Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hei tosipelaaja! Miksi sinulla on yhä Wii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FelisLeo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Hei tosipelaaja! Miksi sinulla on yhä Wii?

Jätti kylmäksi. Ei voi mitn.
Yksi ongelma on vaadittu pelitila. Jos pelisessio pitää aloittaa huonekalujen & kamojen roudaamisella ympäriinsä, niin forget it. On rojua jokapuolella ja sen kanssa pitää tulla toimeen. Yksinkertaiset ja simppelit pelit. Ei ollut Batmanin tai Unchartedin imua, ei. Grafiikka. Tiikerissä ei ollut edes 480p tilaa. Onhan se hieman rakeinen meitsin silmiin. Wii Sports, Punch-out ja Sports resort olivat pelit, joissa grafiikan tarkkuus ei haittanut. Muutenkin nuo nousivat muun kokeillun yläpuolelle. Nintendo osaa oman shittinsä, siltä tuo vaikuttaa, mutta toiset pelifirmat on hieman hukassa.

Ensinnäkin Wii tarjoaa pelaamiseen jotain uutta ja erikoista. Samasta syystä pidän DSstä. Lisäksi pelejä eri genreillä on paljon enemmän kun PS3lla ja 360llä. Itse en FPS-peleistä perusta pätkääkään; roolipelit ja tasohyppelyt ovat enemmän mieleen. Ja Tasohyppelyn kuningas on ollut Nintendo sitten SEGAn häviön konsolisodassa. Laatua siis on tarjolla ainakin Nintendolta itseltään, vaikka 3rd partyjen esitykset ovatkin jääneet heikommiksi. Lisäksi tuki Game Cubelle oli tärkeä, täytyihän se Sonic Adventure 2 battle ja Sonic Adventure DX joskus päästä kokemaan. :D

Silloin kun Wiille ei tule mitään laadukasta pelattavaa mikä kiinnostaisi(tosin tällä hetkellä ostettavaa on enemmän kun tarpeeksi) ovat Virtual Console ja WiiWare pelastamassa tilanteen. Vanhat pelit iskevät yhä, vaikkei niille ole nostalgia-arvoa ehtinytkään kertyä. Super Mario 64 toi ihan mukavasti haastetta, kun ne kaikki tähdet keräsi. Ja Super Mario World on ehdotonta kaksinpelihupia. :p Lisäksi olen sen sortin pelaaja, että grafiikat merkitsevät todella vähän, elleivät ne ole aivan käsittämätöntä suttua. Kunhan selvää saa niin riittää minulle. :D Sitten on tämä offline-pelaamisen riemu. Moninpeliseuraa löytyy lähes poikkeuksetta. Välillä harmittavankin usein, kun koittaisi jotain kunnon yksinpeliäkin pelata. Online-pelaus ei kauhean suuressa roolissa ole. Onhan se mukavaa katsoa sijoituksensa maailmalla, mutta ennemmin pelaa kaverin kanssa samassa tilassa kun netissä. Etenkään jos nettipeliseuraa ei edes tunne.

Voi herranen aika..

Mielestäni Nintendo ei ole unohtanut tosipelaajia*, vaan ratkaisi aikoinaan tilanteen niin ettei lähtenyt kilpailemaan 2 ylitehokkaan koneen kanssa samoista markkinoista.

Se teki jotain täysin odottamatonta. Teki koneen jossa PELAAMISELLA on ensisijainen merkitys, ei suinkaan grafiikalla tai huippusoundeilla. Nintendo halusi mielestäni tehdä koneen joka toisi ihmisiä enemmän yhteen pelaamaan, että nykyajan ylipainoiset pelaajamöröt saisivat liikuntaa ja huomasi että nykyajan peliryhmistä suurin osa on kuitenkin viettänyt ensi hetkensä vanhan kunnon "matolaatikon" parissa. Tästä syystä on virtual console- jolla saat elettyä uudelleen lapsuus/ nuoruusvuotesi hetket, jolloin kaverin kanssa pelatessa ainakin joka toinen jannu toisen vuorolla oli pelaavinaan kakkosohjaimella sitä mario 3:sta.

Itse olen ainakin kokenut miellyttäväksi hetket jolloin kavereiden kanssa ollaan parin öölin jälkeen hypätty mäkeä wii-fitillä. Toki on myös mukavaa kokea jättiruudulta ne uudet falloutit ja unchartedit.

Ei wii ainakaan minulle ole kakkoskone, vaan yhtä paljon tulee pelailtua kaikilla, tietty kone tiettyyn tilanteeseen..

Enää ei sitäpaitsi eukkokaan napise jos on tulossa porukkaa istumaan iltaa ja mainitset sanan: "videopelit". Pelaaminen on rakas harrastus joka ei kuitenkaan edellytä sitä että sen tarvitsisi olla SUURIN OSA sitä harrastuselämää.. Vai onko joku kuullut joskus joltain bodarilta että "vietinpä juuri 16h putkeen salilla ja rikoin kaikki olemassa olevat ennätykset ja laitoin videonki youtubeen!". En minäkään ole kuullut.

* (Olettaen ettei "tosipelaajilla" tarkoiteta tässä tapauksessa henkilöä jolle se pelaaminen on huumeisiin rinnastettava pahe)

Ensinnäkin Wii tarjoaa pelaamiseen jotain uutta ja erikoista. Samasta syystä pidän DSstä.

Juuri tästä syystä itsekin pidän hyllyssäni Wiitä ja DS:ää. Kummallekin Nintendon koneelle tulee vuoden aikana suunnilleen 3-5 peliä, jotka hankin ja pelaan mielelläni. Varsinainen leipäpelaaminen tapahtuu minulla Xbox Livessä, mutta Nintendo puolustaa silti paikkaansa hyvänä vaihtoehtona.

Wii on minulla sen takia, koska Wiille on hauskoja hupipelejä joita on kiva pelata kavereitten kanssa.

Vaikka suurin osa tarjonnasta on "iskä kato hiano kansikuva"-tyyliä, tämän sukupolven parhaimmat pelit löytyvät tuplaveeltä imo.

Till exempel MH3, Mariot, Zelda(t), Metroidit ja pari muuta 3rd partya ynnä WiiWare-mätöt. Useimmiten riittää, että pelin on valmistanut Nipa. Laadun tae minulle. :cool:

Ja itse ainakin diggaan tätä ohjaustapaa, PS1-ajoista lähtien pelaillut "normaalilla" ohjaimella ja uskallan jopa luokitella itseni tosipelaajaksi. PS2 ja 3 löytyy huushollista myös, mutta kolmatta on tullut pelattua todella vähän. Kullakin mielihalunsa.

Eli samaa hevosenkakkaa mitä muillakin: Wii on hauska kthxbye. Jo vuodesta 2006

Mariot, Zeldat ja Metroidit, ja muutaman jrpg:n takia (Arc Rise Fantasia, Xenoblade ja The Last Story, jos koskaan tulevat edes Eurooppaan).

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ai miksi minulla on yhä Wii?

No sanotaan että hiljaa hyvä tulee, ainakin oman maun kohdalle.

SSB Brawl meni ohi kauan sitten (milloin huvittaa -rytmillä pelailen enää) ja Mario Kart Wiikin on kokenut saman kohtalon. Eikä Virtual Console pelejä hirveästi viitsi ostaa (tuo Super Mario Kart olisi ihan kiiiva...), kun sitten joskus see jääkaappi hajoaa, tiedän ettei niitä juurikaan saa takaisin, paitsi uhraamalla toisen samanlaisen satsin.

Moninpelejähän Nintendon konsoleilla on pelailtu suurimmalta osalta. Tosin en kyllä tiedä enää omalta kohdalta kun aina sitä kaverit taas lähtee omille teilleen ennen pitkää (onneksi parilta löytyy DS...).

Pelailen Nintendolla kun se on... Nintendo. Mitä sitä tuohon muuttelemaan.

Vastaus Otsikkoon :eek:
kalifornia-jani-albums-wiiiii-picture2302-wii-pelini.jpg

Viimeksi muokannut moderaattori:

[ylläoleva kuva]

Sekosinkohan laskuissa mutta tuossa taitaa olla noin 70 wii peliä. Vaikuttavaa! :D

Asiassa ei pitäisi olla enää mitään epäselvyyttä :cool:

Asiassa ei pitäisi olla enää mitään epäselvyyttä :cool:

Fanipoika ei enää näe metsää puilta... :rolleyes:

Itse hommasin Wiin pitkälti siksi, että kaipasin PC-pelaamisen rinnalle jotain uutta, ja odotukset erityisesti PES2009:ä ja jotain sittemmin kokonaan hankkimatta jäänyttä motogp-peliä kohtaan oli isot. PES petti pahasti eikä mopoilugenreenkään ikinä ilmaantunut arcadesontaa kummempia pelejä - ainakaan mitään joka hyödyntäisi Wiimotea, saati motionplussaa.

Kuntoilupelit innosti hetken, mutta WiiFittuiluunkin paloi hihat viimeistään siinä vaiheessa, kun huomasin, että edes Plussaan ei Nintendolla ollut varaa palkata ketään osaavaa käyttöliittymäsuunnittelijaa.

Kun PC-puolella omia suosikkeja ovat erityisesti olleet simulaattorit, MMPORGit ja stealth-hiippailut, niin Wii-puolelta on kyllä ollut pikkuisen haastava löytää mielenkiintoa pitkään ylläpitäviä pelejä. Erityisesti laskin sen varaan, että Wiin hommatessani saan hemmetin hyvän coop-pelikoneen, mutta siinäkin kävi köpelösti. Esim. mainitun PESsin Wii-coop on ihan juosten kustu, jos vertaa PC-versioon, ja näin sen juuri ei pitänyt olla... No, siitä ei enempää, olen avautunut siitä jo ennenkin ihan tarpeeksi.

En väitä, etteikö Wiillä olisi loistavia ja laadukkaista pelejä, mutta suurin osa tuntuu niistä tulevan Nintendon omalta pajalta, ja heidän aivoituksensa eivät ihan osu yksiin mun kanssa. Tasohyppelyni mä olen hyppinyt jo 80-luvulla, joten kaikki Mariot saa mun puolesta pysyä jossain tosi pimeässä paikassa johon aurinko ei paista. Lisäksi Nintendo-hahmoilla on paha tapa pitää silmiään kiinni puhuessaan tai hymyillessään. Vähän kuin piirretyt Muumit. Ja jos ne eivät pidä silmiään kiinni niin ne ovat oudon värisiä tai näyttävät muuten vaan joltain hemmetin pokemonilta.

Wiillä pelaan nykyisin Guitar Heroa, se on oikeastaan se juttu minkä Wii on tuonut meidän talouteen. Eli sinänsä mä olisin voinut hommata ihan minkä tahansa muunkin konsolin, varsinkin kun tietää että alanwakeja tai mafiakakkosia on turha Wiille ikinä odottaa. Toivossa on silti hyvä elää: kyllä mä silti edelleen selailen nettikauppoja läpi kiinnostavien pelien toivossa. Ehkä jonain päivänä onnistaa.

Mietipäs että mistä se fanitus syntyy. Taloudesta löytyy 10 konsolia, ja niitä ennen on ollut 10 lisää. Miksi Wii on niin suuri suosikki?

Yksi syy on No More Heroes 2:n kaltaiset pelit. Peli on erinomainen, ja se on Wiillä. NMH2:n tyylinen toiminta yksinkertaisesti maistuu, ja ehkä se voisi olla se peli joka avaa sinunkin silmäsi. Tai Swords & Soldiers. Tai Trauma Center. Tai Monster Hunter Tri. Wii ei ole yhtä kuin Nintendo.

Itse hommasin Wiin pitkälti siksi, että kaipasin PC-pelaamisen rinnalle jotain uutta, ja odotukset erityisesti PES2009:ä ja jotain sittemmin kokonaan hankkimatta jäänyttä motogp-peliä kohtaan oli isot. PES petti pahasti eikä mopoilugenreenkään ikinä ilmaantunut arcadesontaa kummempia pelejä - ainakaan mitään joka hyödyntäisi Wiimotea, saati motionplussaa.

Kuntoilupelit innosti hetken, mutta WiiFittuiluunkin paloi hihat viimeistään siinä vaiheessa, kun huomasin, että edes Plussaan ei Nintendolla ollut varaa palkata ketään osaavaa käyttöliittymäsuunnittelijaa.

Kun PC-puolella omia suosikkeja ovat erityisesti olleet simulaattorit, MMPORGit ja stealth-hiippailut, niin Wii-puolelta on kyllä ollut pikkuisen haastava löytää mielenkiintoa pitkään ylläpitäviä pelejä. Erityisesti laskin sen varaan, että Wiin hommatessani saan hemmetin hyvän coop-pelikoneen, mutta siinäkin kävi köpelösti. Esim. mainitun PESsin Wii-coop on ihan juosten kustu, jos vertaa PC-versioon, ja näin sen juuri ei pitänyt olla... No, siitä ei enempää, olen avautunut siitä jo ennenkin ihan tarpeeksi.

En väitä, etteikö Wiillä olisi loistavia ja laadukkaista pelejä, mutta suurin osa tuntuu niistä tulevan Nintendon omalta pajalta, ja heidän aivoituksensa eivät ihan osu yksiin mun kanssa. Tasohyppelyni mä olen hyppinyt jo 80-luvulla, joten kaikki Mariot saa mun puolesta pysyä jossain tosi pimeässä paikassa johon aurinko ei paista. Lisäksi Nintendo-hahmoilla on paha tapa pitää silmiään kiinni puhuessaan tai hymyillessään. Vähän kuin piirretyt Muumit. Ja jos ne eivät pidä silmiään kiinni niin ne ovat oudon värisiä tai näyttävät muuten vaan joltain hemmetin pokemonilta.

Wiillä pelaan nykyisin Guitar Heroa, se on oikeastaan se juttu minkä Wii on tuonut meidän talouteen. Eli sinänsä mä olisin voinut hommata ihan minkä tahansa muunkin konsolin, varsinkin kun tietää että alanwakeja tai mafiakakkosia on turha Wiille ikinä odottaa. Toivossa on silti hyvä elää: kyllä mä silti edelleen selailen nettikauppoja läpi kiinnostavien pelien toivossa. Ehkä jonain päivänä onnistaa.

Ei hemmetti olet hankkinut täysin väärät pelit . Itselläni on myös pessit wiillä tosin olen skipannut 09:n. 2010 pessistä en tiedä sanoa coop pelimuotoon mitään, mutta oli siinä ainakin tuki classic ohjaimelle. Urheilupelien ystäville ainakin pitäisi wiillä löytyä hyviä pelejä grand slam tennis, tiger woods ja paljon muita helmiä ja hyvillä hinnoillakin. Metroid prime trilogya, monster hunter triitä, sin & punishment 2:sta ja tatsunoko vs capcom pelejä voi mättää tuntitolkulla kyllästyttymättä.

En itse edes halua hd-konsoleiden alan wakea ja mafia 2:sta wiille kun eivät ne laitteiston hyviä puolia ikinä toisi esille. Samankaltaisia pelejä toki löytyy, kuten silent hill, RE4, Godfather black hand edition (hyvät kontrollit tässä täytyy sanoa :D ) ja Dead space extraction(hyvä lajityyppiänsä edustava peli)....En ihmettele, että olet kyllästynyt wii-konsoliisi kun noi guitar herot ovat itseään toistavaa puuhaa. Nintendolla on hyvät latauspalvelut wiissä wiiwareen ja VC:hen suosittelen käyttämään myös jos aikaa on pelaamiseen paljon.

FPS-pelien saralla kannattaa odottaa wiillä CoD black ops ja activisionin uutta goldeneyeta(ei vielä varmistettu) ja ehkä myös Conduit 2 ja the grinderin wii versio kiinnostaa (näistä varmana tulee tietoa e3:ssa)

Mietipäs että mistä se fanitus syntyy. Taloudesta löytyy 10 konsolia, ja niitä ennen on ollut 10 lisää. Miksi Wii on niin suuri suosikki?

Yksi syy on No More Heroes 2:n kaltaiset pelit. Peli on erinomainen, ja se on Wiillä. NMH2:n tyylinen toiminta yksinkertaisesti maistuu, ja ehkä se voisi olla se peli joka avaa sinunkin silmäsi. Tai Swords & Soldiers. Tai Trauma Center. Tai Monster Hunter Tri. Wii ei ole yhtä kuin Nintendo.

Mitäköhän ton konsolimäärän pitäisi todistaa? No, ehkä se kertoo siitä, että sä vertaat jonkun konsolipelin uusinta versiota sen konsolilla ilmestyneeseen edeltäjään. Siinä varmaan kehityksen näkeekin eri tavalla. Mä sen sijaan benchmarkkaan ensimmäisen konsolini (Wii) pelejä 20-vuotiseen PC-pelikokemukseen (+ vajaa 10 vuotta muita tietokoneita niitä ennen). Siinä vertailussa Wii sukkaa pahasti. Valitettavasti mä en vaan pysty riemuitsemaan täysillä vaikkapa Tenchu - Shadow Assasinista kun olen jo yli 10 vuotta sitten vääntänyt Thiefiä PC:llä, joka on ihan joka osa-alueella paremmin toteutettu. Wiin pitäisikin onnistua nimenomaan omilla vahvuuksillaan, johon PC ei ihan heti taivu, eli mun tapauksessa etenkin offline-coop erityisesti liiketunnistusta hyödyntäen.

Ei hemmetti olet hankkinut täysin väärät pelit . Itselläni on myös pessit wiillä tosin olen skipannut 09:n. 2010 pessistä en tiedä sanoa coop pelimuotoon mitään, mutta oli siinä ainakin tuki classic ohjaimelle. Urheilupelien ystäville ainakin pitäisi wiillä löytyä hyviä pelejä grand slam tennis, tiger woods ja paljon muita helmiä ja hyvillä hinnoillakin. Metroid prime trilogya, monster hunter triitä, sin & punishment 2:sta ja tatsunoko vs capcom pelejä voi mättää tuntitolkulla kyllästyttymättä.

En itse edes halua hd-konsoleiden alan wakea ja mafia 2:sta wiille kun eivät ne laitteiston hyviä puolia ikinä toisi esille. Samankaltaisia pelejä toki löytyy, kuten silent hill, RE4, Godfather black hand edition (hyvät kontrollit tässä täytyy sanoa :D ) ja Dead space extraction(hyvä lajityyppiänsä edustava peli)....En ihmettele, että olet kyllästynyt wii-konsoliisi kun noi guitar herot ovat itseään toistavaa puuhaa. Nintendolla on hyvät latauspalvelut wiissä wiiwareen ja VC:hen suosittelen käyttämään myös jos aikaa on pelaamiseen paljon.

FPS-pelien saralla kannattaa odottaa wiillä CoD black ops ja activisionin uutta goldeneyeta(ei vielä varmistettu) ja ehkä myös Conduit 2 ja the grinderin wii versio kiinnostaa (näistä varmana tulee tietoa e3:ssa)

Kuten jo tuossa yllä vihjailin, Wii ei mun mielestä hyödynnä vahvuuksiaan oikealla tavalla. Se aiheuttaa ainakin mulle isoimmat pettymykset. Kontrollipuoli, joka liiketunnistuksineen on hieno juttu, on innovatiivisesti toteutettu esimerkiksi mainitussa PESsissä, mutta muuten peli onkin jätetty puolivalmiiksi. (Esim. samassa joukkueessa vain yksi voi pelata motella+nunchalla, lisäksi cooppina voi pelata vain yksittäisiä matseja.) GTA-sarjan suurena ystävänä Godfather oli ihan mukava ilmestys, samoin stealth-peli Tenchu oli alkuun ihan mukava. Näissä puute on kuitenkin juuri se, että pelit eivät oikeasti hyödynnä Wiin ominaisuuksia, vaan kontrollit ovat varsin perinteiset. Mä en juuri innostu Wii-peleistä, joita pelataan classic controllerilla / padilla. Wiin vahvuudet on ihan muualla. Online-moninpelikoneenakaan en Wiitä oikein jaksa pitää, jo yksistään sen takia, että pitäisi viritellä myös Wiihin kunnollinen ja toimiva VoIP-systeemi ja näppäimistö chattia varten.

Urheilupelipuolelta olen haeskellut jotain näppärää jo pidemmän aikaa, tällä hetkellä tsekkaan, josko löytyisi joku oikein pätevä nyrkkeilypeli. Etsinnästä on kyllä syönyt pahimman terän se, että arvostelujen mukaan Punch Out on parasta mitä tuossa genressä on tarjolla, ja se ei kyllä kuvien ja trailereiden mukaan ihan hirveästi ole. Ja jotta nyt pilattaisiin kaikkien päivä, niin en kyllä löydä mitään hyvää Resident Evil 4:stakaan. Mua vaan on vaikea miellyttää.

Wiin nettikaupassa tai mikä Virtual Console onkaan, on kieltämättä potentiaalia. Sieltä on ihan hauska selailla vanhoja suosikkeja Winter Gameseista Crazy Carsiin, mutta ostolistalle ei noi ole vielä päätynyt, pitkälti sen takia, että peleistä annetut ennakkotiedot koskien sisältöä ja versiota on luvattoman heikot. Wii lunastaa paikkansa mulla siinä vaiheessa, jos ladattavana alkaa olla vuosituhannen vaihteen tavaraa, pelejä joita on syystä tai toisesta vaikea saada vaikkapa nyky-pc:illä toimimaan: Sensible World of Soccer, Syndicate, Magic Carpet. PC-puolella on muutenkin tosi paljon nimikkeitä, joita ei uutena enää saa mistään ja vanhoja ei enää syystä tai toisesta saa toimimaan. Wii, joka ei tehollaan kuitenkaan kisaa muiden nykykonsolien kanssa, olisi näille peleille mitä mainioin julkaisualusta.

Ylös Bottom