte vihollisten käytöstä niin se muistuttaa Destiny 1 ja 2 pelejä mikä on hirvittävä asia jos näin on lopullisessa pelissä.

Toinen juttu on tämä Halon identiteetti. Tottakai on hienoa että kentät ovat avoimempia, mutta Destiny jälleen kerran on avoimen maailman peli. Jos Halosta on sellainen tulossa niin saapa nähdä. Se voi nimittäin tarkoittaa sitä että tästä toisesta pelisarjasta kopioidaan ja paljon.

Destinyn taistelumekaniikka on Halon tapaan kultaa, mutta se mitä Destiny tekee toisin, sinun todella pitää kuluttaa vihuihin ammuksia, jotka ovat usein kovin staattisia kuten demossakin. Toiseksi aseilla on arvoja, sekin näyttää mahdollisesti olevan Halossa mukana. Näen pelottavan paljon yksityiskohtia, jotka ovat kuin tästä floppipelisarjasta. Kaikkien aikojen HYPEtetyin juttu ja mitä on jäänyt jäljelle.

Yksi väsynyt HuuHaa Huttunen jaksaa peliä pelata ja hehkuttaa... harva muu. Se missä mies on täysin oikeassa on se pelimekaniikka, se on kultaa. Se on syy pelata, toisto. Nyt kuitekaan ei ole mitään järkeä näin paljon ottaa vaikutteita sillä jos katsotte Halo 1 niin se olisi ihan riittävä taso aloittaa... sen perintöä ei voi noin vain unohtaa jos tekijät hehkuttavat että nyt palataan pelin juurille.

Sääli kun niin paljon potentiaalia ja sitten käteen isketään joku koukku jolla liikutaan, todella väsynyt ratkaisu sekin. Selkeä kriisihän tässä on nähtävillä. Mikä on Halon identiteetti.....
Rauhoitu hyvä mies, Destiny on eräänlainen RPG, Halo taasen puhdasverinen FPS. En jaksa uskoa, että tässäkään Halossa mentäisiin tuohon bullet sponge-min-max yms. mekaniikkaan yhtään enempää kuin aiemminkaan. Pidetään ne housut jalassa ihan kiltisti vaan.
 
Eiköhän toi cooppina oo ihan hupia. :D Jossain netin syövereissä tais olla että 4 pelaajalla pääsee veivaamaan.

En jaksa lähteitä alkaa metsästämään tähän hätään, muitta muistaakseni samalta sohvalta mukaan pääse 2 pelaajaa ja netin kautta 4. Kuulostaa omaan korvaan ihan hyvältä kompromissilta.

Katsoin tuon kampanja trailerin 4k:na ja kyllähän se omaan silmään hyvältä näyttää. Ainoa isompi ongelma on tuo pop in joka varsinkin videota katsellessa osuu rumasti silmään.
 
Noniin... kaikki täällä kirjoittelevat. Mielestäni tämä ketju on menossa liian rajuun suuntaan. Halo-sarja herättää tunteita koska on rakastettu ja nimen omaan siinä on menty aina pelattavuus edellä, joka valtavan arvokas asia.

Se miksi itse kritisoin peliä kovin sanoin johtuu siitä että odotukset saavat olla korkealla tämän sarjan suhteen. Uusi pelimoottori, suuri budjetti, 5 vuoden kehitysaika. Siinä olen samaa mieltä kyllä että kaikki kritiikki nähdään PlayStation fanipoikien hyökkäyksenä? Eihän se ihan niin ole...

Mutta kaikki puolustelu ei myöskään ole Xbox fanipoikien katkeruutta. Tuo co-op juttu on iso asia. Fanit toivoivat sitä. Jos olisi 4-pelaajaa samalta sohvalta niin rip Golden Eye. Pahoittelut kaikille, joiden hermot olen tuhonnut tältä illalta.

 
Ylös Bottom