Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heikot kannet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zippo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

zippo

New Member
Joko postin väki on kovakourainen tai Xbox-pelien kannet ovat heikot. Nyt on jo kolmannet kannet rikki postikuljetuksen jälkeen ja se tietenkin ärsyttää vietävästi.

Miten ne ovat rikki?
Kahdessa pelissä minulla on kansista mennyt toinen kiinnikenipukka poikki. Eli kannet 50% kiinni.

Sitten vakava juttu. Yksissä kansissa meni se keskellä oleva levynkiinnike puoliksi irti, eli siihen jäi vain terävät jutut (eli ne kiinnikkeen aluset). Levy irti ja se naarmuittui niihin teräviin kohtiin. Vaikka vaihdoin, niin peli oli vielä muoveissa eli pelin edellisellä omistajalla ei ollut mitään osaa tähän. Voi posti. Peli toimii hyvin, mutta kansien kestävyys on ala-arvoista.

Pistäkäähän kommenttia.

Onko mahdollista ostaa mistään tyhjiä kansia?

Onko mahdollista ostaa mistään tyhjiä kansia?

Kyllähän onnistuu, tuskin kyllä niitä boxin vihreitä, mutta mustia ja valkosia/läpinäkyviä taitaa kyllä löytyä.

Itse hankin kannet sekä netistä printattuna myös paperilappusen kansien sisään Halolle ja MM3:lle jotka tuli boxin mukana ostettaessa. Ei ne niissä paperi koteloissa kauaa säily ja katoo muutenkin.

Ja noita kansiahan löytyy ainakin anttilan TopTenistä, sieltä niitä löysin, hetken jouduin ettiin kun ei ollutkaan ihan siinä tyhjien cd,dvd ja vhs luona vaan vieressä eri hyllyssä mutt kyllä pitäisi löytyä. On jopa mukana ne kiinnikekielet ohjelehtisiä varten ;)

No etenkin vaihtoarvon vuoksi ne vihreät kannet olisivat hyvät.
Tuli tuossa löydettyä vanhan OXM-lehden demo ja tein pelin ja demon välillä välilehti-vaihdon. Minulta uupuu enää yhdelle pelille "terveet" kannet.

No etenkin vaihtoarvon vuoksi ne vihreät kannet olisivat hyvät.

Outoa jos kansien väri vaikuttaa vaihtoarvoon. Ainut mihin ne musta vaikuttaa on että kaikki muut on vihreitä mutta seassa on pari hassua mustaa, mutta ei se pahasti haittaa.

Jos joku rupee vaihtaessa urputtaa väärästä kansien väristä, voit aina sanoo että vanhat kannet meni paskaksi/koira söi tai vastaavaa, mut voit kyllä ne palaset tarvittaessa toimittaa. Tuskin kukaan haluaa rikkinäisiä kansia kuitenkaan sen takia että on vihreet.

Pääasiahan kuitenkin on että pelillä on kannet jossa se pysyy hyvässä kunnossa, kuka niitä kansien värejä ihailee.

Väri mikä tahansa, mielummin vaihdoissa pyörii oikeat Xbox-kannet toisiin samanlaisiin. Itse jouduin kärsimään Amped- pelin uudelleen vaihtamisesta, koska edellinen omistaja (mitään kertomatta) lähetti pelin PS2-pelin kansissa. Kesti kauan kunnes sain vaihdettua ja nyt kyseisen Ampedin nykyinen omistaja, Pirtti, yrittää parhaillaan vaihtaa peliä pois. Toivottavasti foorumilla on sellaisia, jotka eivät kansista niin välitä.

Itselleni ei kansien värit vaikuta, mutta katson aina tulevaa vaihtoa silmällä pitäen ja paremmin se lähtee vaihtamalla oikeine kansineen. Myymisestä puheenollen onko kannet sitten oikeat vai toisenlaiset riippuu tietenkin hinnasta.

Amped-pelin jälkeen olen aina vaatinut oikeita kansia vaihdossa.
Ja postireissun aikana rukoilen, että kannet ovat ehjiä kotiin tultua.

Nopealla googlettamisella löytyi seuraavanlainen putiikki, joka myy ainakin noita vihreitä dvd-koteloita: http://www.polarpanda.com/catalog/product_info.php?cPath=27&products_id=174

Eri valmistajien dvd-koteloiden välillä on suuria eroja, juuri kestävyydessä/käytettävyydessä. Parhaimmiksi olen todennut Carthuplas:in valmistamat FlexBox kotelot, tosin niitä ei ainakaan vielä saa vihreinä....

Miten te saatte kannet tuhottua, kun minulla ei mee rikki, vaikka ne lojuu lattialla ja toimii lentävänä mattona pikkuserkulla.

Minulla kannet pysyy kyllä ehjänä, mutta nuo Xbox-pelien kannet eivät pysy kunnolla kiinni vaan aukeilevat. Onko muut huomanneet tällaista?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Henri
Minulla kannet pysyy kyllä ehjänä, mutta nuo Xbox-pelien kannet eivät pysy kunnolla kiinni vaan aukeilevat. Onko muut huomanneet tällaista?

ei, ja kellään mun kavereistakaan ei oo näitä ongelmia... (ehkä me van huolehdimme peleistä niin hyvin:D )

Siis minä itse en ole onnistunut hajoittamaan kansia, vaan kannet tulivat rikkinäisinä postista. Ja edellisellä omistajalla ei ole ollut mitään tekemistä asian kanssa. Sillä minun tapauksissa näkee edellisen omistajan syyttömyyden pelin pakkaustavasta kuoreen. Joko hyvissä pehmusteissa, peli vielä muoveissa tai jotain muuta. Postin aikana todennäköisesti hajonnut tai sitten kun se peli on tippunut korkealta postilokerosta maahan. En tiedä...

Minulle on kerran sattunut näin, että kannet ovat menneet rikki postin käsittelyssä. Juuri tuo ''kiinnitysnipukka'' on mennyt rikki, eli kotelo vain puoliksi kiinni. Muuten nettikaupoista tilattaessa kannet ovat kestäneet hyvin. Tietenkin se aina vähän ärsyttää alkaa teippaamaan kansia, että edes jotenkin pysyisi kiinni. :(

Ylös Bottom