Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

HAWKEN

Gimble

Well-Known Member
Nimi: HAWKEN
Tyylilaji: Ensimmäisen persoonan räiskintä
Moninpeli: Kyllä, 6 vs 6, ei yksinpeliä
Kehittäjä: Reloaded Games
Julkaisija: 505 Games
Alusta: PC, Xbox One, PS4
Julkaisupäivä: PC: Joskus kauan sitten, open Beta 2012. Xbox One: 1.7.2016, PS4: 8.7.2016
Kotisivu: https://www.playhawken.com/


Tällainen free to play mech-rymistely napsahti salaa ohi oman tutkan viime viikolla boksille. Pleselle tulee tällä viikolla. Eilen laitoin tulille ja yhden pelin testisessiosta jäi vähän vaisu maku, ei silti aivan toivottomalta tuntunut. Ei siitä huolimatta vaikka näyttää sysirumalta ja frameratessakaan ei hurraamista. Välissä katselin vähän striimiä ja uusi yritys: Sitten alkoi lähteen ja tuntuun paremmalta näppiin. Menee omilla asteikolla suoraan Free to Play pelien kärkikastiin. Ropoteilla on kiva painaa menemään ja laminoida vihuja tiimityönä. Aika suoraviivaista räiskintää, aivan kuten vaikka World of Tanks. Pinnan alla on kuitenkin paljon pikku juttuja jotka vaikuttaa taistelun kulkuun. Ja tottakai liikkuminen tässä pelissä on aivan oma juttunsa.

Pari minor perusjuttua jotka eritoten kolisee näin old school meiningin perään haikailevalle on se kun health ei regeneroidu aivan iteksiin, ellei sitten joku tiimistä ota parantajan roolia. Siellä kai yhdessä taistelussa sellainenkin vilahti vaikka mistään en mitään vielä tiedä. Toinen erityisen suuri plus omaan makuun: Pelaaja tähtää itse, eikä tietokone vieden samalla kaiken huvin ja haasteen. Tässä systeemissä täytyy myös vähän opetella enemmän joka on ehkä se suurin syy tulla uudelleen pelaamaan: Oppia ampumaan ja liikkumaan paremmin.

Mapit on myös aika hienoja vaikka ei tosiaan nykyajan mittapuulla mitään silmiä hivelevää laatua olekaan. Mutta itsellä ainakin gameplay menee aina ulkonäön edelle. Jos FPS räiskintä yleisesti ottaen kiinnostaa ja haluaa vaihtelua, niin voi suositella kotiuttamaan (vähän alle 5 G pläjäys) ja ottamaan savut. Pitkään aikaan tosi erilainen peli konsoliplattiksilla. Toimistotuoli-pelihän tämäkin alunperin on ja vaikuttaa että saatiin aika hyväksi hiottu paketti nyt sitten valmiina pöytään.

Laitelkaahan jotain mietteitä jos tulee kokeiltua, itsekin ehkä syväluotaan enemmän kun pääsen kunnolla sisään ja on oppinut perusjutut.

PS. Gamescore-huor...sori hunttaajille 5 min tutoriaalista napsuu 100 pojoa, aika paljon.
 
Vastaus: HAWKEN

Joskus silloin kauan sitten pelailin tätä betassa ja julkaisun jälkeen jonkin verran PC-puolella. Tuotantoarvoiltaan aika hyvä f2p-peli: mielestäni grafiikat ja taide ovat hyviä ja varsinkin äänimaailma on todella onnistunut. Mechien tömistely, hudrauliikan suhina ja aseiden kolina ja paukunta luovat mahtavan ohjaamotunnelman.

Myös pelattavuus on mukava kunhan siihen tottuu. Toisaalta ajoneuvomaisuus eli mechimäisyys on pelistä aika kaukana, ja se on lähempänä CoDia tai CS:ää kuin "oikeaa" länsimaista mechisimulaattoria. Enemmän pelitunteja onkin meikäläiselle kertynyt Mechwarrior Onlinessä, joka on huomattavasti hidastempoisempi, taktisempi ja syvempi kokemus. Suosittelen kokeilemaan Hawkenia jos ammunta- ja ajoneuvopelit kiinnostavat. Tämän tyyppiset pelit tosiaan vaativat aika monta peliä jotta tuntumaan ja mekaniikoihin pääsee sisälle.

Tämähän kärsi mitä ihmeellisimmistä sekoiluista julkaisijan ja kehittäjän suunnalta, mutta käsittääkseni peli on sittemmin siirtynyt uudelle lafkalle jonka myötä saatiin myös konsolijulkaisu. Toivottavasti saavat tekniikkapuolen pelittämään mahdollisimman pian.

[video=youtube;Su_hEex7hQ8]https://www.youtube.com/watch?v=Su_hEex7hQ8[/video]

edit: laitetaan vielä lisää pelikuvaa (tämä pc-versiosta):

[video=youtube;DvCO8850CjU]https://www.youtube.com/watch?v=DvCO8850CjU[/video]
 
Vastaus: HAWKEN

Itsekin tätä betaa tai jotain vastaavaa aikoinaan jo PC:llä pelasin ja silloin jo tykkäsin. Tämän lähemmäs mechräimettä ei ole päästy sitten Earthsiege ja Mech Warrior -sarjojen. Toki tämä on kokonaisuudessaan hieman arcadempaa, mutta siltikin mielestäni kovin toimivaa settiä. PC:llä tässä on enemmän tai vähemmän ongelmana jo kokeneet pelaajat, joilla on sellasta mechia ja varustetta että turpaan tulee ensimmäiset 100 peliä ihan armotta. Tämähän ei toki näin alussa ole ongelma konsolipuolella. Mitä tätä pikaisesti kokeilin, ainakin se touchi ja fiilis on saatu hyvin siirrettyä Xboxillekin. Varsinkin kun tekee Elite-ohjaimelle oman skeemana ja säätää senssit ja muut kohdalleen, tässähän tuntuu kuin ohjaisi muutaman tonnin painoista kanajaloilla varustettua robottia. Ainoa suurempi miinus tulee tuosta frameraten tippumisesta... jos meinaa että tämä on FPS-peli, ei se saisi kyykähdellä sinne 10-15 fps tuntumaan kun on vähänkin enemmän räimettä - ei tämä nyt niin graafista ilotulitusta ole. Tykkään konsolipuolellakin. Siinä missä Overwatch maistuu paremmalta PC:llä, tämä on kuin luotu padia varten.
 
Vastaus: HAWKEN

Nyt on sitten tämä helmi Plese pelaajienkin ulottuvilla. Itsellä nyt 17 tuntia pelikellossa ja pieniä koukkuun jäämisen merkkejä on olemassa. Menee hyvin sellainena pick and play höntsyilyviihteenä kun on aikaa ottaa se matsipari, mutta ei jaksa eikä ehdi järkkäämään vaikkapa RS:Siegeen vitjaa rintamalle. Eli siinä mielessä saattaa tulla ns. tankkipelin korvikkeeksi, tai ainakin vaihteluksi rinnalle jos ei muuta.

Tätä peliä voi pelata ihan hyvin soolonakin, mutta tottakai kaverien kanssa pystyy tekemään tiimityötä ja parempaa tulosta. Ettei tarvitse ihan koko tiimiä kantaa yksin reppuselässä kuten oheisessa videossa. On vähän sellainen peli jossa 1 vs 2+ on aika itsemurhaa ellei pääse sitten ihan flänkistä tykittään. Hudia ja tutkaa saa aika tarkkaan pitää silmällä että pysyy tilannekuva päällä ja ettei ajaudu epäedulliseen asemaan. Loppu onkin sitten vain sitä hauskaa ja haastavaa "point & shoot" meininkiä. Ja haastavaa siis sen takia että tämä on yksi niistä harvoista suht nopean tempon FPS jossa omin pikku kätösin suoritetaan tähtääminen täysin itse. Ei onneksi kuitenkaan mitään ylenpalttisen vaikeaa, mutta tottakai muutaman tunnin turpaanotto-oppimiskäyrää on edessä jos ropottisotaan päättää lähteä!

Yksi matsi eiliseltä, hyvä esimerkki kuinka tiukkoja matsit usein on. Tässäkin lopputulos ratkesi vasta viimeisellä sekunnilla.

[video=youtube;FEFZw0-TUac]https://www.youtube.com/watch?v=FEFZw0-TUac[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: HAWKEN

Otin Siege pelimuodosta vasta nyt savut kun tuo perus TDM tuntuu maistuvan huomattavasti keskivertoa paremmin. Olisi kannattanut jo aiemmin, sehän on todella hauska idea! Yksi parhaista respapelien pelimuodoista jota koskaan pelaillut itseasiassa, hyödentää koko mappia olematta silti päämäärätön = kuten vaikka perus-Conquest joka on mielestäni melko tylsää ja avivonta munaravia eri pisteiden välillä.

Idea Hawkenin Siegessä on ensin kärrätä EUta. Kartassa on muutamia pisteitä jossa täytyy käydä keräämässä "säiliöt täyteen" keräämisessä menee hetki ja olan yli saa koko ajan katsella samalla kun kerää. Säiliöt täynnä pitäisi sitten hengissä päästä omalle baselle tyhjentämään ne.

Tässä vaiheessa koitetaan tietenkin haitata vihu tiimin kärräämistä tappamalla niitä keräämässä, tai vielä parempi jos nappaa just täytetyn Mechin matkalla kotipesälle niin siitä on tulee maksimaalinen haitta viholliselle.

Kun EUta on kerätty riittävästi kotipesään lähtee "battleship" pommittamaan vihun basea. Tässä vaiheessa yritetään ottaa haltuun keskellä mappia oleva Ilmatorjuntapiste eli siis suomeksi sanottuna ihan hirvee mylly yhdessä osassa mappia. Tässä vaiheessa erityisesti toivoisin että frame rate olisi vähän parempi, toki täytyy sanoa että olen jotenkin saturoitunut tuohon kehnoon ruudunpäivitykseen jo. Ihan nautittavaa pelaamista on joka hetki vaikka vähän tökkiikin välillä. Tätä sitten toistetaan kunnes jomman kumman alus on kolme kertaa päässy vihollisbaseen. Matsit kestää huomattavasti pidempään kun vaikka TDM eli kannattaa varata vähän aikaa jos lähtee kokeilemaan.

Nyt viimeistään voi sanoa että olen aika koukussan. Todella hauskaa rymistelyä ilmaiseksi, ainakin omaan makuun helposti pieksee todella monet täysihintaiset online-shooterit.

[video=youtube;TO2swuOOHac]https://www.youtube.com/watch?v=TO2swuOOHac[/video]
 
Vastaus: HAWKEN

On kyllä maistunut, jäi aikoinaan pc:llä pois kun pelaajat loppu, sitä ongelmaa ei näytä ainakaan vielä olevan. Kun saisisvat tuon group hommelin toimimaan kunnolla niin avot, välillä ollaan samalla välillä eri puolilla, siihen lisäksi vielä paljon kertovat virheilmoitukset.
 
Vastaus: HAWKEN

On kyllä maistunut, jäi aikoinaan pc:llä pois kun pelaajat loppu, sitä ongelmaa ei näytä ainakaan vielä olevan. Kun saisisvat tuon group hommelin toimimaan kunnolla niin avot, välillä ollaan samalla välillä eri puolilla, siihen lisäksi vielä paljon kertovat virheilmoitukset.

Pelin devaajat kommunikoi ahkerasti Xbox puolen "Hawken pelihubin" kautta, sille peukkua! Siellä on melkein joka päivä jotakin läpyskää heitelty feediin. Pari päivää sitten oli juttua että tuo party homma fixi tulee näillä näppäimistöillä. Sitä en tiedä onko tullut koska kukaan omista pelikavereista ei tätä vielä pelaa. Virheilmoitukset ei ole vaivanneet omalla kohdalla lainkaan, toimii aikas täydellisesti. Kenties pelaat pleikkaripuolella ja siellä on vielä vähän julkaisuun liittyvää lastentautia? Eiköhän saa pleseverionkin kuntoon pian.

Edit: Copypastea pelihubin feedistä...

"We've got 2 improvements coming out now-ish. The first is that when you're in a party, all of your party pilot people should remain on the same team. No more of this brother vs brother stuff. The second fix should help with server stability - some Redis-related transactions and query tuning and concurrency and drivers... and niner..."
 
Vastaus: HAWKEN

Tuli nyt latailtua peli ja ihan toimivaa mech mättöä, ainoo mutkutuksen aihe on framerate luulis tolla grafiikalla pystyvän pikkasen parempaan. Mut jos on mechkuumotusta päällä niin kantsii lataa. Myöskin näyttäs aikas nopeesti saatua pelissä kerättyä uusia mechejä eikä peli tuntus ihan niin kovalta micromaksu rahastukselta kuin esim, WoT eli ihan hyvin näyttäs pärjäilevän ilman oikeeta rahaakin.
 
Vastaus: HAWKEN

Tuli nyt latailtua peli ja ihan toimivaa mech mättöä, ainoo mutkutuksen aihe on framerate luulis tolla grafiikalla pystyvän pikkasen parempaan. Mut jos on mechkuumotusta päällä niin kantsii lataa. Myöskin näyttäs aikas nopeesti saatua pelissä kerättyä uusia mechejä eikä peli tuntus ihan niin kovalta micromaksu rahastukselta kuin esim, WoT eli ihan hyvin näyttäs pärjäilevän ilman oikeeta rahaakin.

No sepä, mulle ei ole oikein vielä auennut että mikä tässä pelissä on se osuus jolla joku ajatteli palkkaa saada tästä F2P julkaisusta? Raha näyttää olevan täysin marginaali roolissa. Jos tätä vielä tästä tuunataan paremmaksi esim. juuri tuon ainoan riippakiven osalta (framet) niin siinä vaiheessa on melkeimpä jo pakko sponsoroida muutamalla latilla ja ostaa jotain kivaa ropottisälää. Tästä kun olen repinyt nyt jo tosi paljon hupia, eikä mitään kyllästymisen merkkejä vielä ainakaan ole ilmassa.

Onnistuin nukkumaan julkaisussa ja jäi poimimatta ilmainen Nief-ropotti, oli kai julkaisuviikon jaossa tervettuliais lahjana ja on vissiin aika hyvä? Tuleekohan se joskus myöhemmin tuonne rosteriin vai mikä meininki? Tällä hetkellä sitä ei saa edes rahalla tietääkseni, ainakaan boksilla.

[video=youtube;kt9OT1iJm28]https://www.youtube.com/watch?v=kt9OT1iJm28[/video]
 
Vastaus: HAWKEN

No sepä, mulle ei ole oikein vielä auennut että mikä tässä pelissä on se osuus jolla joku ajatteli palkkaa saada tästä F2P julkaisusta? Raha näyttää olevan täysin marginaali roolissa. Jos tätä vielä tästä tuunataan paremmaksi esim. juuri tuon ainoan riippakiven osalta (framet) niin siinä vaiheessa on melkeimpä jo pakko sponsoroida muutamalla latilla ja ostaa jotain kivaa ropottisälää. Tästä kun olen repinyt nyt jo tosi paljon hupia, eikä mitään kyllästymisen merkkejä vielä ainakaan ole ilmassa.

Onnistuin nukkumaan julkaisussa ja jäi poimimatta ilmainen Nief-ropotti, oli kai julkaisuviikon jaossa tervettuliais lahjana ja on vissiin aika hyvä? Tuleekohan se joskus myöhemmin tuonne rosteriin vai mikä meininki? Tällä hetkellä sitä ei saa edes rahalla tietääkseni, ainakaan boksilla.

[video=youtube;kt9OT1iJm28]https://www.youtube.com/watch?v=kt9OT1iJm28[/video]


Jep kyseinen mech eli Nief on plussa jäsenille ilmainen ja on kyllä todella tehokas vekotin. Tais olla kun Niefin latasin, niin hinta ilman plussa jäsenyytta oli jotain 9.95 en nyt ihan satavarma ole mut jos näin oli niin voi olla et tulee myyntiin sit myöhemmin tai sit on joku uniikki mech julkaisuun. Pelistä vie sen verran plussaa et löytyy "oikeet" dedikoidut servut eikä mitään host systeemiä.
 
Vastaus: HAWKEN

Ilmeisesti konsoli hawken on vielä hyvin karsittu versio PC:n vastaavasta. Tässä hyvä video mitä on ehkäpä päivitysten mukana konsoliversioon ja saa sitä oikeetakin rahaa hukattua tähänkin peliin ;)


[video=youtube;cnCh06eKeOs]https://www.youtube.com/watch?v=cnCh06eKeOs[/video]
 
Vastaus: HAWKEN

Tässä on nyt viikon verran matkusteltu ropottien puikoissa enkä nyt missään tapauksessa mikään Pro pelaaja ole, mutta muutaman jutun haluaisin jakaa mahdollisille aloitteleville piloteille. Peli ei ole helpoiten lähestyttävä tapaus, itse pelaaminen on alkuun vaikeaa ja lisäksi valikot on käytettävyydeltään suoraan sanoen aika järkyttävät. Onneksi tässä ei nyt kuitenkaan valikkoja olla pelaamassa ja kaikki tarvittava ja vähän extraakin sieltä hoituu.

Aloitetaan vaikka tuosta valikosta. Eli koska kyseessä on PC-käännös ja vieläpä aika wanhan sellaisen niin toisin kuin yleensä tässä pääsee hieman enemmän konffailemaan juttuja kuin keskiverto konsolipelissä, vaikka nyt karsittu käännös onkin. Ensimmäinen asia joka tuntui hyvältä muuttaa oli nostaa FOV (Field of vision) tällä hetkellä on kokeilussa 100 astetta, maksimi on 110. Senssit tottakai jokainen säätää sitten ajanmittaan omien mieltyysten mukaan eli ei siitä sen enempää. Audioista otin pelin aikaisen musiikin pois päältä heti kättelyssä häiritsemästä.

Tärkein asia ainakin omille silmille on mahdollisuus muuttaa HUDissa indikaatio värejä. (oma, vihollinen, neurtal) Tämä tapahtuu Mechin HUD osiossa, valitettavasti ne täytyy jumpata jokaiselle Mechille yksitellen. Vaikutus on todettavissa jo aiemminkin tähän ketjuu postaamastani videosta. Silmälle on helpointa erottaa keltainen väri varsinkin tummaa taustaa vasten, päädyin siis määrittämään tärkeimmän asian eli vihut keltaiseksi joten silmä "tarttuu" niihin mahdollisimman helposti ja nopeasti taistelun tiimellyksessä. Säätelin myös tutkaa ja muita HUD elementtejä omasta mielestäni luonnollisempiin kohtiin ruudulla.

Sitten muutama peli-tipsi itse taisteluhin.

1) Ole lähellä tiimikavereita.
2) Ole lähellä tiimikavereita.
3) Älä ole kaukana tiimikavereista.
4) Kun näet että tiimikaveri on pulassa ja lähdössä lauluun: Yritä vetää huomio itseesi jos sulla on paremmat kilvet päällä, tiimikaveri näin toivottavasti pääsee sluibailemaan piiloon korjailemaan.
5) Seuraa tutkaa, vältä näkymästä itse tutkassa kun pörräät vihujen lähellä. Paljon helpompi hyökätä puskista jos ja kun tulee se paikka. (tutkassa näyt kun ammut tai thrustaat)

Tuossa nyt tuollainen tosi basic niksipirkka jos lähtee kokeilemaan!

Ja mahdollisille Xbox Hawken piloteille terveisiä: Jos kiinnostaa peliseura niin voi vapaasti lisäillä listoille. Siege on huipputason pelimuoto kuten aiemmassa viestissä jo hehkutin, toisinaan sitä vaan toivoo että olisi hieman enemmän kommunikaatiota ja tiimityötä. Pääsääntöisesti randomit pelaa kyllä ihan hyvin ja tietää säännöt, mutta ei tietenkään aina ja sitten suhataan välillä jossain ihan muualla missä pitäisi...tottakai tekee AA-pisteen valtaamisesta hieman haastavaa.
 
Vastaus: HAWKEN

Tämähän vaikuttaa mielenkiintoiselta peliltä, pitäneepä latailla omalle PS4:lle..
 
Vastaus: HAWKEN

Tämähän vaikuttaa mielenkiintoiselta peliltä, pitäneepä latailla omalle PS4:lle..


Ehdottomasti tämä tuotos kannattaa latailla, kun on kaiken lisäksi vie ilmanen eikä pelikään ole edes kovin iso kovo syöppökään. Matsien servun haussa on mahku hakee quickplaynä tai käyttää server browseria itte haen aina jälkimmäisellä 3 tähden servuja tuntuu et peli pyörii niissä huomattavasti sulavammin. Eikä tuo aikasemmin mainitsemani frame nyt mikään niin iso ongelma ole, silmä tottuu aikas nopeesti, varmaan ittellä otti silmään tuo frame alkuun, kun overwatchia tullu pelailtua joka nyt pyörii sen täpöt 60 fps. Gimblen mainitsemat teesit pätee hyvin matseihin pidä omat lähellä jne. Myöskin kantsii ottaa ne matsin aikana olevat musiikit puis heti, koska mechien äänet kuuluu muutenkin kumman hiljaselta vaikka on äänet tapissa. Pelaajiakin löytyy jopa heti aamusta reilusti.
 
No olipas reilu ilmais exclu meille plussalaisille. Näytti mulle vielä aiemmin tällä viikolla freetä ja kun painoin latausta ilmoitti että cannot be purchased. Kun tänään palasin tuota hakemaan (ajattelin että se kuuluukin hakea vasta myöhemmin) niin olikin hintalapulla 9,95€. Pitäköön tunkkinsa.
 
Vastaus: HAWKEN

Nieffi on rikki ja OP, vaatii vissiin vähän työstöä ja nerffiä. Olkaa vain tyytyväisiä Plesepuolella jos jostain syystä jutut sekaisin ja parhaillaan se maksaa vaikka ei kuuluisi. Ei sitten tarvi joka pelissä jumpata niitä vastaan. Xbox puolellahan se oli pitkään pois kokonaan Storesta eikä saanut rahallakaan. Ihan julkaisussa jotkut harvat sai ja niitä tulikin vain harvoin vastaan. Nyt viime aikoina huomannut että enemmän niitä on liikenteessä ja tulinkin nyt tarkistaneeksi bundlen saatavuuden uudelleen. No ikävä kyllä Xbox Live Gold tilaajat saa veloituksetta jälleen sitä.

Peliäkään en ole vielä testannut, en tiedä haluanko vielä pelata sillä isommin jos se on ihan OP. Varma keino turhauttaa kanssapelaajat lähtemään kun vetää sillä jotain 30-3 statseja tauluun koko ajan. Voi siis olla että jatkossakin pelailen muilla, muut Mechit tuntuu olevan oikein hyvin tasapainossa ja niile löytyy omat roolinsa eri tilainteisiin...täytyy nyt kokeilla ja testata että tuleeko Nieffillä "huono omatunto" pelatessa? Muiden jutuista ja videoista päätellen voi todellakin tulla.

Edit: Aiheesta ollut paljon marinaa pelin foorumeilla. Esim. https://community.playhawken.com/topic/5187-nief-mech-is-destroying-balance/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: HAWKEN

Mitä nieffi rikki ei kait, kaveri healaa ja leijailee taivaalla ampuen kaikkea mikä liikkuu lopussa pisteitä 1400, normaalisti siinä 400-600.
Jos on vaan osaava nieffin puikoissa eikä ota turhia riskejä sillä, niin aivan op romu.
Mitähän hittoa tekijät on aatellut kun ovat sen luoneet?
Monesti tulee bruiserilla nieffejä jahattua jos näkee vastapuolella niitä. 3Ohjus sarjaa niin tippuu.
 
Vastaus: HAWKEN

Otin Siege pelimuodosta vasta nyt savut kun tuo perus TDM tuntuu maistuvan huomattavasti keskivertoa paremmin. Olisi kannattanut jo aiemmin, sehän on todella hauska idea! Yksi parhaista respapelien pelimuodoista jota koskaan pelaillut itseasiassa, hyödentää koko mappia olematta silti päämäärätön.

Tätä ollaan nyt pelailtu, jos ei muuta niin ainakin daily win bonukset koitan muistaa ja ehtiä käydä joka päivä poimimassa. Tuli otettua yksi Siege matsi purkkiin, saa ehkä paremmin ideaa mitä siinä ihan käytännössä tehdään. Hauskaa tiimityötä, ainoa miinus että vain kolmen squadilla pääsee vetämään. (kuten muitakin pelimuotoja) En tiedä miksi se on näin, mutta epäilen että tasapainosyistä rajoitettu. (kuten on luultavasti myöskin esim. WoTissa aika pieni platoon) Voisi olla aika kylmä kyyti jos kuudestaan pelaa ihan saumattomasti hyvällä kommunikaatiolla random-teamiä vastaan...

[video=youtube;jMXkv3Joil0]https://www.youtube.com/watch?v=jMXkv3Joil0[/video]
 
Vastaus: HAWKEN

Mitä nieffi rikki ei kait, kaveri healaa ja leijailee taivaalla ampuen kaikkea mikä liikkuu lopussa pisteitä 1400, normaalisti siinä 400-600.
Jos on vaan osaava nieffin puikoissa eikä ota turhia riskejä sillä, niin aivan op romu.
Mitähän hittoa tekijät on aatellut kun ovat sen luoneet?
Monesti tulee bruiserilla nieffejä jahattua jos näkee vastapuolella niitä. 3Ohjus sarjaa niin tippuu.

Palataan vähän tähän. En kans tiedä mitä ovat ajatelleet, mutta veikkaampa että kiire ja playtest sessioiden täydellinen skippaaminen? Kuten tuonne pelin foorumille kirjottelin niin parempi peli tämä olisi ilman Nieffiä. (kannustaisi pelaajia käyttämään muita Mechejä tasaisemmin ja tiimityönä...sen sijaan että sooloilevat Nieffillä)

Mutta onni onnettomuudessa että kehitystiimissä ollaan kyllä hereillä, kommunikoidaan pelaajayhteisön kanssa ja otetaan myös onkeensa vinkeistä. Siellä on jokin isompi päivitys työnalla joka tulee kai elokuussa, ilmeisesti mm. ded-serverien suorituskyky ja mahdollisesti frameraten parantaminen ovat päälimmäisenä tavoitteena. Molemmat asiat tottakai vaikuttaa pelaajakokemukseen isosti.

Isomaa päivitystä odotellessa ovat reagoineet pari päivää sitten serveripään Hotfixillä Nieffin tasapino ongelmaan. Alempana copypastea foorumilta.

The Nief has received a few server-side adjustments:



Seeker XT
-  Heat per shot increased from 2.34 to 2.65
-  Damage per shot decreased from 42 to 40

Nief
-  Armor decreased from 350 to 335

G2 Nief
-  Armor decreased from 375 to 360

 
Ylös Bottom