Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Harrastukset

Vastaus: Harrastukset

Taekwondo(WTF), Nyrkkeily ja BJJ olis tarkotus aloittaa tämän viikonloppuna. Muay Thaita tuli vuoden verran treenattuu mutta kiinostus lopahti.
Kaiken budon välissä tulee myös moottoripyörää (suzuki DR650 supermoto) rakennettuu... jos kerkee :p
 
Vastaus: Harrastukset

Salibandy!

Pingistä, lätkää ja sulkapalloa tulee ihan rennosti (ei missään joukkueessa) pelattua.
 
Vastaus: Harrastukset

Ainoa aktiivinen edes hieman urheiluksi laskettava harrastus on kuntosalilla käynti kolmesti viikkoon. Aattelin myös aloittaa jossaki vaiheessa lenkkeilyn, mut tällä hetkellä kun oon lihasten kasvatus / massan keruu -kuurilla, niin en viitti lähteä tonne polttelee turhia kaloreita poies.

Myös sulkapalloa tulee pelailtua ihan vain "rennosti", kuten ylempänä sanottiin, eli en missään joukkueessa tai seurassa. Mutta tuokin harraste jäänyt vähemmälle. Oikeestaan muutamaan kuukauteen ei oo tullut käytyä pelaamassa. Vois kyllä nyt tulevan syksyn ja talven aikaan käydä lätkimässä aina sillon tällön. Squash eli kössi vois olla kans aika hauskaa, vois sitäki joskus kokeilla vaikka veljen kanssa.

Kesäisin vähemmän tosi harrastus on myös kalastus. Lähinnä tällanen sunnuntaikalastaja olen, että silloin kun sattuu huvittamaan, niin saatan lähteä meren rantaan nakkelemaan virvelillä. Mökillä tulee tietty sitten kalastettua ihan simona, mut sielläki tulee vaan korkeintaan kerran kesässä käytyä.

EDIT: Otan mallia käyttäjästä BeliEvil ja laitan tähän myös menneet harrastukset: jalkapallo (pitkäaikaisin harrastukseni, harmittaa kyllä että menin lopettamaan muutama vuosi sitten), karate (pääsin keltaisen vyön kokeeseen asti, jonka olisin varmasti läpäissyt, mutta oli just sillon jalkapalloturnaus, niin en sitten vyötä suorittanut, harrastus itsessään ei myöskään kiinnostanut kovasti ja jäi sitten siihen, yht. siis vain noin 3 viikkoa tätä harrastin), yleisurheilu (isä laittoi minut nassikkana puoliväkisin johonkin yleisurheiluseuraan, koska harrastuksesta olis hyötyä jalkapallossakin - harrastus jäi tosin parin viikon jälkeen).
 
Vastaus: Harrastukset

Sähly, mönkijät, autojen kaa tulee touhuttua ja konsolipelit.
Salilla tuli käytyä ennen säännöllisesti mutta nykyään hieman tupannut jäämään, muuten tulee kyllä liikuttua tuon sählyn muodossa ja koirien kanssa ulkoiltua.
Rc-autoillakin välillä tulee ajeltua, jos aikaa löytyy.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Harrastukset

Moottoripyöräily; pyöränä tonninen sportti ja vaihteleva yleiskunnon ylläpito (lenkkeily, hiihto, puntti yms.)
 
Vastaus: Harrastukset

Ikinä en ole kovin kova ollut harrastamaan mitään, mutta nykyisin olen aivan hurahtanut radio-ohjattavia lennokkeihin. Niitä on nyt 3v harrastamisen aikana kertynyt jo lähes 10kappaletta. Tuli tuossa kesällä tosin rakennettua itse rc offroad autokin kalliolla ajeluun tuulisille päiville. :)
Tuo RC-ilmailu on jotenkin todella nautinnollista ja ajatukset nollaavaa puuhaa. Ja kun heti oppi, että nuo koneet on liimattu kasaan 5minuutissa, niin nykyisin vedetään kavereiden kanssa ilmasotaa niin kauan, kunnes on vain yksi voittaja jäljellä. :) siksi on hyvä olla monta konetta mukana kun ei ne ehjänä takas tule. :)

Pelaaminen nyt toki on myös harrastuksiin lukeutuva ja se vie eniten aikaa. Syy pelaamiselle on, ehkä se että maaseudun keskellä kun asuu niin ei näillä polttoaine hinnoilla viitsi lähteä ajamaan. Kaupunkiin kestää 45min ja täällä ei ole mitään itseä kiinnostavaa harrastelua pahemmin. Lapsellisena perheenä, ei myös lastenhoitoa viitsi jättää vaimolle, joten kotona tehtävä harrastetoiminta on kätevä kun voi auttaa kun apua tarvitaan.

Nykyisin en oikeastaan harrasta mitään muuta. Aikaisemmin olin erittäin aktiivinen pool ja snooker harrastaja ja kepit löytyy edelleenkin kyllä. Kavereiden kanssa käydään enää ehkä 3-4 kertaa vuodessa pelaamassa..harmi, tämäkin on todella ajatukset nollaava harrastus. Nuorempana kotona oli pool pöytä, parilla kaverilla oli pöytä ja Snooker pöytäkone oli lähellä. Tuli lomalla oltua 8-10h pelaamassa. Nyt kun on perhettä, niin 2h rykäisy on jo pitkä aika, saati kun joutuu tosiaan nykyisin sinne kaupunkiin 45min päähän ajamaan.

Jos joskus olisi varaa rakentaa kokonaan oma omakotitalo, eikä ostaa tälläistä vanhaa kuin nyt, niin sinne tulisi snooker ja pool pöydät. Luulisin, että konsolipelaaminen jäisi sitten pois.
 
Vastaus: Harrastukset

Aika vähän nykyään tulee mitään harrastettua. Videopelit tietysti yks sellainen mihin varmaan eniten aikaa käytän. Muutoin tulee harvakseeltaan pelailtua salibandya ja lentopalloa. Talvisin mielipuuhaa on jääkiekon lätkiminen kaverin kanssa. Totta kai hyvät leffat ja tv-sarjat on myös lähellä sydäntä. Jossain määrin voidaan kai harrastukseksi laskea myös animen ja mangan seuraaminen kun muutamia sarjoja tulee seurattua tiiviisti ja säännöllisesti.

Tiesti perheellisenä paljon menee aikaa pienen pojan kanssa puuhasteluun ja se totta kai on se asia mikä ohittaa muut harrastukset. Toki se myös hieman rajoittaa omia mahdollisuuksia. Mutta eipä sitä mihinkään vaihtaisi poiskaan :)
 
Vastaus: Harrastukset

Kolmisen vuotta on squashpalloa lätkitty. Muita harrastuksia ovat mm. moottoripyöräily ja lenkkeily, jos pelejä pidetään itsestäänselvyytenä.
 
Vastaus: Harrastukset

Jääkiekko (lopetin), leijasurffaus, muutoma vuosi takana, ja hiipumaan päin koska ei jaksa ajaa joka tuulien perässä pitkin suomea, ja perheellisenä ulkomaille ei enää pääse jotta ajopäiviä tulisi. Lukeminen, paljon tulee luettua elämänkertoja ja romaaneja sodista, erityisesti Ranskan Muukalaislegioonsta. Ja tietty pelaaminen, se on tullut jäädäkseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vanha ketju, mutta voisinhan sitä tänne hieman kirjoitella, kun liikunnasta on tullut hyvin tärkeä osa elämääni. En ole aikaisemmin ollut kovinkaan kiinnostunut liikunnasta. Koulun liikunnassa olin tasoltani sellaista keskivertoa ja keskivertoa alempaa. Opiskeluaikoinanin keskityin enemmän videopeleihin ja opiskeluun. Armeijassa aloin pikku hiljaa kiinnostumaan liikunnasta ja siinä tuli opittua todella paljon erilaisia asioita lähinnä tupakavereiden kautta esimerkiksi heraproteiinin käyttö jne. Kotiutumisen jälkeen en mitenkään älyttömästi treenannut, mutta ylläpidin peruskuntoa lenkkeilemällä. Kuitenkin vuonna 2015 päätin, että aloitan itselleni harrastuksen etsimisen, joka ei Kotkassa ollut helppoa. 2016 tuli muutettua pääkaupunkiseudulle töiden perässä. Työpaikkani järjesti urheilupäivän, jossa pääsi kokeilemaan eri urheilulajeja. Tuolloin olin jo innostunut jalkapallosta ja päätin liittyä harrastejalkapallojoukkueeseen. Jalkapallon ohessa halusin parantaa omaa lihaskuntoani, mutta vielä tuolloin en uskaltanut mennä kuntosalille (taustalla ehkä painoi se että edellinen kuntosalikausi päättyi opinnäytetyön aiheuttamaan stressiin), joten aloitin kehonpainolla treenaamisen. En saanut kehonpainolla treenaamisesta tarpeekseni, joten siirryin joulukuussa 2018 myös treenaamaan ahkerasti kuntosalilla ja tulosta on tullut. Olen kyllä ollut tyytyväinen omaan aktiiviseen elämään ja sen myötä oma elämänlaatu on parantunut. Työkaverit sekä omat kaverit ovat jaksaneet kannustaa minua eteenpäin, mikä on auttanut jaksamaan. Urheilun harrastaminen on ollut pitkän aikavälin tulos (tässä tapauksessa vuosia), mutta olen todennut, että asioista saa pysyviä hitailla muutoksilla. Tällä hetkellä keskityn oman ravitsemuksen parantamiseen ja sekin on pidemmän aikavälin operaatio.

Tosin työllä ja liikunnallisella elämällä on ollut se vaikutus, että omalta osaltani videopelien pelaaminen on jäänyt huomattavan paljon vähemmälle. Toisaalta se ei ole huono asia. Hankin viime viikolla Suunto 9 -urheilukellon, johon olen ollut tyytyväinen, koska siitä löytyy useille eri urheilulajeille oma moodinsa, jonka kautta saa tietoa omasta suorituksestaan. Lisäksi Suunnon -sovelluksella voi vielä mukauttaa, mitä tietoja haluaa nähdä.

Olen myös urheilua varten lukenut paljon kirjallisuutta, joista tärkeimmät ovat: Juha Hulmin Lihastohtori I ja Lihastohtori II + blogi, Hollis Lance Liebmanin Suuri kuntosalianatomia ja Jarmo Pakkalan 300 lihaskuntoliikettä. Tänän vuonna on tullut luettua enemmän lajianalyyseja ja tutkimuksia Google Scholarin kautta.

Youtubesta olen nyt seurannut Athlean-X, ScottHermanFitness, AllAttack, Will John ja Terren F. Beckhamin -YouTube-kanavia. Toki näiden kanssa pitää olla varovainen, koska Instagramissa ja YouTubessa on todella paljon myös Fitness Experttejä, joiden ohjeet eivät pidä paikkaansa tai heillä ei ole hajuakaan mitä tekevät. Onneksi on muutama roast-kanava jotka paljastavat näitä.

Mikäli jotain kiinnostaa niin lisäravinteina käytän heraproteiinia, kreatiinia ja kalaöljykapseleita. Välillä BCAA-jauhetta ja urheilujuomajauhetta. Lisäksi energiageelejä rankemmissa treeneissä. Jätetään näistä väittelyt jonnekin muualle :D

Tässä oli hieman tiivimpi versio kaikesta . Olisin saanut tästä kirjoitettua huomattavasti analyyttisemmän ja pidemmän tekstin, mutta eihän sitä jaksaisi kukaan lukea :D Jätetään se johonkin muuhun kertaan.
 
Ylös Bottom