Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hohhoijaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nakke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Konsolifin bbs sivuille tarvitaan siis mielestäsi jonkinlainen korkeampi tutkinto :confused:
Oot kyllä aiheesta ansainnu ton sun tittelis. Mun pointti oli (kun nyt taas lahjakkaasti missasit sen), että minä en loppujen lopuksi anna hirveästi painoa ihan mutu-pohjalta kirjotetuille artikkeleille. Ei tarvi korkeampaa tutkintoa kirjottaakseen tollasii juttuja, mutta ihan mutulle perustuneille artikkeleille minä en oikein pysty antamaan samaa arvoa, kuin sellaisille artikkeleille jotka perustuu esim. johonkin tutkimukseen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Miksi 16-vuotiasta ei otettaisi vakavasti? Siinä iässä joillekkin ihmisille on kehittynyt kyky keskustella asioista kuin aikuiset ja toimia kuten aikuiset (tarkoitan käytöstä). Joillekkin se kehittyy ennen aikojaan, joillakin sen kehittys vie aikansa.

Näinhän se on ja tulee aina olemaan. On 12-vuotiaita, jotka ovat henkisesti aikuisia ja 22-vuotiaita, jotka ovat henkisesti vielä lapsen tasolla. Tähän(kin) kehitykseen vaikuttaa myös vanhemmat&kasvuympäristö yms. kuten viestissäsi totesit.

Olen siis samaa mieltä kanssasi.

[edit]Painotin "myös"-sanaa, koska monet muutkin asiat vaikuttavat lapsen/nuoren kehitykseen, joka on yksilöllistä. Et väittänyt viestissäsi toisin, joten päätin lisätä editoinnin, ettei kukaan vedä aiheetta hernettä nenään.[/edit]

Unreal Hawkin juttu oli ihan hyvä. Pientä kritiikkiä kuitenkin.

Iltalehden uutisen kritisointi on omituista. Juttu vain raportoi tapahtumat ilman johtopäätöksiä. Jos riita olisi kirjoittajan esimerkin mukaan syntynyt jalkapallossa, olisi lehti varmaan raportoinut tapahtuman samaan tyyliin. Sillä taas, että tietokone- ja videopelit menevät sekaisin ei ole mitään väliä.

Kaipaisin viitteitä juttuihin, missä pelaamista on syytetty nykynuorison ongelmista. Pelkkä tuntuma, että niin tehdään, on huono pohja. Nuo uutiset Kaukoidästä ovat täältä katsottuna vain kuriositeetteja ja kristillisdemokraatit ovat hihhuleita, joiden sana ei paljon paina.

Se, että väkivalta ei vaikuta itseen missaa pointin. Kyse on pienestä joukosta, johon pelit voivat vaikuttaa negatiivisesti. Lastensuojeluun kuuluu tarkoituksenmukaisten rajoitusten tekeminen tämän joukon suojelemiseksi. Vaikka heitteille jätetyn lasten tekemisten syy löytyy vanhemmista, on kai kuitenkin perusteltua rajoittaa toimintaa, joka voi häiriintyneeseen lapseen vaikuttaa merkittävän negatiivisesti.

Vanhemmilla on vastuu, mutta vastuu on liian suuri, jos kaikki lapsille sopimaton on avoimesti tarjolla. Se, että rajoituksia on, ei poista vanhempien vastuuta, mutta helpottaa valvomista.

Pieni asiavirheen korjaaminen vielä: Kristillisdemokraatit ovat oppositiossa. Heidän juttunsa eivät siis ole millään tapaa "hallituksen propagandaa".

Hex, pelitohtori ("väitellyt")

Onko kukaan teistä kirjoittanut mihinkään lehteen mielipidepalsatalle, tästä asiasta? Harva ei peleistä kiinnostunut on näitä meidän tai Unreal-Hawk:n juttuja lueskellut. Itse en ole kovin hyvä kirjoittaja, joten enpä ole kirjoittelu, mutta täältä varmana löytyy sana nikkareita.
Omaa kantaani tähän asiaan, kirjoitin Unreal-Hawkille, joten en jaksa nyt alkaa täällä tarinoimaan, kun niitä samoja juttuja on muutkin kirjoiteleet. Asiaa Unreal-Hawk kyllä kirjoitti, ja minusta 16-vuotiaan kirjoituksille voi antaa yhtä hyvin arvoa, kuin jollekin vanhemmalle. Ei kaikilla 16-vuotiailla ole "ketä kiinnostaa"- asennetta.

Ylös Bottom