Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hi-Fi Rush - rytmikkäästi vihollisia turpaan

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xsx
Amatöörimuusikolle tässä parryjen osuminen tuntuu olevan helpompaa kuin monissa muissa peleissä. Muuten rytmiä ei tule mietittyä läheskään tarpeeksi, tai ainakaan liikaa taistelun timmellyksessä, sellaista flow-tilaa tulee harvemmin. Mutta taisteluiden ulkopuolella hypyt ym. meinaa väkisin hyppiä rytmin tahtiin :D
Plussaa myös hauskoista bassokierroista, soundtrack pumppaa kivasti.

Tähän mennessä sellaista peruskivaa old school -mäiskettä, vähän turhan pitkällä tutoriaalivaiheella.
 
Kirjoitin arvostelun tällaisesta pelistä:

"Tässäpä on peli, josta innostuin poikkeuksellisen paljon etukäteen kaiken siitä kuulemani ja näkemäni perusteella. Uusi ip, joka näyttäisi tuovan omanlaista pelillistä twistiä vanhaan tuttuun mäiskintähyppelyyn? Värikästä ja todella tyylikästä animaatiota? Pöhköä huumoria? Groovaavaa musiikkia? Sellaista sopivaa yleisen anteeksipyytelemätöntä hauskanpitoa? Tämänhän on pakko olla just mulle tehty peli. Resident Evil -suuruus Shinji Mikamikin on jonkinlaisen tuottajan roolissa, jos se nyt mitään merkitsee.

Ja niin no niin. Pidin tästä lopulta todella paljon, mutten ehkä kuitenkaan rakastunut siihen ihan niin kuin olisin toivonut. Sen pelaaminen oli alusta loppuun asti hauskaa, mutta se ei ainakaan koko kestonsa ajan imaissut niin täysillä mukaansa, että olisi ollut aina pakko jatkaa "yksi kenttä vielä". Ylisuuret odotukset ovat aina riski.

Toivon joka tapauksessa pelille suurta yleisöä ja menestystä ja kaikkea hyvää. Varsinkin kun tämä alunperin yksinoikeutena markkinoitu peli on löytänyt itsensä Sonyn konsolille ja siten laajemman yleisön saataville.
En vuosikymmenten päästä tule muistelemaan sitä konsolisukupolvensa merkkipaaluna, mutta uskon että se aiheuttaa jatkossakin hymyn huulilleni ja olen iloinen, että tällaisiakin pelejä on tehty."


Arvosteltu peli on tietenkin Gamecubelle vuonna 2003 julkaistu Viewtiful Joe, mutta koska teksti sopi tähänkin peliin niin hyvin, niin mennään sillä.
 
En tiedä tästä pelistä, mutta toivottavasti jatkavat Evil Withinia myös. Aivan loistavia pelejä.

Toki kyllä tätäkin peliä pitäisi vähintään kokeilla. Meinaa pelejä olla vain sen verran, ettei tiedä milloin on aikaa.
 
Eivät jatka Evil Withiniä, jos oikeudet jäävät MS:lle. Muutenkin vaihtuvuuden vuoksi ei välttämättä ole järkevää palata vanhoihin projekteihin. Todennäköisemmin ip päätyy jollekin MS:n omalle studiolle, jos jatko-osa joskus nähdään aiheelliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Eivät jatka Evil wWthiniä, jos oikeudet jäävät MS:lle. Muutenkin vaihtuvuuden vuoksi ei välttämättä ole järkevää palata vanhoihin projekteihin. Todennäköisemmin ip päätyy jollekin MS:n omalle studiolle, jos jatko-osa joskus nähdään aiheelliseksi.
Krafton tosiaan jo vahvisti, että ainut IP johon Tangolla säilyy oikeus, on Hi-Fi Rush, muut pysyvät toistaiseksi Microsoftilla.

Toisaalta: Toistaiseksi-sana kuitenkin viittaisi siihen, ettei pelisarjojen oikeuksien myymistä ole MS:n puolesta ainakaan poissuljettu. Lisäksi Krafton ja MS puhuvat jo nyt tiiviimmän yhteistyön jatkumisesta, joten never say never!
 
Krafton tosiaan jo vahvisti, että ainut IP johon Tangolla säilyy oikeus, on Hi-Fi Rush, muut pysyvät toistaiseksi Microsoftilla.

Toisaalta: Toistaiseksi-sana kuitenkin viittaisi siihen, ettei pelisarjojen oikeuksien myymistä ole MS:n puolesta ainakaan poissuljettu. Lisäksi Krafton ja MS puhuvat jo nyt tiiviimmän yhteistyön jatkumisesta, joten never say never!
No tämä nimenomaan. Siinä missä Marvel lisensoi supersankareitaan videopeleihin, niin mikä estäisi Microsoftia tekemästä yhteistyötä kolmannen osapuolen studion kanssa. Siinä saisi hiljaiseloa viettävät IP:t hyötykäyttöön käyttämättä samaan tapaan omia resursseja. Nyt kun IP:tä on niin paljon, niin ihmettelen etteivät jo nyt tee enemmän tällaista yhteistyötä.
 
Ylös Bottom