Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hiljaisempi 360, miten?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Robotor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Robotor

New Member
Tervehdys kaikki.
Olen uusi ja onnellinen kolmekuuskymppisen (Elite) omistaja, Muuten olen ollut hankintaan tyytyväinen, mutta kone huutaa (=hurisee) kuin syötävä, varsinkin DVDiltä pelattaessa. Levyasemaa en jaksaisi heti lähteä vaihtamaan, mutta onko kenelläkään hyvää kikka kolmosta, jolla meteliä saisi edes senverran alas ettei vaimo vetäisi köniin?

Jonkinlainen kaappihan olisi varmasti kova, mutta mitenkäs tuuletus...?
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Kaverilla on konsoli TV-tason lokerossa, jossa lasinen (tai muovinen) eteen vedettävä liukuovi.
Pelkästään sillä meteli vaimenee huomattavasti. Ei ole kuulemma ollut lämpöjen kanssa ongelmia,
vaikka kone on vanha ja ilmanvaihto lokerossa sangen heikko. (kop kop)
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Tervehdys kaikki.
Olen uusi ja onnellinen kolmekuuskymppisen (Elite) omistaja, Muuten olen ollut hankintaan tyytyväinen, mutta kone huutaa (=hurisee) kuin syötävä, varsinkin DVDiltä pelattaessa. Levyasemaa en jaksaisi heti lähteä vaihtamaan, mutta onko kenelläkään hyvää kikka kolmosta, jolla meteliä saisi edes senverran alas ettei vaimo vetäisi köniin?

Jonkinlainen kaappihan olisi varmasti kova, mutta mitenkäs tuuletus...?

Jotkut kuulemma ainakin puhuneet PS3:n kohdalla, että kone hieman hiljaisempi, kun sen laittaa vaaka-asentoon. Kaappiin en suosittele boxia laitettavan, se voi olla sen koneen loppu. Se tietenkin voi jonkin verran auttaa, kun laittaa ovia kiinni yms. Valitettavasti parempaa vinkkiä itsellä ei ole antaa...
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Pystyasentoon jos mahdollista (viileä ilma pohjasta mistä se virtaa koneen läpi tullen yläosasta pois). Lämmin ilma nääs nousee ylöspäin, joten tuuletus tällä tavoin paras mahdollinen.

Itsellä on olohuoneessa Ikean Lack -hylly pystyssä, mihin tein alalokeroon äänieristetyn tilan boxille. Voin laitella kuvia jos kiinnostaa. Perusidea kuitenkin simppeli, Lackin pohja, katto ja seinät äänieristelevyllä vuoraten(30mm paksua taisi olla itsellä), etuosaan laitoin myös samaista eristeleyvä, mihin leikkasin boksin kokoisen aukon (ja aluksi siis tarkoitus oli, että boksin etulevy jäisi esiin).

Testailin tätä hetken, mutta pelkästään etulevyn kautta tuleva ääni oli niin kova, että tein etuseinään vielä erillisen levyn nupilla (ja tähän levyyn myös 30mm eristyslevy), mikä otetaan levynvaihdon ajaksi pois ja laitetaan sitten takaisin.

Eli koppi on eristetty jokapuolelta, paitsi takaosa on auki. Ääni kuitenkin kimpoaa ikävästi Lack -hyllyn takana olevasta betoniseinästä, joten laitoin vielä eristelevyn betoniseinään.

Lämpötiloja mittailin myös ja lämpötilat pysynyt siinä max.48asteessa ilman mitään erillistuuletuksia.

Sen verran olen vielä virittämässä tätä settiä, että aion jakaa boksin takana olevan tilan vaakasuunnassa siten, että boksi tosiaan ottaa sitä raikasta ilmaa lattian rajasta ja puhaltaa sen ylös. Tällä hetkellä tilanne on se, että boksin puhaltama ilma sekoittuu ikävästi ottoilmaan. Lisäksi em. jakotasolla voisin koteloida tilan paremmin ja mahdollisesti ottaa eristelevyn betoniseinästä pois.

Kapu
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Oooo...tuollainen äärieristyslokero olisi kova, kun elämänkumppanini on todella allerginen tuollaiselle hurinalle ja pörinälle mitä boksi pitää.

Jos sinulla on kuvia rakennelmastasi olisin hyvin kiinnostunut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Oooo...tuollainen äärieristyslokero olisi kova, kun elämänkumppanini on todella allerginen tuollaiselle hurinalle ja pörinälle mitä boksi pitää.

Jos sinulla on kuvia rakennelmastasi olisin hyvin kiinnostunut.

Niin, eipä se kummoinen ole, mutta toimii. Pistä sähköpostiosoitetta, niin voin laittaa pari valokuvaa.

Kapu
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Tulossa olevassa xbox 360 dashboard päivityksessä näyttäisi tulevan tuki asentaa pelit kiintolevylle. Tämä todennäköisesti tulee hiljentämään radikaalisti dvd aseman pitämää möykkää pelatessa. Tätä onkin odotettu pitkään. ;)

Play from hard drive. Copy your games from the game disc and play directly from the hard drive. Not only will the drive not spin, but load times are quicker, as well. Of course, you will still need the disc in the tray to prove you own the game.

http://majornelson.com/archive/2008...x-experience-8-person-chat-vga-plus-more.aspx
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Itsellä kävi ilmeisesti hyvä säkä kun oman uuden Eliten käyntiääni on olematon... Ei siis meinaa kuulla vaikka kuuntelemalla kuuntelee. DVD:täkin pyörittäessä ääni hiljainen ja tuon päivityksen myötähän siis ei minkäänlaista ääntä enään tarvitse kuunnella :)

Onkos muuten tuosta päivityksen ajankohdasta vielä mitään tietoa?
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Ostin juuri Xbox360 Eliten ja kyllähän siitä kova ääni lähtee huristessa. Millois tuo dashboard päivitys tulee?
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

ei taida olla tarkkaa päivämäärää fall updatelle ilmoitettu mutta kuten nimikin kertoo, "syksypäivitys" . tosin itse veikkaan että vasta ihan loppuvuodesta...

toinen mahdollisuus hiljentää dvd asema on flashata siihen haxoroitu firmware jolla voidaan tiputtaa lukunopeutta. vähemmän kierroksia -> vähemmän melua. tämä tosin sitten hidastaa tietty pelien latautumista saati sitten takuun menetys ja bannit livestä.
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Onko Xboxista tosiaan liikkeellä hiljaisia malleja normaalien jumbojettien lisäksi? Oma konsoli tuli myytyä kun tuo humina alkoi tosissaan tökkimään.
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Onko Xboxista tosiaan liikkeellä hiljaisia malleja normaalien jumbojettien lisäksi? Oma konsoli tuli myytyä kun tuo humina alkoi tosissaan tökkimään.

Älä jaksa. :D En ymmärrä miten ihmiset tekee tuosta "melusta" noin hirveän numeron. Kun itselläni on melkein julkkareissa ostettu kone ja mitään valittamista en tuosta äänestä löydä. En yksinkertaisesti tajua että miten joitakin ihmisiä (käyttäjiä) haittaa tuo ääni, kun se ei ketään muitakaan haittaa. Ja kyllä, asun kerrostalossa, on vaimoke ja lapsi. ;)
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Älä jaksa. :D En ymmärrä miten ihmiset tekee tuosta "melusta" noin hirveän numeron. Kun itselläni on melkein julkkareissa ostettu kone ja mitään valittamista en tuosta äänestä löydä. En yksinkertaisesti tajua että miten joitakin ihmisiä (käyttäjiä) haittaa tuo ääni, kun se ei ketään muitakaan haittaa. Ja kyllä, asun kerrostalossa, on vaimoke ja lapsi. ;)

Jep. Eipä sen luulisi pahemmin haittaavan jos pelaa/kuuntelee musiikkia. Leffoissa voi jopa häiritä, mutta onhan dvd soittimet keksitty, ei montaa kymppiä maksa.
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Juu eipä se kyllä haittaa jos vaan pelaa/katsoo leffaa kun niiden äänet jytisee aina yleensä yli :) Joillekin ihmisille kyllä saattaa käydä hermoille jos on taipuvainen kuuntelemaan jotain tiettyä ääntä (esim itselleni seinäkellon tikitys oli joskus hermoja raastavaa)
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Mulla on kans boxi sellasessa tv tasossa missä lasiovet edessä mut avonainen takaa. Se koko tila kuumeni aikalailla sa hd-dvd asema ku kans oli niin välillä vilkutti hd asema punasta ku ylikuumeni. Mutta sit leikkasin paksun pahvin sinne taakse et se peitti koko sen aukon ja siihen pahviin tein kaksi reikää mihin laitoin kaksi nexuksen 12cm silent tuuletinta pyörimään 6V, jotka imivät kuuman ilman ulos boxin takaa.
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Jep. Eipä sen luulisi pahemmin haittaavan jos pelaa/kuuntelee musiikkia. Leffoissa voi jopa häiritä, mutta onhan dvd soittimet keksitty, ei montaa kymppiä maksa.

Juu eipä tuo minuakaan pelikäytössä häiritse, mutta leffankatseluun tuo olisi aivan hirveä melutoosa. Vaikka meikäläiselläkin boxi on avoimessa tilassa nousee metakka turhan kovaksi, varsinkin kun levy pyörii asemassa. Itse tuuletin ei mielestäni mitään älytöntä meteliä pidä.
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Hieman huvittavaa minusta lueskella ihmisten kommentteja boksin meluisuudesta... Alkaakin pikkuhiljaa tuntumaan että tuo metele/hiljaisuus on pääasiassa ihmisten pään sisässä. Itse olen nähnyt (ja kuullut) käytössä ihan julkkarikoneita, uusia HDMI-malleja ja Elitejä ja kaikki pitävät mielestäni ihan samanlaista ääntä.

Itse en ainakaan lähtisi ostamaan uutta boksia vanhan toimivan tilalle, siinä uskossa että onnistuisin saamaan jotenkin hiljaisemman koneen. Pelikäytössä tuo ääni ei ainakaan minua haittaa ja leffoja en ko. laitteella ole edes meinannut katsoa.

Kuten joku edellä sanoikin, kaupasta saa ihan "ok laatuisia" dvd-soittimia parilla kympillä... Tulee ehket edullisemmaksi hommata erillinen dvd-pyöritin, kuin vaihdella boksia aina uuden "parannellun" version tullessa markkinoille.
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Hieman huvittavaa minusta lueskella ihmisten kommentteja boksin meluisuudesta... Alkaakin pikkuhiljaa tuntumaan että tuo metele/hiljaisuus on pääasiassa ihmisten pään sisässä. Itse olen nähnyt (ja kuullut) käytössä ihan julkkarikoneita, uusia HDMI-malleja ja Elitejä ja kaikki pitävät mielestäni ihan samanlaista ääntä.

Itse en ainakaan lähtisi ostamaan uutta boksia vanhan toimivan tilalle, siinä uskossa että onnistuisin saamaan jotenkin hiljaisemman koneen. Pelikäytössä tuo ääni ei ainakaan minua haittaa ja leffoja en ko. laitteella ole edes meinannut katsoa.

Kuten joku edellä sanoikin, kaupasta saa ihan "ok laatuisia" dvd-soittimia parilla kympillä... Tulee ehket edullisemmaksi hommata erillinen dvd-pyöritin, kuin vaihdella boksia aina uuden "parannellun" version tullessa markkinoille.

Samaa mieltä ja tuli katottua pari dvd:tä boxilla ihan testimielessä ja ei boxin ääni häiritse ollenkaan, koska ei sitä kuule eikä siihen keskity kun katso leffaa. Kyllä se boxin ääni täytyy sieltä kuunnella ja kuka niin tekee kun kattoo hyvää leffaa tai pelaa jotain. Erikseen ymmärrän kyllä ne jotka pelaa/kattoo leffaa erittäin hiljasella yöllä kun muut nukkuu, mutta eikös sillon voi jo laittaa kuulokkeet päähän. Kyllähän ne äänet täytyy kuulua kovalla, aina. :D
 
Vastaus: Hiljaisempi 360, miten?

Tulossa olevassa xbox 360 dashboard päivityksessä näyttäisi tulevan tuki asentaa pelit kiintolevylle. Tämä todennäköisesti tulee hiljentämään radikaalisti dvd aseman pitämää möykkää pelatessa. Tätä onkin odotettu pitkään. ;)

http://majornelson.com/archive/2008...x-experience-8-person-chat-vga-plus-more.aspx

Olipas miellyttävä ja yllättävä uutinen, ja TODELLA hyvä sellainen. Ei ole turhaan kone päässyt toiseksi maailman ärsyttävimmän äänen listalla !
 
Ylös Bottom