Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Kaksi kuvaa kertoo aiheita seuranneille enemmän kuin tuhat sanaa.

Näytä liitetiedosto 10193

Näytä liitetiedosto 10194
Aahhh, Last of Us Part 2 ja konsolisotaketju. Myönnän itsekin syyllistyneeni näiden ketjujen pitämiseen etusivulla. Voi varmaan yhden käden sormilla laskea ne kerrat kun asioista on seurannut mitään hyvää keskustelua. :)

Molemmissa ketjuissa on sama ongelma. Kaikki on omissa poteroissaan, eikä kenenkään näkökanta muutu mihinkään vaikka kuinka väitellään.
 
Eikö keskustelun tarkoitus ole nimenomaan tuoda erilaisia näkökulmia esille? Ei kai keskustelun tarkoitus ole välttämättä muuttaa kenenkään näkemystä. Ehkä joku tekstejä lukiessaan on jostain asiasta samaa mieltä tai sitten ei. Harvassa ovat varmaan missään sellaiset keskustelut, joissa kaikki osallistujat nyökyttelevät hyväksyvästi ja ovat samaa mieltä. Tai ainakin minusta tuntuisi, että olen jossain kuplassa tai kaikukammiossa.

Ymmärrän kyllä meemikevennykset ja kyllästymisen tiettyihin aiheisiin, mutta kuka sen sitten päättää, että mikä sitten on sellaista sopivaa keskustelua? Varmaan jokaista kyllästyttää vähän erilaiset sisällöt. Jos nyt ei siis puhuta ylläpitäjien tekemästä rajauksesta ja foorumin säännöistä.
 
Eikö keskustelun tarkoitus ole nimenomaan tuoda erilaisia näkökulmia esille?

Kyllä on. Mutta varsinkin last of us 2 ketjun vänkääminen on jatkunut jo ikuisuuden eikä loppua näy ennen kuin TT-2K tulee taas vihaisena uhkaamaan viikon jäähyllä.
Samaa vänkäämistä on myös siellä toisessa aiheessa jossa jatkuvasti tartutaan jokaiseen pieneenkin asiaan oli sitten kyse jostain MS:n valta asemasta joka ymmärretään väärin ja taas vängätään se 10 viestiä tai jostain muusta josta saadaan taas uusi vääntämisen aihe.

On olemassa keskustelua ja on olemassa täysin turhaa vänkäämistä kun halutaan, että se oma viesti on se viimeinen.
Esim mulle on yks vitun hailee mitä tähän vastataan sillä mä olen fiksu enkä jatka sitä vänkäämistä sen enempää.
 
Eikö keskustelun tarkoitus ole nimenomaan tuoda erilaisia näkökulmia esille? Ei kai keskustelun tarkoitus ole välttämättä muuttaa kenenkään näkemystä. Ehkä joku tekstejä lukiessaan on jostain asiasta samaa mieltä tai sitten ei. Harvassa ovat varmaan missään sellaiset keskustelut, joissa kaikki osallistujat nyökyttelevät hyväksyvästi ja ovat samaa mieltä. Tai ainakin minusta tuntuisi, että olen jossain kuplassa tai kaikukammiossa.

Ymmärrän kyllä meemikevennykset ja kyllästymisen tiettyihin aiheisiin, mutta kuka sen sitten päättää, että mikä sitten on sellaista sopivaa keskustelua? Varmaan jokaista kyllästyttää vähän erilaiset sisällöt. Jos nyt ei siis puhuta ylläpitäjien tekemästä rajauksesta ja foorumin säännöistä.
Tässä olet mielestäni kiteyttänyt sen väittelyn perimmäisen idean. Tarkoituksena ei todellakaan ole (tai ei ainakaan pitäisi olla) muuttaa sinänsä toisten mielipidettä. Siltikin voi argumentoida esitettyä väitettä tai mielipidettä, jos on siitä eri mieltä. Ei siinäkään mitään järkeä olisi jos keskustelufoorumi olisi vain sellaista konsensuksen hakua ja sitten puhdasta yhteistä ylistyslaulua, kun sitten tavoiteltu yhteinen näkemys olisi muka saavutettu. Tai niin, ehkä sitten jotkut tällaistakin kaipaavat?

Toki olisi se hyvä lopettaa samojen argumenttien pyörittäminen hiukan eri sanoin ja eri lausein. Asia johon juuri itsekin syyllistyn noissa TLoU-ketjuissa. En toki ole tähän ainoa syyllinen, mutta ehdottomasti syyllinen joka tapauksessa. Pitäisi osata lopettaa, kun on alettu kiertää kehää.
 
On olemassa keskustelua ja on olemassa täysin turhaa vänkäämistä kun halutaan, että se oma viesti on se viimeinen.
Esim mulle on yks vitun hailee mitä tähän vastataan sillä mä olen fiksu enkä jatka sitä vänkäämistä sen enempää.

On myös olemassa sellaista keskustelua, jossa väitetään kirjoittajan kirjoittaneen aivan muuta. Viimeisellä sanalla ei ole ainakaan minulle mitään merkitystä, mutta sanojen vääristelyllä on. Lähteäkö sitten korjaamaan toisten sanomisia, miten pitkään vai jättääkö kokonaan reagoimatta? Kynnys reagoimatta jättämiseen toki on korkea, kuten tässäkin ketjussa on aiemmin pohdittu:

 
Eikö keskustelun tarkoitus ole nimenomaan tuoda erilaisia näkökulmia esille? Ei kai keskustelun tarkoitus ole välttämättä muuttaa kenenkään näkemystä.
Toki, mutta kyllä se keskustelu näissä molemmissa ketjuissa kiertää aika pahasti kehää.

Ihan tarkoituksella olen yrittänyt osallistua konsolisotaketjuun viime aikoina vähän vähemmän, vaikka ainahan se on kiva väitellä. Mutta kun muutaman kerran olen alkanut kirjoittamaan viestiä, niin todennut, että olen ne samat asiat jo ketjussa kerran tai luultavasti monta kertaa sanonut, niin ei vaan jaksakaan lähteä sitä samaa kehää kiertämään jälleen. Sen kuitenkin tietää että joku vastaa, ja rinki on valmis.
 
Toki, mutta kyllä se keskustelu näissä molemmissa ketjuissa kiertää aika pahasti kehää.

Ihan tarkoituksella olen yrittänyt osallistua konsolisotaketjuun viime aikoina vähän vähemmän, vaikka ainahan se on kiva väitellä. Mutta kun muutaman kerran olen alkanut kirjoittamaan viestiä, niin todennut, että olen ne samat asiat jo ketjussa kerran tai luultavasti monta kertaa sanonut, niin ei vaan jaksakaan lähteä sitä samaa kehää kiertämään jälleen. Sen kuitenkin tietää että joku vastaa, ja rinki on valmis.
Itse yritän välttää koko ketjun lukemista koska samat naamat toistaa samoja asioita koko aika, mikään ei tunnu etenevän mihinkään.
 
Toki, mutta kyllä se keskustelu näissä molemmissa ketjuissa kiertää aika pahasti kehää.

Ihan tarkoituksella olen yrittänyt osallistua konsolisotaketjuun viime aikoina vähän vähemmän, vaikka ainahan se on kiva väitellä. Mutta kun muutaman kerran olen alkanut kirjoittamaan viestiä, niin todennut, että olen ne samat asiat jo ketjussa kerran tai luultavasti monta kertaa sanonut, niin ei vaan jaksakaan lähteä sitä samaa kehää kiertämään jälleen. Sen kuitenkin tietää että joku vastaa, ja rinki on valmis.
Tämä on niin täysin totta. Itse en niin helposti jostain syystä lähde tuohon mukaan tuossa konsolisota-ketjussa, vaikka sinnekin jotain joskus harvoin kirjoitan. Mutta TLoU-ketjut ovat sitten minun heikkouteni. Pitää kyllä nyt pysyä sieltä pois. Eihän tuossa kehän kiertämisessä ole minunkaan mielestäni ollut taas pitkään aikaan mitään järkeä. Silti on vaan ollut pakko vastata tosiaan kommentteihin.

Toki välillä on ollut juuri tuo minkä @Mr. Palysation hyvin edellä totesikin, eli tuntuu pakolliselta vielä vastata, kun omia sanomisiani onkin vääristelty ja tehty omia johtopäätöksiä aivan väärin niiden pohjalta. Silloin varsinkin on itselleni todella vaikea olla vielä kommentoimatta. On kuitenkin myönnettävä, että olen muissakin tilanteissa turhaan jatkanut noihin ketjuihin kirjoittelua, kun se olisi jo kannattanut lopettaa.
 
TLoU ketjut on munkin heikkouteni ja vänkään siellä ihan riitämiin. Kuten nyt nämä pari viimeistä päivää. Mun mielestä väittelyt ovat olleet kuitenkin suht hyviä ja pysyneet asiassa vaikka kehää kiertävätkin. Siellä sentään perustellaan omia näkemyksiä ja pyritään kumoamaan vastapuolen näkemyksiä. Ei se siinä mielessä huonoa väittelyä ole. Ja jos samojen käyttäjien kehät kyllästyttää niin tuokaa te muut niitä uusia näkemyksiä sinne. Jos meitä on siellä vain se 3-4 vakiovänkääjää vaihtamassa mielipiteitä niin ei se ole ihmekään että keskustelu kiertää kehää. Uusia näkemyksiä kaivataan. Ei me veteraanivänkääjät keksitä lopputtomasti uutta asiaa vaikka kovasti yritetään.
Ja Ippenaattorille, jonka kanssa mä en ole juuri mistään samaa mieltä, mun täytyy lausua erityiskiitos hyvistä väännöistä! Sun kanssa on aina hauska vängätä! :)
 
TLoU ketjut on munkin heikkouteni ja vänkään siellä ihan riitämiin. Kuten nyt nämä pari viimeistä päivää. Mun mielestä väittelyt ovat olleet kuitenkin suht hyviä ja pysyneet asiassa vaikka kehää kiertävätkin. Siellä sentään perustellaan omia näkemyksiä ja pyritään kumoamaan vastapuolen näkemyksiä. Ei se siinä mielessä huonoa väittelyä ole. Ja jos samojen käyttäjien kehät kyllästyttää niin tuokaa te muut niitä uusia näkemyksiä sinne. Jos meitä on siellä vain se 3-4 vakiovänkääjää vaihtamassa mielipiteitä niin ei se ole ihmekään että keskustelu kiertää kehää. Uusia näkemyksiä kaivataan. Ei me veteraanivänkääjät keksitä lopputtomasti uutta asiaa vaikka kovasti yritetään.
Ja Ippenaattorille, jonka kanssa mä en ole juuri mistään samaa mieltä, mun täytyy lausua erityiskiitos hyvistä väännöistä! Sun kanssa on aina hauska vängätä! :)
Samat sanat! Mutta siltikin aikansa kutakin. Ainakin tuosta aiheesta. Toivottavasti… :D
 
En tiedä mistä se johtuu että osun itse niin usein juuri siihen vaiheeseen kun muut on päättäneet lopettaa (tällä erää) väännön (elikä keskustelun) mutta sitten siellä on kuitenkin lainattu jotain viestiäni. Nytkin olin taas siinä tilanteessa ja koska koin että minulla oli vastattavaa viestiin, joka tekstiäni lainasi, niin jatkoin aihetta sen verran.

Mikä tuossa sitten on järkevää? Ei minulla ole mielestäni pakottavaa tarvetta olla viimeisen sana sanoja vaan enemmänkin ymmärtää mitä toinen on sanonut. Ei olla siis samaa mieltä tai saada toinen "puolelleni" vaan edes saada kiinni siitä mitä on sanottu/tarkoitettu.

Miksi niin usein muutenkin oletetaan että se väännön jatkaminen on vain "viimeisen sanan" perässä juoksemista? Oikeastiko joku saa sellaisesta tyydytystä vaikka siinä ei "voita" mitään muuta kuin sen että oma viesti on viimeinen? Ei siinä tilanteessa ole kuitenkaan kukaan myöntänyt että se olisi se oikeassa oleva mielipide tms., joten kysyn, että millä logiikalla se "voittaa" yhtään mitään?

Minulle siis keskustelun (tai väännön, miten kukakin asian haluaa nähdä) jatkaminen johtuu siitä että koen sen olevan yhä kesken/auki.

Varmasti turhauttaa "ulkopuolisille" mutta ainakin minä koen että pyrkimys jonkinlaiseen ymmärrykseen on sen arvoista. Olkoonkin että sitä ymmärrystä olisi haettu jo vuosien ajan suunnilleen samoilla lauseilla. Tosin ainakin tällä kertaa koin että TLOU:n keskustelussa tuli ihan tuoreita ja uusia esimerkkejä/vertauksia, jos ei jopa muutakin, joten ei mielestäni yhtään niin turha vääntö miltä ehkä voisi vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei siinä tilanteessa ole kuitenkaan kukaan myöntänyt että se olisi se oikeassa oleva mielipide tms., joten kysyn, että millä logiikalla se "voittaa" yhtään mitään?

Tätä itsekin ihmettelen, mutta jotkut vaan tuntuvat ottavan väittelyn jonakin kilpailuna. Vaikka ei täällä jaeta mitään palkintoja niille jotka ovat saaneet viimeisen sanan tai niille jotka ovat parhaiten argumentoineet.
 
Mikä tuossa sitten on järkevää? Ei minulla ole mielestäni pakottavaa tarvetta olla viimeisen sana sanoja vaan enemmänkin ymmärtää mitä toinen on sanonut. Ei olla siis samaa mieltä tai saada toinen "puolelleni" vaan edes saada kiinni siitä mitä on sanottu/tarkoitettu.

Miksi niin usein muutenkin oletetaan että se väännön jatkaminen on vain "viimeisen sanan" perässä juoksemista? Oikeastiko joku saa sellaisesta tyydytystä vaikka siinä ei "voita" mitään muuta kuin sen että oma viesti on viimeinen? Ei siinä tilanteessa ole kuitenkaan kukaan myöntänyt että se olisi se oikeassa oleva mielipide tms., joten kysyn, että millä logiikalla se "voittaa" yhtään mitään?
Näissä esimerkkien ketjuissa ei kyllä kukaan ole voittanut mitään. :D

Itse näen ongelman siinä, ettei se keskustelu oikein etene mihinkään. Huom. ei sen ehkä ole tarkoituskaan edetä, mutta sillälailla puoliksi "valaistuneena", en nyt sitten viime päivinä lähtenyt kiertämään sitä samaa kehää uudelleen, vaikka mahdollisuuksia oli. En tiedä saako toisia näissä ketjuissa edes ymmärtämään toisiaan, vielä vähemmän puolelleen. Minustakaan se viimeinen sana ei ole varsinainen ongelma, mutta se on automaatio, kun toinen kirjoittaa sinulle vastauksen niin vastaat siihen ja näin ollen se viimeisen sanan metsästys jatkuu loputtomiin, vaikkei sillä mitään merkitystä olekaan.

Konsolisotaketjussa se on kärjistetysti juuri tuo @Lebe80 :n aikaisemmin laittama AI väittely.

Väittelijä 1: Xbox on parempi koska syy numero 1
Väittelijä 2: PlayStation on parempi koska syy numero 2

Toista yllä mainittu keskustelu kertaa X

Se on myös välillä näinpäin:
Väittelijä 1: PlayStation on paska koska syy numero 1
Väittelijä 2: Xbox on paska koska syy numero 2

Tähänkin yhtälöön kertomerkkiä vaan perään.
 
Ei varmaan se helpoin aihe keskusteluun tämäkään. Edelleen aika vaikea vetää sellaista tarkkaa rajaa siihen, että mikä on sitä järkevää keskustelua. Mikä on toisella jankkaamista on toiselle vielä keskustelua. Jos nyt ei ihan suoraa toisen käyttäjän haukkumista sisälly, niin varmaan ollaan vielä voiton puolella. Itse ajattelisin niin, että jopa jankkaamiselta vaikuttavat keskustelut ovat kuitenkin parempi kuin ei mitään sisältöä. Suomalaisia aktiivisia keskustelufoorumeita ei kuitenkaan ole liiaksi saakka, puhumattakaan konsolipelaamiseen keskittyviä sellaisia. Voihan se olla osa ongelmaakin, kun pienen porukan kirjoittajat alkavat tuntumaan liian tutuilta ja vieraskoreus häviää kirjoituksista.

Mutta kaikkiaan tämä lienee näitä tekstipohjaisen viestinnän haasteita enimmäkseen, tuskin täällä kukaan kasvotusten olisi kenenkään kurkussa kiinni. Mielenkiintoinen sosiaalinen koe tämäkin on tavallaan, kun tarkastelee jälkikäteen omia tekstejään, reaktioita niihin ja toisaalta omia näkemyksiään muiden kirjoituksiin.

En tiedä liittyikö tämä oikein mihinkään, mutta onpahan sitä suuremmalla syyllä oikeassa ketjussa...
 
Ei varmaan se helpoin aihe keskusteluun tämäkään. Edelleen aika vaikea vetää sellaista tarkkaa rajaa siihen, että mikä on sitä järkevää keskustelua. Mikä on toisella jankkaamista on toiselle vielä keskustelua. Jos nyt ei ihan suoraa toisen käyttäjän haukkumista sisälly, niin varmaan ollaan vielä voiton puolella. Itse ajattelisin niin, että jopa jankkaamiselta vaikuttavat keskustelut ovat kuitenkin parempi kuin ei mitään sisältöä. Suomalaisia aktiivisia keskustelufoorumeita ei kuitenkaan ole liiaksi saakka, puhumattakaan konsolipelaamiseen keskittyviä sellaisia. Voihan se olla osa ongelmaakin, kun pienen porukan kirjoittajat alkavat tuntumaan liian tutuilta ja vieraskoreus häviää kirjoituksista.
Tästä olin tulossa itsekin kirjoittamaan. Väittelyhän on sinänsä yleensä sitä värikkäintä keskustelua, kun erilaiset mielipiteet, tulkinnat ja mieltymykset 'taistelevat vastakkain'. Mielenkiintoisempaa keskustelua se usein on kuin yhdessä samaan ääneen nyökyttely ja peräkkäiset "Just niin, samaa mieltä!"-tason viestit. Parhaista argumenteista ei toki mitään palkintoja jaeta, mutta kyllä se keskustelu on silloin kaikista hedelmällisintä, kun argumentointi on laadukasta, perusteltua ja keskittyy aiheeseen, eikä henkilöön.

Pakko sanoa, että siinä vaiheessa, jos ja kun argumentit menevät tasolle "Mun moraalikäsitykseni on parempi kuin sun ja mun tulkintani sekä mielipiteeni tästä on se ainoa oikea!", niin se peli on käytännössä jo menetetty ja kyseisellä väittelyllä/keskustelulla on yleensä tuon jälkeen enää mitätön määrä annettavaa. Henkilöohtaisuuksiin meno osoittaa yleensä karusti sen, ettei itse käynnissä olevaan keskustelun aiheeseen ole enää järkevää annettavaa.
 
Tästä olin tulossa itsekin kirjoittamaan. Väittelyhän on sinänsä yleensä sitä värikkäintä keskustelua, kun erilaiset mielipiteet, tulkinnat ja mieltymykset 'taistelevat vastakkain'. Mielenkiintoisempaa keskustelua se usein on kuin yhdessä samaan ääneen nyökyttely ja peräkkäiset "Just niin, samaa mieltä!"-tason viestit. Parhaista argumenteista ei toki mitään palkintoja jaeta, mutta kyllä se keskustelu on silloin kaikista hedelmällisintä, kun argumentointi on laadukasta, perusteltua ja keskittyy aiheeseen, eikä henkilöön.

Pakko sanoa, että siinä vaiheessa, jos ja kun argumentit menevät tasolle "Mun moraalikäsitykseni on parempi kuin sun ja mun tulkintani sekä mielipiteeni tästä on se ainoa oikea!", niin se peli on käytännössä jo menetetty ja kyseisellä väittelyllä/keskustelulla on yleensä tuon jälkeen enää mitätön määrä annettavaa. Henkilöohtaisuuksiin meno osoittaa yleensä karusti sen, ettei itse käynnissä olevaan keskustelun aiheeseen ole enää järkevää annettavaa.
Näin. Peliketjut voisivat olla aika kuolleita ilman väittelyä. Esimerkiksi nyt tuolla TLoU-ketjussa mä oon ihan jo väittelyn takia löytänyt peleistä taas ihan uusia juttuja kun olen joutunut tarkistamaan miten joku kohta meni. Eli vaikka aihe kiertää kehää niin kyllä se tuo aina jotain uuttakin. Sitä paitsi, viimeisen väittelyn takia mä oon nyt alottamassa uutta läpipeluuta TLoU2:ssa. Vänkäsin paljon mutta sain myös paljon. :)

Se mikä mua eniten mietityttää että jos jotkut ei halua/uskalla tuoda omaa näkemystään esille sen takia että pelkää vänkäysjengin hyökkäävän mollaamaan ja mitätöimään sen oman näkemyksen?
 
Se mikä mua eniten mietityttää että jos jotkut ei halua/uskalla tuoda omaa näkemystään esille sen takia että pelkää vänkäysjengin hyökkäävän mollaamaan ja mitätöimään sen oman näkemyksen?
Tämä on hyvä pointti. Lisäksi itseäni huolettaa se, että varsinkin tänä vuonna foorumilta on lähtenyt aika paljon hyvin aktiivisia jäseniä. Ja melkein järjestään syy on ollut siinä, että ovat kokeneet foorumin ilmapiirin huonontuneen mm. noiden loputtomien vänkäämisten takia.

Se aggressiivinen ja hyvin iholle käyvä keskustelutyyli on siis monella tavalla huono asia.
 
Se mikä mua eniten mietityttää että jos jotkut ei halua/uskalla tuoda omaa näkemystään esille sen takia että pelkää vänkäysjengin hyökkäävän mollaamaan ja mitätöimään sen oman näkemyksen?
Ei varmasti ole uutena foorumilaisena helppo hypätä keskelle sanasotaa. Se on vähän eri kun tutut nimimerkit väittelee, vaikka silloinkin voi olla tuo @TT-2k :n nostama tilanne lähellä.

Jotkut meistä on paksunahkaisempia kuin toiset, mutta ei sitä aina nimimerkin takaa tai taakse pysty sanomaan.

Osittain liittyy: kyllä oli harmillista nähdä käyttäjä Miika_-:n jättäneen foorumin. Oli kuitenkin aktiivinen kirjoittelija ja pitkään täällä pyörinyt. :(
 
Ei varmasti ole uutena foorumilaisena helppo hypätä keskelle sanasotaa. Se on vähän eri kun tutut nimimerkit väittelee, vaikka silloinkin voi olla tuo @TT-2k :n nostama tilanne lähellä.

Jotkut meistä on paksunahkaisempia kuin toiset, mutta ei sitä aina nimimerkin takaa tai taakse pysty sanomaan.

Osittain liittyy: kyllä oli harmillista nähdä käyttäjä Miika_-:n jättäneen foorumin. Oli kuitenkin aktiivinen kirjoittelija ja pitkään täällä pyörinyt. :(
Jep, kanssa kauhustelijoita ei ole koskaan liikaa! Miika_ jos lueskelet näitä vielä niin tuuhan takasi! :)
 
Se mikä mua eniten mietityttää että jos jotkut ei halua/uskalla tuoda omaa näkemystään esille sen takia että pelkää vänkäysjengin hyökkäävän mollaamaan ja mitätöimään sen oman näkemyksen?
Sanoit juuri sen mikä myrkyttää tätä foorumia tehokkaasti nykykunnossa. Täällä on kummallinen tapa hyökätä tiettyjen keskustelijoiden toimesta epämieluisaa mielipidettä kohtaan ja vängätään loputtomiin jos vastailet takaisin. Tuolla tavalla ilmeisesti yritetään vaientaa muut mielipiteet.
Tämä on hyvä pointti. Lisäksi itseäni huolettaa se, että varsinkin tänä vuonna foorumilta on lähtenyt aika paljon hyvin aktiivisia jäseniä. Ja melkein järjestään syy on ollut siinä, että ovat kokeneet foorumin ilmapiirin huonontuneen mm. noiden loputtomien vänkäämisten takia.
En ole lainkaan yllättynyt, että aktiivista porukkaa lähtee pois. Itsekin olin täällä kauan sitten paljon keskustelemassa ja lueskelemassa mutta nykyisellään täällä ei huvita kuin toisinaan käväistä toteamassa, että useat ketjut täynnä samaa hymistelyä. Moderaattoreilla on valtaa puuttua huonoon käytökseen ja kannattaa kuunnella niitä raportointeja.
Se aggressiivinen ja hyvin iholle käyvä keskustelutyyli on siis monella tavalla huono asia.
Ikävä kyllä se monella menee tuohon koska et voi asiallisesti esittää mielipiteitä kun tullaan iholleja pahimmillaan monen henkilön toimesta. Eräskin täältä poistunut keskustelija kertoi kuinka YV:n kautta on saanut agressiivista tekstiä toiselta keskustelijalta. Ei voi kuin hämmästellä miten ihmeessä jotkut muovilaatikot ja firmat saavat tällaista käytöstä aikaiseksi.
 
Ylös Bottom