Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

HDMI ja S/PDIF?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepaivin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jepaivin

New Member
Onko jollain kiinni sekä HDMI että S/PDIF audio? Kun tuo audio vaatii komponenttikaapelin käyttöä, ja kaapelista on nerokkaasti tehty niin iso ettei se mahdu kunnolla HDMI-kaapelin kanssa. Näyttäisi siltä, että 90 asteen kulmapalan kanssa tuo HDMI ehkä mahtuisi paikalleen.

Vahvistin ei osaa purkaa HDMI-audiota joten joku viritys pitäisi keksiä...

Vastaus: HDMI ja S/PDIF?

Eliten mukanahan tulee sovitinpala tuota varten. En tosin ole itse nähnyt missään sovitinta erikseen myytävän. Yksi mahdollisuus on ottaa puukko kouraan ja modata tuota kaapelin mollukkaa pienemmäksi. Tai sitten etsiä HDMI-kaapeli, jossa on tarpeeksi pieni pää.

Itse revin noi muovit kans tosta päältä pois, toimii kyllä hyvin. Mutta ongelmana on, että se itse liitin sit ei meinaa pysyä kasassa, tai siis se osa mikä työnnetään sinne boxin liittimineen meinaa lähteä irti kokoajan irti kiinnityksistä. Pitäs modailla joku kiristys siihen et pysyy kiinni siinä toisessa metalli osassa mihin se optinen tulee kiinni.

Hankkija sanoi:
Itse revin noi muovit kans tosta päältä pois, toimii kyllä hyvin. Mutta ongelmana on, että se itse liitin sit ei meinaa pysyä kasassa, tai siis se osa mikä työnnetään sinne boxin liittimineen meinaa lähteä irti kokoajan irti kiinnityksistä. Pitäs modailla joku kiristys siihen et pysyy kiinni siinä toisessa metalli osassa mihin se optinen tulee kiinni.
Nippuside FTW :)

jepaivin sanoi:
Onko jollain kiinni sekä HDMI että S/PDIF audio? Kun tuo audio vaatii komponenttikaapelin käyttöä, ja kaapelista on nerokkaasti tehty niin iso ettei se mahdu kunnolla HDMI-kaapelin kanssa. Näyttäisi siltä, että 90 asteen kulmapalan kanssa tuo HDMI ehkä mahtuisi paikalleen.

Vahvistin ei osaa purkaa HDMI-audiota joten joku viritys pitäisi keksiä...

Linkki

Onkos kukaan kokeillut laittaa Boxia HDMI-piuhalla telkkariin kiinni ja ottaa ääniä läpivientinä tv:n optisesta audioulostulosta vahvariin (ei-HDMI-vahvistin)? Ajattelin, että tällä tavalla säästyis turhalta muovin vuolemiselta, eikä myöskään tarttis ostaa riistohintaista MS:n omaa piuhaa.

Ostan nääs heti pyhien jälkeen XO:n, enkä näe tarvetta Elitelle (tai MS:n omille piuhoille) jos tuo yo. kikka toimii. HDMI-Premiumin saa nyt kuitenkin sen verran halvemmalla, että jäis peleihinkin rahaa :)

Ylös Bottom