Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

Panssarinyrkki

New Member
Elikkäs minulla on tuon XBOX 360 liven kanssa ongelmaa,minulla on taloyhtiön netti joka on kytketty ethernet portista tulevalla ethernet kaapelilla boksiini ja olen jo yli 1 vuoden sillä pelaillut mutta nyt lakkasi toimimasta ja valittaa IP kohdassa,miten voisi asian korjata,ja toimiiko tuon Saunalahden Nettitikku tuossa XBOX 360 ajattelin sen hankkia lohdutuksesksi(jos se siis toimii):( pikaisia vastauksia pyydän!
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

No toimiiko siinä saman piuhan päässä muut laitteet (esim. PC). Tuolla testillä nyt voi ainakin selvittää, onko ongelma boksissa vai netissä. Olet varmaan koittaa vetää boksiin asetukset uusiksi?

Nettitikku tuskin toimii boksissa, kun se vaatii ajurit.

PS. Täällä Live-osiossa tuntuu olevan vähemmän liikennettä, saisit varmaan paremmin vastauksia tuolla konsolikeskustelussa, kun ongelmasi ei varsinaisesti koske Liveä.
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

Kyllä tietokoneella pääsen nettiä selaamaan mutta en pysty pelaamaan PC pelejäni netissä,olen aikas paljon ettinyt apua mutta ei ole löytynyt nyt alkaa tuo netti onkelma pikkuhiljaa rassata päätä.Ethernet porttissani on kiinni nettipiuhani,josta myös tulee Ethernet kaapelini boxiini,ennen toimi mutta missä olisi vika koska se tuota IP ongelmaa valittaa minusta tuntuu että IP on pöllitty.
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

Kyllä tietokoneella pääsen nettiä selaamaan mutta en pysty pelaamaan PC pelejäni netissä,olen aikas paljon ettinyt apua mutta ei ole löytynyt nyt alkaa tuo netti onkelma pikkuhiljaa rassata päätä.Ethernet porttissani on kiinni nettipiuhani,josta myös tulee Ethernet kaapelini boxiini,ennen toimi mutta missä olisi vika koska se tuota IP ongelmaa valittaa minusta tuntuu että IP on pöllitty.

No ei oo ip:tä pöllitty jos pc menee nettiin mut ei pelit toimi. Oot sä tosissas tän homman kanssa kun aiemmin puhuit xbox livestä ja nyt pc? Toisekseen sulla varmaan on joku laite sen ethernetportin ja pc:n/xboxin välissä, koska yhdellä piuhalla ei noita kaikkia voi kytkeä yhtä aikaan. Mä etsisin ongelmaa siitä laitteesta, jos tää nyt ei oo mikään läppä.
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

Kokeile nollata boksistä ne netti yhteys asetukset - siä network-asetuksissa on selvä kohta nollaamiseen. Kaverilla ainakin tuo auttoi kun eräänä päivänä sitä ip:tä boksi rupes herjaa.
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

joo,tämä ei kyllä ole mikään läppä:mad: eli mistä tuon nollamiis kohdan etsin tuosta ethernet/portti boksista vai Xboxista??:confused:
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

Homma hoituu useimmiten kun tietokoneen kautta suorittaa verkkoyhteyden korjaamisen: Vista --> Paina käynnistä, ohjauspaneeli, verkko- ja jakamiskeskus, tutki ja korjaa --> jos voit korjata ni tee se. Helpointa kuitenkin on (XP tai Vista) --> Paina käynnistä, suorita (kirjota riville cmd), sitten sinne ipconfig/renew. Hetken se raksuttaa ja usein sen jälkeen homma ratkeaa. Jos ei niin mene boxilla system välilehteen, valitse network settings ja palauta asetukset sieltä.
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

Ja se laite on niin pieni,eikä siinä ole ehkä kuin 1 nappula joten tuskin siinä mitään ongelmaa on?:eek:
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

Yksi mitä vois kokeilla on että otat sen mötikän välistä pois siten että pelkkä xbox on suoraan kytkettynä sinne ethernetrasiaan. Sitten xboxista menet sinne verkkoasetukset paikkaan ja määrittelet (jos ei jo ennestään näin ole) että boxi hakee ip:n ja muut automaattisesti. Mikäli se ip:n haku edelleen feilaa siinä yhteyden testauusvaiheessa niin sitten kannattaa melkein soittaa operaattorille. Ne näkee sieltä dhcp-palvelimen logista että lähettääkö sun xbox ylipäätään ip-kyselyä ja osaavat kyllä muutenkin kertoa mikäli heidän päässä ongelmaa on.
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

Mötikkä???Ja ollaan soitettu sinne meiän operaattorille ei he tiedä tästä asiasta mitään meille vaan sanottiin että: koittakaa nyt jotain,soittkaa sitte uudestaan.
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

Hämääviä nimiä kyllä käytät verkkolaitteista. Selvennäppä, että mikä yhteys tämä on, onko kyseessä normaali laajakaista, joka on jaettavissa modeemilla usealle liittymälle vai tuleeko seinästä RJ-45 liittimellä varustettuna verkko "suoraan" ilman mitään välikappaleita vai onko käytössä kytkin tai reititin.

Jos välissä on joku reitittävä/ muuten nettiyhteyttä ohjaava laite, niin onko siellä DHCP päällä varmasti? Vai onko teillä kiinteä IP? Onko verkkolaitteesta kytketty päälle PnP (Plug and Play) ominaisuus? Onko Taloyhtiöllä oma palomuurinsa, jonne olisi tehty porttimuutoksia?

Tuommoisia asioita jos viitsit selventää niin helpompi tätäkin ongelmaa lähteä hahmottamaan.
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

se on reititin,ja ei siinä ole kuin normal & boost nappi,ja kyllä minusta vähän tuntuu että taloyhtiö olisi tehnyt siellä netillään jotain koska joulun jälkeen live toimi mutta yht äkkiä oli kuukauden toimimattomana ja sen jälkeen live toimi viikon mutta nyt ei toimi enään.
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

se on reititin,ja ei siinä ole kuin normal & boost nappi,ja kyllä minusta vähän tuntuu että taloyhtiö olisi tehnyt siellä netillään jotain koska joulun jälkeen live toimi mutta yht äkkiä oli kuukauden toimimattomana ja sen jälkeen live toimi viikon mutta nyt ei toimi enään.

Minkähän mallin reititin, en ole tavannut tuommoseen missä suuremmin muita nappeja olisi kuin reset. Kokeileppas sen reitittimen asetuksista mulkoa jos siellä saisi uPnP:n päälle, tai hätätapauksessa laittaa boksin lähiverkon osoitteelle DMZ päälle (omalla vastuulla, en usko kyllä tuolla olevan mitään vaikutusta tietoturvan kannalta). Myös reitittimen resetointi tai tehdasasetusten palauttaminen voisi auttaa, mutta jos PC toimii hyvin niin hieman omituista on.

PC:llä ilmeisesti haet automaattisesti IP:t sekä DNS:t? Hakeehan boksisikin varmasti ne automaattisesti?
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

Joo,aika monet joille olen puhunut tilanteestani ovat sanoneet sitä kummaksi.Minulla on tälläinen yhdistelmä Pc ja siinä välissä reititin ja siitä menee johto boksiini eikä minulla ole siinä välissä mitään muuta josta voisi säätää jotain eikä siitä rettimestä voi säätää mitään ei siinä ole edes Reset nappia,olen koittanut laittaa boksiin alkuperäisasetukset ei auttanut ja hain koneelta tedot laitoin boksiin eikä auttanut,Kohta lentää boksi seinään:mad:
 
Vastaus: Hjelppiä nettiiin pääsyssä!

Joo,aika monet joille olen puhunut tilanteestani ovat sanoneet sitä kummaksi.Minulla on tälläinen yhdistelmä Pc ja siinä välissä reititin ja siitä menee johto boksiini eikä minulla ole siinä välissä mitään muuta josta voisi säätää jotain eikä siitä rettimestä voi säätää mitään ei siinä ole edes Reset nappia,olen koittanut laittaa boksiin alkuperäisasetukset ei auttanut ja hain koneelta tedot laitoin boksiin eikä auttanut,Kohta lentää boksi seinään:mad:

Suhteellisen paskan reitittimen oot hommannu jos sitä ei voi konfiguroida mitenkään. Laitappas reitittimen merkki ja malli niin katellaan. Yleensä noita konffaillaan selaimen kautta, yleisi osotteita niille ovat 192.168.0.1 ym, tämän näet tietokoneelta kun suoritat ohjelman 'cmd' ja sinne kirjoitat 'ipconfig' molemmat siis ilman hipsuja.

Siellä on semmonen kohta kuin oletusyhdyskäytävä (default gateway), sen osoitteen ku laitat selaimen osoiteriville ni yleensä pääsee konffailee (tosin näihin on erikseen vielä käyttäjätunnukset ja salasanat).
 
Ylös Bottom