Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ikivihreiden TV-sarjojen fiilistelyä

Tai Kapteeni Nemoa? Muistikuvieni mukaan kyseessä oli tämä versio:


Näytä liitetiedosto 10655
Tuota Kapteeni Nemoa kaipailin tässä artikkelissa:
 
Tuota Kapteeni Nemoa kaipailin tässä artikkelissa:
Katos perhana, tuo olikin hyvä artikkeli! En muista minäkään paljoa mutta jännä sarja se oli. Mä muistan sen kun ne haaksirikkoiset ihmetteli rannalla niitä vuoren rinteellä välkkyviä valoja tai heijastuksia. Siellä oli jotain niitä Nemon periskooppeja joilla se tarkkaili saarta. Siinä oli sitä vanhaa hyvää seikkailufiilistä. Mysteeriä ja vähän pelottavakin.
 


Laitetaas tämä tänne kun sopii täydelisesti tuon otsikkoon, itselle tuo generation on se ainoa ja oikea Power Ranger generation ja grouppi. muita en ole edes katsonut. innolla kyllä odotan tätä. harmi tosin että Trini yellow ranger ja Tommy Green ranger ovat poissa, joten heitä ei luonnollisesti tuossa nähdä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuliko kummeli jo vuonna -94? Kylläpä aika rientää.:oops:
Reinikainen ja tankki täyteen kovaa kamaa. Neil Hardwick oli todellinen lahja suomihuumorille.
Tuli viikonlopun aikana mieleen taas yksi unohtunut helmi jostain 80-luvun alkupuolelta, Radioetsivä.:)

Hardwickista tuli mieleen tämä kieliohjelmien klassikko eli Hello, hello, hello. Oli muuten pelottava ohjelma lapsena.
Cecil and Cissy.:eek:
 
Viimeksi muokattu:
Tuliko kummeli jo vuonna -94? Kylläpä aika rientää.:oops:
Kummelihan alkoi telkkarissa jo 1991. Aika todellakin rientää!

Reinikainen ja tankki täyteen kovaa kamaa. Neil Hardwick oli todellinen lahja suomihuumorille.
Neil Hardwick on tosiaan jättänyt jälkensä suomalaiseen TV-viihteeseen. Aika paljon köyhempi se ainakin olisi ilman Hardwickia ja aisapariaan Jussi Tuomista. Olisi jäänyt todennäköisesti useampikin kotimainen tähti syttymättä ilman heitä. Ainakin Tenho Saurén tulee tällaisista mieleen.

Tuli viikonlopun aikana mieleen taas yksi unohtunut helmi jostain 80-luvun alkupuolelta, Radioetsivä.:)

Hardwickista tuli mieleen tämä kieliohjelmien klassikko eli Hello, hello, hello. Oli muuten pelottava ohjelma lapsena.
Cecil and Cissy.:eek:

Muistan itsekin nähneeni näitä jossain. Varmaan ala-asteella katsottiin koulussa.
 
Ala-asteen englannintunneilta muistin tämän:

Muzzy in Gondoland


Ovatkohan muut saaneet nauttia tuosta?

Ei soita kelloja tämä sarja. Tuosta Hardwickin kieliohjelmasta täytyy sanoa vielä sen verran että en mä sitä kielen oppimiseen katsonut. Olin niin pieni etten varmaan edes tiennyt mikä on kieliohjelma. Hello,hello,hello oli mulle silloin puhdasta kauhua. :D
Muistan itsekin nähneeni näitä jossain. Varmaan ala-asteella katsottiin koulussa.
Monet näistä klassikkosarjoista ovat sellaisia ettei niistä oikeastaan muista alkutunnaria enempää. Alkutunnari, jotain yksittäisiä kohtauksia ja
ne fiilikset mitä sarja herätti. Siitähän se nostalgia syntyy.
 
Tulipa taas mieleen kotimainen sarja. Painajainen on neliosainen sarja vuodelta 1988. Pienenä tämä oli jotenkin pelottava. Youtubesta löytyy näköjään koko sarja katsottavaksi.

Jos en aivan väärin muista, Painajaisessa nähdään nuori Anna-Leena Härkönen alastomana. Jostain syystä on jäänyt mieleen.


Minullakin on tuosta sarjasta hyvin samanlaiset muistot. Myös Sherlock Holmes ja Baskervillen koira ja Tripodien aika ovat jääneet lapsuudesta mieleen pelottavina.

Tässä taas muutama klassikkosarja, jotka muistuivat mieleen (en ole varma oliko näitä vielä mainittu):

Aikahyppy (Quantum Leap)


ALF


Teinitohtori (Doogie Howser, M.D.)
 
Tulipa taas mieleen kotimainen sarja. Painajainen on neliosainen sarja vuodelta 1988. Pienenä tämä oli jotenkin pelottava. Youtubesta löytyy näköjään koko sarja katsottavaksi.

Jos en aivan väärin muista, Painajaisessa nähdään nuori Anna-Leena Härkönen alastomana. Jostain syystä on jäänyt mieleen.


Painajainen on todellinen klassikko. Pelottava. Niin joo, Anna-Leena Härkönen sai monen nuoren teinipojan silmät kiilumaan.
Rauta-aika sopii tänne myös. Tästä kohistiin paljon. Taitaa löytä pysyvästi areenasta.

Minullakin on tuosta sarjasta hyvin samanlaiset muistot. Myös Sherlock Holmes ja Baskervillen koira ja Tripodien aika ovat jääneet lapsuudesta mieleen pelottavina.
Sherlock Holmes oli hyvä. Jos siis tarkoitat sitä 80-luvun brittisarjaa. Se on mulle se "ainoa oikea" Sherlock Holmes.
 
Viimeksi muokattu:
Sherlock Holmes oli ehkä se 80-luvun brittisarja. Siitä vain se Baskervillen koira -jakso (tai elokuva) on jäänyt mieleen jotenkin pelottavana.

Tässä vielä muutama sarja, joita muistan katsoneeni (ensimmäinen olikin jo mainittu, mutta introa ei tainnut vielä olla ketjussa):

Katuhaukka (Street Hawk)


Kovaa peliä Bostonissa (Spenser: For Hire)


Iskuryhmä (Super Force)

Varmasti puhutaan samasta Sherlockista. Katuhaukan joku tuolla jo mainitsikin mutta hyvä että nyt saatiin se oikein tunnarin kera tänne topikkia koristamaan. On muuten päheetä meininkiä! Kovaa peliä Bostonissa oli hyvä löytö! Olin jo unohtanut koko sarjan.
Itselle se ainoa oikea Sherlock Holmes näyttelijä on Jeremy Brett, siksipä tämän boksin osto oli helppo perustella. :) Näytä liitetiedosto 10684
Juuri tämä!
Muistaako kukaan kasarilta sellaista nuorten sarjaa(ilm.brittisarja) jossa oli joku puisto yms. ja sieltä jostain polkujen risteyksestä haarautui sellainen salainen polku/tie johonkin(en tiedä minne)? Muistan vain että se oli jännä sarja. Jos joku muistaa mikä sarja oli kyseessä niin pistäkää topikkiin.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko Airwolf jo mainittu?

Ei ole mainittu. Tää oli vissiin ysärin sarja? Mulla on hirvee aukko noissa 90-luvun sarjoissa. Olin jo muuttanut omilleni eikä tullut TV:tä enää paljoa katseltua. Twin Peaks ja Villi Pohjola nyt tietysti tuli katsottua mutta muuten jäi telkun töllötys vähälle. Pitäisi joskus tutustua paremmin tuohon 90-luvun alun tuotantoon.
 
Ylös Bottom