Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

laurihasko

New Member
Hei!

Minulla on ongelma. Ostin LG 3000 32" LCD-TV:n, mutta pelatessa kuva "häntii" aika pahasti. Lisäksi kun pelatessa esim. FPS pelejä. Kun liikun kuva hieman sumea ja kun pysähdyn, niin pelikuva tarkentuu.

TV maksoi n.500. Onko suosituksia mikä on paras 32" 720p pelitv (LCD). Pitääkö olla 100Hz TV????



Kiitos jos jaksatte auttaa, olen pettynyt koska pelaan aika paljon ja jotenkin käsitin, että 500 tv:t olisivat tekniikaltaan jo huipputasoa.
 
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Kannattaa ottaa telkkarista kaikki automaattisesti "kuvaa parantavat" ominaisuudet pois käytöstä varsinkin pelikäytössä.
Niistä aiheutuu monesti juuri mainitsemiasi ongelmia.

Ja 500 eurolla ei kannata vielä mitään turhan hifiä odottaa, mutta kyllä sillä siedettävä perustöllö pitäisi saada.
 
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Näissä uusissa telkuissa ja HD-konsoleissa tuntuu olevan ongelmia ihan rasittavuuksiin asti. Pistän nyt tähän vähän omia kokemuksia ja vastaan tulleita outouksia.

Ensiksikin, osa pelien "sumenemisesta" ja/tai "häntimisestä" (mitä lie) voi olla tyystin pelikohtaista. PS3:lla useat pelit sumenevat liikkeessä ihan tarkoituksella, piti siitä tai ei. Esimerkiksi Uncharted ja Orange Box (Half-Life 2) sisältävät ko. efektin, joka itse asiassa näyttää mielestäni varsin typerältä.

Sitten ihan oikeisiin ongelmiin. Itse olen törmännyt mm. viime Assemblyilla, jossa pelattiin XO-turnauksia, ilmiöön, että upouudella Samsungilla ja KOMPONENTILLA liitetyllä XO:lla pelatessa pelitapahtumat päivittyivät viivellä (eli kuva "lagasi"). Ongelma ratkesi vaihtamalla XO Elite-malliin ja liittämällä se HDMI:llä. Valistunut arvaus on, että eri kaapeleilla kulkeva kuva vaatii teknisesti jotenkin erilaista skaalausta ja toisella kuva päivittyy reaaliajassa ja toisella tulee viivettä. Merkillistä mutta totta. Ja varsin perseestä.

Itselläni on niinikään 32" LG mutta kyseessä on vähän vanhempi ja hieman halvempi malli kuin tuo mainitsemasi (ei digiviritintä, vähemmän HDMI-liittimiä...). Jännittävää on se, että ainakin HDMI-kaapelilla sekä PS3 että XO toimivat moiteetta eikä minkäännäköistä viivettä esiinny. Telkkarini natiiviresoluutio on 1366*768 (HD Ready) mutta se ottaa mukisematta vastaan 1080p:tä ja skaalaa sen nollaviiveellä. PS3 haistoi TV:n tukeman signaalin ja se työntää sinne juurikin tuota 1080p:tä ja minkäännäköistä ongelmaa kuvan skaalauksessa ei ole. Tosin, hyvin harva PS3-peli käyttää tuota resoluutiota oikeasti, että ehkä silläkin on jotain tekemistä asian kanssa...

Eli siis, on syytä tarkistaa:
- mitä resoluutioita TV parhaiten tukee
- mitä resoluutiota konsolisi ylipäätään työntää telkkariin
- millä kaapelilla konsoli on kiinni (esimerkiksi jos omaan töllööni laittaisi konsolin komponentilla niin sieltäpä telkku ei enää suvaitsekaan ottaa vastaan 1080p:tä...)
- onko jo mainittuja kuvan"parannus" -tekniikoita päällä
- onko peli vaan paskan näköinen ihan luonnostaan :)
 
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Kannattaa ottaa telkkarista kaikki automaattisesti "kuvaa parantavat" ominaisuudet pois käytöstä varsinkin pelikäytössä.


En ymmärrä mitä säätöjä näillä tarkoitetaan. Luulen, että TV:n pitäisi olla ainakin 100Hz.

TAUSTAVALO
KONTRASTI
KIRKKAUS
TERÄVYYS
VÄRI


Lisäsäädöissä on sitten:

Värin lämpö, kirkas kontrasti, kirkkaat värit, kohinanvaimennus, gamma, mustan taso, eye care, elokuvatila.



Hmm..

Yritän ottaa kaikki lisäsäädöt pois. kiitos kuitenkin avusta luulen että joudun ostamaan 1000 TV:n.:confused:
 
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Tällä nyt ei ole paljoakaan tekemistä varsinaisen ongelman kanssa mutta...

Hertseistä vielä piti sanomani, että yleensä kun puhutaan näyttölaitteista niin kannattaa muistaa, että ruudun "piirtonopeus" (eli virkistystaajuus, tod. näk. se mainitsemasi 100Hz on tämä) ja kuvasignaalin sisältämä informaatio ovat eri asioita. Eli siis, on hyvinkin mahdollista, jopa todennäköistä, että TV:n virkistystaajuus on tuo 100Hz. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka monta kuvaa sekunnissa TV:n vastaanottama signaali (eli elokuva DVD:ltä, pelikuva konsolista, televisiolähetys...) saa sisältää. Nykyinen maksimi on se 60 kuvaa sekunnissa. Jos näyttölaite kykenee toistamaan tuota isompaa framemäärää niin silloin puhutaan monitorista. Televisiot eivät tätä tee.
 
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Hmm.. mites tuo vasteaika 8ms eikö se ole ihan normaali siis hyvä.

Yritän parhaani.. tuntuu vain, että hieman kalliimpi tv olisi parempi peli-tv. Ehkä tämä malli ei sovellu kunnolla pelaamiseen.

Olen kokeillut myös pleikan asetuksia. Pelaan siis PS3/HDMI ja esim. FIFA 09 demo, COD4 jne.






Pleikka ehdottaa kaikkia resoluutioita 720 i ja p. ja 1080 i ja p. Joten otin ne käyttöön, myös ristivärisuodatin. Saa nyt nähdä miten käy, mutta ainakin Verkkokauppa.comissa minulle on sanottu, että 100Hz TV:t ovat parempia pelikäyttöön. Vähemmän "häntimistä"
 
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Itsellä käytössä Sonyn 40D3500 malli ja sama ongelma on myös täällä. Seuraavaksi hankintaan on luultavasti menossa Panasonicin plasma, jotta pääsee tuosta häntimisestä.

LCD:thän kärsii poikkeuksetta jonkinlaisesta häntimisestä (englanniksi motion blur). Plasmassa tätä ei kuitenkaan ole, koska sen ns. päivittymisnopeus on niin paljon parempi kuin LCD:n. Toki 100Hz auttaa mutta vasta 200Hz oman ymmärryksen mukaan olisi riittävä poistamaan ongelman. Näitä ei taida kuitenkaan kaupoista vielä löytyä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Kiitos vastauksista. Otin kuvanmuokkaus/parannus kohdat pois päältä. Täytyy sanoa, että hieman auttoi esim. COD4 kohdalla.

Jokatapauksessa esim. tämä FIFA09 Demo on vaikea tapaus. Selkeästi punainen kursori pelaajan yllä häntii pahasti. Lisäksi pelaajat juostessa sivuttaisliikkeessä muuttuvat epäselviksi häntimisen ansiosta.

.....

Verkkokauppa.comissa minulle vakuuteltiin 100Hz vaikutuksesta. Olen kuullut siitä muiltakin pelikauppiailta. En valita nyt pienestä pelikuvan suttuuntumisesta vaan tosiaan esim. tuossa FIFAN demossa... pelaaminen on mahdotonta - sen verran paljon häiritsee itseäni.

Jos täällä on sellaisia pelaajia, jotka vaativat 360 tai PS3 peleiltään huippu LCD-näyttöä esim. 32" niin mikä se olisi. Miten vaikka Sonyn mallit 700- ylöspäin.





Ja 500 eurolla ei kannata vielä mitään turhan hifiä odottaa, mutta kyllä sillä siedettävä perustöllö pitäisi saada.

Tuota millä TV:llä itse pelaat pelejä? Olisi kiva tietää juuri peliammattilaisten valinnoista. Saa myös laittaa tietoa käytätkö 2.1 vai 5.1 systeemiä äänten kanssa.

kiitos kuitenkin kaikille vastanneille.






.....


Noniin sen verran vielä, että olen päättänyt tänään viedä juuri ostetun LG3000 takaisin ja laittaa hieman lisärahaa ja ostaa uuden TV:n. Esim. Sony 700-800. Niissä luulisi olevan parempi paneeli!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Noniin... olen nyt tutkinut hieman nettisivuja ja päätynyt seuraavaan hieman outoon ratkaisuun. Taloudellisesta ahdingosta johtuen olen päättänyt ostaa hyvän 26" TV:n. Uskoisin Sonylla olevan tällaisia malleja muutama. Hintaluokaltaan 600-700. Eli parhaassa tapauksessa joudun maksamaan vanhan tv:ni palauttaessa, noin 100-200.

että sellaista.....
 
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

LG nyt on muutenkin lievästi sanoen vaihteleva laadultaan - se on täysin paneelikohtaista.


Olen täysin samaa mieltä. En nyt turhaa jaksa valittaa, mutta kun pelatessa kuva "häntii" selvästi ja punaisen värin kanssa on ongelmia. Nyt harmittaa etten ostanut Sonya vaikka sitten 26" .... no mutta the end ja kiitos kaikille.
 
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Öh, että maksaa 26" telkkarista yli 700 euroa? Ymmärsinkö oikein että tämä on tulossa sinun pääruuduksi talouteen? Jos näin, pistä vielä satanen lisää ja osta vaikka Mirain 42" Full HD töllö, ei minkäänlaisia häntimisongelmia peleillä tai elokuvilla tullut vastaan eikä tarvitse tihrustaa postimerkkiä.
 
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Öh, että maksaa 26" telkkarista yli 700 euroa? Ymmärsinkö oikein että tämä on tulossa sinun pääruuduksi talouteen? Jos näin, pistä vielä satanen lisää ja osta vaikka Mirain 42" Full HD töllö, ei minkäänlaisia häntimisongelmia peleillä tai elokuvilla tullut vastaan eikä tarvitse tihrustaa postimerkkiä.


Noniin.. TV:tä ei voi palauttaa. Muutenkin.. en tiedä minkä ihme TV:n olen mennyt ostamaan (LG3000 32"). Esim. Cod 4 pelatessa.. kuva tarkentuu ja muuttuu hieman vaaleammaksi kun pysähdyn ja sitten liikkeessä taas hieman epäselväksi.

Erilaisia kuvanparannus keinoja olen kokeillut laittaa päälle ja ottaa pois. Auttavat vähän, mutta ei pahemmin. Myös pleikkaan laitoin säätöjä 720p, 1080p kokeilin erilaisia. Pelottaa kun tulee uusi pes. Siis sivuttaissuunnasta kuvattu peli. Mitenköhän sitten punaisen ja mustan värin laita.

Ehkä Jouluna sitten saisin myytyä TV:n vanhemmilleni ja ostaisin veronpalautusten kera uuden 1000 TV:n. Tuo 42" tuumaa on too big, 32" on max koko. But Dankke!
 
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Meillä tuo Sonyn 52" Full HD ja sama lagi esiintyi alussa, kun 120hz(mikä lie) oli käytössä. Sitten kun asetuksista pisti pelitilan päälle alkoi kaikki toimimaan. Kuva ei ehkä ollut niin sulavaa mutta eipähän lagannut.
 
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Itsellä on Sony KDL-40L4000 40" FULL HD -televisio enkä oo minkään laisiin ongelmiin törmänny. COD4 pyörii kun rasvattu, mutta esim fifaa en oo kokeillu ollenkaan...
 
Vastaus: Hyvä peli TV, LG3000 Floppi!

Kiitos nyt vain kaikille, mutta tämä TV on juuri niin hyvä kuin 470 LG voi olla.

-Peli käytössä susi
-Leffa käytössä kaipaan mustaa ja parempaa liikkeen toistoa

Itse haluan ehdottomasti videotykin.. vai onko sillä jokin hienompi nimi, niin voi nauttia elokuvista oikeasti.
 
Ylös Bottom