Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4 ps5
Ainakin yksi hyvä suuntaus on nykyisissä AAA-peleissä. Asetukset on tehty valmiiksi hyvin, mutta silti annetaan pelaajalle kattavat säätömahdollisuudet.

Ennenvanhaan, joko säädöt oli ihan hyvät, mutta suppeat, tai sitten niitä ei oltu tehty kunnolla ja pelaajat saivat itse, hakemalla hakea hyvät asetukset.

Omasta mielestäni komboja ja kamppeita pelissä on liikaa. Valtaosaa ei tullut pelin aikana käytettyä kertaakaan. Mutta onneksi tarina on täysin mahdollista pelata loppuun asti vain muutamalla lempparilla, eikä se ainakaan omaa nautintoa syönyt ollenkaan.
Mielestäni se, että läheskään kaikkia komboja ja kamppeita ei tulisikaan käytettyä yhden pelaajan toimesta, ei ole sinänsä mikään merkki siitä, että niitä olisi liikaa, jos pelin tosiaan voi mieleisiään käyttäen kuitenkin sujuvasti pelata läpi. Itse pidän juuri siitä, että on aivan
valtavasti vaihtoehtoja, joista voin itse valita omaan pelityyliini sopivimmat. Hyvältähän tuo nyt siis vain kuulostaa, ainakin minun mielestäni.

Mielestäni se, että läheskään kaikkia komboja ja kamppeita ei tulisikaan käytettyä yhden pelaajan toimesta, ei ole sinänsä mikään merkki siitä, että niitä olisi liikaa, jos pelin tosiaan voi mieleisiään käyttäen kuitenkin sujuvasti pelata läpi. Itse pidän juuri siitä, että on aivan
valtavasti vaihtoehtoja, joista voin itse valita omaan pelityyliini sopivimmat. Hyvältähän tuo nyt siis vain kuulostaa, ainakin minun mielestäni.

Jos niistä pitää, pitää varmasti laajemmasta tarjonnasta. Omalla kohdallani suuri määrä tarkoitti vain sitä, että valtaosa uusista aseista alkoi toistaa itseään. Ne ovat lopulta vain muutama erilainen ase erilaisilla statseilla. Ekasta tutut jouset ja ansat ovat edelleen hauskoja ja räjähtävät keihäät on ihan parasta ikinä. Mutta itse en jaksanut alkaa seuraamaan onko esimerkiksi liila keihäs tasankojen heimolta parempi kuin samanlainen vuoristoheimolta. Diablossa tämän kaltainen statsiherutus toimii, mutta omalla kohdalla Horizonissa se tuntui turhalta, kun lopulta sitä halusi vaan mennä paloittelemaan dinosauruksia.

Voi helkuttu sentään mitä kilvenkiillotus pashaa on taas tehty.. toivottavasti tuon trophyn saa jotenkin väistettyä ettei tarvitse edes henkisesti osallistua. Tuossa ei tehdä muuta kuin lihotetaan koijaajien lompakoita, näitä projekteja on nähty lukematon määrä... surullista meininkiä :(
Siis mitä? Menee nyt toki off topiciksi mutta miten ihmeessä puiden istutuksesta saa mitenkään negatiivisen asian? Tuntuu että täytyy olla asiat aika hukassa että näin onnistuu järkeilemään.

Miten puiden istutus edes lihottaa "koijaajien" tai kenenkään muunkaan lompakoita? Ja mitkä vastaavat projektit näin tekevät? Jälleen enemmän kysymyksiä kuin vastauksia mutta kenties joku Youtubeen videoita tekevä ammattilainen tietää vastaukset kunhan niiden ääreen ensin itse löytää, sillä mitään linkkejähän (tai muitakaan todisteita) ei voida laittaa.

Siis mitä? Menee nyt toki off topiciksi mutta miten ihmeessä puiden istutuksesta saa mitenkään negatiivisen asian? Tuntuu että täytyy olla asiat aika hukassa että näin onnistuu järkeilemään.

Miten puiden istutus edes lihottaa "koijaajien" tai kenenkään muunkaan lompakoita? Ja mitkä vastaavat projektit näin tekevät? Jälleen enemmän kysymyksiä kuin vastauksia mutta kenties joku Youtubeen videoita tekevä ammattilainen tietää vastaukset kunhan niiden ääreen ensin itse löytää, sillä mitään linkkejähän (tai muitakaan todisteita) ei voida laittaa.
Ehkä kun tutustut vähän miten maailma menee noiden avustus ja maailman parannus järjestöjen ja ryhmittymien suhteen että miten olematonta/heikkoa se vaste siellä on, ne ihan täysiä rahanteko välineitä suhteessa siihen mitä lopputulosta saadaan aikaan.. suomessakin näitä on ihan riittävästi kärkkymässä hyveposeeraus rahat yrityksiltä (esim Compensate) ja tyhmiltä yksilöiltä.. Se että vaikkapa 10€ maksetaan että saadaan 1€ maksava puun istutus tms, pointti on että ei tehdä oikeita asioita oikealla hyötysuhteella.. kyse ei ole esim Sonyn kannalta tuossa kuin että se on ns. maksettu mainos.. Tämmöisen ymmärrys sietäisi olla kansalaistaito.

Ehkä kun tutustut vähän miten maailma menee noiden avustus ja maailman parannus järjestöjen ja ryhmittymien suhteen että miten olematonta/heikkoa se vaste siellä on, ne ihan täysiä rahanteko välineitä suhteessa siihen mitä lopputulosta saadaan aikaan.. suomessakin näitä on ihan riittävästi kärkkymässä hyveposeeraus rahat yrityksiltä (esim Compensate) ja tyhmiltä yksilöiltä.. Se että vaikkapa 10€ maksetaan että saadaan 1€ maksava puun istutus tms, pointti on että ei tehdä oikeita asioita oikealla hyötysuhteella.. kyse ei ole esim Sonyn kannalta tuossa kuin että se on ns. maksettu mainos.. Tämmöisen ymmärrys sietäisi olla kansalaistaito.
Kuka nyt sitten tässä tapauksessa on näistä puista maksamassa 10 euroa "vaikka saisi eurollakin" ja samalla rikastuttamassa jotain tahoa? Mistä tuo 10 euroa on edes otettu tai keksitty, etenkin kun siinä on myös etuliite "vaikkapa"? Pelkkä ennakkoluuloin väritetty oletusko siis?

Tiedän suunnilleen mitä taimien istutuksesta maksetaan ja eurokin on tosi reilu summa per taimi mutta tässä on kyse nimenomaan imagomainonnosta, jonka hinta voi tulla halvemmaksi kuin perinteinen mainoskampanja mutta olla silti parempi vaikutus kuin perinteisellä kampanjalla. Jos menet paikallisen MHY:n toimistoon niin saat taimet halvemmalla maahan mutta se ei tiedota ja kerro siitä joka paikkaan - se ei ole näkyvää eli markkinointia. Vai kuvitteleeko joku että näillä "imagopuunistutus"-järjestöillä ei ole muita kuluja kuin se tyyppi, joka käy laittamassa sen puun maahan? :D

Kyseessä nyt kuitenkin on juurikin jonkinlainen imagokampanja, josta maksetaan siinä missä muustakin mainonnasta. Lopputuloksena siitä on istutettuja puita.

Selvennä toki asiaan perehtymättömälle että miten tästä päästään negatiiviseen lopputulokseen.

PS. Taimien istuttamisesta ei muuten todellakaan makseta ainakaan meillä suomessa edes euroa per taimi eli puu. Olen monta kesää näitä hommia aikoinaan tehnyt. Enkä voi sanoa että olisin tehnyt maailman pelastamisesta vaan ihan rahan vuoksi. Urakkahommaa, jolla sai helpot rahat kun oli nopeaa iskeä tuhansia taimia maahan per päivä. Mitähän niistä maksettiin, jotain 0,40-0,60 euroa per taimi riippuen lajista, maastosta jne.

Ja olen pääosin itsekin aika epäileväinen/kyyninen asioita kohtaan mutta minusta on parempi että mainosmassit menee siihen että lopputuloksena on maassa jokunen tuhat uutta puuta kuin se että televisiossa mainostetaan vähän enemmän tai isommin peliä, josta about jokainen on jo tietoinen.

Kuka nyt sitten tässä tapauksessa on näistä puista maksamassa 10 euroa "vaikka saisi eurollakin" ja samalla rikastuttamassa jotain tahoa? Mistä tuo 10 euroa on edes otettu tai keksitty, etenkin kun siinä on myös etuliite "vaikkapa"? Pelkkä ennakkoluuloin väritetty oletusko siis?

Tiedän suunnilleen mitä taimien istutuksesta maksetaan ja eurokin on tosi reilu summa per taimi mutta tässä on kyse nimenomaan imagomainonnosta, jonka hinta voi tulla halvemmaksi kuin perinteinen mainoskampanja mutta olla silti parempi vaikutus kuin perinteisellä kampanjalla. Jos menet paikallisen MHY:n toimistoon niin saat taimet halvemmalla maahan mutta se ei tiedota ja kerro siitä joka paikkaan - se ei ole näkyvää eli markkinointia. Vai kuvitteleeko joku että näillä "imagopuunistutus"-järjestöillä ei ole muita kuluja kuin se tyyppi, joka käy laittamassa sen puun maahan? :D

Kyseessä nyt kuitenkin on juurikin jonkinlainen imagokampanja, josta maksetaan siinä missä muustakin mainonnasta. Lopputuloksena siitä on istutettuja puita.

Selvennä toki asiaan perehtymättömälle että miten tästä päästään negatiiviseen lopputulokseen.

PS. Taimien istuttamisesta ei muuten todellakaan makseta ainakaan meillä suomessa edes euroa per taimi eli puu. Olen monta kesää näitä hommia aikoinaan tehnyt. Enkä voi sanoa että olisin tehnyt maailman pelastamisesta vaan ihan rahan vuoksi. Urakkahommaa, jolla sai helpot rahat kun oli nopeaa iskeä tuhansia taimia maahan per päivä. Mitähän niistä maksettiin, jotain 0,40-0,60 euroa per taimi riippuen lajista, maastosta jne.

Ja olen pääosin itsekin aika epäileväinen/kyyninen asioita kohtaan mutta minusta on parempi että mainosmassit menee siihen että lopputuloksena on maassa jokunen tuhat uutta puuta kuin se että televisiossa mainostetaan vähän enemmän tai isommin peliä, josta about jokainen on jo tietoinen.
Nyt menee omalta osin paljon OT:n puolelle, mutta putkella istuttaessa taimesta maksetaan 7 senttiä taimelta ja aika seppä saa olla, jos TUHANSIA taimia lyö maahan päivän aikaan. :D Riippuu tietysti onko siellä 8 vai 24 tuntia.

Tämä topic se vaan menee jatkuvasti hämmentävämpään suuntaan :D

Jos ois tilaa ja harrastuksena keräillä peliesineitä niin tässä on kyllä poikkeuksellisen makeita keräilysettejä myynnissä

2_728090-3840x2160.jpg

2_728093-3840x2160.jpg

Rehellisesti sanottuna tämä saa jo vähän klassiset osto tuulipuvunhousut kahisemaan

Voi perhana mikähän kauppa ton toimittaisi viikonlopuksi!

Edit: tilasin verkkokauppa.comilta niin ei haittaa vaikka tulisi vasta maanantaina, jos saisi pelattua muita alta pois :D

Viimeksi muokannut moderaattori:
Mitä tulee noihin erikoisversioihin niin ainoa joka kiinnostais olisi toi kartta ja ehkä soundtrack. Eikä kartan takia viitti ostaa koko pakettia. Kartasta voisin maksaa sen 10 € lisää

Itse ostin nettiselaimesta ps4 version niin säästi tuon 10e .
Ainoo mikä jännittää että sujuuko tuon päivitys ps5 versioksi julkkari aamuna kivuttomasti. Että lataa PS5 version sillä välin kun on töissä.

Töistä tullessa mukava yllätys postilaatikossa! Kolmen kirjaimen pelikauppa...

PS4 -versio kahdella levyllä, data/play.

Viimeksi muokattu:
Onko tiedossa miten tuo PS4-digiversion PS5-versioksi päivittäminen tapahtuu? Tuli siis tänään ostettua tuo versio storesta ja ladattuakin se PS5:lle nimenomaan siis PS4–versiona. Tuleeko pelistä vielä ladattavaksi meille PS4-version ostaneille jotenkin erikseen se PS5-versio, vai hoidetaanko tuo version vaihtaminen lataamalla joku erillinen päivitys? Ja pitääkö silloin sitten siirtää vielä tuo koko peli SSD-asemalle? Lähinnä noihin aikaisempiin muiden pelien vastaaviin päivityksiin liittyen tiedustelen. Jos joku muistaa miten ne menivätkään? Ja menisikö sitten tässäkin samaan tapaan?

Onko tiedossa miten tuo PS4-digiversion PS5-versioksi päivittäminen tapahtuu? Tuli siis tänään ostettua tuo versio storesta ja ladattuakin se PS5:lle nimenomaan siis PS4–versiona. Tuleeko pelistä vielä ladattavaksi meille PS4-version ostaneille jotenkin erikseen se PS5-versio, vai hoidetaanko tuo version vaihtaminen lataamalla joku erillinen päivitys?
Julkaisupäivänä Storeen tulee ilmaiseksi lunastettava PS5-versio. Se on on siis ihan erikseen ladattava peli. Sen PS4-version voit poistaa, ellet ihan välttämättä halua sillä pelailla.

Nyt menee omalta osin paljon OT:n puolelle, mutta putkella istuttaessa taimesta maksetaan 7 senttiä taimelta ja aika seppä saa olla, jos TUHANSIA taimia lyö maahan päivän aikaan. :D Riippuu tietysti onko siellä 8 vai 24 tuntia.
Anteeksi että jatkan off topicia mutta haluan selventää (tai oikeastaan ihmetellä itsekin) tuota sekoiluani. Ensinnäkin en yhtään tiedä mistä minulle tuli päähän tuo "tuhansia". Kenties kyse oli siitä että minulla oli tavoite laittaa päivässä tuhat tainta maahan? Ja mistä sitten tuli tuo 0,40-0,60 euroa/taimi? No, olisiko tässä ollut kyse sitten markoista? Suoraan sanottuna noista ajoista on aikaa vuosia, kymmeniä jopa, joten en muista tarkalleen näitä ja saattoi mennä siis useampikin asia sekaisin.

No, pointti sentään säilyi, eli se, että euron per taimi on joka tapauksessa hirveä ylihinta ja että jos sellaisia maksetaan, on se nimenomaan muustakin kuin vain taimen istututuksesta, eli luultavasti siitä imagokampanjasta jne.

Nyt alkoi vaan ihan älyttömästi häiritsemään että mitä ne oikeat summat oli omana aikanani ja miksi muistelin tällaisia numeroita :D Toisaalta muistan kyllä että palkoista puhuttiin euroissa ja ne olivat lähempänä tai hieman yli 3000 euroa siltä ajalta mitä istutuksia aina tein kaudella. Enkä koskaan tainnut olla kuin vajaan kuukauden töissä kun kausi oli jo ohi. Päivässä tein tunteja korkeintaan kahdeksan ja muistaakseni tahti oli reilu laatikko per tunti. Parhaina päivinä taisi mennä 10 tai jopa 12 laatikkoa. Sen sentään muistan että taimiahan oli aina laatikossa eri määrä riippuen siitä mitä lajia istutettiin ja joistakin sai paremman summan.

Ylös Bottom