Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Harrastukset ja niiden tärkeys

Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

1. Salibandy
2. Musiikin kuuntelu
3. Penkkiurheilu (80% jääkiekko)
4. Muu urheilu (ulkojäät, kiehäänheitto, Sulkapallo, Pingis yms)
5. TV (elokuvat, TV sarjat)
6. NHL-pelisarja
7. KonsoliFIN sekä muut foorumit (KFIN nro1, urheilufoorumit sisältyy kakkoseen)
8. Uhkapelit (nettipokeri yms)
9. Muut konsolipelit
10. Netissä surffailu (Foorumit eri kohdassa. Tähän lasketaan you tube videot ja ihan muuten vaa satunnainen random eri sivujen selaaminen)

Nuo kaikki ovat mulle ÄÄRIMMÄISEN tärkeitä, mitään en voisi antaa pois. Järjestys on suuntaa antava, en nyt jaksa ihan tarkkaan miettiä miten menisi, se kun on kohtalaisen vaikeeta =)

E: Tai no kyllä toi järjestys on aikalailla oikein nyt.
 
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

1) Koripallo (en itse pelaa enään, vaan valmennan kaverin kanssa)
2) Kuntosali
3) Musiikin kuuntelu
4) Lenkkeily (eniten kesällä tai keväällä ja syksyllä, kun on hyvät kelit)
5) Pelaaminen (harmittavasti ei vaan oo ollu enää hirveemmin aikaa)
6) Lukeminen
7) Korttitemppuilut (syksyllä tuli alotettua, mut sittemmin vähäselle, jos kohta melkeen olemattomaks jääny. Voisa nyt uudenvuoden kunniaks jatkaa taas)
8) Elokuvien vahtaaminen (nyt tuli innostuttua näiden kattomiseen vähän enemmänki, niin aattelimpa, jos tätä jatkais ja kattois elokuvia vähän tiuhempaan tahtiin, kuin aikasemmin)
9) Sit jos lasketaan harrastukses, niin filosofinen (ja muunkinlainen) pohdinta, yleensä yhen kaverin kanssa, nykymailman menosta ja kaikesta yhteiskunnan asioista.

Sit ois halukkuutta ja innokkuutta alottaa seuraavia asioita:

1) Thainykkeily, kickboxing tai kuntonyrkkeily
2) Valokuvaaminen
3) Kitaran soitto (kitara löytyy, mut ei oo inspistä, vaikka kyllä kiinnostais. Outoo..)
 
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

1) Jääkiekko (Reeneissä menee 4h lähes päivittäin + ulkojäät+pelit)
2) COD JA NHL (pelisarja)

Laskettelu yms muuta mukavaa olis pirun kiva harrastaa, ei niin kilpailumielessä, mutta näin kauden aikana ei oo vapaita kun kerran pariin viikkon ni ei vaan kerkiä.
 
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

1) Konsoli-pelaaminen
2) Näytteleminen(kesäteatterissa)
3) Tv-sarjojen katsominen(eihän sieltä tv:stä mitään tule kun ei edes kahden kanavan nauhoittaminen ja yhden katsominen välillä riitä:D)
4) Laskettelu

Lyhyt ja ytimekäs lista, kun tuo ensimmäinen vie suuren osan vapaa-ajasta.
 
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

1. Brazilian Jiu-Jitsu
2. Taekwondo
3. konsoli- lautapelit
4. Muu liikunta
5. Moottoripyörän rakentelu

Harmi kun tolle MPlle ei ole tuota aikaa/rahaa ollut kun tuli uusi asunto hommattuu.
 
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

1. Sulkapallo (4 krt/vko)
2. Kuntosali (5 krt/vko)
3. Syöminen
4. Valokuvaus
5. Konsolipelit
6. Pokeri-illat kavereiden kanssa (suunnilleen kerran 2kk:ssa)
7. Lätkän mm-kisat, joka vuosi ;)

Koulu on tosi tärkeää ja otan sen vakavasti, mutta lisäsin liikunnan määrää nyt lukion abivuonna. Kuulostaa oudolta, mutta ilman kahta ensimmäistä en jaksaisi sitä määrää kolunkäyntiä, mitä nyt jaksan.

Ja alla olevien kirjoitusten innoittamana lisään vielä huomion lukemisestani:
Lukeminen ei löydä paikkaansa listalta, koska ainoat kirjat, joita luen, ovat koulukirjat.. Vapaaehtoisesti olen lukenut noin 2 kirjaa koko elämäni aikana. En vain jostain syystä ole päässyt kirjojen arvostettuun maailmaan käsiksi. En missään nimessä malta jäädä istumaan ja tuijottamaan pientä tekstiä satoine sivuineen. Ei, minulla ei ole ylivilkkaushäiriötä. Ehkä äänikirjat automatkoilla voisivat mennäkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

Omat elämäni suolaa järjestyksessä pitävät arki aktiviteetit lukeutuvat seuraaviin:

1. Lukeminen.


En voisi varmasti elää ilman kirjoja. Ne ovat mahtava pakopaikka, kun haluaa vain vaipua jonnekin muualle tästä maailmasta. Samalla niistä oppii välillä jotain uutta, riippuen toki siitä onko kyseessä aivot narikkaan -kirja, vai jotain ihan muuta mahtavaa shittiä. Kaikille hauskasta huumorista tykkäävillä suosittelen Linnun radan käsikirja liftareille -sarjaa. Harmi, ettei Douglas Adams elämänsä aikana ehtinyt kirjoittaa hirveän montaa opusta, mutta onneksi niiden uudelleen lukuarvo on pilvissä. Legedaarista settiä!

2. Kirjoittaminen.

Teen tällä hetkellä vain isoveljeni huvittamiseksi muutamaa "kirjaa", joista yksi kertoo veljeni keksimistä hahmoista. Se on osoittautunut hyvin terapeuttiseksi ajan vietoksi. Vähän väliä saan kuulla kuinka hyvä olen yhdyssanoissa ja pilkkujen käytössä. Voi niitä sieluparkoja, jotka pakotan ziikaamaan kätteni jälkeä.

3. Musiikin säveltäminen(omaksi iloksi ja joskus muidenkin).
Ala-asteesta asti harrastellut tätä veljeni opettavan silmän alla. Nykyään tulee tehtyä ihan kohtuu hienoa settiä. Jos joku haluaa kuunnella tuotoksiani, niitä löytyy osoitteesta: Haamubiittaaja.
Eivät sisällä laulamista lainkaan. Pikku hiljaa on kuitenkin alkamassa valmistua eka biisi, jossa hoilaan sieluni kyllyydestä ja aiheutan kauheat painajaiset jokaiselle, joka erehtyy popittelemaan tätä uljauden sarveani, kun sen uunista valmistuneena esille laitan. :p

4. Netissä dataaminen.

Toisten sekoilua on hauskaa katsella. Ihmeellistä kuinka avoimesti ihmiset avautuvat virtuaalisesti, kuin kasvokkain. lol!

Viimeisenä muttei vähäisimpänä:

5. Pelaaminen.

On se vaan jännää miten paljon sielu nauttii pixeleistä ynnä polygoneista koostuvien otusten murhaamisesta. Muutama isku puukolla ja rakastan taas maailmaa.
 
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

En voisi varmasti elää ilman kirjoja. Ne ovat mahtava pakopaikka, kun haluaa vain vaipua jonnekin muualle tästä maailmasta.

Amen. Moni listaa lukemisen harrastuksekseen, mutta harmillisen harvat suhtautuvat kirjallisuuteen tällaisella intohimolla. Ilmaisun kauneutta voidaan etsiä tietenkin myös vaikka elokuvista ja peleistä, mutta nämä eivät pääse - eivätkä tule koskaan pääsemään - niille rajoittamattomille ulottuvuuksille, joille kirjallisuus kokijansa vie.
 
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

Ilmaisun kauneutta voidaan etsiä tietenkin myös vaikka elokuvista ja peleistä, mutta nämä eivät pääse - eivätkä tule koskaan pääsemään - niille rajoittamattomille ulottuvuuksille, joille kirjallisuus kokijansa vie.
Ei nyt voi olla noin jyrkkä. Kyllähän mäkin olen tajuntani räjäyttänyt Sormusten herralla joskus kymmenvuotiaana ja sitten Ender's Gamella vähän kahdenkympin jälkeen ja vielä kerran Owen Meanylla kolmekymppisenä, mutta ihan yhtä lailla se tajunta räjähti, kun katsoin Dogvillen tai Ilmestyskirja Nyt!:in.

Peleistä tosin tollaiseen jysäykseen ei ole pystynyt kuin Heavenly Sword, vaikka GTA3:ssa ja Betrayal at Krondorissa olikin omat vaikuttavat hetkensä.

Toisaalta harmittaa, että ei tule käytettyä aikaa lukemiseen nykyään niin paljon. On yksinkertaisesti paljon helpompaa vain rojahtaa telkkarin ääreen ja katsoa jotain sarjaa (tällä hetkellä Hung on aivan järjettömän kovaa kamaa, mutta suosittelen yhä kaikille Buffy Vampyyrintappajaa) tai kaivaa ohjain sohvatyynyn välistä ja alkaa mättää Bad Company 2:ta. Mutta onneksi on lomat, joilla löhötään aurinkolavetilla ja luetaan kirja päivässä.

Silti mä olen pudottanut lukemisen mun aktiivisten harrastusten listalta. Nykyään mä vain pelaan videopelejä ja katson elokuvia. Virallisesti. Enkä suhtaudu mihinkään intohimoisesti. Se on yhä vaikeampaa melkein nelikymppisenä.
 
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

Ei nyt voi olla noin jyrkkä. Kyllähän mäkin olen tajuntani räjäyttänyt Sormusten herralla joskus kymmenvuotiaana ja sitten Ender's Gamella vähän kahdenkympin jälkeen ja vielä kerran Owen Meanylla kolmekymppisenä, mutta ihan yhtä lailla se tajunta räjähti, kun katsoin Dogvillen tai Ilmestyskirja Nyt!:in.

Olin myönnettävästi tylppä tuossa toteamassa. Ymmärrän tietysti, että elokuva tai peli on oikein luotuna erittäin vahva kokemus sekin (minun naurettavan ylilyödyt fiilistelyt tietystä peleistä tukevat tätä), mutta lähinnä itse hain sitä, mitä kirjallisuudella on mahdollista saavuttaa.

Muut ilmaisun keinot, olivat ne sitten miten kauniita tahansa, ovat kiinteästi vangittuja siihen, miten ne ovat rakennettu. Elokuva antaa kokijalle ennaltamäärätyt lavasteet, siinä missä kirjallisuus projisoi kuvansa rajoittamattoman suureksi ja juuri sellaiseksi, miksi kokija sen haluaa. Kirjallisuus käsittelee myös asioita, jotka ovat muille aloille mahdottomia: runon avulla voi kuvailla lukijalle tunteita ja tunteiden kuvia, joiden hienoutta ei oikein voi liioitella.

Nämä tietysti samppanjapäisiä, yliromanttisia ajatuksia, mutta hiprakassahan olen (tunnetusti?) parhaimmillani. Kirjoitin tästä hiljattain esseenkin, sitä en tosin lähde esittelemään. :D

Silti mä olen pudottanut lukemisen mun aktiivisten harrastusten listalta. Nykyään mä vain pelaan videopelejä ja katson elokuvia. Virallisesti. Enkä suhtaudu mihinkään intohimoisesti. Se on yhä vaikeampaa melkein nelikymppisenä.
Idealistisena ja lapsellisena opiskelijana on vielä hauskaa, kun mikään ei tunnu mahdottomalta :)
 
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

Joohanh: Olen sinun ja jryin kanssa molemmilta osin samaa mieltä. Kirjallisuudella ja Elokuvalla on molemmilla omat vahvuutensa saada yleisönsä täpinöihin. Henkilökohtaisesti täytyy kuitenkin sanoa, että minä olen näitä "täpinä" -hetkiä kokenut enemmän kirjojen, kuin leffojen parissa.

Syy on yksinkertainen: Elokuvien tarinoiden keksimiseen ei tuhlata pahemmin aikaa. Pääasia, että visuaalinen näyttävyys on kunnossa. En minä vaadi pyörän uudelleen keksimistä, tai sitä, että loppuratkaisu olisi jotenkin yllättävä. Kunhan se niin sanottu "matka" on viihdyttävä, nostan mielelläni peukaloni ylöspäin. Pitkästä aikaa tällaisen reaktion aiheutti suomalaista alkuperää oleva teos, nimeltä Napapiirin sankarit. Siinä oli niin legendaarisia hetkiä, että aion käydä nappaamassa kaupasta Blu-ray version, kunhan semmoinen ilmestyy. Tätä ennen minut sai vaikuttuneeksi erääseen historialliseen tapahtumaan perustuva leffa: The passion of the Christ.

Ja sitten niistä kirjoista. Ne ovat MINUN mielestäni paljon parempaa kamaa, koska kaiken laisten yksityiskohtien kuvaus ja hahmojen ajatukset pystytään tuomaan monipuolisemmin esiin. Välillä joitakin leffoja katsellessa on iskenyt tahaton nauru, kun henkilön "ajatukset" kaikuu kaiuttimista. Ja tämä on tapahtunut pelkästään näytellyissä elokuvissa. Animaatioissa jostain syystä se ei kuulosta niin naurettavalta.

Noniin. Takaisin kirjoihin. Niiden pitää saada aivan muilla keinoin, kuin tehostein, lukijan kiinnostumaan itsestään. Tarinalla on ennen kaikkea merkitystä, sekä hahmoilla. Minua eniten miellyttää teos silloin, jos se myös ottaa "kontaktia" lukijaan. Tuolloin minulle tulee entistä enemmän semmoinen fiilis, kuin olisin osa tarinaa. Tämmöisiä kirjoja(joissa kyseistä "kikkailua" on käytetty) en tosin osaa tällä hetkellä nimetä, paitsi tietenkin omat pikku tarinani. Niissä välillä pysähdyn kettuilemaan lukijalle. :D

Siinä missä unohdan miltei aina elokuvan tapahtumat kolme minuuttia jälkeen katsomisen, kirja jää useasti kummittelemaan mieleen pitkiksikin elämän jaksoiksi. K. A. Applegaten kirjat ovat tehneet meikäläiseen lähtemättömän vaikutuksen. Erityisesti Remnants -sarja. Siihen liittyvät niteet eivät ole kovinkaan paksuja, mutta se TUNNELMA... Omaan scifi-suoneeni nämä opukset uppoavat kuin raikas lähdevesi kurkusta alas mahalaukun pohjalle! Linnunradan käsikirja liftareille on tästä huolimatta se kaikkein paras kertomus, jota olen saanut kunnian lukea, sekä kuunnelmana kuunnella.

Tiedän, makuni on sangen outo mutta niin olen kuulemma minäkin, vaikken allekirjoita moista toteamusta. Minua tavallisempaa ihmistä ei löydy koko maapallolta. =P

EDIT: Suomalainenkin kirjallisuus on tavoittanut tämän ihmisen mielen. Kalle Isokallion tekstien ääressä vilahtaa aika kuin siivillä.
Yrjänä Mäyräjärven iltalypsy saa minulta täydet kymmenen pistettä!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

1. Lacrosse
2. Kuntosali (3-4krt/vko)
3. Konsolipelaaminen

Siinä ne '' kunnon '' harrastukset. Lacrossea harrastan ja saatiin juuri U19 juniorijoukkue tänne Vaasaan :) Löytyykös täältä muita lacrossepelaajia?
 
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

1. Jalkapallo
2. Muu vapaa-ajan urheilu (säbää, jääkiekkoa yms.)
3. Ihan vaan hengailu
4. Konsolipelaaminen
 
Vastaus: Harrastukset ja niiden tärkeys

1. Salibandy
2. Lenkkeily, lihakset (koska ylempi)
3. Penkkiurheilu (pääasiassa jääkiekkoa)
4. Muu urheilu (pingispöytä löytyy, talvella lätkää)
5. Elokuvat, TV ja netti
6. Musiikin kuuntelu
7. Konsolipelit
8. Kitaran soitto
9. iPhone (pelaaminen, modaus, muut sovellukset)
 
Ylös Bottom