Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: The Master Chief Collection

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Vähän samat fiilikset (ja tilastot!) kyllä, parhaimmillaan pääsin 7 tappoa 7 kuolemaa-tasuriin, mutta se vaatikin sniperin, täydellisen spotin ja tunteen, että nyt onnistuu kaikki :D

Se on raaka peli, ei anna armoa kun ei vaan osaa... :p

Eilen tuli myös aloiteltua Halo 2 Anniversaryn kampanjaa, hyvin kyllä unholassa toikin kun tuli se vedettyä co-oppina kaverin kanssa kaljoissaan silloin kymmenen vuotta sitten läpi...eli vaikuttaa hyvältä! :p

Se tässä mielenkiintoista onkin kun ajattelin, että kyllähän mää nyt jollain tasolla pätevä Halo peluri olen kun aika paljon vuosien varrella tullut pelattua kaikkia Haloja :) Mutta ei, en mää ollut pätevä :) Ehkä sitä lähti takki auki sotaan ja nokkaan tuli. No, hauskaa oli silti ja varmaan homma alkaa toimimaan kun saa matseja alle :)
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Itsellä on hieman erilaiset kokemukset moninpelin suhteen. Kyllä, moninpelin haku takkuaa pahasti, mutta kun peliin pääsi niin homma toimi - myös se oma peli. Ensimmäisessä matsissa jouduin kylläkin jotain "klaaniporukkaa" vastaan ja tukkaan tuli 2 tappoa 11 kuolemaa, mutta sitten tilanne muuttui. 10/6, 14/6, 12/1, 20/7... Pelasin yhteensä seitsemän matsia, joista viisi voitettiin. Oli aivan mahtavaa pelata ensimmäisen ja toisen Halon kenttiä sulavalla ruudunpäivityksellä. Perus Team Slayer matchmakingissa on muuten vaatimattomat 45 kenttää kierrossa. Pienoisen CoD Advanced Warfare -pettymyksen jälkeen tämä taitaa olla The Moninpeli seuraavat kuukaudet, IMO.

Yksinpelissä on nyt ensimmäisen Halon seitsemäs kenttä menossa ja kenttäsuunnittelu on hieman puuduttavaa, mutta tämä oli ensimmäisen osan kohdalla tiedossa. Sen sijaan räiskintä itsessään toimii kuin se kuuluisa junan vessa.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Keskiviikoksi kaavailtu matchmaking päivitys siirtyy myöhemmälle, mutta julkaistanee tämän viikon aikana.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Dodii, nyt on jo mukavasti päästy kakkososan kampanjassa eteenpäin ja fiiliksethän on todella hyvät. On kyllä ollut tähän asti ollut kaikinpuolin paaaljon parempi peli kuin edeltäjänsä. Kiva huomata, että Halon parissa voi oikeasti olla mukavaa :D. Energy Swordista tullut suosikkiase, sillä on vain hemmetin hauskaa pistää väkeä kumoon. Hyvältähän siis Halo 2 maittaa.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Arvostelu nyt luettavissa. Vaikka nupistavaakin vielä on, niin pakkohan tälle on täydet tähdet silti heittää. Kerrassaan huikea määrä laatusisältöä yksissä kuorissa.

Hyvä, jos ei anneta alun murheiden vaikuttaa arvosanoihin. Tätä olisi toivonut myös Battlefieldin kohdalla tapahtuneen. Nykyinen tilanne, jossa verkkopeliin pääseminen on ollut liki mahdotonta on täällä ostopäätöstä siirtävä dealbreaker. Vai toiko keskiviikon päivitys korjauksen tilanteeseen?

Usein nostalgiahankintoihin sortuneena, toivoo näihin arvioihin myös historian taakasta vapaan tuoreen näkökulman. Uuden pelaajan, joka mittaa pelimekaniikan tämän päivän standardeilla.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Hyvä, jos ei anneta alun murheiden vaikuttaa arvosanoihin. Tätä olisi toivonut myös Battlefieldin kohdalla tapahtuneen. Nykyinen tilanne, jossa verkkopeliin pääseminen on ollut liki mahdotonta on täällä ostopäätöstä siirtävä dealbreaker. Vai toiko keskiviikon päivitys korjauksen tilanteeseen?
Jos viittaat (jälleen kerran) tekemääni Bäfä 3 -arvioon, niin mielestäni se pysyi ihan 4/5 materiaalina loppuun saakka. Moninpeliä oli kuitenkin rampautettu PC-versioon nähden, eikä kampanjasta jäänyt mitään käteen verrattuna esim. Bad Companyyn. Lisäksi verkkopuolen ongelmat olivat tismalleen niitä samoja outouksia kuin DICEn muissa peleissä, joten joskus soisi heidänkin oppia virheistään. Mutta en jaksa varsinkaan tässä ketjussa aiheesta enää kanssasi vääntää.

Halossa riittää huikea määrä laadukasta pelattavaa takeltelevasta hausta riippumatta. Ilman nostalgialasejakin on helppo todeta, että taistelutilanteet tekoälyä vastaan muodostuvat tänäkin päivänä viihdyttävämmiksi kuin valtaosassa nykyjulkaisuja.

Omalla kohdalla kilpailullisiin peleihin liittyminen on alkanut sujumaan paremmin alkuviikon paikkeilla, mutta ilmeisesti tämä on yhä tuurista kiinni. Verkon yli pelattava yhteistyömoodi on toiminut moitteetta alusta lähtien.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Torstai-iltana meni tuo Halo 2 myöskin läpi, ja olihan se tosiaan kaikinpuolin paaljon parempi kuin se ensimmäinen. En nyt kuitenkaan vielä toistaiseksi pidä Halo-sarjaa mitenkään kummallisena näin kahden ekan osan perusteella. Nyt sitten hieman taukoa MCC:stä ja seikkailua AC Unityssa. Tuon jälkeen sitten loput 2 osaa läpi. Halo 2 kuitenkin nosti ihan mukavasti kiinnostusta, saa nähdä miten seuraavat maittaa. Mutta onhan tuo pakettina oikein mainio.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Eipä nuo serverit tunnu vielä päivityksenkään jälkeen toimivan niinkuin Strömssössä. Haku kestää ikuisuuden ja jos tuo nyt sattuu hyvällä tuurilla peliseuraa löytämään niin pelin alkaessa suurin osa seisoo suolapatsaana paikallaan koska haku on kestänyt niin pitkään. Ei näin, ei ei! Harmittaa vietävästi. Mites muilla?
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

No johh, näköjään tuon päivityksen jälkeen haku toimii käytännössä hitaammin kuin parina päivänä ennen sitä. Melko käsittämätöntä.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

No johh, näköjään tuon päivityksen jälkeen haku toimii käytännössä hitaammin kuin parina päivänä ennen sitä. Melko käsittämätöntä.

Toivottavasti tästä ei tule trendiä. Olisi ikävää, jos tämä uusi geni muistetaan nimenomaan bugisina julkaistuista AAA -peleistä, joiden korjaamisessa menee monta viikkoa.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Hoidetaan pakollinen piilomainostus pois alta heti. Väsäsin tällaisen videoarvostelun The Master Chief Collectionista tuubin puolelle. Sarjan ystävänä odottelin kokoelmaa oikeasti kuin (rinkulan muotoista) kuuta nousevaa. Kerrankin uusintajulkaisu, jossa pelien entisöinnin eteen on nähty vaivaa! Ikävää vain, että nettipelin uskomattomat ongelmat ovat vieneet isoimmat tuulet meikäläisen purjeista. Otin arvosteluun silti mahdollisimman puolueettoman kannan. Jos pelinhaku korjataan vaikka huomenna, ei ole syytä ryhtyä ulisemaan ja mölisemään kuin maailmanloppu olisi koittanut. No mutta tosiaan, arvion voitte halutessanne katsoa tästä alta.

[video=youtube_share;0L-HiTdETts]http://youtu.be/0L-HiTdETts[/video]

Kaveriporukan kanssa tuli testailin verkkopeliä alkupäivinä, mutta matchmakingilla olen onnistunut löytämään (ja häviämään) vasta pari matsia. Tämä tarkoittaa onneksi sitä, että minulla on ollut enemmän aikaa kampanjoiden tahkoamiseen. Erityisen paljon odotin päivitetyn Halo 2:n kokemista, sillä en ollut ikinä vetänyt sitä läpi ensimmäisellä Xboxilla. Oma Halo-urani alkoi vasta kolmannen pelin myötä reilut kuusi vuotta sitten, eikä kakkonen tuntunut sen jälkeen erityisen kiinnostavalta. Kaipa olin pelkkä lukioikäinen grafiikkahuora, kun jätin leikin kesken vain muutaman kentän jälkeen. Nyt pääsin kuitenkin korjaamaan aukon yleissivistyksessäni... Ja nautin kokemuksesta juuri kuten olin ehtinyt toivoa. Kymmenen vuotta vanhat pelimekaniikat toimivat edelleen oikein pätevästi, kunhan asennoitui oikealla tavalla. Vain pikajuoksun puute sai minut ajoittain puuskuttamaan liekkejä sieraimistani. Uudet välivideot olivat mahtava ratkaisu tarinankerronnan kannalta, suorastaan odotin niiden näkemistä. Aivan kuin joskus PS1-aikaan, jolloin esirendatut videopätkät olivat kuuminta kamaa ikinä! Samaten kakkosen läpäisy auttoi meikäläistä ymmärtämään paremmin Halo 3:n (ja ODST:n) tapahtumia. Halo 2:n juhlajulkaisu saa siis meikäläiseltä ehdottomasti peukkua ylöspäin. Kokoelman kiehtovinta antia faneille, vaikka itse kampanja ei välttämättä olekaan pelillisesti parhain.

Halo 1 ja 3 ovat jääneet toistaiseksi vähemmälle pelailulle. Olen läpäissyt kummastakin muutamia kivoja tehtäviä sieltä täältä, lähinnä saadakseni matskua tuohon videoarvioon. Kolmonen on meikäläiselle melkein liiankin tuttu, ja ensimmäistä ei oikein huvita mättää itsekseen yksitoikkoisen kenttäsuunnittelun takia. Aion toki läpäistä molemmat yhteistyönä kaverin kanssa jahka kerkeän, mutta Halo 2:n läpäisyn jälkeen keskitin tarmoni Halo 4:n pariin. Pari vuotta sitten muistan ostaneeni nelosen, pistäneeni sen levykelkkaan ja taistelleeni koko seikkailun läpi yhdeltä istumalta. Silloin olin valmis julistamaan Halo 4:n sarjan parhaimmaksi yksinpelikokemukseksi. Jälkikäteen olen kyseenalaistanut tämän alkuhuumassa heittämäni mielipiteen, mutta nyt oli oivallinen aika ottaa asiasta selvää.

Halo 4 oli ehkä jopa parempi, mitä muistin! Peli ei jäänyt yhdessäkään tehtävässä junnaamaan. Ei pakollisia Flood-helvettejä tai loputtomia hissikuiluja. Mysteerinen tarina, joka ei poukkoillut koko ajan paikasta ja hahmosta toiseen. Ympäristöt olivat komeita kuin mitkä. Ulkoasunsa puolesta peli ei Xbox Onella juurikaan kalpene uuden sukupolven kilpailijoilleen, mikä on hieman yllättävää. Upea taidesuunnittelu tekee paljon, sillä ainakin itse katselen tällaista jälkeä mieluummin kuin jotain fotorealistista Afganistania. Välillä ympäristöt, musiikit ja viholliset toivat mieleen iki-ihanan Metroid Primen. Joten kai se on pakko sanoa. Halo 4 on yksinpelinsä puolesta meikäläisen suosikki. Jopa parempi kuin Reach tai kolmonen. Ainoastaan kesto tuntui aavistuksen liian lyhyeltä. Yksi ylimääräinen tehtävä olisi tehnyt poikaa. Mutta mitäpä tuo haittaa, kun kokoelmassa on kolme muutakin peliä!

No mutta tosiaan, toivottavasti verkkopuoli fiksataan nopsaan. Suorastaan janoan paluuta Halo 3:n legendaarisille taistelukentille. Halo 2:n moninpelissä meikä on suolistettu aika huolellisesti, mutta pitäisi varmaan sitäkin opetella. Kun pelinhaku lähtee toimimaan, meikäläinen on siellä ekana nolaamassa itseäni!
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Olen vissiin hieman poikkeuksellinen Halon hakkaaja, kun minusta ensimmäinen on kenttäsuunnittelultaan sarjan hienointa antia. Assault on the Control Room on aivan loistava ja edustaa mielestäni parasta kenttäsuunnittelua räiskinnöissä koskaan. Lisäksi pelistä löytyy muitakin hienoja kenttiä, kuten Truth and Reconciliation, The Silent Cartographer ja 343 Guilty Spark. Myös Two Betrayals toimii, vaikka se kierrättääkin Assaultia - flood tuo siihen kuitenkin aivan oman lisänsä. Niin, minä pidän myös floodista, sillä se muuttaa peliä ratkaisevasti ja tuo juuri oikeanlaista vaihtelua, kun taktisempi räiskintä muuttuu enemmän paniikinomaiseksi selviytymistaisteluksi, legendary-vaikeustasolla tietenkin. Ilman floodia peli toistaisi liikaa itseään. Ykkösen kentissä ja kuvasuunnittelussa oli myös jotain aivan omanlaistaan massiivisuudentuntua, joka puuttui kakkosesta, johtuen hieman eri field of visionista.

Olen tässä juuri pelaillut tuota kakkos-anniversaryn alkupuolta ja koko ajan eteen tulee niitä vanhoja tuttuja pieniä eroja, jotka mielestäni tekevät kakkosen kampanjasta huonomman. Tuo kakkosen kuorrutettu ulkonäkökin tuntuu jotenkin kliiniseltä, vaikka ei sinänsä huonolta näytäkään. Mutta olen tosiaan vasta kampanjan alkupuolella menossa, eivätkä ne tunnelmallisemmat kentät ole vielä alkaneet, joten pelin paras anti on onneksi vielä edessä päin. Originaalia en ole viitsinyt pelata muutamaan vuoteen, kun XO:n emulointi aiheutti ruudulle ärsyttävän varjokuvan, joka teki pelaamisesta mahdotonta ensimmäistä kenttää lukuunottamatta, ja sen vuoksi kaduin pitkään ensimmäisestä Xboxista luopumista.

Ensimmäinen Halo co-opina osaavan kaverin kanssa on minulle edelleen räiskintäviihteen ykköstä, vaikka se legendaryna onkin melko helppoa (vastaa lähinnä kakkosen heroicia). Eikä tämä toki tarkoita, että kakkonen olisi huono. :)
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Olen vissiin hieman poikkeuksellinen Halon hakkaaja, kun minusta ensimmäinen on kenttäsuunnittelultaan sarjan hienointa antia. Assault on the Control Room on aivan loistava ja edustaa mielestäni parasta kenttäsuunnittelua räiskinnöissä koskaan. Lisäksi pelistä löytyy muitakin hienoja kenttiä, kuten Truth and Reconciliation, The Silent Cartographer ja 343 Guilty Spark. Myös Two Betrayals toimii, vaikka se kierrättääkin Assaultia - flood tuo siihen kuitenkin aivan oman lisänsä. Niin, minä pidän myös floodista, sillä se muuttaa peliä ratkaisevasti ja tuo juuri oikeanlaista vaihtelua, kun taktisempi räiskintä muuttuu enemmän paniikinomaiseksi selviytymistaisteluksi, legendary-vaikeustasolla tietenkin. Ilman floodia peli toistaisi liikaa itseään. Ykkösen kentissä ja kuvasuunnittelussa oli myös jotain aivan omanlaistaan massiivisuudentuntua, joka puuttui kakkosesta, johtuen hieman eri field of visionista.

Ensimmäisessä Halossa on kyllä omat puolensa, vaikka edellisessä viestissä ohimennen kritisoinkin kenttäsuunnittelua yksitoikkoiseksi. Etenkin The Silent Cartographer on aivan nerokas! Alun maihinnousu on jo itsessään ikimuistoinen rykäisy, mutta sen jälkeinen valinnanvapaus nostaa tehtävän yhdeksi suosikeistani. Avoimella pikkusaarella kruisailu, paikkojen tutkiminen ja vihollispartioiden eliminointi toimivat mainiosti. En tiedä kuinka monesti olen tuon tehtävän pelannut, mutta taatusti yli tusinan kertaa. Samaten pidän kaikista avoimista ulkoilmakentistä, joissa riittää tunnelmaa ja nähtävyyksiä. Mutta sisätiloissa ensimmäinen peli mielestäni hyytyy aika pahasti. Esimerkiksi tuo mainitsemasi Truth and Reconciliation, jossa valtaosa ajasta vietetään violettien käytävien keskellä. Ei napannut sitten yhtään. Loppupuolella kenttäsuunnittelu meni omaan makuuni liian ankeaksi, osittain aivottoman floodin vuoksi. Libraryn itseään toistavan harmauden nyt tietävät kaikki, ja itse saan melkein fyysistä pahoinvointia sen tehtävän ajattelusta. Ehkä pitäisi kasvattaa kivekset ja asennoitua siihen tuollaisena selviytymistaisteluna, eikä pelkkänä hyvää ammuskelua pilaavana vesikidutuksena. :)
 
Ensimmäinen halo läpi coopissa ja maistui oiken maukkaalle, sen jälkeen halo 2 tulille ja kyllähän se näkyy että 343 on panostanut tähän uusio versioon huomattavasti enemmän, mahtavat grafiikat ja valaistukset sekä uudet äänet potkii todella kovaa. Tulee ihan samanlainen wow fiilis kun haloja ekaa kertaa pelatessa joskus 10 vuotta sitten [emoji16]

Edit: taidan olla ainut joka rakastaa libraryä [emoji6]
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

343i on julkaissut tiedotepäivityksen liittyen Halo: MCC -ongelmiin. Korjauksia luvataan tehdä seuraavien kuluvien viikkojen aikana(over the coming weeks) muun muassa matchmaking -osion toimivuuteen.

Teksti kokonaisuudessaan:
On Nov 11th we released Halo: The Master Chief Collection. The goal being to create a tribute to Halo fans around the world, and to celebrate the Master Chief’s debut on Xbox One. With the initial release of Halo: The Master Chief Collection, however, we have not delivered the experience you deserve. I personally apologize for this on behalf of us all at 343 Industries. Our team is committed to working around the clock until these issues are resolved.

While our team works on continual improvements and towards solutions, my commitment to you is that we will take care of all owners of Halo: The Master Chief Collection. Our primary and continued focus is first on fixing the issues at hand. Once we’ve done that, we will detail how we will make this right with our fans.

On the matchmaking front, we have encountered unexpected issues that were not apparent in our internal test environment and that have resulted in a frustrating experience, including long matchmaking times and low session success rates. Within 343 Industries and Xbox, I can assure you that resolving these issues is our #1 priority. We continue to partner with the Xbox platform team to analyze all data to make ongoing server-side adjustments to continually improve the matchmaking experience. We are also preparing additional content updates that will address existing campaign, UI, and other issues to improve the overall experience. With each update we will carefully analyze data to confirm that the improvements we’re seeing internally are also happening with fans at home.

Know that we’re trying to be as nimble as possible to put fixes in place. We are planning multiple server-side tweaks and game content updates over the coming weeks. Looking forward, I want to give you a high-level cadence of the latest updates we’re currently working on. Development and testing of our latest content update continues and we are on track for release later this week. We will update you on the status and patch notes of the content update once we have a better understanding of our release window. Only through making changes on both the “server side” (matchmaking and other server rulesets) and, via content updates (to the game itself), can we make the significant progress we’re working towards. And in the interest of expediency, we’re attacking the problem from both sides, non-stop.

As we have been, we will continue to post the details of our updates and other adjustments on Halo Waypoint. Please check our forums at http://aka.ms/mcc_updates for the latest details as we roll out further fixes.

Please accept my heartfelt apologies for the delay and for the negative aspects of your experience to date. We’re doing everything in our power to resolve it as quickly as possible.

Sincerely,

Bonnie Ross – Studio Head, 343 Industries

Lähde:
http://news.xbox.com/2014/11/games-...nnie-ross-on-halo-the-master-chief-collection
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Onko tovereilla ollut sellaista ongelmaa, ettei Halo 3:sen kampanjassa saa tekstityksiä toimimaan eikä värinää pois kahvasta?
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Mulla on alkanut peli mystisesti jäätymään käynistys vaiheessa. Muut pelit tuntuu toimivan normaalisti, mutta tämä jäätyy ihan alussa. Poistin pelin kovalevyltä ja nyt latasin uudelleen ja sama homma. Täytyy kattoo miten päivitykset tehoaa, vai onko jotain vakavempaa :/
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Kaikenlaista pientä ongelmaa kokoelmassa on, ja joka päivityksellä ongelmat tuntuvat muuttavan muotoaan. Ymmärrän kyllä ohjelmoinnin olevan vaikeaa, mutta kamoon nyt: se on HALO! Erinomaisen toimivuuden mittatikku johon kaikkia muita verrattiin ennen Call of Duty 4:n ohi rynnistystä.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Joo, bugia näyttää löytyvän. Omalla kohdalla näyttävät osuvan tietenkin kakkosen anniversaryyn. Ärsyttävin ongelma on se, ettei peli lopettaessa tallenna etenemistä, vaan kesken jäänyt kenttä on pakko aloittaa seuraavalla kerralla alusta. Pelisession aikana checkpointit kyllä tallentuu ja niistä pääsee kuollessa jatkamaan.

Edit: Tuo tallennus toimii siis kaikissa muissa normaalisti, mutta ei kakkosessa.
 
Ylös Bottom