Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hyvää palvelua/Huonoa palvelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dasboot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
D

dasboot

Guest
Eli kertokaapas missä kaupoissa asioidessa olette saaneet erityisen hyvää palvelua ja missä erityisen huonoa palvelua.

Voisinpa aloittaa, sanomalla, että suomen parasta asiakaspalvelua olen sanut Paavon Koneesta. Myyjät olivat alati ystävällisiä vaikka saatoin kysellä simppeleitäkin asioita useamman kerran ja lopulta kaupat tehtyä tuote tuli salmannopeasti perille samana päivänä! Todella loistavaa asiakaspalvelua tästä firmasta.

Muita omasta mielestä hyvän asiakaspalvelun omaavia liikeitä ovat:
+ Gigantit (kyllä! Myyjät antavat rauhassa katsella ja jos kysyttävää on niin myyjä löytyy yleensä heti ja asiantuntemus tuotteista on hieman toista luokkaa kuin musta pörssi/expert linjalla)
+ Anttila
+ Konsolinet
+ Kaikki pienet k-kaupat (ainakin tääläpäin) :-)
+ Kärkkäinen (myyjä lainasi esittely telkkarin kakea tunniksi ajokorttia vastaan. Ehdotapa samaa vaikka Mustassa Pörssissä...)
+ Paikallinen erikoisuus: Katri Antellin ravintola Oulun teknologia kylässä. Nuorempi kutakuinkin kalju mies henkilö. Oikeassa ammatissa. Jos minä tarvitsisin myyjää töihin, niin kävisin palkkaamassa tämän kaverin hinnalla millä hyvänsä. :-)

Huonompaa palvelua:
- Prisman kassaksi ei pääse jos ei osaa näyttää maailman tylsistyneimmältä ihmiseltä. Pätee aika hyvin kaikiin prismoihin missä olen suomessa asioinut.
- Musta pörssi (vai pitäisikö sanoa Musta Pursi..:-))
- tähänkin lopuksi paikallinen erikoisuus:Katri Antellin ravintola Oulun teknologia kylässä. Siellä eräs vanhempi naismyyjä on maailman surkein asiakaspalvelija. Ei koskan hymyn häivääkään, töykeähköjä vastauksia jos niitäkään, ylimielistä käytöstä.

No signaturesta löytyy eräs like, jonka palvelussa ei kehumista ole. Kyllä meinas järki lähteä kun myyjä pamautti päin naamaa: "Ai sä tykkäät laadusta?"

EDIT: Porin Mikropasin heppu on ystävällinen ja palveleva. Vrt. taas Playcity, jonka myyjä taas karkottaa potentiaaliset asiakkaat mielestäni aika tehokkaasti.

EDIT2: Juu, Porin Infosta tietenkin kyse.

Viimeksi muokannut moderaattori:
No minun mielestäni jos elektroniikkaliikkeistä puhutaan, niin Oulun alueella paras palvelu on mielestäni Zeppeliinissä olevassa Tekniset Oulu-liikkeessä. Aina on ollut palvelu todella kohteliasta ja myyjät avustavat kaikissa asioissa erittäin mielellään.

Huonoa palvelua näissä asioissa mielestäni edustaa Stockmann. Kun olen käynyt katselemassa esim. kännyköitä ostoaikeissa, niin myyjät vain palloilevat ympäriinsä eivätkä tule edes välttämättä kysymään mitään. No onneksi kaikki mahdollinen elektroniikka on tullut ostettua muualta kuin Stockmannilta.

Tuosta konsolinetistä kyllä täytyy sanoa, että siellä on paras palvelu mitä missään nettikaupoissa, mitä olen nähnyt. Jos jotain kysyttävää löytyy, niin tämä Juha Korkeaoja (vai -aho?) vastaa viimeistään päivän kuluessa, oli sitten viikonloppu, vappu, tai mikä hyvänsä. Ja kertaakaan ei ole tilaus viivästynyt päivääkään. Kerran on jopa tullut päivän etuajassa, kun olen ennakkotilannut pelin.

Varsinkin "huonoa palvelua"-kommenteissa on viisasta välttää yleistämistä. Jos kuitenkin joku tapahtuma korpeaa ja haluaa tuoda tämän esille, laittakaa paikkakunta, kyseisen liikkeen koko nimi ja minkälainen tilanne oli kyseessä. Näissäkin tapauksissa huono palvelu rajoittuu aina sinua henkilökohtaisesti palvelleeseen henkilöön, ei koko liikkeeseen (ellei palvelutilanne ole sellaiseen antanut aihetta).

Toki myyntiliikkeiden (internet tai fyysinen) palvelutasoissa on kokonaisuutena eroja, mutta kommentit tyyliin: "kaikki X-liikkeet Suomessa ovat p*****stä", ovat kohtuuttomia.

----------

Laitetaas muutamia palvelukommentteja/tilanteita:

1. Kauppakadun Teknisillä olen saanut varsin lämminhenkistä ja asiakaslähtöistä palvelua. Sieltä hifipuolen kaveri nimeltä Marjamaa on jäänyt mieleen, joskin heppu vaikuttaa nykyisin pelkästään hifilaitteisiin keskittyneessä JKL Audiocenterissä.

----------

2. Tourulan Sotka-huonekaluliikkeessä (toimii nykyisin Palokassa) olen saanut sekä erinomaista palvelua, että erittäin kehnoa palvelua. Eri henkilöiden toimesta eri kaupantekotilanteissa.

Negatiivisessa palvelutapahtuma:
Ostin kirjahyllyn vanhemmalta naismyyjältä (maksoin suoraan käteisellä), johon tingin kotiinkuljetuksen sekä kirjahyllyn kokoamisen. Luvattiin parin päivän päästä klo 17-19 välillä kuljetus. Ei kuulunut->soitto->luvattiin seuraavana päivänä samoihin aikoihin. Ei kuulunut->soitto->selitettiin kyseisen mallin yllättäen loppuneen varastosta yms sekaannuksesta, tulee varmuudella muutaman päivän päästä ja soitetaan kun on tulossa. Soitto tuli ja kirjahyllykin samana päivänä illalla...osina.
Kirjahylly saatiin kuitenkin kasattua "pienen" tilityksen jälkeen kuskeille...vaan mitäpä kuskit asialle voivat, he vain kuljettavat huonekalut asiakkaalle.
Very bad toimintaa myyjäliikkeeltä. Myyjällä on velvollisuus informoida asiakasta viivästystapauksissa, ei toisinpäin.

Positiivisessa palvelutapahtuma:
Katselin kalliita lepotuoleja, koeistuin muutamia ja tykästyin yhteen erittäin hinnakkaaseen (4595FIM) jenkkityyliseen malliin. Nuorempi (vaan ei kokematon) miesmyyjä tuli paikalle ja oli siitä tyrkkäämässä minulle hyvää, vain myymäläkäytössä ollutta yyber-tuolia hintaan 1995FIM. Tarjous oli varsin houkutteleva yli tuplasti kalliimmasta normihinnasta...kysyin kuitenkin vähän epäilevänä, miten näin edullisesti kallis tuoli? Myyjä näytti jalkatuen nostavaa sivukahvaa, jonka verhoilu oli rispaantunut ja siitä hinnanalennus. Melkein 2500FIM pois hinnasta rispaantuneen sivukahvan takia, jota tuskin kunnolla edes huomaa? Lets make a deal! ;) Kaveri laittoi vielä pienen neuvottelun jälkeen kotiinkuljetuksen samaan hintaan ja tuoli myös tuli samana päivänä kotiin...loistavaa. Tämän nuoren miesmyyjän kanssa tuli kauppoja ko. liikkeessä suoritettua useamman kerran ja heppu on kyllä todella asiakaslähtöinen, joten kaupanteko oli helppoa. Malliesimerkki liikkeestä, jossa on palvelukontrastia molempiin suuntiin.

----------

3. Jyväskylän Pelikeskuksesta on muistona vaihteleva palvelu. Positiivisia soputingimisiä ja pelivaihtoja värittää ajoittain väärällä nousevat vähemmän palvelualttiit myyjät, mutta myös yksi varsin ikävä konflikti:

Vuosi taisi olla -98 kun olin hankkimassa muistikorttia Nintendo 64:een ja ostin Spook-nimisen neljän megan kortin (249FIM..joo halpaa oli silloin ;)) ja kortti toimi noin 10kk ok, jonka jälkeen se alkoi hävittämään pelitallennuksia satunnaisesti. Varsinkin ISS 64 ja 98-futispeleissä satojen editoitujen pelaajanimien häviäminen aiheutti sapen nousemista. Menin liikkeeseen ja ostin toisen (en tajunnut tuolloin reklamoida)...tämä kappale kesti himpun reilut 6kk normaalisti ja sitten paloi käämi pelitallennusten alkaessa reistailla uudemmassakin kortissa.

Menin liikkeeseen ja kerroin tilanteen itse kauppiaalle, joka elpyi apupojan kanssa tiskin takana. Vastaus oli vähintäänkin hämmästyttävä..."ei voi mitään, muistikortti on kuluva pelitarvike". Selvitin tilanteen uudestaan: Kerroin maksaneeni yhteensä 500FIM kahdesta muistikortista, jotka eivät kestä edes vuotta käytössä. En saanut haluttua järkevyyttä keskusteluun kauppiaan tarjotessa kirjaimellisesti "hehkulamppu"-teoriaa pelitarvikkeiden kestävyydelle eli "arvioitu kestoaika voi hyvin olla vuoden luokkaa tai alle. Jos hajoaa, ei voi mitään". Muistikorteissa oli toimintatakuu sekä 6kk:n perustakuu, joka oli siis uudemmassa kortissa ylittynyt vajaalla kuukaudella.
Pelikeskuksessa olin säännöllinen vakioasiakas ja tällaisesta perusasiasta ei päästy yhteisymmärrykseen...harvoin näin yhtä punaista kuin tuolloin.

Jälkeenpäin kauppiaan apupoika myönsi, että ehkä muistikorttien pitäisi kestää vähän kauemmin. Ymmärsin, muttei lämmittänyt. Spook-muistikorteista en myöskään löytänyt valmistajaa tai maahantuojaa, jolleka olisin voinut suoraan reklamoida. Tätäkään epäkohtaa en tuolloin tajunnut käyttää hyväkseni.
Jyväskylän Pelikeskus on yleisesti ihan ok-peliliike ja kehitystä on tapahtunut monella osa-alueella sitten tapahtuneen, mutta oli kyllä kaikin tavoin asiakaspalvelun kauhuesimerkki ko. keissi. Molemmat kaverit lienevät JPK:ssa hommissa edelleen.

-----------

Tarinoita olisi jokunen lisääkin, mutta eiköhän tämä riitä tältä erää.

Helsingin Stockmannit ovat ihan ehdottomia ostospaikkoja, oli kyse sitten ruoasta, vaatteista tai peleistä. Todella ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua ja tinkiminenkin onnistuu. Gigantit ovat myös hyviä.

Jos nyt peliliikkeistä puhutaan, niin Dose-ketjua en koskaan ole ymmärtänyt. Palvelun ja erityisesti hinnoittelun puolella olisi runsaasti toivomisen varaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lloope
Tuosta konsolinetistä kyllä täytyy sanoa, että siellä on paras palvelu mitä missään nettikaupoissa, mitä olen nähnyt. Jos jotain kysyttävää löytyy, niin tämä Juha Korkeaoja (vai -aho?) vastaa viimeistään päivän kuluessa, oli sitten viikonloppu, vappu, tai mikä hyvänsä. Ja kertaakaan ei ole tilaus viivästynyt päivääkään. Kerran on jopa tullut päivän etuajassa, kun olen ennakkotilannut pelin.

Minulle on jäänyt pari kertaa huono fiilis kyseisestä nettikaupasta:

Pari kertaa on toimitus venähtänyt yli 2 viikkoon ja kerran tilasin pelin, jota ei enää ollutkaan heidän varastoissaan. Lisäksi peleistä on pari kertaa puuttunut päältä muovit, mikä tietysti pistää hieman vihaksi, sillä pelit eivät silloin kovin uusilta tunnu.
Myös monesti on tullut mailattua kysymyksiä, joihin on vastausta saanut odotella pitemmän aikaa..

Mutta enemmän on tullut positiivisia ja täydellisesti onnistuneita kauppoja tehtyä ja kerran mukana on tullut pientä bonusta (Pelin kannet olivat hajalla ja mukana tuli uudet kannet tilalle)

Ylös Bottom