Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

Vastaus: Heavy Rain

Heavy Rainissa on yksi iso ongelma. Mitä hittoa sen jälkeen muka pelaisi? Tahtoo lisää tämmöstä.
 
Vastaus: Heavy Rain

Heavy Rainissa on yksi iso ongelma. Mitä hittoa sen jälkeen muka pelaisi? Tahtoo lisää tämmöstä.

Fahrenheit'ia jos sitä ei ole vielä pelattua.

Ihan alussa vasta itse olen mutta yhteen bugiin jo törmäsin. Yhdessä vaiheessa piti sillä FBI agentilla lähteä kävelemään mutta peli päätti itse ohjata. Suoraan toiseen suuntaan pöytien ja seinien läpi. :confused:
 
Vastaus: Heavy Rain

Heavy Rainissa on yksi iso ongelma. Mitä hittoa sen jälkeen muka pelaisi? Tahtoo lisää tämmöstä.

Näinpä, samat aatokset tuli mieleen jo ennen kuin sain eikan pelikerran eilisiltana päätökseen. Itselleni ainakin kolahti tälläinen elokuvan ja pelin välimuoto.
Nyt aamukin mennyt miettiessä että mitenköhän eri valinnat mahtavat muuttaa loppua ja pakkohan sitä on pelin pariin vielä palata.

Täällä on paljon puhuttu bugeista ja jäätymisistä. Itselläni ei ollut pelin kanssa mitään ongelmia. Kerran meni jumiin läpipeluun aikana yhdessä kohtauksenvaihdossa mutta tälläisiä satunnaisia jumittamisiahan nyt tulee joka pelissä vastaan.
 
Vastaus: Heavy Rain

Ensimmäinen kierros takana ja erittäin hyvät jälkifiilikset jäi. Juonipohdiskelua napin takana:

Aika vahva "Uhrilampaat" elokuvan ilmapiiri oli havaittavissa lähes koko pelin ajan, mutta varsinkin ensimmäisessä pelaamassani lopussa, jossa murhaaja selvisi "kuin koira veräjästä". Kyseisessä kohtauksessa murhaaja kävelee pitkin katuja ihan kuin Uhrilampaiden loppukohtauksessa. Samoin "Seitsemän" elokuva tuli vahvasti mieleen episodissa, jossa Jayden meni epäillyn asuntoon. Katsosta roikkui krusifiksejä; Seitsemässä roikkui Wunderbaumeja, mutta ilmapiirissä oli jälleen kerran samaa ahdistavuutta.

Kaikkein häiritsevin juoniaukko oli Madisonin kytkös Shelbyyn. Miten ihmeessä hän muka tunsi/tiesi kyseisen yksityisetsivän? Itselläni ainakaan ei toimi Taxidermist lisäri, joten antaisikohan se vastauksen kenties siihen miten Madison Shelbyn tuntee? Toimiiko tuo kyseinen lisäosa vielä kenelläkään? Ehkä kaikki selviää aikanaan lisäosien myötä. Toinen seikka liittyy Shelbyn asunnon tuhoutumiseen. Miten esim. media/poliisivoimat selittävät tuhon, kun poliisi oli jo "napannut" murhaajan (Ethan oli vangittuna). Lisäksi hieman häiritsi Ethanin hallusinaatioiden katoaminen, Shelbyn astmakohtauksien loppuminen sekä ohut kosketustpinta Madisonin univaikeuksiin. Eihän mimmillä ollut edes silmäpusseja ;)

Kaiken kaikkiaan peli oli loistavasti käsikirjoitettu ja nivottu yhteen. Eka kierros meni omalta osaltani lonkalta ilman sen suurempia puristelematta. Siksipä lopputulos olikin sellainen, jossa vain murhaaja jäi henkiin. Onneksi noita episodeja voi pelata uudestaan. Alla omat saldot:

Jayden-Mad Jack laittoi kylmäksi kun olin selvinnyt puristimesta
Madison-Shelby iski rautakangen selkään nosturin päällä
Ethan-pidätettiin ja hirttäytyi selliinsä
Shelby-selvisi ja katosi ihmismassaan
 
Vastaus: Heavy Rain

Upea kokemus oli. Tunneveto oli aivan erilainen kuin varmaan missän muussa pelissä. Antaumuksellisesti pelasin melkein yhteen putkeen, ei vain pystynyt laskemaan ohjainta kädestä :D Oli hieno peli vaikka ehkä ohjaussysteemi varsinkin kävellessä vaati hiukan hermoja muutamassa kohdassa mutta Quick Time Eventit oli laadukkaasti tehty ja hieman anteeksiantavaisia. Nyt menossa toinen pelikerta mistä loput Trophyt ja muutenkin koitan saada mah. monta loppuratkaisua tehtyä.
 
Vastaus: Heavy Rain

Onkos kukaan saanut vielä Taxidermistiä toimimaan? Itse olen ladannut kyseisen lisäosan, mutta sitä ei näy itse pelin valikossa. XMB:stä kyllä löytyy pelitiedon työkalun alta. En ole siis tehnyt päivitystä Heavy Rainiin (ongelmien pelossa). Eli vaatiiko päivityksen toimiakseen?
 
Vastaus: Heavy Rain

Kattelitkos sieltä Extras listasta vai Chapter valikosta? Itse ainakin löysin sen sieltä Extras ja muistaakseni Bonus kohdasta, en ole täysin varma nyt.
 
Vastaus: Heavy Rain

Kattelitkos sieltä Extras listasta vai Chapter valikosta? Itse ainakin löysin sen sieltä Extras ja muistaakseni Bonus kohdasta, en ole täysin varma nyt.

Kattelin kyllä kaikki kohdat moneen otteeseen. Kysymys siis kuuluu, että toimiiko DLC sinulla ja oletko ladannut päivityksen peliin?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain

Kyselin samaa pari sivua sitten ja ratkaisua ei löytynyt etsiskelyistä huolimatta ennenkuin itse kokeilin ja päivitin tuon rainin uusimpaan versioon, vaikka eivät tuota uutta versiota suosittele. Vasta sen jälkeen löytyi valikoista, ei ennen päivitystä vaikka ladattuna oli.

Edit:
Siis tuo lisäosa, procyonin viestiin
 
Vastaus: Heavy Rain

Kyselin samaa pari sivua sitten ja ratkaisua ei löytynyt etsiskelyistä huolimatta ennenkuin itse kokeilin ja päivitin tuon rainin uusimpaan versioon, vaikka eivät tuota uutta versiota suosittele. Vasta sen jälkeen löytyi valikoista, ei ennen päivitystä vaikka ladattuna oli.

Ok. Kiitoksia vastauksesta. Pelaan nyt kuitenkin ensimmäisen kerran läpi ilman päivitystä. Hyvä tietää että se Taxidermist pitäisi toimia sen päivityksen jälkeen.
 
Vastaus: Heavy Rain

Peli pelattu läpi, kaksi iltaa siinä meni, ekana iltana pelattiin n. 8h PUTKEEN ja tokana vaan pari tuntia. Aika nopeastihan tuo loppuratkaisu tuli sitten kun ns. vauhtiin päästiin.

Pari huomiota:
Shelby oli helposti suosikkihahmoni yksinkertaisesti vain siksi, että oli niin tolkuttoman kova jätkä. Jossain määrin orkideaviljelmän löytyminen takahuoneesta ja menneisyyden paljastuminen takautumassa olivat vähän sellasia letdowneja, etten ihan tajuttomasti tuosta ratkaisusta pitänyt.
Oli se tavallaan ihan törkeän siistiä, että olet alusta asti pelannut tuolla murhaajalla ihan tietämättäsi asioiden oikeasta tolasta, mutta vähäsen tuo loppu ehkä silti hajotti. Ehkä samaistuin tuohon Scottiin liikaa ja ehkä tässä ei nyt kuitenkaan mitään superinnovatiivista kuitenkaan saatu aikaeksi juonikuvioiden osalta, onhan näitä tosi hulluja twistejä nyt nähty jo leffassa jos toisessakin.

Toinen mikä vähän jäi kalvamaan, oli se ihmeellinen Shelbyn rampage siellä kartanossa. Ok, olihan se rikas isi tietysti koittanut Shelbyn ja sen horon hukuttaa autonsa sisällä, mutta mitä tuolla homma koitettiin sanoa? Itse vein asian ns. äärettömyyksiin, tapoin kaikki henchmenit sisältä, mutta jätin äijän henkiin heittämällä nitrot lapaseen. Todella epäkliseinen ratkaisu, mutta sain tuosta käsikirjoituslakien rikkomisesta outoa mielihyvää ;)

Loppuratkaisussani kaikki muut paitsi Scott selvisivät hengissä. Sitä Jaydenin Tripto-koukkua en oikein sisäistänyt, mutta ilmeisesti koska pelin aikana olin vain kerran ottanut Triptoa, Jaydenkin jäi lopussa henkiin ja nakkasi mömmöt pönttöön.

Onko tuota peliä mahdollista pelata ns. osittain uudestaan läpi nähdäkseen eri lopetukset ja kerätäkseen trophyt? ts. voiko jotain kohtauksia valita uudestaan ja pelata niistä eteenpäin vai pitääkö eri loput nähdäkseen koko roska pelata alusta loppuun asti uudestaan?

Miten tuon Taxidermist-lisäosan saa toimimaan? Minulla se näkyy kyllä downloaded contentissa, mutta sitä yrittäessäni avata, peli siirtyy PS Storeen, jossa ei näy mitään ruudukon sisällä. Olen päivittänyt pelin versioon 1.01, sehän oli heti saatavilla kun peli ilmestyi viime viikolla, 24. päivänä.
 
Vastaus: Heavy Rain

Spacelord;

Kerroit muiden paitsi Scottin jääneen henkiin. Oletan että Scotin listi lopussa tämä yhden uhrin äiti. Tuliko sinulla sitä Scottin ja agentin tappelua siellä hihnalla? Jäikö molemmat henkiin jos agentin tappelu meni ongelmitta?
 
Vastaus: Heavy Rain

Spacelord;

Kerroit muiden paitsi Scottin jääneen henkiin. Oletan että Scotin listi lopussa tämä yhden uhrin äiti. Tuliko sinulla sitä Scottin ja agentin tappelua siellä hihnalla? Jäikö molemmat henkiin jos agentin tappelu meni ongelmitta?

Ei, Scottin listi lopussa Jayden, tämä agentti, joka onnistui tipauttamaan Scottin sinne lihamyllyyn. Kuten sanottu, kaikki muut jäivät henkiin paitsi Scott.

Perheenisä, hänen poikansa ja tämä valokuvaajanainen katselivat uutta asuntoa itselleen, Jayden jätti Tripton käytön ja pääsi johonkin tv-ohjelmaan, Lauren, tämä Scottin seivaama horo, kävi syljeskelemässä Scottin haudalle. Tällaisen lopun minä sain aikaseksi.
 
Vastaus: Heavy Rain

No olipas loppu. Jotenkin mindfuck fiilis tällä hetkellä. Kuitenkin oma loppu oli tälläinen:

Scott kuoli Jaydenin käsittelyy, typykkä selvisi ja Ethan pelasti poikansa. Syytin sitä Jaydenin partneria murhaajaksi. Kerran myös otin huumetta. Lopussa Jayden oli TV-ohjelmassa ja seuraavaksi kesken töiden hän alkoi näkemään pieniä tankkeja, ilman ARIa siis. Ethan ja typykkä katselivat asuntoa itselleen. Tää yhden lapsen äiti syljeskeli Scottin haudalle.
 
Vastaus: Heavy Rain

Toinen läpipeluukerta on vauhdissa ja täytyy sanoa, että pelissä ei ole loppujenlopuksi lähellekkään niin paljon valinnan-/vaikuttamisenvaraa kuin ensimmäisellä pelikerralla annetaan ymmärtää... No mahtava peli tämä silti on vaikka toinen läpipeluu onkin ehkä hieman laskenut arvostustani kyseistä teosta kohtaan.

Toisella pelikerralla on juonessa myös tullut huomattua useampikin kummallinen seikka, joista nyt tällä hetkellä päällimmäisenä on mielessä Shelbyn ikä. Jos lapsena pelattavat kohtaukset ovat todellakin tapahtuneet 30v sitten, minkä ikäinen Shelby muka on? nippanappa 40v? olettaen siis, että lapset ovat kohtauksessa n.10v. Olisin itse veikannut kyllä paljon vanhemmaksi.

Niin ja myös se, että kuinka pirussa Madisson ajattelee Shelbyn talosta paettuaan soittaa Jaydenille, kännykkänumero ja kaikki löytyy vaikka hahmot eivät edes aiemmin ole kohdanneet.

ja onhan periaatteessa erittäinkin epäloogista kuunnella hahmojen "ajatuksia". Esim. Shelby harmittelemassa sen kellosepän murhaa, vaikka itse hänet juuri teilannut... mutta tämä toteutustapa toisaalta aika pakollinen.
 
Vastaus: Heavy Rain

Mitenkä tuon heavy rainin päivityksen poisto on vaikuttanut teillä?
Toimiiko taxidermis sen päivityksen poiston jälkeen :confused:
Kattelin juuri, että heavy rainillä on kaksi tallennusta tässä pleikala; yksi on se 4 gigasen kokoinen ja toinen about giga.
 
Vastaus: Heavy Rain

Tuli viikonloppuna pelattua tämä läpi. Mukava peli, mutta pienoinen pettymys. Tai ei ainakaan yhtä sykähdyttävä kokemus kuin tekijöiden aikaisempi Fahrenheit. Jotenkin tuntui ettei noilla valinnoilla nyt niin kauheasti ollut vaikutusta. Jotkut kohtaukset meni hiukan erilailla ja loppu erilainen, riippuen valinnoista. Toisaalta varmasti aika hankalaa tehdä reilusti rönsyilevää juonta, jo ihan levykapasiteetin ja sen työmäärän takia. Lisäksi juonen epäloogisuudet häiritsivät jo pelin aikana,

Pelasin päivitetyllä versiolla, enkä kyllä huomannut suurempia ongelmia. Lopussa esiintyi nykimistä ja kohtauksissa jossa on paljon ihmisiä. Nykimisen kyllä ymmärtää kun ottaa huomioon PS3:sen surkean tehon.
 
Vastaus: Heavy Rain

Kaksi tuntia takana, melkoinen elämys. Screen tearingia esiintyy jonkun verran, välillä jopa häiritsevästi (isommissa väkijoukoissa kuvakulmaa vaihdellessa ja liikkuessa lähinnä). Demoon verrattuna hardilla pelatessa tuntuisi, että kokoversiossa quick time eventit vaatisivat paikoin vieläkin nopeampia refleksejä, mutta se voidaan osittain luultavasti laittaa punkun ja pakollisen juustolautasen piikkiin.

Lataushidasteluja ei ole ilmennyt eikä kaatumisia. Pari kertaa hahmo jäi vain kävelemään eikä enää reagoinut mihinkään, kunnes otin ohjaimen irti ja löin uudelleen kiinni (Madcatzin piuhallinen tarvikeohjain). Sitten sai taas jatkettua menoa, onneksi eivät kontrollit takellelleet kesken minkään oleellisen.

Muuten enemmän kuin hyvä ostos, mutta tuo englanninkielinen ääninäyttely puistattaa paikoitellen. Yleisesti ottaen ok, mutta välillä tulee mieleen halvat amerikkalaiset sitcomit (ilman taustanaurua). Varsinkin Shaunista tulee mieleen Elämä voittaa, mutta sehän olikin draamasarja...
 
Ylös Bottom