Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Huawei B593 (NAT-3)

Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

En tiedä mitä merkitystä sillä pleikkari käytössä on, mutta mulla on kotona valvontakamera johon tarvitsen etänä yhteyden. Se vaatii että verkkoon voidaan ottaa ulkoapäin yhteyttä, opengate aukaisee sen.

Sieltä reitittimen asetuksista APN kohtaan vain opengate niin se on siinä. Normaalisti siinä esim Soneralla on vain internet, sit on prointernet ja opengate. Ei taida tuo opengate ihan virallisesta päästä olla, mutta jopa Soneran omalla foorumilla tuota henkilökunta neuvoo käyttämään. :)


Ahaa, kiitoksia neuvoista! Mulla tosin on Saunalahden 4G Super -liittymä mobiilireitittimellä, mutta sai sieläkin vaihdettua ton iternet-kohdan opengateksi. Sit sielä on vielä
"internet.saunalahti"-kohta, mutta sitä ei pääse muokkaamaan.
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

se missä lukee internet.saunalahti on se vakio apn. Sieltä täytyy erikseen lisätä uusi, johon sitten tulee esim se opengate. Mutta en tiedä onko saunalahdella tolla nimellä koko opengate. Soneran asetukset siis itsellä.
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

Multa ei löydy ku internet ja internet.saunalahti :confused:

M: niin siis lisäsin APN-profiilin, jonka nimeksi OPENGATE, niinkö? Ja mitäs siihen todennus -kohtaan tulee?
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

Multa ei löydy ku internet ja internet.saunalahti :confused:

M: niin siis lisäsin APN-profiilin, jonka nimeksi OPENGATE, niinkö? Ja mitäs siihen todennus -kohtaan tulee?

Niin siis opengate on vain Soneralle. Todennus automaatille.

Tässä ohjeet eri operaattoreille:
Julkisen IP:n saa seuraavasti:
Saunalahti: APN internet4, lisäksi oma.saunalahdessa ruksaa liittymälle "Julkinen IP"
Sonera ja Tele Finland: APN opengate
Elisa: APN internet (Elisalla on aina julkinen IP)
DNA: APN data.dna.fi (huomaa: Ainoa toimiva TCP-portti on 500 eli ainoastaan yksi kamera on mahdollinen)
Muut operaattorit (nk. palveluoperaattorit): Tyypillisesti Ei avoimia portteja
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

Niin siis opengate on vain Soneralle. Todennus automaatille.

Tässä ohjeet eri operaattoreille:
Julkisen IP:n saa seuraavasti:
Saunalahti: APN internet4, lisäksi oma.saunalahdessa ruksaa liittymälle "Julkinen IP"
Sonera ja Tele Finland: APN opengate
Elisa: APN internet (Elisalla on aina julkinen IP)
DNA: APN data.dna.fi (huomaa: Ainoa toimiva TCP-portti on 500 eli ainoastaan yksi kamera on mahdollinen)
Muut operaattorit (nk. palveluoperaattorit): Tyypillisesti Ei avoimia portteja


Jeps, ja Saunalahdellahan tätä ominaisuutta ei ole 4G yhteyksille, toimii siis tollalailla vain 3G yhteyksille:( Osoitteenmuunnos (NAT) — SAUNALAHTI Asiakaspalvelu
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

nyt alkaa vähän ottaa tää päähän oon koittanu avata kaikki tarvittavat portit, pistää kiinteän ip-osoitteen, 3g:elle ja julkisen ip-osotteen, upnp päällä ja silti herjaa nat tyyppi 3 kun tekee pleikalla internetin testauksen mitä pitää tehdä?
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

nyt alkaa vähän ottaa tää päähän oon koittanu avata kaikki tarvittavat portit, pistää kiinteän ip-osoitteen, 3g:elle ja julkisen ip-osotteen, upnp päällä ja silti herjaa nat tyyppi 3 kun tekee pleikalla internetin testauksen mitä pitää tehdä?

Vaihtaa operaattoria!
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

Vaihtaa operaattoria!

Se ei ole välttämättä ihan niin yksinkertaista, jos on sattunut olemaan yhtä fiksu (niin kuin minä) ja ottanut sellaisen parin vuoden diilin:/ "Yllättäen" tuli uudenlainen ongelma eteen ps4:n kanssa, kun veljellä vaihtui NAT-tyyppi kakkoseksi, niin samalla myös estyi meidän välinen kyky ääni-chatiin:/ Tyhmästä päästä maksaa kukkaro...ainakin puolitoista vuotta vielä:D
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

Se ei ole välttämättä ihan niin yksinkertaista, jos on sattunut olemaan yhtä fiksu (niin kuin minä) ja ottanut sellaisen parin vuoden diilin:/ "Yllättäen" tuli uudenlainen ongelma eteen ps4:n kanssa, kun veljellä vaihtui NAT-tyyppi kakkoseksi, niin samalla myös estyi meidän välinen kyky ääni-chatiin:/ Tyhmästä päästä maksaa kukkaro...ainakin puolitoista vuotta vielä:D

Jos operaattorin pakko-NAT estää sun internetyhteyden käytön siihen tarkoitukseen kuin olit suunnitellut, olet oikeutettu purkamaan määräaikaisen sopimuksen ennen sen päättymistä. En ainakaan missään mobiilinettimainoksessa ole ikinä huomannut että olisi yritys kertonut kuristaneensa yhteyden NATilla, joten kuluttajalle tämän ei voida olettaa olevan tiedossa ollut juttu. Ei muuta kuin yhteys operaattorin asiakaspalveluun ja sanot että et voi käyttää yhteyttäsi operaattorin NATin takaa ja kysyt avaavatko he NATin sulle vai purkavatko sopimuksen. Voi hyvinkin olla etteivät suostu kumpaankaan, mutta sulla on oikeus jälkimmäiseen. Noi puhelin/netti-operaattorit on kuluttaja-asiamiehelle eniten valitettuja yrityksiä ja siellä on aika valmiit toimintakaavat minkä mukaan edetään ja aika kiltisti operaattorit heidän kehoituksia kuuntelevat. Tietty jos ei jaksa paria puhelinsoittoa tehdä, niin sitten kiltisti painaa pään pensaaseen ja maksaa sopimuksen loppuun.
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

Ite oon kans yrittäny vaihtaa ton APN opengateksi, mut ei vaan netti toimi enää sen jälkeen!
Liittymä on soneran aito 4G max ja purkki huawei B593
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

Minulla on vaihtunut modeemi ja nettiliittymä. Nykyinen on 4g (saunalahti) ja modeemi on Huawei b593. Minulla on ongelmia pelata verkossa Battlefield 4 JA 3. Pelit toimivat satunnaisesti verkossa. Pelit jää matchmaking kohtaa? osaisiko joku auttaa?
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

Eikös se niin ollut, ettei saunalahden 4g:ssä tuota saa toimimaankaan.
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

4g-verkko on vaihdettu modeemin asetuksista 3g-verkkoon, mutta silti ei pääse peliin mukaan kuin
satunnaisesti.
Olen pelannut viime viikolla tällä modeemilla onnistuneesti sekä BF 3:sta että 4:sta.
Tänään oli tarkoitus pelata, mutta ei taaskaan toiminut. Tulee vain tuo Matchmaking error ja
The connection to the server cannot be established-teksti. Mikähän tuossa olisi vialla?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

Jos saunalahden liittymätyyppi on 4G, niin sitten ei auta vaikka pakotat Huaweista 3G-yhteyden. Se on silti NAT3.
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

Okei, nyt on vaihdettu liittymä takaisin 3g:hen ja ainaskin äsken pääsi räiskimään huteja.
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

Kokeillaanpa onnea täälläkin. PS3 ja NAT-3 ongelma siis vaivaa pahemman kerran verkkopelaamista. Käytössä ollut Saunalahden 4G liittymä ja kaikki mahdolliset kikkailut tuli kokeiltua, dmz, upnp, portteja availtu jne jne... Mikään ei tunnu auttavan... Kunnes kuulin Soneran opengatesta ja kävin hakemassa ko. puljun Aito 4G Teho liittymän ja eikun testailemaan. Ei lähde, ei niin mitään muutosta. APN=opengate ja soitinpa vielä asiakaspalveluun ja varmistin että palvelu oli kytketty päälle. Luonnollisestikaan ei osannut sanoa muuta kuin että pitäisi toimia. Eipä vain toimi. NAT Tyyppi 3 edelleen (tuli todettua myös ihan pelaamalla käytännössä ettei muutosta aiempaan ole).

Soneran asiakaspalvelija tiesi epäillä myös ettei reitittimellä pitäisi olla opengate-palvelun toimintaan vaikutusta, mutta itse en keksi enää mitään muuta mitä kokeilla. Viestiketjun aiheesta poiketen itsellä on siis aikanaan Saunalahden liittymän mukana tullut Huawein E589 -reititin. Onko kenelläkään kokemuksia tai ehdotuksia, reititin vaihtoon vai onko (sekin) yhtä tyhjän kanssa? Suosituksia reitittimestä? Soneralla olisi myynnissä joku Huawein "järeämpi" malli noin 170 e (tätä Soneran asiakaspalvelijakin tietysti suositteli)...

Mainittakoon vielä niille jotka tulevat kiinteää yhteyttä tarjoamaan että kyllä, kilometri Tampereen keskustasta löytyy vielä taloyhtiöitä joihin ei kiinteää yhteyttä saa (paitsi joku 8/1 ADSL taisi olla mahdollista, eli ei kiitos...
 
Vastaus: Huawei B593 (NAT-3)

Itsellä on sama modeemi ja Soneran opengate. Kenttää ei 4g kuitenkaan ole vaan mennään 3g verkossa. Nat on 2 enkä mitään säätöjä ole modeemiin tehnyt. Käytän kuitenkin modeemissa sauniksen 4g liittymää koska ping reilusti pienempi. Nat silloin kuitenkin 3.
 
Ylös Bottom