Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Huono kuva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snigge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Snigge

New Member
Eli siis käytössä on Philipsin HD-Ready TV, ja HDMI käytössä..
Mutta kaikissa peli ( Ei elokuva :eek: ) trailereissa jotkut kohdat ovat pirun pikselöityneitä, ei sitä liikkeessä huomaa pahemmin, mutta jos laittaa paussille, niin hyvin selviä n. 1cm x 1cm neliöitä näkyy :confused:
Mutta itse peleissä kuva on kyllä normaali, ja leffoissa ( BluRay ) kuvassa ei ole mitään vikaa..
Ongelma koskee yksistään pelien trailereita ( Myös cg trailerit ).

Ja myös R6: Vegasin alkuvalikossa taivas on aivan järkyttävää mössöä ( Käytän kyllä 720p ), mutta itse peli on normaalin näköinen :/

Eihän tämä nyt mikään iso ongelma ole, kun itse pelit ja leffat näyttävät miltä pitäisi, mutta häiritsee trailereissa tuo..
Eli kyllä sen liikkeessäkin näkee, mutta vielä pahemmalta se näyttää pausella..

Onkos minulla nyt vain paska TV, vai mistä tämmöinen johtuu :confused:

Vastaus: Huono kuva

Joissakin Philipsin tv:issä on huomattu näitä pikselöitymisiä. Philips kannattaa kiertää kaukaa...

en tiiä miten liittyy aiheeseen, mutta jostain luin että kannattaa käyttää tota 1080i-tilaa kun leffoja kattoo, muuten ps3 käyttää alhaisen tarkkuuden 480p-tilaa...

japaka sanoi:
Joissakin Philipsin tv:issä on huomattu näitä pikselöitymisiä. Philips kannattaa kiertää kaukaa...
Vähän myöhäistä nyt :D
Alkuvuodesta ostettu, ja lueskelin netistä, ja ihan hyvin on porukalla toiminut..
Noh, onneksi se pääasia on kunnossa, pelit ja leffat :)

Mutta varmaan tuossa parin vuoden päästä tulee ostettua isompi TV, niin täytyy silloin vähän tarkemmin katsella netistä arvosteluja jne..

Itellä sama homma, vegasin alkuvalikon taivas ja jotkin pelitrailerit näyttää pikselöityneeltä, mutta se johtuu videopätkien huonosta laadusta, ei tvstä.

Pikselöityminen pahenee, jos tvn terävyys on säädetty tavallista korkeammalle.

Jahbaz sanoi:
Itellä sama homma, vegasin alkuvalikon taivas ja jotkin pelitrailerit näyttää pikselöityneeltä, mutta se johtuu videopätkien huonosta laadusta, ei tvstä.

Pikselöityminen pahenee, jos tvn terävyys on säädetty tavallista korkeammalle.
Voi olla, että tässä tapauksessa on kyse tästä. Harvoissa Philipseissä (pari mallia?) on todettu tätä pikselöitymistä. En ole ihan perillä asiasta :p

Siis jos puhe on noista Storesta ladattavista trailereista, niin aika monet niistä on rankasti pakattuja, joten niiltä on turha odottaa mitään ultra-hifi-laatua tai niiden takia huolestua telkkarinsa ominaisuuksista.

EDIT: Ja Jahbaz olikin tuosta jo ehtinyt mainita...

Oliver sanoi:
Siis jos puhe on noista Storesta ladattavista trailereista, niin aika monet niistä on rankasti pakattuja, joten niiltä on turha odottaa mitään ultra-hifi-laatua tai niiden takia huolestua telkkarinsa ominaisuuksista.

EDIT: Ja Jahbaz olikin tuosta jo ehtinyt mainita...
Hyvä kuulla, ettei ole sitten mennyt 900 huonoon TV:seen :)

Tämä oli paras ketju jonka löysin...Olen ostamassa HD Ready TV:tä peli käyttöön...joten mikä olisi sopiva koko, resoluutio yms. ettei tulisi sellasta mössökuvaa vaan tarkkaa hienograafista korkeateknologiaa.

Tämä oli paras ketju jonka löysin...Olen ostamassa HD Ready TV:tä peli käyttöön...joten mikä olisi sopiva koko, resoluutio yms. ettei tulisi sellasta mössökuvaa vaan tarkkaa hienograafista korkeateknologiaa.

32" ja 720p on itsellä käytössä ja ei ole mitään ongelmia(merkki Samsung). ja pelaan 2,5-3metrin päästä.

Olen ostamassa HD Ready TV:tä peli käyttöön...joten mikä olisi sopiva koko, resoluutio yms. ettei tulisi sellasta mössökuvaa vaan tarkkaa hienograafista korkeateknologiaa.

No mulla on Sonyn 32" ja pelaan metristä 1½:metriin, eikä mitään häikkää ole pikseleiden suhteen, kauempaa jos kattoo, ni toivois että ois paljon isompi telkka, mut tolta etäisyydeltä telkka on passeliakin passelisempi :)
Eli se riippuu se tölsyn koko aivan siitä, että kuinka kaukaa sä meinaat pelata :p

Joo oon pyörinyt siinä 32 ja 37. 32:ssa on hyvä kuva mutta se on ehkä vähän liian pieni. Ja 37 yleensä ottaen omistaa huonomman kuvan kuin 32. Pelaan siitä 3 metristä. Merkillä ei niin väliä. Samsung ei mieluummin koska hieman kallis minulle (verrattuna muihin TV:siin).:o

Ylös Bottom