Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie__vaan__
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Saitko mie_vaan tuon netin toimimaan? Itsellä vaan on nyt samainen ongelma eli pitääkö käydä hankkimassa tuo homepna converter, jotta saisi homman toimimaan vai onko muita ratkaisuja. Noin 50 euroa pitäisi siis lisää poltella tuon converterin hankintaan, jotta konsolilla pääsisi nettiä käyttämään. Ei kiva.
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

mie__vaan__ sanoi:
Heido!

Vielä en ole sitä convertteria hommannut. Paljon olen matkoilla ollut, ei ole tullut kerettyä pelailtuakaan. Ajattelin sen ensi viikolla tilata.(http://www.halvathinnat.fi/catalog/product_info.php?products_id=1315)

Toivottavasti se tuolla sitten toimisi.
Laitahan viestiä jos ostat ja mitenkä saat toimimaan:)

Itsellä on tällainen http://www.a-link.com/fi/COH-E.html. Maksoi aikoinaan 50 e. Näyttää melko samalta kuin linkittämäsi laite, joten miksipä ei sekin toimisi.

Jos haluat SAMANAIKAISESTI PS3:lla ja tietokoneella nettiin tarvitset todennäköisesti vielä reitittimen convertterin perään...ellet löydä convertteria, jossa on reititin integroituna. Itsellä on myös convertterin perässä Belkinin WLAN-reititin lähinnä langattomuuden takia.
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Legge sanoi:
Itsellä on tällainen http://www.a-link.com/fi/COH-E.html. Maksoi aikoinaan 50 e. Näyttää melko samalta kuin linkittämäsi laite, joten miksipä ei sekin toimisi. .

Onko muuten kenelläkään tarkempaa tietoa noista muuntimista, että mitkä varmasti toimivat PS3:sen kanssa ja mitkä ei. Kun nyt noita muuntimia on tullu etsittyä niin tuon COH-E lisäksi on löytynyt mm. City-Netek CN-112 (http://www.varimport.fi/tuotteet/tiedot.cfm?id=1eeb011b-ac1e-4c9d-a8e9-c96fec30f88a) ja NH-300SP (http://www.datalinna.net/kauppa/pro...d=123&osCsid=87b72685bc34e019d2cecf94722814ee)

varsinkin tuo NH-300SP ainakin itsestäni vaikuttaisi sellaiselta, jonka uskoisi toimivan. Mutta kun en noista tosiaan juuri mitään tiedä niin varmistus olisi paikallaan :P.

Onko muita vaihtoehtoja noiden lisäksi?

Pitänee kai tuo perhanan reititinkin joskus hankkia...piru vie...
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Noniin, hommasin muuntimen ja nyt netti toimii. Nyt sitten tiedustelisin tuosta reititittimestä. Elikkäs jos hankkisin WLAN reitittimen niin toi ethernet kaapeli olisi sen jälkeen turhako? Ja jos hommaan langallisen reitittimen niin se pitäis asettaa ton muuntimen ja pleikkarin väliin, niinkö? Ei ole noista reitittimistä minkäänlaista kokemusta , kuten ei myöskään noista langattomuuksista, joten apu olisi paikallaan. :) Olisi meinaan mukavaa käyttää nettiä sekä koneella, että pleikkarilla yhtäaikaa.
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Rasputin_ sanoi:
Noniin, hommasin muuntimen ja nyt netti toimii. Nyt sitten tiedustelisin tuosta reititittimestä. Elikkäs jos hankkisin WLAN reitittimen niin toi ethernet kaapeli olisi sen jälkeen turhako? Ja jos hommaan langallisen reitittimen niin se pitäis asettaa ton muuntimen ja pleikkarin väliin, niinkö? Ei ole noista reitittimistä minkäänlaista kokemusta , kuten ei myöskään noista langattomuuksista, joten apu olisi paikallaan. :) Olisi meinaan mukavaa käyttää nettiä sekä koneella, että pleikkarilla yhtäaikaa.
Jos hommaat wlan-reitittimen, voit käyttää myös johtoa mallista riiippuen. Tässä on esimerkiksi yksi hyvä malli, josta löytyy wlan ja myös ethernet-kaapeli mahdollisuus. Itseltä löytyy joku tuommoinen airstation. Mutta kerta sulta ei löydy kokemusta, niin sanon että jos et käytä wlania, laita asetuksista 'Wireless Radio' -asetus pois päältä, ettei naapurit voi käyttää sinun nettiä.
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

J2 sanoi:
Jos hommaat wlan-reitittimen, voit käyttää myös johtoa mallista riiippuen. Tässä on esimerkiksi yksi hyvä malli, josta löytyy wlan ja myös ethernet-kaapeli mahdollisuus. Itseltä löytyy joku tuommoinen airstation. Mutta kerta sulta ei löydy kokemusta, niin sanon että jos et käytä wlania, laita asetuksista 'Wireless Radio' -asetus pois päältä, ettei naapurit voi käyttää sinun nettiä.

Jos nyt hommaisisin juurikin tuon reitittimen. Niin tulisiko minulla olla kaksi RJ45 piuhaa, toinen koneeseen ja toinen muuntimeen vai kuinka nuo kytkökset menevät?

Tällä hetkellä siis minulla on vain yksi piuha, joka tulee puhelinpistokkeesta ja sen laitan aina vuorotellen tietokoneeseen ja muuntimeen, riippuen kummassa nettiä käytän. Eli pitäisikö sitä painella vielä tämän reitittimen lisäksi vielä piuha ostoksille? Olisiko kytkös siis HomePNA adapter -> kone ja adapter---> muunnin ---> reititin ---> pleikkari ? Tällöin siis adapterissa tulisi olla kaksi piuhaa.
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Rasputin_ sanoi:
Jos nyt hommaisisin juurikin tuon reitittimen. Niin tulisiko minulla olla kaksi RJ45 piuhaa, toinen koneeseen ja toinen muuntimeen vai kuinka nuo kytkökset menevät?

Tällä hetkellä siis minulla on vain yksi piuha, joka tulee puhelinpistokkeesta ja sen laitan aina vuorotellen tietokoneeseen ja muuntimeen, riippuen kummassa nettiä käytän. Eli pitäisikö sitä painella vielä tämän reitittimen lisäksi vielä piuha ostoksille? Olisiko kytkös siis HomePNA adapter -> kone ja adapter---> muunnin ---> reititin ---> pleikkari ? Tällöin siis adapterissa tulisi olla kaksi piuhaa.
HomePNA:sta mulla ei ole hajuakaan mikä se on, mutta täällä siitä on enemmän.
Minulla nuo johdot menevät näin. Ja ainakin tuon minun airstationin mukana tuli RJ-45 piuha.
Toivottavasti saat tuossa kuvassa selvää mun käsialasta ja siitä itse kuvasta. Ja nuo kaikki vaan tuppaa näyttämään keksilaatikoilta...

edit: olinkin sitten postannut HomePNA ketjuun mutten itse sitä huomannut...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Legge sanoi:
Jos haluat SAMANAIKAISESTI PS3:lla ja tietokoneella nettiin tarvitset todennäköisesti vielä reitittimen convertterin perään...ellet löydä convertteria, jossa on reititin integroituna. Itsellä on myös convertterin perässä Belkinin WLAN-reititin lähinnä langattomuuden takia.

Kappas, tuossa edellisellä sivulla olikin osittain vastaus ongelmaan, elikkäs näköjään reititin laitetaan siis muuntimen perään, niin kuin arvelinkin. Näin ollen siis tarvinnen kaksi RJ45 piuhaa adapterista, toinen koneeseen ja toinen muuntimeen ja siitä sitten reitittimeen, joka kytketään pleikkariin. Jos nyt olen väärässä niin olkaa hyvät ja korjatkaa. Legge taitaa ainakin tietää. Kiitokset myös J2:lle tarjotusta avusta. Eiköhän tuo selvinne.
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Rasputin_ sanoi:
Kappas, tuossa edellisellä sivulla olikin osittain vastaus ongelmaan, elikkäs näköjään reititin laitetaan siis muuntimen perään, niin kuin arvelinkin. Näin ollen siis tarvinnen kaksi RJ45 piuhaa adapterista, toinen koneeseen ja toinen muuntimeen ja siitä sitten reitittimeen, joka kytketään pleikkariin. Jos nyt olen väärässä niin olkaa hyvät ja korjatkaa. Legge taitaa ainakin tietää. Kiitokset myös J2:lle tarjotusta avusta. Eiköhän tuo selvinne.

Itsellä homma on hoidettu näin:

Puhelinpistokkeesta tulee RJ-11 -piuha tuohon muuntimeen. Muuntimesta tulee reitittimeen RJ-45, ja edelleen reitittimestä toinen RJ-45 PC:hen. PS3 on langattomasti yhteydessä reitittimeen, mutta jos et osta WLAN-reititintä, niin tarvitset vielä kolmannen RJ-45 -piuhan, joka tulee reitittimestä Pleikkaan.

Jos nyt ymmärrän oikein selostuksestasi, sulla on PC:ssä HomePNA-kortti (tai USB:ssä oleva adapteri), johon tulee RJ-11 suoraan puhelinpistokkeesta. Sitten sulla tulee puhelinpistokkeesta toinen RJ-11 muuntimeen ja siitä edelleen RJ-45 PS3:een. Jos haluat molemmat koneet yhtäaikaa nettiin, homma täytyy kuitenkin hoitaa, kuten minulla. Tarvitset siis ethernet-kortin PC:hen (ellei siinä jo olekin integroitua RJ-45 -porttia).

EDIT: RJ-11 on siis se RJ-45:sta ohuempi piuha.

EDIT2: Nopeasti kyhätty kaavio toteutuksesta (jos kyseessä on WLAN-reititin, voi reitittimen ja PS3:n välisen piuhan jättää huomiotta): http://www.cs.helsinki.fi/leo.salmi/valiaikaiset/verkko.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Legge sanoi:
Itsellä homma on hoidettu näin:

Puhelinpistokkeesta tulee RJ-11 -piuha tuohon muuntimeen. Muuntimesta tulee reitittimeen RJ-45, ja edelleen reitittimestä toinen RJ-45 PC:hen. PS3 on langattomasti yhteydessä reitittimeen, mutta jos et osta WLAN-reititintä, niin tarvitset vielä kolmannen RJ-45 -piuhan, joka tulee reitittimestä Pleikkaan.

Jos nyt ymmärrän oikein selostuksestasi, sulla on PC:ssä HomePNA-kortti (tai USB:ssä oleva adapteri), johon tulee RJ-11 suoraan puhelinpistokkeesta. Sitten sulla tulee puhelinpistokkeesta toinen RJ-11 muuntimeen ja siitä edelleen RJ-45 PS3:een. Jos haluat molemmat koneet yhtäaikaa nettiin, homma täytyy kuitenkin hoitaa, kuten minulla. Tarvitset siis ethernet-kortin PC:hen (ellei siinä jo olekin integroitua RJ-45 -porttia).

EDIT: RJ-11 on siis se RJ-45:sta ohuempi piuha.

EDIT2: Nopeasti kyhätty kaavio toteutuksesta (jos kyseessä on WLAN-reititin, voi reitittimen ja PS3:n välisen piuhan jättää huomiotta): http://www.cs.helsinki.fi/leo.salmi/valiaikaiset/verkko.jpg

Haa...tosiaan taitaa tuo piuha olla RJ-11 eikä 45. Tällä hetkellä siis mikäli haluan käyttää nettiä tietokoneella niin käytän tosiaan USB - adapteria, johon siis laitan tuon puhelinpistokkeen johdon ja mikäli taas pleikkarilla niin laitan samaisen piuhan muuntimeen. Muuntimesta sitten menee ethernet piuha suoraan pleikkariin. Elikkä, mikäli ymmärsin oikein tuon neuvosi niin minun tulisi laittaa muuntimesta piuha reitittiimeen (RJ-45) ja reitittimestä sekä tietokoneeseen (adapteriin), että pleikkariin.
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Rasputin_ sanoi:
Elikkä, mikäli ymmärsin oikein tuon neuvosi niin minun tulisi laittaa muuntimesta piuha reitittiimeen (RJ-45) ja reitittimestä sekä tietokoneeseen (adapteriin), että pleikkariin.

Jep, olettaen, että tuossa USB-adapterissa on myös RJ-45 -portti (ainakin minulla oli aikoinaan USB-adapterissa molemmat portit). Vilkaise nyt kuitenkin sinne PC:n taakse, jos siellä sattuu olemaan integroitu ethernet-portti. Voisit sitten heittää kuikkaa sillä USB-adapterilla.
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Legge sanoi:
Jep, olettaen, että tuossa USB-adapterissa on myös RJ-45 -portti (ainakin minulla oli aikoinaan USB-adapterissa molemmat portit). Vilkaise nyt kuitenkin sinne PC:n taakse, jos siellä sattuu olemaan integroitu ethernet-portti. Voisit sitten heittää kuikkaa sillä USB-adapterilla.

Mikäli tuo ethernet-portti on samantyylinen tai yhtä kuin RJ-45 portti niin siinä tapauksessa kyllähän tuolla takana sellainen on :P. Elikkä mikäli hankin tuon aiemmin mainitun wlan reitittimen (WLAN-reititin Buffalo AirStation) niin en siis tee adapterilla häränpyllyäkään enää ja kytkökset menevät sitten niinkuin tuossa aiemmin on jo mainittu....vai? Eipä muuta kuin ostoksille siis...

Edit: eli siis tälläisen hankin: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=11385
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Tuota, sori jos tulee kysymys väärään paikkaan tai on jossain ollu jo esillä. Yritin kyllä selailla foorumia mut en saanu suoraa vastausta. Ongelma on siis se et pitäs ps3 saada ristiinkytketyllä verkkokaapelilla läppärin kautta yhdistämään nettiin. Mut väittää vaan et kaapelia ei ole kytketty. On kokeiltu kyllä säätää asetuksia, ja kaapeli on ihan uusi, vasta ostettu ja eka kertaa käytössä, eli vika ei voi olla kaiketi siinä kuitenkaan. Help, please! :)
 
Vastaus: HomePNA-verkkoyhteys ja PS3

Tuota, sori jos tulee kysymys väärään paikkaan tai on jossain ollu jo esillä. Yritin kyllä selailla foorumia mut en saanu suoraa vastausta.
Meillä on nykyään verkkoasioille ihan oma alueensa. Siirsin ketjun nyt tänne. Apuja saadaksesi lue tämä viesti ja toimi sen mukaisesti.
 
Ylös Bottom