Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Historiasi pelaajana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Arvatkaapa minkä tietoteknisen vehkeen ohjekirjasen takakannesta seuraava teksti löytyy...
"Outstanding color...sound synthesis...graphics...computing capabilites...the synergistic marriage of state-of-the-art technologies. These features make the --- the most advanced ---- in its class."
Eíkös kuulostakin houkuttelevalta? Kyllä varmaan xboxinkin omistajia harmittaa jos ei tälläistä löydy kaapista! ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Arvatkaapa minkä tietoteknisen vehkeen ohjekirjasen takakannesta seuraava teksti löytyy...
"Outstanding color...sound synthesis...graphics...computing capabilites...the synergistic marriage of state-of-the-art technologies. These features make the --- the most advanced ---- in its class."
Eíkös kuulostakin houkuttelevalta? Kyllä varmaan xboxinkin omistajia harmittaa jos ei tälläistä löydy kaapista! ;)
Game boy advance?

Itse aloitin pelaamisen joskus olisko ollu vuonna 93-94 ja eka pelikoneeni oli NES. Siihen aikaan en vielä oikein aktiivisesti pelannu nuoresta iästä johtuen ja näin ollen omistankin NES:lle vain muutama peliä. Sittten joskus vuoden 94-95 tienoilla saatiin eka pc tähänkin taloon ja sillä aloin pelaamaan keenejä ja kaikkia muuta freeware kamaa. Pelejä en vielä silloin ostanut vaan kaverelta jotain keenejä ym. disketeillä otin omalle koneelleni. Ja sitte joskus vuoden 96-97 tienoilla sain ekan kaupallisen pelini (lion king:n) joululahjaksi ja siitä lähtien oon hommannu vähintään yhden pelin vuodessa (aika vähän, mutta se riitti silloin). En seurannut yhtään peli uutisia, arvosteluita ym. ja ostin peleistä sellaiset jooilla oli hauska nimet, kiva kansi tai jota kaveri oli kehunnu. No vuoden 99 tienoilla aloin vasta innostua pelaamisesta muutenkin kuin pelaamisena (kattelin tilttiä, luin pelilehtiä, ym.) kun kuulin, että ps2 niminen uus hieno konsoli tulee vuoden päästä. Sitten aloin oikein kunnolla katto netistä ps2 uutisia ja myöskin pc (joka oli ainut edes vähän uudenaikainen koneeni silloin) arvosteluja ja uutisia.

Sitten vuoden 2000 vähän ennen joulua kaverini osti ps2:n ja sitten räjähti. Aloin säästämään rahaa sitä varten ja aloin katosmaan uutisia ps2:sta yhä innokkaammin ja mielessäni pyöri vain yksi ajatus: "pakko saada ps2, sehän on hienoin konsoli mitä on ja grafiikkakin on niin huippu, pelit parhaita, ym." Tallensin koneelleni jopa ison liudan ps2 kuvia ja aloin käydä näillä keskustelu palstoilla (ps2fin, peliplaneetta, tilt (joka kaikista ennakkoluuloista huolimatta on aivan asiallinen paikka)).

Seurasin peli-uutisia ja arvosteluja, ettei vain yksikään hieno ps2 peli menisi nokkani ohitse huomaamatta. Sitten loppujen lopuksi kun rahat oli kasassa ps2:sta varten mietin vielä kerran kuinka ison rahan pc pelejä sillä rahalla saisi ja tilasin ps2:n (joskus alkuvuodesta 2001). Ostin ekan ps2 pelini (Z.O.E) jo päivää ennen kuin ps2 tuli ja testasin sitä kaverilla. Sitten se tuli!! se todellakin tuli!! ps2!! olin äimän käkenä kun pääsin vihdoinkin pleaamaan niiiin kauan odottamaani ps2:sta omassa huoneessani (johtojen kanssa oli kyllä aluksi hieman vaikeuksia, kun en osannut kytkeä sitä TV:seen. Sitten aloin ostaan ps2:lel pelejä lähes joka kuukausi ja nykyään omistan 7 ps2 peliä, mutta pc on alkanut viedä mennessään counter-striken takia, mutta eiköhän asia korjaannu ffx:n myötä:)

Nykyään pelaan pc:llä simssiä ja cs:ää ja ps2:lla en oo pelannu pariin viikkoon, koska en omista hyvä pelejä sille, oon kyllästyny kiakkiin.

mun peliura ei oo vielä pitkään kestäny...no joskus kuusvuotiaana pelasin jotain ikivanhaa tietokonetta ja sillä Dynaa ja sitten joskus 1998 tuli uusi tiettari sitä pelasin kaksi vuotta sitten ostin Playstation 1:sen ja sitten puol vuotta kakkosen ilmestymisen jälkeen ostin kakkosen;)

(Nyt tulee rankkaa typoo)
Eka pelikone, 1989-1990, NES. Sain vanhemmiltani joululahjaksi kun olin n.4v. taapero, (Pelinä tietty Super Mario 3 [Myöskin sain jonku Nipan futiksen ja Track & Field II:n]). Niitä sitten tohkeissani pelasin, kunnes kehiin tuli MegaDrive. Pelinä tietty (Jo elävä legenda) Sonic the Hedgehog 3. Sitä tuli väännettyä muutamia tunteja päivässä (Oi niitä aikoja, kun vain oma mielipide painoi pelien ostossa), eikä minkäälaista merkkiä kyllästymisestä. Myöhemmin tietty hommasin sille Sonic 1 ja 2:n, Sonic & Knucklesin (Sonic -fani kun olen :D), ja muita mukavia. Oudoin ostokseni oli ehdottomasti Madden '94 MD:lle, en tajunnu pelistä yhtään mitään, mutta iloisesti pelasin (Ja hävisin aina). Sitten tuli PSX joka mullisti taas, ensimmäistä peliä sillä en muista, mutta ensimmäisten joukossa oli mm. Loaded, Tekken, Worms, jne... Myin PSX:n, ja ostin N64:n tilalle, kun se tuli, eka peli oli Mario Kart 64 (Yhä überpeli, vaikkei enään olekkaan mulla). Myöhemmin tuli niin mahtavia pelejä kuten GoldenEye, Mario 64, Pilotwings, Zelda: Ocarina of Time, Turok 2, ja muita mukavia. Sitten lähti 64 ja tilalle DC, ekana pelinä oli (Ja on edelleen mulla) Sonic Adventure. Muita mahtavuuksia oli/on mm.Record of Lodoss War, JSR, WWF: attitude, Shenmue, Quake, Unreal Tournie, F355(?), DoA2: LE, Crazy Taxi 1&2 + jotain muita classicoita.
No siinä se oikeastaan on (GB:istä tuskin on tarvis pitää mitään esitelmää). Toistaiseksi parhain pelikokemukseni on ollu DC:llä, kaikki sen pelit on hyviä (jos ei huomioida paria kelvotonta tekelettä). Tunti on päättynyt.

Ylös Bottom