Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4 ps5
Tästä taitaakin tulla kallein PS5 pelihankinta kun hinta tuntuu jymähtäneen 69.90e lähes kaikkialla. Aamulla kaupoille.

Gigantista ja Verkkokauppa.comista 49,95€, jos Ps4 kannet kelpaavat.
Olen tuota miettinyt että miksi ostaisi pelkän PS5 version jos halvemmalla PS4 versiolla saa kuitenkin PS5 versionkin? Siksi että olisi se PS5 versio myös fyysisenä kappaleena?

aijai tänään sain Full lore runin päätökseen HDZ:ssa, Tuli kuunneltua kaikki haastattelut, luettua kaikki codexit ja muutenkin fiilisteltyä :), pelasin myöskin suomi subeilla :), koko päivän ollut ihan täpinöissään :), olin aika varma, että Aussi versio ei kumminkaan sisällä suomenkieltä, mutta mukava olla väärässä, Tästä se sitten lähtee! :),

aloitusss.jpg

Olen tuota miettinyt että miksi ostaisi pelkän PS5 version jos halvemmalla PS4 versiolla saa kuitenkin PS5 versionkin? Siksi että olisi se PS5 versio myös fyysisenä kappaleena?
Sama, ostaako kukaan (paitsi tietämättömät) tota PS5 versiota?

Ensi vaikutelmat tämä juuri niin kova kun osasin odottaakin lähdin vähän niillä oletuksilla, että peli olisi yhtä kova päivitys kun aikoinaan Mass Effect 1 -> Mass Effect 2 :), no sitä se juuri se on, peli on ensinnäkin aivan laittoman komea, jopa niin komea että se häiritsee pelaamista ja etenemistä :), kun kokoajan leuka lattiassa ja tekee mieli ottaa Photomode esiin (varsinkin nyt uuden telkkarin kanssa (LG C1),

sitten toinen asia on, että mitä ne on tehnyt äänimaailmalle mutta nyt pelissä on niin paljon tunnelmaa että pelistä on jopa saatu jollain tasolla pelottava kun joka hemmetin äänen kuulee tarkasti :), taida edes uskaltaa kokeilla 3d audiota kun jo noilla omilla sennheiserilla on jo tunnelma vähän turhan jännä :)

joo jos on suomi version fyysisen kopion ps4:n pelistä saanut, siinä vaiheessa pitää odottaa sinne 24.00 asti huomen illalla ennenkö saa sen ps5 upgraden, koska jokaisella maalla on omat versionsa ja lokalisointinsa ja julkaisu-aikansa.
sain eilen ps4-suomiversion, tänään tein australia-käyttäjän psn ja sain lunastettua ps5-päivityksen. suosittelen kaikkia tekemään näin jos sama tilanne ja haluaa pelaamaan.

sain eilen ps4-suomiversion, tänään tein australia-käyttäjän psn ja sain lunastettua ps5-päivityksen. suosittelen kaikkia tekemään näin jos sama tilanne ja haluaa pelaamaan.
Tässä kannattaa muistaa, että mahdolliset DLC:t saattaa joutua hankkimaan sillä toisen maan tunnuksella.

oho hyvä juttu jos onnistu!, se on varmaan tosiaan johtuu siitä kun näköjään tuo Australian versio on kai tuo eu versio, mikä on sinänsä outoa koska australianhan pitäisi kuulua Asiaan, ainakin vei 87 gigaa tilaa, ja on tosiaan nuo suomi tekstit, harvoin siis noissa Australian versioissa on suomi tekstejä sen takia itse tuossa aiemmin yllätyinkin, kun esim usa versiossa ei ole ainakaan ole monesti suomitekstejä.

Tässä kannattaa muistaa, että mahdolliset DLC:t saattaa joutua hankkimaan sillä toisen maan tunnuksella.
ei kai sillä väliä oo jos kuitenkin lunastan ton ps5-päivityksen vielä ns. pääkäyttäjällä, kuitenkin peli fyysisenä. tämä vie tilaa 98,121gt eli taitaa olla juuri ”oikea”?

ei kai sillä väliä oo jos kuitenkin lunastan ton ps5-päivityksen vielä ns. pääkäyttäjällä, kuitenkin peli fyysisenä. tämä vie tilaa 98,121gt eli taitaa olla juuri ”oikea”?

onpahan erikoista eli joo sinulla pitäisi sitten olla se EU versio ainakin tuon twiitin perusteella, on tuo näköjään sitten joku eri versio kun itsellä tuo ei vie kun 87 gigaa, eli saman verran mitä US versio.

Juu. Ihan niin kiire ei ole koskaan mitään peliä päästä pelaamaan, että ainakaan itse haluaisin tuollaisia ylimääräisiä säätöjä ja hankaluuksia sitten jatkossa. Itse pitäydyn tästä syystä kaikissa tilanteissa Suomi-accountissa ja sillä ostetuissa peleissä.

Anteeksi että jatkan off topicia mutta haluan selventää (tai oikeastaan ihmetellä itsekin) tuota sekoiluani. Ensinnäkin en yhtään tiedä mistä minulle tuli päähän tuo "tuhansia". Kenties kyse oli siitä että minulla oli tavoite laittaa päivässä tuhat tainta maahan? Ja mistä sitten tuli tuo 0,40-0,60 euroa/taimi? No, olisiko tässä ollut kyse sitten markoista? Suoraan sanottuna noista ajoista on aikaa vuosia, kymmeniä jopa, joten en muista tarkalleen näitä ja saattoi mennä siis useampikin asia sekaisin.

No, pointti sentään säilyi, eli se, että euron per taimi on joka tapauksessa hirveä ylihinta ja että jos sellaisia maksetaan, on se nimenomaan muustakin kuin vain taimen istututuksesta, eli luultavasti siitä imagokampanjasta jne.

Nyt alkoi vaan ihan älyttömästi häiritsemään että mitä ne oikeat summat oli omana aikanani ja miksi muistelin tällaisia numeroita :D Toisaalta muistan kyllä että palkoista puhuttiin euroissa ja ne olivat lähempänä tai hieman yli 3000 euroa siltä ajalta mitä istutuksia aina tein kaudella. Enkä koskaan tainnut olla kuin vajaan kuukauden töissä kun kausi oli jo ohi. Päivässä tein tunteja korkeintaan kahdeksan ja muistaakseni tahti oli reilu laatikko per tunti. Parhaina päivinä taisi mennä 10 tai jopa 12 laatikkoa. Sen sentään muistan että taimiahan oli aina laatikossa eri määrä riippuen siitä mitä lajia istutettiin ja joistakin sai paremman summan.
Minäkin jatkan OT:ta vähän, mutta eri taimilla hinnat vaihtelee ja kuokalla lykkiessä saa parhaimman taksan. Se on kyllä semmosta kärsimystä, että ei ole ollut ikävä. Ja missään nimessä ei ollut tarkotus keljuilla tai haastaa riitaa!

MUTTA, posti oli pudottanut tänään pelin postilaatikkoon ja 30 minuuttia ihmettelin jo peliä. Asetuksista laitoin suoraan paremman ruudunpäivityksen ja peli näyttää kyllä silti tosi hyvältä. Nyt pitää vielä vaimolta kysyä onko liian aikasta laittaa lapset jo nyt kuudelta nukkumaan, niin pääsisi lisää tutkimaan mitä kaikkea sieltä löytyy. :)

joo aikamoiselta säätämiseltä kuulostaa itsehän siis käytän ihan Australia Accountia tuon pelin pelaamiseen, sitten vasta vaihdan suomi accountille kun peli on suomessa julkaista ja haluan aloittaa pelin alusta, noin olen aina toiminut, ettei tule mitään tilin lukitsemisia jos pelaa väärässä regionissa väärään aikaan. mutta siitä en tiedä eroaako fyysiset ja digitaaliset kopiot, että näkeekö sony, että onko sinulla fyysinen vai digitaalinen kopio

PS5 on keinotekoisesti pidennetyt latasuajat, jotka saa pois päältä halutessaan ja peli saa ladata niin nopeasti kuin vain pystyy.

"The end result is a game so quick that the development team had to revamp the tips that appear on loading screens. “In Horizon Zero Dawn, we called it fast travel, but it could take maybe a minute to actually load,” de Jonge said. “With the PS5, it’s maybe four or five seconds, it loads so quickly that players can’t even read the hints.” But from testing, Guerrilla knew that players came to rely on these hints, so they decided to slow things down just a bit. “We had to add a very simple feature where it hangs on the loading screen for enough time so you can actually read at least one hint while it loads.” Of course, people who want to speed through things can just mash X or turn off the pause in settings so that the game loads up as fast as possible."

Niin, jotkut tykkää keräilystä ja "hyllykamasta". Itse ostan enään PS5 kansilla varustettuja.
Pidän fyysisistä koska olen old school pelaaja ja yleensä ostan aina halvimmasta paikasta pelit mutta tässä asiassa en säästele.

Alkuvaiheessahan oli silkkaa idiotismia kun osti ps4 version mut joutu kuitenki lataa ps5 digiversion ja molemmat versiot piti pitää koneella

Peli näyttää hyvältä kyllä, ei siinä.. mutta jotain häikkää grafiikoissa kyllä on. Aloyn naama blurraantuu kun liikuttelee kameraa ees taas ja hyvin on sahalaitaa nähtävissä performance modessa. Resolution mode ihan okei. Pelasin juuri ennen tätä ykkösen läpi ja sekin näytti mielestäni aivan samalta 60fps modessa ps5 ja kyseessä ps4 peli. Vähän pettynyt tähä graafiseen ilmeeseen, odotin ehkä liikoja.

edit: motion blur veke päältä kun perf mode päällä, niin ei naama blurraannu enää.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom