Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

HORI Real Arcade Pro Stick

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: HORI Real Arcade Pro Stick

Näyttäisi 31.3 olevan tulossa uusia värivaihtoehtoja Horin lippulaivamalliin:

punaiset napit, musta jalusta

ja

siniset napit, valkoinen jalusta

Hemmetin hienoja ja tikkuhan on aivan loistava. Tekisi mieli ostaa vanhan rinnalle tuollainen punanappinen. Kahdella olisi jo aika mainio pelihallifiilis, kun kaverin kanssa hakkaisi. Tikku muuten toimii mainiosti Xboxissa Magic Box -adapterilla. Sitten vielä Xboxista Mame-kone niin ei se siitä enää paljoa voisi parantua.

Jouluksihan tuli jo Capcom Fighting Jam -malli.

Viimeksi muokannut moderaattori:

X-arcade on täysi susi.

Tuo Horin RAP sen sijaan on ihan laatupeli. Kuninkuudesta en sanoisi mitään, sillä muiden kokemusten perusteella on makuasia suosiiko sitä, vai esim. FT2:a, SC2-tikkua, Evo-tikkua vaiko vanhempia Tekken-tikkuja (ml. Namco-tikku). Sisälmykset ovat kutakuinkin samoja. Mutta sen on varma että rahoilleen saa vastinetta. :)

Itsehän rakensin taannoin oman custom stickin, mikä on myös kooltaan aika lähelle tuota Real Arcade Prota (ei aivan noin suuri, mutta joka tapauksessa kookkaampi kuin esim. muut Horin tikut).

Jykevältä näyttää ja painaakin(3,70kg) tuo Horin Real Arcade, postikulutkin ovat jo 50e luokkaa, jos Play-Asiasta lähtee tilailemaan. Neo Geo Stick 2 on myös kiinnostavan oloinen, ensi kuussa taitaa olla julkaisu.

Jos tikussa lukee HORI se on yleensä hintansa väärti. Kelpo tikkuja taistelupeleihin jos minulta kysytään, kokemuksia on HORIn VF- ja SC2-malleista ja suurin ero on nappien määrässä. Itsekin tuon SC2-tikun tilasin mutta olivat loppuneet joten vaihdoin sen Fighting Stick 2:een, sain vielä samaan hintaan (alkuperäinen hinta 5 dollaria kalliimpi kuin SC2-tikussa) koska tilauksen käsittely venyi pari kuukautta(!).

X-arcadesta sen verran, että ristiriitaisia kommentteja olen kuullut. Taitavat olla naavaparta-arvostelijat medioissa testanneet sitä vain jollain emulaattorilla. Pelanneet kivikautista Joustia ja kyyneleet silmissä hehkuttaneet vanhoja muistojaan. Jos hommaa tikun mätkintäpeleihin niin ei kannata ostaa (kallista) sikaa säkissä kun vaihtoehtoina ovat HORIn halvemmat, maukkaat "juhlakinkku-tikut" .

Shinta sanoi:
X-arcadesta sen verran, että ristiriitaisia kommentteja olen kuullut. Taitavat olla naavaparta-arvostelijat medioissa testanneet sitä vain jollain emulaattorilla. Pelanneet kivikautista Joustia ja kyyneleet silmissä hehkuttaneet vanhoja muistojaan. Jos hommaa tikun mätkintäpeleihin niin ei kannata ostaa (kallista) sikaa säkissä kun vaihtoehtoina ovat HORIn halvemmat, maukkaat "juhlakinkku-tikut" .

Oikein.

illu sanoi:
X-arcade on täysi susi.

Tuo Horin RAP sen sijaan on ihan laatupeli. Kuninkuudesta en sanoisi mitään, sillä muiden kokemusten perusteella on makuasia suosiiko sitä, vai esim. FT2:a, SC2-tikkua, Evo-tikkua vaiko vanhempia Tekken-tikkuja (ml. Namco-tikku). Sisälmykset ovat kutakuinkin samoja. Mutta sen on varma että rahoilleen saa vastinetta. :)
Jep, kyllä tuossa maksaa lähinnä massasta ja ulkonäöstä. Tuntuma on todella lähellä muita Horin tikkuja. Mutta hinta on tosiaan aika hyvä, kun ottaa huomioon, että parempaa ei juuri ole tarjolla.

X-arcade voi kai olla ihan ok vain, jos tykkää jenkkityylisestä ohjaimesta, eli tuosta suiposta tikusta ja koverista napeista. Minä en pidä. Ja miksi siinä on nappulat ihan suorassa rivissä? Eipä juuri kuule, että vaativin käyttäjäryhmä, eli hc-mätkintäpelaajat X-Arcadella paljoa pelaisi.

Sepeh sanoi:
Jykevältä näyttää ja painaakin(3,70kg) tuo Horin Real Arcade, postikulutkin ovat jo 50e luokkaa, jos Play-Asiasta lähtee tilailemaan. Neo Geo Stick 2 on myös kiinnostavan oloinen, ensi kuussa taitaa olla julkaisu.
Postikulut olivat Play-Asiasta kuriirilla muistaakseni $40 kun kesällä tilasin. Ja dollarin kurssihan on meille mainio. Mukavasti eivät tikkuani napanneet tulliinkaan. :)

Neo-Geo-tikku tuntuu vähän faneilta rahastamiselta. Hyvähän vanha Neo-tikku on (olettaen että uusi on yhtä hyvä), mutta kun tuon uuden hinta on vain $10 halvempi kuin Real Arcade Pro, on se aika kallis.

Milläs kuriirilla tilasit? Nyt siellä taitaa olla valittavana vain UPS ja EMS speedpost, DHL:llä varmaan menisi ainakin ohi.

Sepeh sanoi:
Milläs kuriirilla tilasit? Nyt siellä taitaa olla valittavana vain UPS ja EMS speedpost, DHL:llä varmaan menisi ainakin ohi.
TNT:llä tuli. Tosiaan, sitä vaihtoehtoa ei enää ole ja nuo hinnat ovat jo tosi suolaisia. Lisäksi UPS vielä laskuttaa oman laskutuslisänsä tullimaksujen päälle, joten turhan kalliiksi menee. Eikä näytä Lik-Sangissakaan olevan parempia vaihtoehtoja.

Eipä näyttäisikään olevan aivan sama tikku uusilla väreillä.

http://www.hori.jp/products/ps2/controller/realarc_pro_s/index.html

Kummassakin on erilaiset sisuskalut. Special Edition ja Addition -versionimi on kyllä aikamoista engrishiä. :D Ensimmäisessä vaihtoehdossa on Sanwan tikku ja napit. Kiinnostaisi kyllä kokeilla, koska nehän ovat yleisesti parhaina pidetyt komponentit.

Toisen väri muuttui yön aikana. (päivitin aikaisemman linkin) Heti ei huomannut, mutta myös nappien asettelu on muutettu hiukan erilaiseksi.

Joo..... arcade-tikut on kivoja. :o

Itse olen tässä kovan valinnan edessä: tilaisiko nyt Fighting Stick kakkosen vai odottelisiko reilun kuukauden ja hankkisi sitten tuon Special Additionin? Tuollainen RAP-malli olisi mieluisampi, mutta tällä hetkellä Lik-Sangissa ei ole tarjolla kuin (mielestäni) ruma CFJ-malli. Varaisin kyllä heti horistore.comista tuon Special Additionin, mutta japanin kielisillä sivuilla navigointi ei tahdo oikein sujua. Saisivat muutkin liikkeet ottaa sen valikoimiinsa, että tietäisi suunnilleen hinnan (horistoressa näytti olevan 10000 jeniä suunnilleen, eli ei kauhean paha).
Jos jollakin olisi halvempia ehdotuksia Horin tikkujen tilaamiseen kuin Lik-Sang, niin olisin erittäin kiitollinen. Lik-Sangissa tuo FS2-keppi olisi $49 ja postikuluja noin $20, eli tulee halvemmaksi kuin play-asia.com. Muita liikkeitä en sitten tiedäkkään.
Niin ja USA:ssahan tulee jonkun ajan kuluttua HRAP+Tekken 5 -bundle sadan dollarin hintaan.

Huonoja uutisia. :(

Nuo spessuversiot ovat ilmeisesti myynnissä vain siellä Hori Storessa ja ne taitavat myydä vain Japaniin. Play-Asia ainakin sanoi, että he tuskin noita tulevat myymään.

Kimpalla nuo isot tikut tulevat ainakin Play-Asiassa halvemmaksi, koska halvempi TNT-kuljetus tulee vaihtoehdoksi vasta yli $250 ostoksista. (tai noin oli politiikka ainakin pari viikkoa sitten)

En ole itse asiaa tarkastanut, mutta taitaa olla niin, että joistain jenkkikaupoista ostettaessa tuon Tekken-tikun voi saada suht edullisesti (jos vertaa yhden tikun hintaa lähetyskuluineen Aasiasta)

Plääh... Pitänee tutkia sitten josko joku japanintuttu alkaisi minulle tuommoista Special Additionia hommaamaan. Ellei se onnistu niin sitten tuolta Lik-Sangista tuollainen FS2 (voisi kyllä eka koittaa kysellä josko he voivat hankkia muutaman perus-HRAP:n).
Itse en siitä Tekken 5 -kuvitetusta tikustakaan oikein innostunut...

Ekak K. Ubtimov sanoi:
Plääh... Pitänee tutkia sitten josko joku japanintuttu alkaisi minulle tuommoista Special Additionia hommaamaan. Ellei se onnistu niin sitten tuolta Lik-Sangista tuollainen FS2 (voisi kyllä eka koittaa kysellä josko he voivat hankkia muutaman perus-HRAP:n).
Itse en siitä Tekken 5 -kuvitetusta tikustakaan oikein innostunut...
Jos onnaa spessut välikäden avulla, voin mielelläni tulla kimppatilauksella kustannuksia jakamaan. Saattaa olla, että ennakkotilauksella on kiire, koska sen mitä Babel Fish -käännöksestä ymmärtsin, tuotantomäärä riippuu ennakoista.

Ettei vain olisi jo myyty loppuun nuo erät molempien spesiaaliohjainten kohdalla. Ainakaan ei antanut lisätä ostoskoriin kun yritin. Valkean mallin loppuunmyynnistä oli ilmoitus tuolla sivullakin, mutta ilmeisesti tuo punainenkin jo myyty loppuun.
Harmillista!

Ekak K. Ubtimov sanoi:
Ettei vain olisi jo myyty loppuun nuo erät molempien spesiaaliohjainten kohdalla. Ainakaan ei antanut lisätä ostoskoriin kun yritin. Valkean mallin loppuunmyynnistä oli ilmoitus tuolla sivullakin, mutta ilmeisesti tuo punainenkin jo myyty loppuun.
Harmillista!
Missä tuon näit? Minulla ainakin menee ostoskoriin kumpikin malli ja Storen etusivulla viimeisin uutinen on tuo josta jo mainitsin. Kun ei tuosta tiedotteesta täysin ottanut selvää, saattoi se tarkoittaa, että myydään vain ennakkotilausten mukaan tai että myöhempi tuotantomäärä määräytyy ennakoiden perusteella.

Sinänsä aikalailla samaan lopputulokseen pääsee tavallisella RAP:lla ja lisävaivannäöllä. RAP:ssa on Sanwan tikku ja Horin napit. Napit on kai helppo vaihtaa Sanwoiksi, joskin itse nappien ostaminen voi olla vähän vaikeaa. Vaihdetuilla napeillahan eroa tuohon spessuun ei luulisi käytännössä olevan.

Tilasin aamulla Lik-Sangista Fighting Stick 2:n lähinnä Tekkeneitä varten, niin eiköhän sinne tullut melkein heti perään myyntiin tuo RAP Tekken 5-malli. Aamulla sitä ei vielä listalla ollut ja se Capcom henkinen malli ei oikein miellyttänyt silmää. No eiköhän tuollakin pärjätä.

Hex sanoi:
En ole itse asiaa tarkastanut, mutta taitaa olla niin, että joistain jenkkikaupoista ostettaessa tuon Tekken-tikun voi saada suht edullisesti (jos vertaa yhden tikun hintaa lähetyskuluineen Aasiasta)

Mistäs kaupoista kannattaisi katsella, Dvdboxofficessa, Videogamesplussassa eikä Amazonista löytynyt, EBgameskin haluaa jotain sekoilua luottokorttimaksun yhteydessä, mitäs muita noita on?. Lik-Sangkin saa tuota ohjainta vasta ensikuun lopulla.

Ylös Bottom