Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

HD DVD & Blu-ray

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jari Tomppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: HD-DVD & Blu-ray

Paolo sanoi:
No eikös se ole meikäläisten (siis eurooppalaisille) markkinoille nimenomaan tärkein tekijä,
että nuo ns. blue-ray-only sitoumukset eivät päde täkäläisissä julkaisuissa? Ainakin minä
tulen tekemään valintani hyllystä löytyvien julkaisujen perusteella, enkä välitä mitä jenkkijulkaisijat
keskenään juonivat sikäläisille markkinoille.

Tottakai. Tosin Blu-ray-ostajan kannalta homma voi mennä siten ikävästi, että BD-exclu on täällä HD DVD -exclu.

Tuo artikkeli vain on otsikoinnissaan ja johtopäätöksissään ihan läppä.

Joka tapauksessa on kyse yksittäisistä nimikkeistä ja harvemmin kaikkein kovimmista sellaisista, joten leirien rajalinjat ovat pääosin täälläkin samat.

Paolo sanoi:
Näyttäisi siltä että Sinisäteelle dedikoituneiden julkaisijoiden uskollisuus formaatille on kyseenalaista;
kaikki "Blueray-only" studiot julkaisevat leffoja myös HD-DVD:llä, mutta käyttävä "salaniminä" paikallisia jakelijoita ja tuotantostudioita.
Varsin yksipuolinen artikkeli myös. Samaahan tapahtuu HD-DVD leirin yksinoikeus elokuville, kun niitä toisille markkina-alueille tuodaan. Esim. Bruce Almighty joka on Universalin julkaisema yhdysvalloissa, on julkaistu vain Blu-raylle euroopassa. Samoin Universalin Children of Men nähdään loppuvuodesta suomessa Blu-rayllä kun Nordisk Film julkaisee elokuvan.

Paolo sanoi:
...Ainakin minä tulen tekemään valintani....
OFFTOPIC:
Johan vitsin murjasit... Sinä et tule Blu-rayn kelkkaan hyppäämään ennenkuin HD-DVD on kokonaan ja "virallisesti" hävinnyt formaattisodan... Se on täysin eri asia tuleeko näin koskaan tapahtumaan...

Baron sanoi:
OFFTOPIC:
Johan vitsin murjasit... Sinä et tule Blu-rayn kelkkaan hyppäämään ennenkuin HD-DVD on kokonaan ja "virallisesti" hävinnyt formaattisodan... Se on täysin eri asia tuleeko näin koskaan tapahtumaan...
OT: Jahas, vaikka naurankin Sonyn epäonnistumiselle, ei tarkoita sitä ettenkö haluaisi valita oikein
formaattisodassa. (Minun koko kuva- ja äänentoistolaitteistoni on muuten Sonyn tehtaalta; plasma,
7.1 vahvari, kaiuttimet, DVD-soitin)

Tällä hetkellä odottelen suurimmalla mielenkiinnolla järkevänhintaisia combo-toistimia.

Asia selvä :)

Edittiä: Toisaalta jos et sinä valintaa tule tekemään, niin kukas sitten ? Jonkunhan on "otettava vastuu ja riski" siitä, että mikä formaatti tulee puskemaan kehitystä eteenpäin... Markkinavoimien demokratiaa kuluttajien lompakolla, jossa äänestäminen maksaa... Järkevänhintaiset combo-soittimet ovat utopiaa ainakin lähitulevaisuudessa... 2010 onkin sitten eri asia.

Baron sanoi:
Edittiä: Toisaalta jos et sinä valintaa tule tekemään, niin kukas sitten ? Jonkunhan on "otettava vastuu ja riski" siitä, että mikä formaatti tulee puskemaan kehitystä eteenpäin...

No minä en ainakaan tule tekemään valintaa tunnesyistä, ts. merkkiuskollisuuden vuoksi.
Aihe tulee muutenkin allekirjottaneelle ajankohtaiseksi vasta ensi vuoden puolella, ensin pitää
hankkia pätevä 1080p tykki. Sitten katsotaan tarjontaa ja hintakehitystä. Early-adaptoinnin jätän
suosiolla hätähousuille.

Jos ps3:n hinta laskee ensivuonna ~300:een, niin homma on sillä selvä.

Edit: Tottapuhuen kaikkein eniten mielenkiintoa herättää verkkojakelu.
Alkanut oikeasti v*tuttaa nuo DVD-levyröykkiöiden sijoitusongelmat.

Paolo sanoi:
Edit: Tottapuhuen kaikkein eniten mielenkiintoa herättää verkkojakelu.
Alkanut oikeasti v*tuttaa nuo DVD-levyröykkiöiden sijoitusongelmat.
Tuossa digitaalisessa jakelussa on vain se ikävä puoli ettei elokuvilla ole sitten mitään jälleenmyyntiarvoa. Ja ne mahdollisesti ovat sidottuna johonkin palveluun jonka olemassa olosta viiden vuoden päästä ei ole mitään varmuutta.

Muutenkin niin ankeeta kerätä leffoja pelkkänä datana kovolle, ei eroa sitten teoriassa mitenkään pelkästä warettamisesta (tottakai sillon tukee leffojen tekijöitä oikeasti, mutta...).

Itse en voi kuvitella alkavani keräämään mitään pelkkänä datana, aina pitää olla hienot pakkaukset messissä peleissä, leffoissa ja musassa.

Onhan se kiva, että tilan loppuessa saa ostaa uuden kirjahyllyn **tun kalliilla ja peittää sillä asunnon viimeisen vapaan seinän. :p

No on kiva on! Hamstraaminen kun kuitenkin on hauskaa. Levyillä nämä pitää saada, tosin mahdollisimman pieni paketointi on plussaa. (kunhan selkämyksestä vielä saa selvää)

Sitäpaitsi nettinopeuksilla ei saa kuvan- ja äänenlaatua vielä vähään aikaan.

Mulla on aina pari lisäkirjahyllyä valmiina koottavaks kun peli/leffa/sarjis/manga/musa-hyllyt tulee täyteen, mutta onhan se fakta että jossain vaiheessa loppuu tila mihin niitä hyllyjä enää voi laittaa.

Painajainen.

Onneksi DVD:t saa sentään syötettyä susille tässä vaiheessa.

Teillä on nyt pieni ongelma minuun verrattuna: 10 keräilyvuoden aikana mulle on kertynyt n. 2500 DVD:tä (ehkä jopa 3000, en tiedä tarkkaa määrää) ja kaikki kaapitkin alkavat olla täynnä levyjä... Mutta kun toisinaan ostan bulkkina (esim. nyt 2 kuukauden sisällä olen hommannut 75 DVD:tä japanilaista live -pokea) niin äkkiähän sitä tavaraa kertyy. HD -levyjä on n. 30 per formaatti ja määrä kasvaa koko ajan.

SamTheMan, Vähän turha yleistää, on mullakin ~700 peliä, satoja DVD:eitä, saatanasti mangaa ja sarjiksia jne.

Kyllä ne tilaa vie, ihan sama mitä ne on.

OK, ehkä tuo oli vähän turhaa yleistystä. Itse olen aina ollut keräilijäluonne, joten huone on täynnä (leffojen lisäksi) Mangaa, Transformers -figuja, Star Wars -kamaa, pelikonsoleita + pelejä, jne... Kaikki on ahdettuna alle 30 neliön huoneeseen :D

Aika paha tuo loppuvuosi menojen suhteen: myyntiin tulee (blu-rayna) Spiderman -trilogiaa, Blade Runner -boksia, Potter -boksia, ties mitä muuta. Pitää ilmeisesti alkaa vähän priorisoimaan ostoksia :D

Maxx sanoi:
Tuossa digitaalisessa jakelussa on vain se ikävä puoli ettei elokuvilla ole sitten mitään jälleenmyyntiarvoa. Ja ne mahdollisesti ovat sidottuna johonkin palveluun jonka olemassa olosta viiden vuoden päästä ei ole mitään varmuutta.

Niin no minä yleensä kevätsiivouksen yhteydessä nakkaan roskiin/luovutan pois turhat DVD:t ja
CD:t, en siis todellakaan ole keräilijäluonne. Asunnon pitää olla minimalistinen ja siisti, ei turhaa
krääsää. ;)

Tuo palveluihin sitoutuminen on tietysti ongelma, joskin niihinkin varmasti löytyy (jonkinlaiset) ratkaisut.

SamTheMan, Mulla on 65 neliötä ihan täyteen ahdettuna kaikenlaista keräilykamaa. Pelkästään konsoleista (20+) tulee aika helvetillinen tilan menetys kun säilytän _kaikki_ laatikot jne. aina.

Vielä ei ole tyttöystävän kamoja ehditty siirtää, saas nähä miten sen kanssa sitten käy. Mahtuu mahtuu... :rolleyes:

Paolo sanoi:
Tuo palveluihin sitoutuminen on tietysti ongelma, joskin niihinkin varmasti löytyy (jonkinlaiset) ratkaisut.

Tämäkin riippuu minkälaisena sitä jakelukanavaa pitää. Minulle tuo esimerkiksi MS:n latauspalvelu olisi lähinnä videovuokraamon korvike, varsinkin jos hinnat samoissa. Viikon katseluaikaa ja ei tarvitse palautella mitään leffaa jne. Ja käytän vuokraamoa lähinnä uutuusleffojen katseluun, en nimittäin osta leffaa yli 5-8e hintaan, ja silloinkin pitää olla varma että tulee katsottua useaan otteeseen ja mieluiten hyvät ekstrat. Poikkeuksena boksit. Ylipäätään jos latauspalvelun tarjonta on kattava, kyllä toi leffojen ostelu jäisi joka tapauksessa vähemmälle, kuten myös vuokrauskin...

Palatakseni ketjun aiheeseen, luin tuota dvd plazan säiettä. Siellä oli linkitettynä tämä, eli yksi HD DVD:n epäkohta on kohta poissa? Ja sitten lopuksi vielä yksi viesti joka oli mielestäni mielenkiintoinen (sivu 27 em. säikeessä). Lähteeseen tai sen puutteeseen en ota kantaa...

Tällä kertaa HD-DVD uutisia on pöllähtänyt eettereistä ulos.

China reveals CH-DVD

The Optical Memory National Engineering Research Center (OMNERC) has announced CH-DVD (China High Definition DVD). This next-generation optical disc format includes Chinese-owned intellectual property, and is based on HD DVD, the next generation high definition DVD approved by the DVD Forum.

http://www.afterdawn.com/news/archive/11062.cfm

DVD Forum approves 'bigger than Blu-ray' HD DVD

The DVD Forum, the international DVD standards authority, has approved a 51 GB single-sided triple-layer HD DVD disc for production.

A single-sided triple-layer HD DVD/DVD hybrid (combi) disc, the DVD layer of which would be playable by legacy DVD players, is expected to be approved before the year end.

http://www.screendigest.com/online_services/intelligence/video_and_dvd/updates/vi-060907-ec3/show

Kiina on valinnut siis itselleen HD-DVD:n. 51 gigan HD-DVD:lle menee Blurayn verran tavaraa heittämällä, nyt on se asia hoidettu. Studiot voi laittaa saman materiaalin ilman karsimisia tms.. kummankin leirin levyille.

Mielenkiintoisinta on silti se, miten kuluttajat pelaa tätä dramaattista jännäripeliä HD-DVD vs Bluray :p

Maxx sanoi:
Tosin katsotaan nyt ensin tuleeko tuo levy ollenkaan elokuvakäyttöön. Tai onko levy edes yhteensopiva nykyisten soittimien kanssa.

Jep vaikka en usko, että näin herkullista tilannetta ei hyödynnettäisi. Tuosta 50 gigasta on tehty niin suuri ja tärkeä juttu, että ihmettelen jos HD-DVD ei tähän tartu.

Yhteensopivuudet on tainnut olla vähän paremmalla pohjalla hd-dvd:n puolella. Bluraylla on noita yhteensopivuusongelmia, soittimia jotka eivät toistakaan kaikkien levyjen ominaisuuksia (mm. java)

Ylös Bottom