Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Haze

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jujze
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Haze

Pelaajalehden arvostelua odotellessa, pari lainausta pelaajalehden päätoimittaja Thomas Puhalta pelaajalehden ennakosta:
-Haze tuntuisi nyt olevan se peli: tarinapainotteinen, kunnianhimoinen ja huipputeknologialla varustettu fps, jossa on monipuolinen moninpeli.
-Yhteistyöpelaaminen on siistiä, ja FRD:ltä kerrotaan, että vihollistekoäly osaa mukautua suurempaan ihmispelaajamäärään sen sijaan, että ne vain kestäisivät enemmän osumia.
-Hazessa ei ole lainkaan latausruutuja, vaan peli etenee saumattomasti alusta loppuun.
-Teknisesti peli on todella pätevä ja grafiikka komeaa.
-Odotamme mielenkiinnolla seuraavaa kohtaamistamme pelin kanssa.
Ei millään pahalla, mutta tämä sinun kampanjointisi pelin puolesta alkaa olla jo aika naurettavaa. Oletko itse edes pelannut ko. peliä? Olisi ehkä jo aika katsoa totuutta silmiin ja hyväksyä, että jopa Free Radicalkin iskee joskus kirveensä kiveen.
En halua loukata, mutta tämä sinun kampanjointisi alkaa tuntua jo trollaukselta. :o
 
Vastaus: Haze

Ei millään pahalla, mutta tämä sinun kampanjointisi pelin puolesta alkaa olla jo aika naurettavaa. Oletko itse edes pelannut ko. peliä? Olisi ehkä jo aika katsoa totuutta silmiin ja hyväksyä, että jopa Free Radicalkin iskee joskus kirveensä kiveen.
En halua loukata, mutta tämä sinun kampanjointisi alkaa tuntua jo trollaukselta. :o

Mut kun kukaan muu ei kamppanjoi, niin kai nyt jonkun täytyy yrittää... :p Ja kyllä peliä pelannut ja ihan tietoinen tämän hetken tilanteesta olen ja ettei tästä tule mittään uutta Goldeneyetä. Enkä itekään tätä ihan vakavalla naamalla markkinoi, mut aina kun pelistä positiivista löytyy, niin pitäähän se ilmottaa. :D Kannattaa muute tsekata toi pelaajalehden ennakko, joku voi huomata pikkusen yksityiskohdan, jota en jaksanut tossa turhaan mainita... ;)
 
Vastaus: Haze

Tässä jollekin katsottavaa. Lisää kaikkea materiaalia löytyy Hazen kotisivuilta.

Tossa pelin julkaisussa on tainnut muuten olla harvinaisen paljon häikkää, josta ite en ole tätä kaikkea ennen ehtinyt lukeakaan. Ensin pelin ilmeisesti sanottiin tulevan viime syksyksi, sen jälkeen täsmennettiin joulu. Vähän ajan päästä sanottiin, että tulee tämän vuoden maaliskuussa. Tämän jälkeen todettiin, että tulee 22.05, mutta pian tämä taas muuttui pelkäksi "toukokuun julkaisuksi". Sen jälkeen peli siirrettiinkin jo tämän vuoden syksyyn, mutta vähän ajan päästä Haze päätettiin julkaista 23.05... Tosta voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä, lisää aiheesta eDomesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Haze

Joo no kerron sitten mielipiteeni nyt pelistä vaikka äsken edittasin sen tuohon toiseenkin viestiin.

Eli aika pettymys tämä Haze oli, yritti olla Halolle kilpailija mutta säälittävä yritys oli. Toivon että tämä peli tuottaa megatappiot niin oppivat, että kannattaa tehä se peli kunnolla loppuun ennen kun julkasee.
 
Vastaus: Haze

No niin, nyt VGChartz ilmoitti ensimmäiset arviot myynneistä. Sivuston mukaan Haze olisi pelkästään Euroopassa myynyt vajaa 80 000 kappaletta parin ensimmäisen päivän aikana.
 
Vastaus: Haze

Haze olisi pelkästään Euroopassa myynyt vajaa 80 000 kappaletta parin ensimmäisen päivän aikana.

minä taas luulen että se on myynyt viikossa noin 80 000 kappaletta (euroopassa siis). On sekin aika heikosti mutta ei minua kyllä kyseinen peli kiinnosta vittuakaa.
 
Vastaus: Haze

minä taas luulen että se on myynyt viikossa noin 80 000 kappaletta (euroopassa siis). On sekin aika heikosti mutta ei minua kyllä kyseinen peli kiinnosta vittuakaa.

Haze julkaistiin ihan loppuviikosta, olisiko ollut torstai... VGChartz ilmoittaa myynnit viikottain, mutta kyseisen seikan takia noi Hazen luvun ovat vain muutamien päivien osalta. Eikä toi 80 000 kappaletta nyt ihan pieni määräkään ole, kun luku koskee vain eurooppaa. Tietysti varmaan tulee näitä huippumyyntejä kerääviä pelejäkin, kuten MGS4, mutta Hazea nyt jotenkin turha tollaseen alkaa vertaamaan.
 
Vastaus: Haze

No niin, nyt VGChartz ilmoitti ensimmäiset arviot myynneistä. Sivuston mukaan Haze olisi pelkästään Euroopassa myynyt vajaa 80 000 kappaletta parin ensimmäisen päivän aikana.

VGChartz ilmoitteli tossa myös Amerikan ja Japanin myynnit. Amerikassa peli myi hieman yli 120 000, Japanissa vastaava luku jäi alle 10 000 kappaleeseen. Yhteensä peli siis parin ensimmäisen päivän aikana myynyt noin 210 000 kpl, VGChartzin tietojen mukaan.

Onkos täällä muuten tuplapostaus kielletty... En niin hirveän ahkeraan noita sääntöjä jaksanu lueskella, joten en tiiä, onko täällä samanlainen tyyli, kun osalla sivustoista, että yhtään tuplapostia ei sallita.
 
Vastaus: Haze

Onkos täällä muuten tuplapostaus kielletty... En niin hirveän ahkeraan noita sääntöjä jaksanu lueskella, joten en tiiä, onko täällä samanlainen tyyli, kun osalla sivustoista, että yhtään tuplapostia ei sallita.
Eikö tuosta joskus väitelty ja todettiin, että ainakin tuplapostaus on parempi kuin multiquote. Ja kun viesteillä on väliä vuorokausi, niin on ainakin mun mielestä ihan perusteltua kirjoittaa uuteen viestiin kuin muokata vanhaa. Mutta se nyt on vain mun mielipiteeni.

Itse pelistä: olen vähän ihmeissäni tuosta grafiikka- ja tarinaujelluksesta. Itse olen pelannut tarinaa nyt ehkä jotain viisi tuntia, ja vaikkei ihan Second Sightin kaltaista parhautta tunnukaan olevan luvassa, ei tuo nyt mitenkään täysin ala-arvoiseltakaan tunnu. Eniten itselleni tulee mieleen Starship Troopers, jossa kiiltokuvanuorukaiset houkutellaan katteettomilla lupauksilla ja epämääräisillä uhkilla taistelemaan hyvän puolesta pahaa vastaan. Alkupuolen ärsyttävän naivistinen dialogi kuuluu tähän henkeen ("BOOSH!"). Muutamaa tuntia myöhemmin jutustelu ei olekaan enää yhtä sinisilmäisen rentoa, eivätkä aseveljetkään ole enää niin kiiltokuvamaisia.

Mistä päästään grafiikkaan. Alkupuolella tosiaan sitä ihmettelee, miten kavereiden naamat ovat niin muovisia, mutta syy tähän selviää myöhemmässä vaiheessa, kun Nectarin vaikutus alkaa heikentyä ja sensuroimaton näkymä Mantelin sotilaisiin avautuu silmien edessä. Tosin itse katselen vain 72":n 720p-kuvaa, joten minulta saattaa jäädä näkemättä jokin artefakti, joka paljastuu 20-tuumaisella kuvaputkella.

Isompi ongelma on ruudunpäivitys. Itse olen ilmeisesti aika immuuni päivitysongelmille, mutta Hazessa ainakin parissa kohtaa on sellaista strobo-ilmiötä, että päätä alkaa särkeä. Onneksi näitä kohtauksia ei ole aivan älyttömästi, mutta harmillisia ne ovat.

Pelattavuus tuntuu olevan hiivatin hyvin kohdillaan. Tuli vielä mieleen, että voisin säätää ohjauksen täsmälleen samaksi, mitä se on Call of Dutyssa, niin ei tulisi niitä vaihdan-asetta-kun-yritän-kyykistyä -ongelmia. Toisaalta räiskinnän taktisuus ei ole ihan samaa luokkaa kuin CoD:ssa, kun kaikkein ruudulla näkyvien vihollisten ja kaverien älykkyys on heikompaa luokkaa kuin reilulla 50%:lla ihmisvastustajista.

Mutta eniten tosiaan ihmetyttää se nillitys paskasta juonesta. Ovatkohan nämä valittajat koskaan pelanneet vaikka Gears of Waria tai mitä tahansa Call of Dutya ennen nelosta? Itse näen Hazen hyvin pitkälti jonkinmoisena allegoriana nykyisestä terrorisminvastaisesta sodasta, yhdessä kohdassa jopa Carpenter heittää mielenkiintoisen ajatuksen siitä, miten TV ja Internet jauhavat viestiä uhkaavasta vihollisesta ja saavat ihmiset uskomaan, että maailmassa on vika ja jotain tarttisi tehdä. Ja että nuoret saadaan tällaisella aivopesulla osallistumaan sotaan, jonka motiivit ovat vähintäänkin epämääräiset.

Itse tykkään. Tarttisi moninpeliin vielä päästä jossain vaiheessa tutustumaan, mutta ei tämä todellakaan mikään onneton rävellys ole. Onneksi ei tartte tästä arvostelua kirjoittaa, kun taas tulisi paskaa niskaan siitä, miten annetaan parempaa arvosanaa, kuin mitä Metacriticissä sanotaan. (Tietysti joissain tilanteissahan Metacritic on väärässä ja on pelkästään hyvä juttu, että KonsoliFINissä osataan arvostaa hyvää peliä...)
 
Vastaus: Haze

Jep, onhan toi juonesta valitus ollut uskomatonta joissain arvosteluissa, kun tämä peli yrittää kuitenkin huomattavasti enemmän kuin todella moni, joiden juonesta ei ole itketty millään tapaa. Itseäni otti lähinnä päähän se, että tarina jäi puolessa välissä peliä liikaa taka-alalle kunnes lopussa tulee taas vähän jauhantaa.

Kyllä itsekin pidän peliä huomattavasti parempana kuin arvostelut antavat ymmärtää, mutta toisaalta ottaa päähän käyttämättä jäänyt potentiaali.
 
Vastaus: Haze

Eikö tuosta joskus väitelty ja todettiin, että ainakin tuplapostaus on parempi kuin multiquote. Ja kun viesteillä on väliä vuorokausi, niin on ainakin mun mielestä ihan perusteltua kirjoittaa uuteen viestiin kuin muokata vanhaa. Mutta se nyt on vain mun mielipiteeni.

Itse pelistä: olen vähän ihmeissäni tuosta grafiikka- ja tarinaujelluksesta. Itse olen pelannut tarinaa nyt ehkä jotain viisi tuntia, ja vaikkei ihan Second Sightin kaltaista parhautta tunnukaan olevan luvassa, ei tuo nyt mitenkään täysin ala-arvoiseltakaan tunnu. Eniten itselleni tulee mieleen Starship Troopers, jossa kiiltokuvanuorukaiset houkutellaan katteettomilla lupauksilla ja epämääräisillä uhkilla taistelemaan hyvän puolesta pahaa vastaan. Alkupuolen ärsyttävän naivistinen dialogi kuuluu tähän henkeen ("BOOSH!"). Muutamaa tuntia myöhemmin jutustelu ei olekaan enää yhtä sinisilmäisen rentoa, eivätkä aseveljetkään ole enää niin kiiltokuvamaisia.

Mistä päästään grafiikkaan. Alkupuolella tosiaan sitä ihmettelee, miten kavereiden naamat ovat niin muovisia, mutta syy tähän selviää myöhemmässä vaiheessa, kun Nectarin vaikutus alkaa heikentyä ja sensuroimaton näkymä Mantelin sotilaisiin avautuu silmien edessä. Tosin itse katselen vain 72":n 720p-kuvaa, joten minulta saattaa jäädä näkemättä jokin artefakti, joka paljastuu 20-tuumaisella kuvaputkella.

Isompi ongelma on ruudunpäivitys. Itse olen ilmeisesti aika immuuni päivitysongelmille, mutta Hazessa ainakin parissa kohtaa on sellaista strobo-ilmiötä, että päätä alkaa särkeä. Onneksi näitä kohtauksia ei ole aivan älyttömästi, mutta harmillisia ne ovat.

Pelattavuus tuntuu olevan hiivatin hyvin kohdillaan. Tuli vielä mieleen, että voisin säätää ohjauksen täsmälleen samaksi, mitä se on Call of Dutyssa, niin ei tulisi niitä vaihdan-asetta-kun-yritän-kyykistyä -ongelmia. Toisaalta räiskinnän taktisuus ei ole ihan samaa luokkaa kuin CoD:ssa, kun kaikkein ruudulla näkyvien vihollisten ja kaverien älykkyys on heikompaa luokkaa kuin reilulla 50%:lla ihmisvastustajista.

Mutta eniten tosiaan ihmetyttää se nillitys paskasta juonesta. Ovatkohan nämä valittajat koskaan pelanneet vaikka Gears of Waria tai mitä tahansa Call of Dutya ennen nelosta? Itse näen Hazen hyvin pitkälti jonkinmoisena allegoriana nykyisestä terrorisminvastaisesta sodasta, yhdessä kohdassa jopa Carpenter heittää mielenkiintoisen ajatuksen siitä, miten TV ja Internet jauhavat viestiä uhkaavasta vihollisesta ja saavat ihmiset uskomaan, että maailmassa on vika ja jotain tarttisi tehdä. Ja että nuoret saadaan tällaisella aivopesulla osallistumaan sotaan, jonka motiivit ovat vähintäänkin epämääräiset.

Itse tykkään. Tarttisi moninpeliin vielä päästä jossain vaiheessa tutustumaan, mutta ei tämä todellakaan mikään onneton rävellys ole. Onneksi ei tartte tästä arvostelua kirjoittaa, kun taas tulisi paskaa niskaan siitä, miten annetaan parempaa arvosanaa, kuin mitä Metacriticissä sanotaan. (Tietysti joissain tilanteissahan Metacritic on väärässä ja on pelkästään hyvä juttu, että KonsoliFINissä osataan arvostaa hyvää peliä...)
Hmm... Uskaltaisikohan tämän nyt sittenkin ostaa...
 
Vastaus: Haze

Hmm... Uskaltaisikohan tämän nyt sittenkin ostaa...
Mä en ole ihan varma, harmittaisiko, jos olisin tämän hankkinut täydellä hinnalla (enkä Gamestopin kolme peliä + euro -kampanjasta). Turvallisempaa varmaan odottaa alelaariin joutumista. Kyllä tästä varmaan sellaisen vajaa neljäkymppiä voisi pulittaa. Mutta tämä tosiaan vain muutaman tunnin pelaamisen jälkeen.
 
Vastaus: Haze

Tarkoittaako, että Konsolifin jättää Hazen arvostelematta?
Ei, se tarkoittaa, että arvostelun kirjoittaa joku muu. Mä yritän olla rohmuamatta ihan kaikkia pelejä...

Ja ennenkuin kukaan ehtii kysyä: on jo työn alla.
 
Vastaus: Haze

voi nyt stna sentään, pari päivää oli poissa moninpelistä ja se on nyt joku Mantel official sniping fragfest. Snipuja joka torni täynnä :F
 
Ylös Bottom