Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hogwarts Legacy

Tämän pelin tekee se Avalanche, joka on tehnyt aiemmin lastenpelejä, ei se, joka on tehnyt avoimen maailman toimintapelejä. Huomattavasti vaatimattomammasta studiosta on siis historian perusteella kyse ja siksi jotkut epäilevätkin, ettei rahkeet riitä.
 
Tämän pelin tekee se Avalanche, joka on tehnyt aiemmin lastenpelejä, ei se, joka on tehnyt avoimen maailman toimintapelejä. Huomattavasti vaatimattomammasta studiosta on siis historian perusteella kyse ja siksi jotkut epäilevätkin, ettei rahkeet riitä.
No just.... Nyt sitten kiinnostaa vieläkin vähemmän. No katsotaan millainen tuotos sieltä ulos pyllähtää.

Edit... Oli pakko googlettaa niin näköjään on olemassa avalanche software ja avalanche studios :)
 
Viimeksi muokattu:
Harry Potterin maailma on se suurin syy, miksi tätä itse odotan. Kovana HP-fanina olen jo monta vuotta toivonut, että joskus tulisi se oikeasti hyvä HP-peli, jossa käydään Tylypahkaa seikkailen sen linnassa ja sen ympäristössä. Niitä surkeita PS1:n lisenssipelejä ei lasketa.
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaan nyt oma näkemys, no joka tapauksesta perseestähän se on ja toivoisin itsekkin että enää tässä vaiheessa sony ostelisi näitä, exclusive itemeitä, charactereita sekä questeja. eli en halua nähdä Tulevissa Soul Calibureissakaan enää sitä että, jokaisella alustalla on oma exclusive hahmonsa.

mutta sitten oma mielipide tuosta kyseisestä potionista. jos siitä on tehty vähänkään semmoinen mitä se on potterin loressa. hyviä sekä huonoja uutisia. hyvät uutiset on se että se on erittäin vaikea valmistaa ja huonot uutiset on ne että se on mahdollisesti erittäin voimakas. kyseessä on niin sanottu Lore Relic Potion, joka on tunnettu Loren kirja ja elokuva katsojille, Potion löytyy listalta Most Overpowered potion top 2 sekä Most difficulty potions to make listaltakin onneksi potion löytyy, sitten se löytyy myös most Useful potion listalta top1:na, uskoisin myös että Sony on laittanut rahaa tuohon kun se on time exclusive vuoden verran. joten oma veikkaus on ikävä kyllä että se tulee olemaan yksi pelin voimaikkaimista potioneista.

tuossa potterin video, kuvaa aikalailla minkälainen relic kyseisen potion on potter loressa. toivotaan että se valmistuskin on sitten yhtä vaikeaa mitä tuo lore video antaa ymmärstää.




 
Viimeksi muokattu:
Vaikka loressa se on op potion, niin en kyllä jotenkin pysty kuvittelemaan että tässä se on. Toki eihän sitä koskaan näistä tiedä.

Muutenkin tähän peliin kovat epäilykset. Toivon että olen väärässä.
 
itse aion niin sanotusti kumminkin roolipelata peliä, eli teen yhden felix felisis potionin ja pidän sitä juuri Reliccinä, eli katson koko potter sagan tässä 2 viikon aikana. sen jälkeen aion käyttää hahmon luontiin tunteja, niin kauan kunnes saan tehtyä peliin Hermione Grangerin eli tulen pelin roolipelamaan tyyliin What if Hermione Granger choose Slytherin ja uskon että siitä on tulossa mahtava seikkailu.
 
Viimeksi muokattu:
itse aion niin sanotusti kumminkin roolipelata peliä, eli teen yhden potionin ja pidän sitä juuri Reliccinä, eli katson koko potter sagan tässä 2 viikon aikana. sen jälkeen aion käyttää hahmon luontiin tunteja, niin kauan kunnes saan tehtyä peliin Hermione Grangerin eli tulen pelin roolipelamaan tyyliin What if Hermione Granger choose Slytherin ja uskon että siitä on tulossa mahtava seikkailu.
Eli peli perustuu eniten hahmonkehitykseen ja pelityyppi on toiminta rpg suurimmaksi osaksi enemmän kuin puhdas seikkailupeli ???

Hyvä tietää niin ei vahingossa osta peliä jota luulee joksikin aivan muunlaiseksi. Toivotaan teille potter faneille hyvää peliä ;) taitaa olla että itselle ei osunut nytten.
 


Pieni pätkä kun ukko juoksee ja summonaa ratsunsa lennosta. Ihan hyvältä näyttää animaatiot näin puhelimen ruudulta nähtynä. :)
 


IGN:n viimeinen preview ennen virallista julkaisua, hyvältä näyttää ja kuulostaa ja taistelu yksi pelin isoimpia vahvuuksia, ja IGN:n kiteytti it looks like we finally are getting good harry potter game, ja itse olen samaa mieltä. vielä muutama viikko odottelua ja sitten mennään.

edit

lisätääs vielä toinen video nimittän katselin myös tämän ja pitää sanoa että tuo loot kohta, varsinkin kun olen ARPG loot fan, tuossa videossa sai itseni vielä enemmän innostumaan, loottia on paljon, lootti on monipuolista ja pelissä on kunnon gearing systeemi, ja sanoisin myös että loot on myös random koska gearia voi tippua myös tunnistamattomana, eli muistuttaa hyvin paljon AC:m ja diablon kaltaista systeemiä. eli gear farming on myös osa tätä peliä.

 
Viimeksi muokattu:
Vaikka nykyään ei enää jaksa hypettää pelejä, kuten nuorempana, niin kyllä tässä alkaa jo vähän innostua. Näyttää siltä, että sieltä tosiaan on tulossa ensimmäistä kertaa oikeasti hyvä Harry Potter -peli. Toki odotellaan vielä virallisia arvosteluita. Julkaisuun reilut kaksi viikkoa. Koskakohan arvosteluiden embargo on?
 
Vaikka nykyään ei enää jaksa hypettää pelejä, kuten nuorempana, niin kyllä tässä alkaa jo vähän innostua. Näyttää siltä, että sieltä tosiaan on tulossa ensimmäistä kertaa oikeasti hyvä Harry Potter -peli. Toki odotellaan vielä virallisia arvosteluita. Julkaisuun reilut kaksi viikkoa. Koskakohan arvosteluiden embargo on?

Taitaa olla Tiistaina 07.02, koska silloin peli tulee ulos Premium version ostajille. Köyhät ja pihit (kuten allekirjoittanut) joutuvat odottamaan 10.02 saakka.
 
joo sillon 7.2 on se review embargo, tosiaan tuli katsottua paljonkin eri videoita tai lähinnä kelattua combat kohtiin, kun ei halua nähdä liikaa, mutta aikalailla kaikki previewit ovat kehuneet tuota combattia. toivon että peli pääsee arvosanoissa +80 paremalle puolelle, minun mielestä ei pidä enempää odottaakaan ja se on minusta tälle pelille iso voitto jos se siihen tosiaan yltää, koska minun mielestäni arvosana odotukset pitää juuri suhteuttaa siihen peli studioon mikä sen tekee. tässä muutaman päivän sisään ajattelin kumminkin pre-orderata pelin. enkä jää odottelemaan niitä arvosanoja, koska lopulta niille ei ainakaan itselleni mitään merkitystä, olen nähnyt pelistä ihan tarpeeksi tietäen että pelin parissa tulen viihtymään, ja nuo preview videoiden kommentit vahvistivat sitä entisestään.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä kuulla, että combat toimii. Hauska nähdä tälläisessä pelissä myös hyppy -ja väistönäppäin. Helposti tälläisestä pelistä olisi tehnyt staattisen vuoropohjaisen combatin omaavan pelin, mutta ilmeisesti ihan kunnon action painotteinen combat-systeemi tässä on.

Sanoisin kumminkin, että vielä tärkeämpää olisi pelin naulata tarina ja dialogi ja sen suhteen en tiedä vielä. Aika vähän tuota aspektia pelistä on nähty. Toivottavasti kyse on vain siitä ettei haluta paljastaa tarinasta ja hahmoista liikaa ihmisille ennen julkaisua eikä siitä, että peli näyttää ulkoapäin hyvältä, mutta se tarina ja maailma onkin sellainen joka ei sitten vedäkään puoleensa.
 
Aika monelle varmaa riittää että pääsee tutkimaan modernia versiota tutusta paikasta. Vähän kuin kotiin menisi. Siihen jos päälle lyödään toimiva rpg seikkailu peli hyvällä tarinalla niin voi olla vuoden kovimpia pelejä.
 
äh tosiaan jos joku ehti nähdä tuon aiemman postaukseni niin kyseessä olikin Gameriot eikä gamespot, luin näköjään väärin no ihmettelinkin että, harvoin gamespotilta kuulee näin avoimia kehuja, kun gamespot tunnetaan yhtenä kriittisimpänä arvostelumediana, mutta siitä olen samaa mieltä niin kun aiemmassa viestissäni eli todennäköisesti pelin arvostelijat ovat varttuneet potterin parissa ja ovat myöskin tuon gameriotin tapaan eräänlaisia potterin faneja. sen verran hyvää kuunneltavaa oli kumminkin tuo gameriotin pätkä oli että suosittelen sen katsomaan/kuuntelemaan

 
laitetaas tämä tänne, ennenkö joku sortuu tähän, voin sanoa että ainakaan itse en tiennyt tästä, VAROITUS vaikka peli tarjoaa ilmaisen ps4 upgraden ps5 versioksi, silti upgrade ps4:sta versiosta kannattaa unohtaa, koska ps4 versio ilmestyy vasta 4.4.2023. joten upgradekin onnistuu vasta sillon. eli se on joko Deluxe edition tai PS5 versio psn:n omistajille jos haluaa päästä pelaamaan 7.2 tai 10.2

julkaisupäivä tosiaan 4.4, PS4 versiolla.

Hogwarts legacy.png
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa muuten mieleen, että tässä pelissä jos jossakin olisi olennainen osa kokemusta saada suomisubit mukaan peliin, mutta ellei toisin ole ilmoitettu, niin todennäköisesti englanniksi joutuu pelaamaan. Harmittaa sinänsä sillä Jaana Kapari teki hienoa työtä aikanaan kirjoja suomentaessaan ja varmaan isolle osalle meistä ne suomenkieliset velhomaailman termit herättäisivät nostalgisia muistoja.

Nyt sitten pitää osata yhdistää, että kun pelissä puhutaan floo powderista niin se onkin tietenkin hormipulveri jne. :D
 
laitetaas tämä tänne, ennenkö joku sortuu tähän, voin sanoa että ainakaan itse en tiennyt tästä, VAROITUS vaikka peli tarjoaa ilmaisen ps4 upgraden ps5 versioksi, silti upgrade ps4:sta versiosta kannattaa unohtaa, koska ps4 versio ilmestyy vasta 4.4.2023. joten upgradekin onnistuu vasta sillon. eli se on joko Deluxe edition tai PS5 versio psn:n omistajille jos haluaa päästä pelaamaan 7.2 tai 10.2

julkaisupäivä tosiaan 4.4, PS4 versiolla.

Näytä liitetiedosto 10517
Siis nyt menee jotain ohi? Koko aika ollut tiedossa, että PS4- ja Xbox One-versiot tulevat vasta huhtikuussa. Osta Deluxe Edition, ainakin Xboxilla, tulee mukana XS- sekä Xbox One-versio, mutta Xbox One-version saa vasta huhtikuussa.
Tulipa muuten mieleen, että tässä pelissä jos jossakin olisi olennainen osa kokemusta saada suomisubit mukaan peliin, mutta ellei toisin ole ilmoitettu, niin todennäköisesti englanniksi joutuu pelaamaan. Harmittaa sinänsä sillä Jaana Kapari teki hienoa työtä aikanaan kirjoja suomentaessaan ja varmaan isolle osalle meistä ne suomenkieliset velhomaailman termit herättäisivät nostalgisia muistoja.

Nyt sitten pitää osata yhdistää, että kun pelissä puhutaan floo powderista niin se onkin tietenkin hormipulveri jne. :D
Onkin muuten hyvä pointti. En edes tajunnut tuota. Iskostunut niin hyvin suomennokset tässä tapauksessa päähän, että ei käynyt mielessäkään nyt kuinka kaikki onkin englanniksi. :D
 
Ylös Bottom