Halo: Reachin moninpelibeta starttaa virallisesti 3. toukokuuta ja päättyy näillä näkymin 19. toukokuuta. Mukaan voi päästä periaatteessa kolmea eri reittiä pitkin:
Halo: Reachin merkittävimmistä pelillisistä uudistuksista vastaavat armor abilityt. Pelaajille annetaan valittavaksi jokaisen matsin alussa ja kuoleman jälkeen erilaisia aseista, haarniskakyvyistä ja kranaateista koottuja kantamuksia, hieman perinteisten hahmoluokkien tapaan. Yhdistelmät ovat kuitenkin pelimuotokohtaisia. Jokaista kykyä voi käyttää tietyssä määrin ennen lyhyttä lataustaukoa. Haarniskapäivityksiä nähdään betassa viisi erilaista:
Reach palkitsee pelaamisesta krediiteillä, joilla voi ostaa hahmon muokkaamiseen tarkoitettuja haarniskaosia. Näiden vaikutus pelikokemukseen on puhtaasti kosmeettinen, eikä pelillistä etua voi ostaa. Uudet osat avautuvat krediittien ja sitä mukaa tasojen karttuessa.
Halo 3:sta tuttu teatteri tekee paluun samoilla ominaisuuksilla varustettuna. Pelaajat voivat tallentaa matsejaan ja jakaa kohokohtia tai ruutukaappauksia kavereiden kanssa uudistuneiden työkalujen avulla. Omiin ja muiden jaettuihin tiedostoihin pääsee käsiksi kätevästi valikoiden kautta esimerkiksi uutta peliseuraa etsittäessä.
Halo: Reach sisältää myös monia muita uudistuksia, jotka tulevat selväksi viimeistään taistelukentällä. Sinne siis!
Viralliset moninpelivideot:
Carnàge Carnivàle
March Multiplayer Madness
KonsoliFINin moninpelivideot:
Eka matsi (FFA Slayer)
Headhunter FFA
Covie Slayer -pätkiä
Kaksi kierrosta 1 Flag CTF:ää
Aerial Assassination
- Halo 3: ODST:n kampanjalevy toimii avaimena Reachin betaan. Testiversion voi ladata päävalikon kautta 3. toukokuuta illalla täkäläistä aikaa.
- Microsoft on luvannut lähettää tiettynä ajankohtana Halo 2:ta pelanneille latauskoodin. Mikäli kuulut tähän ryhmään, olet saanut asiasta jo sähköposti-ilmoituksen aikaisemmin.
- Lukuisat sivustot, Microsoft ja Bungie jakavat Friends & Family -latauskoodeja, joilla mukaan pääsee jo nyt torstaina tai perjantaina riippuen aikavyöhykkeiden poimuttumisesta.
- FFA: Perinteistä kahdeksan pelaajan kaikki vastaan kaikki -mättöä. Mukana uutena pelimuotona Headhunter, jossa kuolleet pelaajat pudottavat kalloja. Näitä kalloja keräämällä ja palautuspisteisiin viemällä saa pojoja. Avoinna alusta lähtien.
- Grab Bag: Joukkuepohjaista 4vs4-sotimista tappomatsien ja tehtäväpohjaisten pelimuotojen merkeissä. Headhunterin ohella mukaan kuuluu Stockpile, jossa pelaajat keräävät kartalle ilmestyviä lippuja ja rahtaavat niitä tukikohtaansa. Lippuvarastot kerätään pois tietyin väliajoin, joten omaa tukikohtaa kannattaa pitää aina silmällä. Avoinna alusta lähtien.
- Arena: Kilpailullista Halo-tappomatsia joko tiimeissä tai kaikki vastaan kaikki -asenteella. Pelaajat pisteytetään suoritusten mukaan ja järjestetään divisiooniin. Kokoversiossa Arena jakautuu kuukauden mittaisiin kausiin, joista betassa pelataan yksi lyhyt maistiainen. Tulee linjoille 3. toukokuuta.
- Invasion: Halo: Reachin uusi 6vs6-pelimuoto asettaa spartanit ja eliitit vastakkain eeppisissä taisteluissa. Invasionin tavoitepohjainen versio jakautuu kolmeen vaiheeseen: eliittien täytyy murskata spartanien puolustukset, jotta he voivat käydä anastamassa navigaatiotietokannan ja kuljettaa sen omalle kuljetusalukselleen. Jokaisessa vaiheessa avautuu uusia aseita ja ajoneuvoja pelaajien käytettäväksi, joten toiminta kiihtyy matsin edetessä. Invasion Slayerissa tavallista tappomatsia maustetaan samalla vaiheittaisella toteutuksella. Avautuu 7. toukokuuta.
- Network Test 1: Mystisesti nimetty Network Test 1 sisältää ainoastaan Generator Defense -pelimuodon, jossa kolme eliittiä pyrkii tuhoamaan kolmen spartanin vartioimat reaktorit. Puolustajat voivat suojata reaktorit 30 sekunniksi, mutta lukitusten välillä täytyy odottaa vähintään 10 sekuntia. Avautuu 14. toukokuuta.
Halo: Reachin merkittävimmistä pelillisistä uudistuksista vastaavat armor abilityt. Pelaajille annetaan valittavaksi jokaisen matsin alussa ja kuoleman jälkeen erilaisia aseista, haarniskakyvyistä ja kranaateista koottuja kantamuksia, hieman perinteisten hahmoluokkien tapaan. Yhdistelmät ovat kuitenkin pelimuotokohtaisia. Jokaista kykyä voi käyttää tietyssä määrin ennen lyhyttä lataustaukoa. Haarniskapäivityksiä nähdään betassa viisi erilaista:
- Armor Lockin aktivoiminen tekee pelaajasta hetkellisesti kuolemattoman. Lisäksi lukituksen purkautuminen saa aikaiseksi elektromagneettisen pulssin, joka häiritsee tunkeilijoiden suojia. Saatavilla vain spartaneille.
- Jetpack ei varmaan kummempia esittelyjä kaipaa. Paina nappia ja soturisi lähtee nousuun. Ilmoissa leijaileminen tekee hahmosta hyvän maalitaulun. Saatavilla sekä eliiteille että spartaneille.
- Active Camouflagen tehokkuus riippuu pelaajan liiketilasta: nopeasti juokseva pelaaja näkyy varsin selkeästi kaikille, mutta paikallaan kykkivä soturi naamioituu ympäristöön tehokkaasti. Näkymättömyyden aktivoiminen sekoittaa niin käyttäjän kuin muidenkin lähellä tallustelevien pelaajien liiketunnistimet. Saatavilla sekä eliiteille että spartaneille.
- Sprint pistää spartanin jalkoihin vipinää. Sprintin edut eivät ole välttämättä heti selkeitä, mutta nopealla pyrähdyksellä voi yllättää vihollisen, tehostaa lyöntiä tai pidentää hypyn kantamaa. Esimerkiksi Slayer Pro ja Team Swat rajoittavat valikoimansa vain juoksupyrähdykseen. Saatavilla vain spartaneille.
- Evade tarjoaa eliiteille mahdollisuuden suojautua tulitukselta, sekoittaa vihollisen pasmat lähitaistelussa tai purkaa jäljittävän aseen lukituksen. Pelaaja voi suorittaa kaksi peräkkäistä kuperkeikkaa, minkä jälkeen kyky latautuu hetken. Saatavilla vain eliiteille.
- Designated Marksman Rifle eli DMR on Battle Riflen seuraaja. Kertalaukauksia sylkevä kivääri syö 12 panoksen lippaita. Kiikaritähtäin tekee aseesta mainion työkalun pidemmille etäisyyksille.
- Needle Rifle tarjoaa niin ikään kertalaukauksellista tulivoimaa. Yksittäisiä osumia vaaditaan DMR:ää enemmän vihollisen kaatamiseen, mutta suojaton vastustaja räjähtää kolmesta osumasta.
- Plasma Repeater toimii rynnäkkökiväärin vastineena eliiteillä. Aseen kuumeneminen vaikuttaa tulitustahtiin.
- Plasma Launcher lukittautuu niin hahmoihin kuin ajoneuvoihinkin. Kohteeseen voi ampua yhdestä neljään plasmakranaattia latausajasta riippuen. Kranaatit hakeutuvat kohteeseen, mutta niiden väistäminenkin onnistuu tarvittaessa.
- Grenade Launcher laukoo luonnollisesti kranaatteja. Tykki sisältää myös vaihtoehtoisen tulitusmoodin: liipaisinta pohjassa pitämällä pelaaja voi päättää, milloin hän haluaa räjäyttää kranaattinsa. Räjähdystä seuraa myös elektromagneettinen pulssi, joka syö vihollisten suojat ja pysäyttää ajoneuvot.
- Focus Rifle ampuu yhtäjaksoista, polttavaa sädettä. Ase toimittaa eliittien tarkkuuskiväärin virkaa mutta eroaa merkittävästi ihmisvastineestaan.
Reach palkitsee pelaamisesta krediiteillä, joilla voi ostaa hahmon muokkaamiseen tarkoitettuja haarniskaosia. Näiden vaikutus pelikokemukseen on puhtaasti kosmeettinen, eikä pelillistä etua voi ostaa. Uudet osat avautuvat krediittien ja sitä mukaa tasojen karttuessa.
Halo 3:sta tuttu teatteri tekee paluun samoilla ominaisuuksilla varustettuna. Pelaajat voivat tallentaa matsejaan ja jakaa kohokohtia tai ruutukaappauksia kavereiden kanssa uudistuneiden työkalujen avulla. Omiin ja muiden jaettuihin tiedostoihin pääsee käsiksi kätevästi valikoiden kautta esimerkiksi uutta peliseuraa etsittäessä.
Halo: Reach sisältää myös monia muita uudistuksia, jotka tulevat selväksi viimeistään taistelukentällä. Sinne siis!
Viralliset moninpelivideot:
Carnàge Carnivàle
March Multiplayer Madness
KonsoliFINin moninpelivideot:
Eka matsi (FFA Slayer)
Headhunter FFA
Covie Slayer -pätkiä
Kaksi kierrosta 1 Flag CTF:ää
Aerial Assassination
Viimeksi muokannut moderaattori: