Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hifi-lehti lopettaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M. Pajulahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

M. Pajulahti

New Member
Kuten moni varmaan tietääkin, niin yksi Suomen parhaista lehdistä on päättänyt lopettaa toimintansa ja siirtää osan artikkeleistaan Mikrobittiin. Onkos täällä paljon kyseisen lehden ystäviä, ja mitä ajatuksia moinen päätös herättää?

Itseäni kyllä sapettaa melko paljon. Hifi oli ainut lehti, mitä tilasin mielelläni, kiinnostavaa tavaraa kannesta kanteen. Mikrobittikin mulle kyllä tulee, vaikka oon perunut sen aikoja sitten ja pariin otteeseen. Väkisin lähettävät mulle sitä :D En kyllä yhtään pidä ajatuksesta että nuo kaksi lehteä yhdistyvät, vieläpä kun lehti ei siitä paksune vaan sivumäärä pysynee ennallaan. Onko suomessa tosiaan niin vähän hifin ystäviä ettei noinkin hyvä lehti myy tarpeeksi, vai mistä lienee johtuvan?

Vastaus: Hifi-lehti lopettaa

Uusi ikävä uutinen ainakin minulle, vaikken ole ollutkaan lehden aktiivinen lukija enää muutamaan vuoteen. Jälleen yksi pitkä kuljettu tie on tullut päätökseensä.

Kirjastossa olen Hifiä lukenut usein, joten kyllähän tuo surullinen uutinen oli. Ei Mikrobittikään mikään kamala lehti ole, mutta epäilen kyllä sen nyt menevän ihan perseelleen kun yrittävät tunkea turhan monen eri alan asiaa yhteen lehteen. Alun perin Mikrobitti oli puhdas tietokonelehti, sittemmin mukaan on otettu kaikkia turhanpäiväisiä kamera- ja tv-arvosteluita ja nyt ilmeisesti mukaan tulee myös hifipuolta. Tuloksena tästä sekamelskasta on se, että yhtäkään aihetta ei käsitellä lehdessä kunnolla ja syvällisesti. Paljon mieluummin ottaisin kolme lehteä, joista yksi olisi pyhitetty hifilaitteille ja -kulttuurille, yksi kodinelektroniikalle ja yksi tietokoneille.

Vanha juttu tosiaan, mutta olihan se tietty hurja uutinen. Etenkin kun sain kuulla eräiden toimittajien kannan asiaan. Sen jälkeen on ehtinyt tapahtuakin vaikka mitä. Kuten että KonsoliFINissäkin aikanaan kalastellut Kajzu Laaksonen teki jonkinmoisen paluun Pelit-lehteen. Ja toisekseen Hifin tekijät perustivat uuden lehden: Hifimaailma.fi

feldon sanoi:
Ja toisekseen Hifin tekijät perustivat uuden lehden: Hifimaailma.fi

Uu, tätä en tiennytkään. Vaikuttaa ainakin lupaavalta. :) En ymmärrä miksi pitää hifi-lehden tilaajille väkisin alkaa suoltamaan jotakin Tietokone -lehteä. Tuon ottaisin tilalle paljon mielummin.

M. Pajulahti sanoi:
Uu, tätä en tiennytkään. Vaikuttaa ainakin lupaavalta. :) En ymmärrä miksi pitää hifi-lehden tilaajille väkisin alkaa suoltamaan jotakin Tietokone -lehteä. Tuon ottaisin tilalle paljon mielummin.

Varmaankin siksi, että edesmennyttä Hifi-lehteä ja Mikropilttiä julkaisee kumpaakin Sanoma Magazines, mutta Hifimaailman julkaisija näyttää olevan Performance Magazines.

Jari Tomppo sanoi:
Varmaankin siksi, että edesmennyttä Hifi-lehteä ja Mikropilttiä julkaisee kumpaakin Sanoma Magazines, mutta Hifimaailman julkaisija näyttää olevan Performance Magazines.

Huomasin itsekin saman. Alan kyllä tästä lähtien boikotoimaan tota Sanoma Magazinesia. Ne lähettelee mulle muutenkin lehtiä, vaikka olen useaan otteeseen perunut. Sellaisiakin on välillä tullu, mitä en ole edes tilannut :mad:

Ylös Bottom